Clover

Umfassende Point of Sale- und Business-Management-Lösung

4 /5 (274 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Clover Übersicht

Was ist Clover?

Clover wurde entwickelt, um kleinen Unternehmen dabei zu helfen, ihr gesamtes Unternehmen zu verwalten, indem es eine leistungsstarke Point-of-Sales-Software bereitstellt, die von Smartphones aus zugänglich ist.

Abwicklung deines Geschäfts über Clover, es sind keine Tabellenkalkulationen mehr notwendig. Aktivitätsberichte und Einblicke erhalten und dein Geschäft in Echtzeit verwalten: Bearbeite deine Menüs, überwache deinen Bestand und behalte deine Mitarbeitenden im Auge.

Clover bietet auch Zahlungsstätten für POS: Kredit- und Debitkartenzahlungen werden akzeptiert und die Daten deiner Kunden werden sicher gespeichert. Clover akzeptiert auch Apple Pay-Technologien, um deine Prozesse reibungsloser zu gestalten.

Clover Übersicht

Kosten

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Clover Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch

Medien

Clover offers native apps for Android and iOS, in addition to its web app
POS stations, receipt printers, and other hardware can be used with Clover
Customers can be managed in Clover
Customer signatures can be captured electronically
Clover Screenshot: Clover offers native apps for Android and iOS, in addition to its web app Clover Screenshot: POS stations, receipt printers, and other hardware can be used with Clover Clover Screenshot: Customers can be managed in Clover Clover Screenshot: Customer signatures can be captured electronically

Clover Bewertungen

Clover Bewertungen

Gesamtbewertung
4
/
5
Ausgezeichnet
145

Sehr gut
60

Durchschnitt
29

Gering
11

Schlecht
29

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionen
3,9
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
3,6
75% haben diese Anwendung empfohlen
Madison M.

Use in my small businees

Clover has been an excellent option for taking payments in my stores.


Mit Google übersetzen
Elizabeth S.

Almost Great...

My overall experience with clover has spanned from the creation of menus and items with sub menus and add ons for each item, as well as specials for days of the week as well as happy hour times to daily usage for pos transactions. Overall I have been very happy with everything, other than the need to set up account through bank, as I mentioned before.


Mit Google übersetzen
Brianna C.

If you're considering using Clover...answer: YES

Overall experience is fabulous! We LOVE Clover. Inputting new items is much easier with the handheld Flex, ringing purchases is easier, contactless payment is nice, the option to text/email receipt is great (it doesn't auto-print receipts which saves paper. We seriously love this equipment.


Mit Google übersetzen
Jeanine M.

DO NOT BUY A CLOVER DEVICE UNTIL YOU READ THIS REVIEW.

Everyone passes the buck. When you call Clover they tell you to call the app maker. You call the app maker and they tell you to call Clover. If you call your bank that you bought the system from, they tell you to call Clover. Everyone is "sorry" but no one can fix the issue or can offer an alternative.


Mit Google übersetzen
Jatin P.

Best Cloud POS Available!

Great customer service, great developers. Lots of apps to accomplish just about anything with your business.


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Madison M.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Use in my small businees

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Clover has been an excellent option for taking payments in my stores.

Vorteile

My coffee shop uses clover devices as our POS system. The software is convenient and easy to place in a store. It features many apps that make it applicable to nearly any market. They also have many accessories- the main one we use are the receipt printers (small and regular size), the handheld tablet, and the customer interface screen.

Nachteile

Over time the clover tablets do slow down. We frequently reboot them to rev up the speed.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Elizabeth S.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Almost Great...

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 10.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

My overall experience with clover has spanned from the creation of menus and items with sub menus and add ons for each item, as well as specials for days of the week as well as happy hour times to daily usage for pos transactions. Overall I have been very happy with everything, other than the need to set up account through bank, as I mentioned before.

Vorteile

I love how easy it is to use clover for grab and go, sit down service, or retail services. It is the only pos system I know of that is easy to use for one or all three of the above type of service. With one pos you can easily switch apps and have optimized layout and design for each of the above, while keeping the same items and menus/submenus.

Nachteile

I dislike that it has to be used through your bank. It makes it really hard for management to have the ability to access customer support and full features, since most owners dont want their employees, even management, to have access to full banking info.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Brianna C.
Branche: Essen & Trinken
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

If you're considering using Clover...answer: YES

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 28.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall experience is fabulous! We LOVE Clover. Inputting new items is much easier with the handheld Flex, ringing purchases is easier, contactless payment is nice, the option to text/email receipt is great (it doesn't auto-print receipts which saves paper. We seriously love this equipment.

Vorteile

The product is easy to use; the android platform is brilliant and was easy to operate. The features are self-explanatory; it was clear how to use many of the features such as splitting transactions by payment or by items.
My favorite part is the reporting; the item sales report is easy to generate and organize by label (which is very useful). It tracks cost as well and at the top of the report it gives an overview of net profit, COGS, and gross profit-very nice.
I also love how easy it is to look up past orders/transactions; the barcode lookup functionality to pull up past orders is so convenient. This is especially helpful for assisting customers with returns.
The migration from our old POS system to Clover was not too bad; we had to input every item by hand, but the handheld Flex machines made this easier.
We are also looking into using one of the apps to integrate online ordering for curbside pick up and delivery. The apps, such as Menufy, use our Clover inventory so the reporting will sync-no double entry!

Nachteile

There are some features of the software that could be better: We would like a field in the inventory where we can enter the item's brand. The Inventory Audit could be a little easier to use; it would be nice if it showed a running log of items counted (on different devices by different employees) and allowed us to combine those entries into 1 large batch before a final submission.
When applying discounts, it would be more convenient if we could apply a discount to the whole order and then select specific items to remove that discount from them (this is helpful when a customer is purchasing 15-20 items and 1 item cannot have a discount applied to it. With the current way it is programed, in this case we would have to select each item that gets the discount leaving out the 1, or do 2 separate transactions. Would be much easier to apply to all but have the ability to take away.)
The hardware can be a little finicky; the fingerprint scanner for logging into the machine has not been working, however this is not super important because we can log in with a code as well.
We have also been having some issues with duplicate payments; solution pending.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jeanine M.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

DO NOT BUY A CLOVER DEVICE UNTIL YOU READ THIS REVIEW.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 19.6.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Everyone passes the buck. When you call Clover they tell you to call the app maker. You call the app maker and they tell you to call Clover. If you call your bank that you bought the system from, they tell you to call Clover. Everyone is "sorry" but no one can fix the issue or can offer an alternative.

Vorteile

There is nothing I like about my Clover device other than the price labels it can print for my products, BUT, that is an additional app you have to pay for and an additional piece of equipment you have to buy, which the rep told me was all included. I have to pay a monthly fee to be able to print price tags, he said that was also included.

Nachteile

1)Don't get too excited about all the apps they offer! They all cost money (if you want the version that actually does more than the basics) and NONE OF THE THIRD PARTY APPS WORK WITH EACH OTHER!!! So, you may download the rewards app and an invoicing app. Because they don't work together, the customer will never get credit for any of their rewards, etc.. 2) Technical support always says they will call you back but they NEVER do 3)Your system comes with minimal capabilities. Think of it as a calculator that can process payments. 4) Sometimes it keeps accurate inventory counts, sometimes it doesn't. 5) When entering inventory, it frequently saves an item twice. You may enter an item with a quantity of 6. Clover enters the item twice, now you have the item at 12!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Jatin P.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best Cloud POS Available!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Great customer service, great developers. Lots of apps to accomplish just about anything with your business.

Vorteile

Clover is so easy to setup. It has so many apps and the developers are always willing to add features that you may need.

Nachteile

You have to transfer all of your data from your old system. Compatibility is an issue. But any cloud system requires this transfer of original data.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
7,9/10
Basierend auf 274 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Clover Preis

Clover Preis

Beginnt ab
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Basierend auf 274 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Clover Funktionen

Clover Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
3,9/5
Basierend auf 274 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Clover Häufig gestellte Fragen

Clover Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Clover.

F. Welche Preispläne bietet Clover an?

Clover bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Clover?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Clover

F. Wer sind die typischen Nutzer von Clover?

Clover hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Clover unterstützt?

Clover unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch

F. Welche Preispläne bietet Clover an?

Clover hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Clover mobile Geräte?

Clover unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Clover?

Clover kann in folgende Anwendungen integriert werden:

360 WiFi, Booker Software, Constant Contact, Deputy, Homebase, Loyalzoo, Mailchimp, Sku IQ, TapMango, bLoyal

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Clover an?

Clover bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen, Telefon-Support