
Atera
Über Atera
Atera wurde speziell für MSPs und IT-Supportunternehmen jeder Größe entwickelt. Atera ist die einzige All-in-One-Plattform, die Fernkontrolle und -Management (RMM), Professional Services Automation (PSA), Cloud-basierten Fernzugriff und integrierte Cloud-Dienste in einer einzigen, einfach zu verwendenden Plattform vereint.
Atera ist eine moderne SaaS-Plattform, die aus der Cloud stammt und für ein schnelles Onboarding mit einer einfachen intuitiven Benutzererfahrung konzipiert wurde.
Atera verfügt über ein einzigartiges, transparentes und einfaches, auf Technikern basierendes Tarifmodell ohne versteckte Gebühren und unbegrenzt überwachte Server und Arbeitsstationen.
Die Plattform liefert:
• Leistungsfähiges proaktives IT-Management
• Integriertes CRM und integrierten Service Desk
• Integriertes Portfolio von Cloud-Diensten von Drittanbietern
• Leistungsfähige Analysefunktionen
• Ein einzigartiges reines SaaS-Modell mit einfacher On-Boarding-Funktion
• Eine einfache und leicht erlernbare Nutzererfahrung
• Ein erschwingliches und transparentes Tarifmodell,
• Mobile Fähigkeiten
Preisoptionen ab:
99,00 €/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Argentinien, Österreich, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland, Dänemark, Estland, Spanien, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Irland, Israel, Indien, Italien, Japan, Litauen, Mexiko, Niederlande, Norwegen, Neuseeland, Schweden, Singapur, Vereinigte Staaten, Südafrika und 23 weitere
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch
Preisoptionen ab:
99,00 €/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Bilder




Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Atera: 132
Alternativen
NinjaOne

N-able N-sight

ConnectWise Control

SolarWinds Service Desk

Nutzerbewertungen
Hast du Atera bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
Eine Bewertung schreiben- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Tolles Werkzeug zu Kunden schnell und kompetent zu helfen
Bewertet am 15.3.2022
Vorteile
Das Atera Dashboard ist intuitiv zu bedienen, leicht verständlich und bietet viele Features.
Nachteile
Ich habe tatsächlich noch keine Nachteile erkannt

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easy to Use
Bewertet am 24.11.2020
We have asked for enhancements and another report for client SLA reporting. They have been good in...
We have asked for enhancements and another report for client SLA reporting. They have been good in walking us through setting up the self serve portal and an additional SLA report.
Vorteile
We came off of a much expensive RMM tool. Atera has all the features that we were looking for. Adding another device to monitor is easy and does not increase your costs.
Nachteile
Since the time we started with them they have expanded their integration to billing and added an app that we can use. You get what you pay for and we are getting a lot more value than we got with our previous tool.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Mid-level RMM and PSA solution
Bewertet am 5.5.2022
The combination of the helpdesk and RMM/PSA features means we don't use multiple systems to achieve...
The combination of the helpdesk and RMM/PSA features means we don't use multiple systems to achieve our support objectives. The product is maturing and in active development, while not without a few issues. They are usually resolved fairly easily by Atera's support team.
Vorteile
The cost is per technician created in the system, and it doesn't matter whether you have 5 or 5000 endpoints in your customer base. Pricing is predictable and stable.
Atera has a features board where subscribers can see what features are recently added, approved for development, being considered or have just been requested, and of course can submit requests as well after checking through existing requests to avoid duplication.
Nachteile
The helpdesk does not allow the technician to truncate the message trail when replying, so it often happens that the messages being sent between technician and customer get very long. Periodically, it would be helpful to truncate a reply so that only the last few messages are trailing the active reply.
Reporting is an improving feature but there are not enough options to get reports just the way you might want them.
Warum Atera gewählt wurde
LogMeIn was charged per endpoint and Freshdesk didn't have alerts because there was no RMM or PSA component. We were using the free product at the time. We were looking for a unified package with easy costing and integration between RMM/PSA and helpdesk systems.Gründe für den Wechsel zu Atera
The low cost was more appealing and the feature set looked like it was worth pursuing.- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Quality has gone downhill
Bewertet am 17.3.2019
We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the...
We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!
Vorteile
The price point for this product is excellent, if it worked properly.
Nachteile
Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.
Antwort von Atera
Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great MSP Product
Bewertet am 24.3.2022
I was doing 14 hour shifts dealing with maintenance and patch management as I couldn't find a tool...
I was doing 14 hour shifts dealing with maintenance and patch management as I couldn't find a tool that functioned for me like I needed it to. With Atera I still put in a few hours here and there, but the automation process went from a 24 hour job, to looking at a report for an hour and making sure everything worked as it should have. If it didn't I recall the automation script and run it again without my need to sit and watch it roll.
That is just one major piece of my overall experience. I do know there are plenty of tools out there that do similar, if not the same type of thing, but I was already using specific tools, and products, and Atera has an integration with those tools, so my comfort level was much greater as I already knew how to use most of the offerings. All in all, Atera has been the best product for my company!
Vorteile
The software is very easy to use, and can replace multiple tools with one location. Very simple to setup, and can automate 90% of tasks.
Nachteile
If we had a tier for billing/managing that was included in a Tech license that would be great. If I could get my CFO access we would most likely switch to Atera for all our time tracking and billing as well, but justifying the cost for a non-tech person to see anything is a hard pill to swallow.
In Betracht gezogene Alternativen
Auvik, SolarWinds Service Desk, NinjaOne, Autotask PSA, LionDesk und ZendeskWarum Atera gewählt wurde
I needed something with more options, and functionality.Zuvor genutzte Software
SpiceworksGründe für den Wechsel zu Atera
Mainly pricing, but I continue to stay with Atera as they all seem invested in the community, and making a better product.Antwort von Atera
Thank you for the very kind and detailed review, Brandon!
You are one of treasured customers, who we can resonate with our automation mindset and smart IT, and drive us to innovate further, and we are thrilled to hear you tell us about the real life time savings that you were able to accomplish.
In regards to our pricing tiers, we try to hit the sweet spot beetween offering the best bang for your buck feature-wise, while also following our financial plans, but we are always listening to feedback for potential improvements.
Atera Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Atera.F. Welche Preispläne bietet Atera an?
Atera bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 99,00 €/Monat Preisoptionen anzeigen
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
Pay Per Technician, Unlimited Devices, It’s That Simple. Plans start at 79 € per technician
F. Wer sind die typischen Nutzer von Atera?
Atera hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500
F: Welche Sprachen werden von Atera unterstützt?
Atera unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch
F. Unterstützt Atera mobile Geräte?
Atera unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Atera?
Atera kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Acronis Cyber Backup, AnyDesk, Bitdefender GravityZone, Chocolatey, GoToAssist, IT Glue, Ninite Pro, Quickbooks Online, ScalePad, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Webroot DNS Protection, Xero, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Atera an?
Atera bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Dienstleister-Software
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- Fernwartungssoftware
- IT-, Server- und Netzwerk Tools
- IT-Management-Software
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- ITSM Tools
- IT Asset Management Software
- Netzwerk Monitoring Tools
- Server Management Software
- Service Desk Software
- Fernüberwachungs- und Verwaltungssoftware