Atera

Atera

All-in-One MSP Software für MSPs und IT-Support Unternehmen

4.5/5 (117 Bewertungen)

Atera Übersicht

Atera wurde speziell für MSPs und IT-Supportunternehmen jeder Größe entwickelt. Atera ist die einzige All-in-One-Plattform, die Fernkontrolle und -Management (RMM), Professional Services Automation (PSA), Cloud-basierten Fernzugriff und integrierte Cloud-Dienste in einer einzigen, einfach zu verwendenden Plattform vereint.

Atera ist eine moderne SaaS-Plattform, die aus der Cloud stammt und für ein schnelles Onboarding mit einer einfachen intuitiven Benutzererfahrung konzipiert wurde.

Atera verfügt über ein einzigartiges, transparentes und einfaches, auf Technikern basierendes Tarifmodell ohne versteckte Gebühren und unbegrenzt überwachte Server und Arbeitsstationen.

Die Plattform liefert:
• Leistungsfähiges proaktives IT-Management
• Integriertes CRM und integrierten Service Desk
• Integriertes Portfolio von Cloud-Diensten von Drittanbietern
• Leistungsfähige Analysefunktionen
• Ein einzigartiges reines SaaS-Modell mit einfacher On-Boarding-Funktion
• Eine einfache und leicht erlernbare Nutzererfahrung
• Ein erschwingliches und transparentes Tarifmodell,
• Mobile Fähigkeiten

Preis

Beginnt ab
79,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

Atera Bewertungen

Gesamtbewertung
4.5/5
95% Positive Bewertungen
67
Ausgezeichnet
44
Sehr gut
3
Durchschnitt
3
Gering
0
Schlecht
Kaine C.
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My experience with Atera has been pretty positive. Atera has become essential in our workplace.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 21.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

What I like about Atera is it's user friendly GUI, simplicity and overall performance.
Atera has plenty of features, especially at it's price point. Unlike other RMM's, Atera offers a base price, with an unlimited amount of devices. This is a huge pro, as it allows us to test certain things on specific devices before rolling everything out, without being charged a "per device" fee. It's also nice to have in general, as with the remote support integrations, it can be utilized to remotely access (via integrated Splashtop for FREE) specific machines as well, while still avoiding that "per device" fee.
The integrated ticking system is quite convenient as well. It saves from having to purchase third party software to handle similar tasks (which are required by most RMM's nowadays.)
Overall, my business currently relies on Atera for a multitude of tasks, which it performs very well at.

Nachteile

The only real con I have for Atera, is that it currently does not support the ability for a customer login account. This is kind of a downer for us, as some of our customers like to login to view their site/network (of course with limited access). To be able to do this currently requires the use of multiple technician licenses, which can get Very costly if multiple techs at multiple clients want to have access. That aside, the only other downside is that there's currently no integration with Bitdefender nor Cloudberry.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Steven W.
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Atera, the one stop, low cost, go to, for all your IT Managed Services needs

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

When we started our IT Managed Services business, we had gone with another vendor for PSA, RMM, and Remote Support. After spending thousands of dollars and wasting untold hours doing configurations, we thought that there had to be a better way. That is when we found Atera! I only wish we would have found Atera sooner because we would have saved so much time and money. It is clear that Atera was built from the ground up, by people who understand what it's like to run an MSP. We setup the free trial, then had Atera up and running in literal MINUTES. Seriously, in minutes we had the entire thing configured, with our branding and email and automated ticketing responses. Also, the fact that you are not charged for every agent has been such a blessing to our clients because that means that, we are able to put agents onto systems that we otherwise would not have. So, even system that only get break fix support, can now have an agent on them, which allows us to remotely troubleshoot them. This fact alone saves tons of money and time!
Bottom line, if you are a new MSP or even a seasoned provider, you will get a tremendous value from choosing or switching to Atera. One last thing I will say. Since Atera recently moved the entire platform over a Microsoft Azure infrastructure, they have been pushes out updates and improvements a breakneck pace!

Vorteile

Low cost of entry and low monthly cost
No cost for per agent
VERY easy setup
VERY easy to use

Nachteile

Not as feature rich as some of the pricier competitors, but since moving to Microsoft Azure, they have been adding new features left and right!

Antwort von Atera

Thanks so much Steven! We truly appreciate your great feedback and are happy to say that we are continuing to make daily updates to make your experience even better!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Verified Reviewer
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Atera Review aftera few months of Use

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 7.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Things have been great. I am a one man shop and even though I have been with Atera a few months now, I still consider myself an onboarding customer. I am no longer taking on new clients as my workload is full, but I do feel that once I am completely switched over, not only will I be more organized, but I will also be saving a lot of money that can be reinvested.

Vorteile

The obvious benefit is the pricing model for Atera. I can now add devices and then worry about the billing later as it is not by device. I also like the rate of updates, and the quick access to a live chat support during the day. All of the features I would need daily are there, task manager, service manager, event logs, etc....as well as some nice extras I haven't yet to configure but will soon, like the Help desk agent that provides endpoint chat to your customers with automatic ticket creation.

Nachteile

Some things are a little clunky and not as intuitive as they should be, or not yet a 'polished' module and needs some work. Some examples: the event logs are now full of atera service entries that drown out most useful items, they said there is a way to filter it out, but I have't found a way to stop just Atera entries.
Looking for software installed using the reports doesn't allow you generate all software on an endpoint, just where a specific piece of software is installed. Most MSPs (afaik) would prefer to see all software installed, as well as having the ability to look for software, so that they can locate bad things installed.
File transfer speed through Splashtop is very slow, but I have other remote tools that don't make this an issue for me. There is very little asset tracking for hardware or software installed as well. You also cannot view software installed on an offline device.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
John S.
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Great product for the price

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 11.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I do love the simplicity of Atera. The support has been great anytime I needed them. I use it all day long and it has become a very important aspect of my work that would be difficult to do without. The price is very accommodating.

Vorteile

I use this everyday. I went with Atera because the price and they use Splashtop. I have been using splashtop for a year prior. The setup was easy. I can connect with my iPad which is a plus for me. They are always introducing features and since they switch to the new azure fabric, I have had no issues.

Nachteile

I really wish they had a task list with each client. So when onsite I can add or complete those task. I use another software right now that does that. They had lots of issues prior to the move the Azure fabric but looks like that move has help the stability of the product. The ticket and billing system does not flow for me. Maybe one day it will.

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Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Troy P.
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Lightweight - Easy to Navigate - Decent integration

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Easy management of hundreds of endpoints/customers.

Vorteile

Splashtop is a very lightweight and easy to deploy streamer. The RMM client is also very lightweight and resource light compared to others. Email Ticketing and portal ticketing work very well. Reports and metrics are very comprehensive and easy to generate. The recent addition of a chat client was a great move, and adds a few steps of fucntionality. REST API (See Cons)

Nachteile

Quickbooks integration is available but is finicky. No matter how much we work with them to get the few wrinkles ironed out, it never seems to improve (Class types not populating properly once imported to QB)

REST API is very powerful, until its not. There are a lot of options in the API, but there could definitely be more. They offer a community forum to request features, but any API requests seem to go unseen/unattenteded.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

Atera Preis

Beginnt ab
79,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Atera Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Echtzeitüberwachung
  • Zugriffskontrolle
  • Überwachung

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anwendungsintegration
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Integration von Dritten
  • Prognosen
  • SSL-Sicherheit
  • Warnungen / Eskalation
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung
  • Workflow-Management

Zusätzliche Informationen für Atera

Schlüssel-Features von Atera

  • Abrechnungs-Management
  • Analytische Geschäftsberichte
  • Automatische Sicherung
  • Beurteilungs-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Überwachung
  • Fernsteuerung
  • Integrierte E-Mail-Sicherheit
  • Integriertes Online-Backup
  • Mobiler Zugriff
  • Probleme kennzeichnen
  • Professionelle Automatisierung von Dienstleistungen
  • Server-Überwachung
  • Ticketmanagement
  • Verfügbarkeitsüberwachung
  • Vollständige Aktivitätsprotokollierung
  • Vollständiges CRM
  • Wissensbasis

Atera Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Atera.

F. Welche Preispläne bietet Atera an?

Atera bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 79,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Atera?

Atera bietet die folgenden Funktionen:

  • Beurteilungs-Management
  • Automatische Sicherung
  • Abrechnungs-Management
  • Analytische Geschäftsberichte
  • Vollständiges CRM
  • Vollständige Aktivitätsprotokollierung
  • Integriertes Online-Backup
  • Integrierte E-Mail-Sicherheit
  • Wissensbasis
  • Mobiler Zugriff
  • Professionelle Automatisierung von Dienstleistungen
  • Echtzeit-Überwachung
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Fernsteuerung
  • Server-Überwachung
  • Ticketmanagement
  • Probleme kennzeichnen
  • Verfügbarkeitsüberwachung

F. Wer sind die typischen Nutzer von Atera?

Atera hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Atera unterstützt?

Atera unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Atera an?

Atera hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Atera mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Atera unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Atera?

Atera kann in folgende Anwendungen integriert werden:

IT Glue, QuickBooks Online, RescueAssist, Splashtop Business Access, Xero, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Atera an?

Atera bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen