Atera

Atera

All-in-One MSP Software für MSPs und IT-Support Unternehmen

4.6/5 (100 Bewertungen)

Atera Übersicht

Atera wurde speziell für MSPs und IT-Supportunternehmen jeder Größe entwickelt. Atera ist die einzige All-in-One-Plattform, die Fernkontrolle und -Management (RMM), Professional Services Automation (PSA), Cloud-basierten Fernzugriff und integrierte Cloud-Dienste in einer einzigen, einfach zu verwendenden Plattform vereint.

Atera ist eine moderne SaaS-Plattform, die aus der Cloud stammt und für ein schnelles Onboarding mit einer einfachen intuitiven Benutzererfahrung konzipiert wurde.

Atera verfügt über ein einzigartiges, transparentes und einfaches, auf Technikern basierendes Tarifmodell ohne versteckte Gebühren und unbegrenzt überwachte Server und Arbeitsstationen.

Die Plattform liefert:
• Leistungsfähiges proaktives IT-Management
• Integriertes CRM und integrierten Service Desk
• Integriertes Portfolio von Cloud-Diensten von Drittanbietern
• Leistungsfähige Analysefunktionen
• Ein einzigartiges reines SaaS-Modell mit einfacher On-Boarding-Funktion
• Eine einfache und leicht erlernbare Nutzererfahrung
• Ein erschwingliches und transparentes Tarifmodell,
• Mobile Fähigkeiten

Preis

Beginnt ab
79,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

Atera Bewertungen

Gesamtbewertung
4.6/5
94% Positive Bewertungen
54
Ausgezeichnet
40
Sehr gut
3
Durchschnitt
3
Gering
0
Schlecht
Joseph S.
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Good foundation, but the ticketing and reporting needs to mature

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 10.9.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall the Monitoring and Alerts work great and that's all we have fully implemented. The patch management and the remote management features do a great job. Hopefully the ticketing and reports will improve and we can start using them. For us, the parts we use are worth the price, but hopefully we can implement the other features. We haven't tested their integration with Webroot, since we had already standardized on Bitdefender. We also haven't tested their integrated backup solution since we have been using another product. We will be testing the backup to see how it performs, but cannot find any real reviews on it which has scared us away from it for now.

Vorteile

The monitoring part of Atera is great. It allows a lot of customization, snmp monitoring and per-customer settings. Setting custom thresholds is easy. The dashboard gives exactly what we need to monitor all our customers systems at a glance. The ability to create a custom installer for each client saves a lot of time populating all the devices to the correct client. The per technician pricing with unlimited devices was a big pro over the competition. The patch management does a good job overall and being able to powershell into a computer to restart services and run commands without interrupting a user helps a lot.

Nachteile

Reporting and ticketing definitely needs to mature. Reporting is very basic with almost no customization. You can create custom fields for devices, but there is no way to show them on any report. The ticketing is a very cumbersome process. Starting a ticket is easy, but if you try to edit one after the fact it forces you to create a new time entry email (yes email), that you must delete if you don't want to keep it. Then you can edit the original entry. Another big glitch, on the tickets there is a big description box to enter comments, but they do not show up on the time sheet/billing report or any other report. To get the technicians notes to show up for billing, you have to go back into the ticket and edit the individual time entry and type in a new description. The "comments" on the original ticket don't show up anywhere except by mousing-over the list of tickets - not on any reports. Only the separate description that you can only access by editing a ticket shows up anywhere. For us having to do so much extra manual work makes the ticketing/billing part pretty useless. It has a lot of potential, but still needs a lot of work. I'm hoping the ticketing and billing will improve, but for us the monitoring and alerting is really all we are able to make work for us right now. While the SplashTop works great, we are still using GoToAssist for remote support; since it gives a notes filed when a session ends that we can use for billing, until ticketing matures.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

6.0/10
Aziz K.
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Atera Review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 22.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Atera allows us to have a Help Desk system, remote login capabilities, and inventory management all in one.

Vorteile

The amount of features for the price is hard to compete with.

Nachteile

The user interface isn't as simple and elegant as other more expensive alternatives. Searching for devices based on serial number still hasn't been implemented.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Kaine C.
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My experience with Atera has been pretty positive. Atera has become essential in our workplace.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 21.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

What I like about Atera is it's user friendly GUI, simplicity and overall performance.
Atera has plenty of features, especially at it's price point. Unlike other RMM's, Atera offers a base price, with an unlimited amount of devices. This is a huge pro, as it allows us to test certain things on specific devices before rolling everything out, without being charged a "per device" fee. It's also nice to have in general, as with the remote support integrations, it can be utilized to remotely access (via integrated Splashtop for FREE) specific machines as well, while still avoiding that "per device" fee.
The integrated ticking system is quite convenient as well. It saves from having to purchase third party software to handle similar tasks (which are required by most RMM's nowadays.)
Overall, my business currently relies on Atera for a multitude of tasks, which it performs very well at.

Nachteile

The only real con I have for Atera, is that it currently does not support the ability for a customer login account. This is kind of a downer for us, as some of our customers like to login to view their site/network (of course with limited access). To be able to do this currently requires the use of multiple technician licenses, which can get Very costly if multiple techs at multiple clients want to have access. That aside, the only other downside is that there's currently no integration with Bitdefender nor Cloudberry.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Steven W.
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Atera, the one stop, low cost, go to, for all your IT Managed Services needs

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 11.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

When we started our IT Managed Services business, we had gone with another vendor for PSA, RMM, and Remote Support. After spending thousands of dollars and wasting untold hours doing configurations, we thought that there had to be a better way. That is when we found Atera! I only wish we would have found Atera sooner because we would have saved so much time and money. It is clear that Atera was built from the ground up, by people who understand what it's like to run an MSP. We setup the free trial, then had Atera up and running in literal MINUTES. Seriously, in minutes we had the entire thing configured, with our branding and email and automated ticketing responses. Also, the fact that you are not charged for every agent has been such a blessing to our clients because that means that, we are able to put agents onto systems that we otherwise would not have. So, even system that only get break fix support, can now have an agent on them, which allows us to remotely troubleshoot them. This fact alone saves tons of money and time!
Bottom line, if you are a new MSP or even a seasoned provider, you will get a tremendous value from choosing or switching to Atera. One last thing I will say. Since Atera recently moved the entire platform over a Microsoft Azure infrastructure, they have been pushes out updates and improvements a breakneck pace!

Vorteile

Low cost of entry and low monthly cost
No cost for per agent
VERY easy setup
VERY easy to use

Nachteile

Not as feature rich as some of the pricier competitors, but since moving to Microsoft Azure, they have been adding new features left and right!

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Antwort von Atera

Thanks so much Steven! We truly appreciate your great feedback and are happy to say that we are continuing to make daily updates to make your experience even better!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Robert F.
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Great value easy to use

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I've used all of the major RMM tools and this is the best value for what I do. The support has been very good and they reach out to offer help regularly.

Vorteile

It's many features, price and support. The remote tool works and the file transfer.

Nachteile

It's a work in progress and the progress is going along rapidly.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Atera Preis

Beginnt ab
79,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Atera Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Echtzeitüberwachung
  • Zugriffskontrolle
  • Überwachung

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Anwendungsintegration
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Integration von Dritten
  • SSL-Sicherheit
  • Warnungen / Eskalation
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung
  • Workflow-Management

Zusätzliche Informationen für Atera

Schlüssel-Features von Atera

  • Abrechnungs-Management
  • Analytische Geschäftsberichte
  • Automatische Sicherung
  • Beurteilungs-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Überwachung
  • Fernsteuerung
  • Integrierte E-Mail-Sicherheit
  • Integriertes Online-Backup
  • Mobiler Zugriff
  • Probleme kennzeichnen
  • Professionelle Automatisierung von Dienstleistungen
  • Server-Überwachung
  • Ticketmanagement
  • Verfügbarkeitsüberwachung
  • Vollständige Aktivitätsprotokollierung
  • Vollständiges CRM
  • Wissensbasis

Atera Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Atera.

F. Welche Preispläne bietet Atera an?

Atera bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 79,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Atera?

Atera bietet die folgenden Funktionen:

  • Beurteilungs-Management
  • Automatische Sicherung
  • Abrechnungs-Management
  • Analytische Geschäftsberichte
  • Vollständiges CRM
  • Vollständige Aktivitätsprotokollierung
  • Integriertes Online-Backup
  • Integrierte E-Mail-Sicherheit
  • Wissensbasis
  • Mobiler Zugriff
  • Professionelle Automatisierung von Dienstleistungen
  • Echtzeit-Überwachung
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Fernsteuerung
  • Server-Überwachung
  • Ticketmanagement
  • Probleme kennzeichnen
  • Verfügbarkeitsüberwachung

F. Wer sind die typischen Nutzer von Atera?

Atera hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Atera unterstützt?

Atera unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Atera an?

Atera hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Atera mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Atera unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Atera?

Atera kann in folgende Anwendungen integriert werden:

IT Glue, QuickBooks Online, RescueAssist, Splashtop Business Access, Xero, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Atera an?

Atera bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen