Web Help Desk Übersicht

Was ist Web Help Desk?

Web Help Desk von SolarWinds ist eine anpassbare Helpdesk- und IT-Asset-Management-Lösung für Unternehmen in Branchen wie Bildung, Gesundheitswesen, Behörden und mehr. Das Tool bietet Funktionen für die Verwaltung von IT-Assets, IT-Services, Wissen, Remote-Support, SLA, Zeit und Abrechnung, Workflows und mehr. Der Web Help Desk eignet sich für alle Unternehmensgrößen, von KMU bis hin zu großen Unternehmen und kann an die Bedürfnisse aller Geschäftsarten angepasst werden, um das Wissensmanagement und die Lösung von Kundenproblemen zu unterstützen.

Unternehmen können die Service-Management-Funktionen im Web Help Desk nutzen, um Servicedesk-Probleme zu lösen, Tickets zu verfolgen, Tickets automatisch an die relevanten Mitarbeitenden weiterzuleiten, Probleme zu eskalieren, SLA-Benachrichtigungen zu erhalten und vieles mehr. Best Practices können dokumentiert und implementiert werden, obwohl eine ITIL (Information Technology Infrastructure Library) und Teammitglieder diese Informationen verwenden können, um Probleme schneller zu lösen. Unternehmen sind auch in der Lage, Kunden Self-Service-Fähigkeiten zu bieten, indem sie eine umfangreiche Wissensbasis erstellen und verwalten, einschließlich Self-Help-Artikeln, FAQs, Video-Tutorials und mehr.

Web Help Desk Übersicht

Kosten

Beginnt ab
575,00 €

Preisoptionen

Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Web Help Desk Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Ticketing-Dashboard - Web Help Desk
Ticketing management interface - Web Help Desk
Videos zu Web Help Desk Web Help Desk Screenshot: Ticketing-Dashboard - Web Help Desk Web Help Desk Screenshot: Ticketing management interface - Web Help Desk

Web Help Desk Bewertungen

Web Help Desk Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
41

Sehr gut
48

Durchschnitt
16

Gering
2

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1
Funktionen
3,9
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
4,1
82% haben diese Anwendung empfohlen
Sergey M.

Make your end user support structured


Mit Google übersetzen
Michael H.

Effective but interface is dated


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Web Helpdesk from Solarwinds

It was an ok tool for me, as I was not working on it as an administrator but for a day to day ticket management, it was very easy to use and our customers were also able to reach out to us with their day to day support queries and we also used it for internal task management.


Mit Google übersetzen
Steve B.

Our experience with WHD has been ok to underwhelming

It allows us to measure how busy our Help Desk group is, we can identify patterns more easily now helping us to resolve problem areas more quickly.


Mit Google übersetzen
Dan D.

Good but a bit outdated

Being able to have a helpdesk software at a relatively cheap price. It's not perfect, but gets the job done.


Mit Google übersetzen
Sergey M.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Make your end user support structured

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I started using this software 4 years ago. From a very first moment I could really see a difference from other products. I liked an ability to have multiple locations, with each location having multiple points of contacts. With that, I was able to set up routings of my tickets so they would always reach a correct IT person. This is very useful, when your business is spread through multiple timezones. Another feature that I really liked is LDAP authentication. This allowed me to restrict access to only authorized users, eliminating a possibility of phishing emails reaching the system.

Nachteile

As the company grew, at some point my AD structure become very complex - multiple ADs not connected to each other. Unfortunately, at that point, I had to stop using this solution because it couldn't handle more that one AD efficiently.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Michael H.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Effective but interface is dated

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 11.5.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

It provides an effective customizable solution for IT help desk. We use this tool for internal and client ticketing. It allows you to configure email rules to allow for tickets to be created based off keywords. This makes it much easier for users to create tickets. We host ours in AWS and it has performed admirably. Customer service has always been easy to get a hold of and will work with you until a solution is discovered.

Nachteile

The interface is dated. It has not received a refresh since we started using it three years ago. When you attempt to use it on a mobile device it looks like I am back on iOS 3. There have been many changes with HTML 5, CSS and JavaScript and I expect the tool to adopt these new changes to improve the UI.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SolarWinds

Thanks for the feedback Michael. We've got great news! Have you had a chance to check out the new UI that was unveiled with our v12.5.1 release? It has a sleek new look that we're excited to share. We are still working in the IOS application updates and they're currently at the top of our roadmap. You can learn more about what's next with Web Help Desk and suggest additional features for future iterations in our THWACK community. Join us here:
https://thwack.solarwinds.com/community/tools_tht/web-help-desk

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Web Helpdesk from Solarwinds

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 22.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It was an ok tool for me, as I was not working on it as an administrator but for a day to day ticket management, it was very easy to use and our customers were also able to reach out to us with their day to day support queries and we also used it for internal task management.

Vorteile

The most positive point which I liked about this product was that we were able to use it from anywhere, either when we were on the client-side or in the office. Our work was fieldwork and to have a web-based solution was very helpful to track complaints and provide response to clients and management about the work done.

Nachteile

I did not use this tool as an administrator, so I am not familiar with its cons, only used for ticket management.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Steve B.
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Our experience with WHD has been ok to underwhelming

Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.5.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

It allows us to measure how busy our Help Desk group is, we can identify patterns more easily now helping us to resolve problem areas more quickly.

Vorteile

It allows us to get statistics on our helpdesk calls. Our data center is able to create tickets automatically. It is a repository for all help calls that we did not have before so management can get an overall picture. We like that we can build custom reports and dashboards. Creating forms that can ask a user for data is helpful but we have not implemented any yet because it is cumbersome.

Nachteile

The UI for the software is stuck in the 90s, very table oriented, Comments in the tickets have a lot of wasted space, we have to scroll constantly to see history. The table widths are not relative or resizable. Images are stored and provided to the user as links with generic names, half the time the link is a signature logo. Our users use screen shots in almost all of our tickets. Not being able to see the images without clicking on a link is painful. Also, we can not use the customizable forms because a user has to save their image to their local hard drive and then upload to the form. Many users don't have a clue how to do this so we have to use email. Because we have to use emails we get duplicate tickets because the software does not recognize a reply. Some of this is the lack of training for our users but if the UI was better we would send them directly to the website. We have compiled a list of questions and will be contacting SW to see if we are missing something in our configurations or if it is a lack of training. If we are not able to resolve most of these issues we will be looking for a different solution.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SolarWinds

We're sorry to hear of these difficulties you are having, but we are encouraged you plan to reach out to seek a resolution. We have a lot really talented people on our team that are willing and ready to help whenever you choose to tap us as a resource. As for you comments regarding providing instruction to your customers for common tasks involved in troubleshooting their issues, we have some advice. We suggest you create an FAQ to provide a set list of instructions to help with image capture and transfer to your help desk team. Alternatively, a solution like Dameware Remote Support from SolarWinds could lend a hand in the troubleshooting process, enabling your team to access an end-user's workstation and snap screenshots instead. The bonus is that it integrates with Web Help Desk. We hope this guidance is helpful. Looking forward to your outreach to address your other concerns.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Dan D.
Branche: Telekommunikation
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Good but a bit outdated

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.5.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Being able to have a helpdesk software at a relatively cheap price. It's not perfect, but gets the job done.

Vorteile

It offers a lot given the price. You have a ticketing system, FAQs section, Reports that can be run on tickets / techs. You can also set up action rules that can automate tickets, for example reports being run. Integrates with AD. The layout is fairly intuitive and organizing tickets / categories / etc is easy.

Nachteile

Some features are half baked. Assets / Parts isn't very intuitive to work with and creates more problems than it solves. For example it will produce multiple entries based on a wireless IP and wired IP and there is no way to force it to use a MAC address which would make a lot more sense. I would say there is a fairly steep learning curve if you really want to get into advanced features. I didn't even know a lot of them existed until about a year ago. Support is hit or miss.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SolarWinds

We thank you for this very honest feedback. We clearly have some room to improve, but we are working at it every day.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Nutzerempfehlung
8,2/10
Basierend auf 108 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Web Help Desk Preis

Web Help Desk Preis

Beginnt ab
575,00 €
Gratis Testen
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Basierend auf 108 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Web Help Desk Funktionen

Web Help Desk Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Benutzer-Management
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Daten
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Suchfunktion
Warnungen / Eskalation
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Überwachung
Funktionen
3,9/5
Basierend auf 108 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Web Help Desk Häufig gestellte Fragen

Web Help Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Web Help Desk.

F. Welche Preispläne bietet Web Help Desk an?

Web Help Desk bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 575,00 €

Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Web Help Desk?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Web Help Desk

F. Wer sind die typischen Nutzer von Web Help Desk?

Web Help Desk hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Web Help Desk unterstützt?

Web Help Desk unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Web Help Desk an?

Web Help Desk hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt Web Help Desk mobile Geräte?

Web Help Desk unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Web Help Desk?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Web Help Desk hat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Web Help Desk an?

Web Help Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen, Telefon-Support