inFlow Inventory

Über inFlow Inventory

inFlow Cloud ist eine All-in-one-Inventarmanagementlösung, die für kleine und mittlere Unternehmen entwickelt wurde, um Produkte, Verkäufe und Kunden zu verfolgen. Mit Funktionen wie Produktauflistung, Barcode-Scanning, Standortverfolgung, Massen-Neubestellung, Stücklisten, Angebotsverwaltung, Kundenmanagement, Verkaufsberichterstattung, anpassbaren Vorlagen, Inventarprognosen und mehr soll inFlow KMUs dabei helfen, Zeit zu sparen und für die Organisation von Inventar, Bestellungen und Kunden zu sorgen.

Um Nutzern bei der Nachverfolgung von Beständen zu helfen, erleichtert inFlow die Erstellung eines Online-Produktkatalogs mit Lagerbeständen. Dieser kann mit Barcode-Scanning zum Hinzufügen oder Entfernen von Artikeln und einer mehrstufigen Kategorisierung für zusätzliche Organisation aktualisiert werden. Inventarbewegungen können verfolgt werden, und für jedes Produkt wird eine vollständige Historie zur Verfügung gestellt, was bedeutet, dass Mitarbeiter stets Zugriff auf eine aktuelle Zählung von paraten Beständen, reservierten Artikeln, verfügbaren Artikeln und im Transport befindlichen Artikeln haben. Mit inFlow können Nutzer Verlaufs- und Prognoseberichte zum Inventar erstellen, um Nachbestellungen zu koordinieren und ein Gleichgewicht zwischen Rentabilität und Verfügbarkeit aufrechtzuerhalten.

Darüber hinaus können Nutzer inFlow-Tools verwenden, um Bestellungen zu generieren und nachzuverfolgen, Kunden zu verwalten, Rechnungen und Lieferscheine zu drucken oder zu senden, Zahlungen abzuwickeln, Daten sicher zu speichern und vieles mehr. Über das anpassbare Dashboard können Nutzer auf visuelle Berichte über Verkäufe, Kosten und Gewinne sowie auf Top-Performer, ausstehende Bestellungen und Steuern zugreifen.

Preisoptionen ab:

89,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Bereitstellung

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Deutschland, Kanada, Niederlande und 5 weitere

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

89,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

inFlow Inventory Software - 1
inFlow Inventory Software - 2
inFlow Inventory Software - 3
inFlow Inventory Software - 4
inFlow Inventory Software - 5
inFlow Inventory Software - 6
8 weitere anzeigen
Videos zu inFlow Inventory
Videos zu inFlow Inventory
inFlow Inventory Software - 1
inFlow Inventory Software - 2
inFlow Inventory Software - 3
inFlow Inventory Software - 4
inFlow Inventory Software - 5
inFlow Inventory Software - 6

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von inFlow Inventory: 95

  • 3PL-Management
  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Artikelverwaltung
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / RFID
  • Barcode-/Ticketscans
  • Barcode-Druck
  • Barcode-Erkennung
  • Bedarfsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsnachfüllung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsprüfung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • Buchhaltung
  • Check-in/Check-out
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Echtzeitüberwachung
  • Einkauf & Empfang
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Erhalten von Etiketten
  • Etikettendruck
  • Etikettenvorlagen
  • Etikettierung
  • Fertigungsbestandsmanagement
  • Historische Berichte
  • Individuelle Anpassung
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostennachverfolgung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Liefermanagement
  • Material-Rechnung
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktionsplanung
  • Produktkatalog
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose
  • Prognosen
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Retourenmanagement
  • Rückstandsverwaltung
  • Rückverfolgbarkeit
  • SKU-/UPC-Codes
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Spezielles Auftragsmanagement
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verkaufsberichte
  • Versand-Management
  • Versandetiketten
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
  • Wiederkehrende Bestellungen
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Alternativen

Sage 100

4,1
Nr. 1 Alternative zu inFlow Inventory
Sage 100 ist eine ERP-Plattform für wachsende und mittelständische Vertriebs- und Fertigungsunternehmen.

Quickbooks Online

4,3
Nr. 2 Alternative zu inFlow Inventory
QuickBooks Online ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer ihre gesamten Finanzdate...

Zoho Inventory

4,5
Nr. 3 Alternative zu inFlow Inventory
Zoho Inventory optimiert den IT-Betrieb für Unternehmen und ermöglicht es, die Bestände und Verkäufe sowie Kaufaufträge...

Invoice Ninja

4,8
Nr. 4 Alternative zu inFlow Inventory
InvoiceNinja ist eine kostenlose Open-Source-Rechnungsstellungs- und Aufgabenmanagement-Lösung, die die Zeit erfasst,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(453)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du inFlow Inventory bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 453 Bewertungen
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Möbel
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

great software to use on your business.

Bewertet am 30.4.2018

less time doing paperwork and inventory

less time doing paperwork and inventory

Vorteile

having an inventory connected to your selling force is good, you can see if something is available right away. also, the feature of the reports is very good, you can see how good (or bad) a product is selling immediately.

Nachteile

I don't find any cons to be honest if you know how to use it the software is very precise so you don't make mistakes.

Christian
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A dream to work with

Bewertet am 3.7.2019

Pretty much all the Inventory and work orders, and practical flows of invoicing, sales orders,...

Pretty much all the Inventory and work orders, and practical flows of invoicing, sales orders, purchase orders etc.

Vorteile

Quite simply, it is easy and allows for most functions we need with work orders and serialized items. The Inflow Cloud is fast enough and easily customizable. Great stuff, quite simply. :)

And the customer service is nothing short of stunning.

Nachteile

There are no cons, per se, more features that would be great to add on, as time passes and you develop the software further; the Android client (being able to do POs, SOs and invoicing would be fantastic). There are some other bugs with the Android client, in terms of cost pricing on the products that can be straightened out; right now we can't really use it for much.

Furthermore, it would be great to be able to communicate in our own language with customers that are non-English speakers, by adding European specialty letters instead of ? :)

And should you move towards creating shipments directly through API (with tracking updates) towards DHL, TNT, UPS etc, that would be cool (check out the Parcel tracker app for Android). And also of course taking the step out towards an own integrated sales platform to a little bit bigger extent than the inventory showroom (like a webshop of sorts), rather than the one-way integration to Shopify, that could be a really interesting proposition for us (however, we understand that it is an inventory system, and at that it is great stuff.

Antwort von Archon Systems

Hi Christian, thanks for the great review!

I just wanted to update you on some of the features you mentioned as a lot has changed since your review!

You can now do POs, SOs and share/email invoices from the mobile app.

The Shopify integration now pushes inventory from inFlow to Shopify as well as pulling Shopify orders into inFlow.

Our API is now available to use and you can see our documentation here: https://cloudapi.inflowinventory.com/docs/index.html

We do also integrate with EasyPost now, which you can connect your existing carrier to (e.g. DHL and UPS) so that you can generate and print a shipping label without leaving inFlow. It can also notify your customers automatically that their order has been shipped.

Keep the feedback coming, we'd love to hear from you!

Warm regards,

Cassandra

Mark
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Been using InFlow for many years

Bewertet am 9.1.2016

We have been using InFlow for many years. Overall InFlow is a good software, but the licensing is...

We have been using InFlow for many years. Overall InFlow is a good software, but the licensing is much to be desired for small companies. If you have 1-3 people in your business, I would stay away from InFlow as it will cost you a fortune to purchase not to mention maintain. For example, I am a 1 person operation who is selling online. I have a computer in my office and a computer in my shop. I process payments and orders in my office, then I go out to my shop and package and ship orders. Since you are not allowed to run InFlow on 2 computers at the same time, unless of course you pay another $399 per license, I have to remember to shut InFlow off in my office before I go out to my shop otherwise it don't work. I find myself having to write everything down on paper when I forget to shut inflow off, I am a single user so I should not have to shut it down to use it on another computer within my organization, that's not what inventory management is supposed to be about.

If your business has 1-5 people, I would highly recommend that you look at other versions before purchasing InFlow, even the big commercial ERP programs are less expensive overall and have far more features.

Chris
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

One of the better offline packages I've tried, cloud based offering is coming along nicely

Bewertet am 22.10.2018

Support for this software is very good, I never have a problem getting a response, and there is a...

Support for this software is very good, I never have a problem getting a response, and there is a user based forum that also has a lot of information.

Vorteile

I liked that it was affordable, did not require that you pay a monthly subscription (for the offline version) and that it was more intuitive than most I've tried. The new integrated barcode feature of the cloud product brings this to the level of $10,000 systems I have used in the past.

Nachteile

The biggest con with both versions of this software is the inability to handle multiple warehouses properly. If an item you have is in multiple locations, it treats those locations as different bins on the same shelf, so it will not tell you that you need to order more for warehouse "A" of there is enough in warehouse "B,C,D" to meet the min/max criteria. This requires you to use different part numbers for the same thing in each warehouse, which is doable but annoying when it comes to transferring between warehouses and labelling.

Antwort von Archon Systems

Hi Chris,

Thanks for the review!

We have significantly improved how locations work in inFlow since your review. It's now possible to have separate reorder points for each of your locations and different actions you want to take at each location when that point is hit.

For example, you could set a reorder point for your main warehouse and have that warehouse get replenished by purchases to your vendor. Meanwhile you could have smaller reorder points at your stores or branches that get replenished through Stock Transfers from your main warehouse. Manufacturers could also choose for a finished item to get replenished by building more on a Work Order.

Hope that helps!

Cassandra

James
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Very accurate and easy to use.

Bewertet am 11.8.2018

This program is so very easy to use. However, the price doesn’t include some features that we...

This program is so very easy to use. However, the price doesn’t include some features that we really wish that it would. The fact that you can either have cloud-based or device-based is not a good thing, especially when it’s something so important. If we had an internet outage, we couldn’t use it. If we wanted to be able to use it without internet, we lose the app compatibility. We shouldn’t have to decide between the two; there should be an option that includes both, and many people would pay to have that.

Vorteile

I love that I can use images and add barcodes all in the same place. It is so easy to use and even easier to teach others how to use it. I also like that I can get reports on how many items we’ve sold and to whom. The apps have come in handy so often, because when we did an inventory check, we were able to go around using the mobile app rather than having to go back and forth between the computer and the shelves. This app made life a lot easier, and support was so helpful during the few times we had issues.

Nachteile

It’s a tad pricey. In order to get the mobile app, you have to pay. This includes permission for two people to use the program. However, this includes support, which is definitely worth it. We would prefer to also have the option to have the inventory stored on our devices rather than just in the cloud, but if we changed to the inFlow On-Premise, we would lose our mobile device compatibility. We would be willing to pay a little more over the already-pricey cost to have the option to have it cloud-based and on our devices.

5 von 453 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

inFlow Inventory Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über inFlow Inventory.

inFlow Inventory bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 89,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

inFlow Inventory hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

inFlow Inventory unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

inFlow Inventory unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil)

inFlow Inventory kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BigCommerce, EasyPost, Ecwid, Integral Group, Keap, Magento Marketplace, Quickbooks Online, SPS Commerce, Shopify, Squarespace, WooCommerce, Xero, Zapier

inFlow Inventory bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für inFlow Inventory gefundenen Softwarekategorien an.