Front

Front

E-Mail-Management-Software und gemeinsamer Posteingang für Teams

4,4/5 (145 Bewertungen)

Front Übersicht

Was ist Front?

Front ist der gemeinsame Posteingang für Teams, der die gesamte Unternehmenskommunikation in einer einzigen kollaborativen Plattform vereint. Teams in den Bereichen Kundendienst, Vertrieb, Betrieb, IT und Marketing können support@, sales@ und andere Gruppen-E-Mail-Adressen, Facebook, Twitter, Chat und SMS an einem zentralen Ort verwalten, ohne zwischen mehreren Tools wechseln zu müssen.

Konzipiert für die Team-Zusammenarbeit: E-Mails und Nachrichten im gemeinsamen Posteingang können Teamkollegen zugewiesen werden, um zu verdeutlichen, wer für das Beantworten verantwortlich ist. Die Kollisionserkennung verhindert mehrere Antworten auf dieselbe Nachricht. Du kannst Teammitglieder direkt erwähnen, um Nachrichten und Entwürfe zu teilen und zu besprechen, bevor Du eine Antwort an einen Kunden sendest. Mit E-Mail-Vorlagen kann man schnell auf häufig gestellte Fragen antworten.

Verbessert die Team-Produktivität: Front funktioniert wie ein E-Mail-Client, ist jedoch leistungsstärker als Google Mail oder Outlook. Mit Funktionen wie internen Kommentaren, Follow-up-Erinnerungen, Lesebestätigungen, Seriendruck, E-Mail-Sequenzen und vordefinierten Antworten kann man 2-3x schneller auf Kunden reagieren. Mobile Apps für iOS und Android sind verfügbar, um unterwegs zu antworten und zu triagen. Die umfassenden Analysen von Front zeigen Deine Antwortzeit, Nachrichtenvolumen und vieles mehr, um Deine Produktivität zu messen.

Integriert sich in alle Apps: Front funktioniert mit vielen anderen Software-Anwendungen, die man bereits verwendet - Salesforce, Slack, Trello, GitHub, Intercom, Asana und mehr, so dass man auf diese Informationen zugreifen und diese in Front synchronisieren kann. Mithilfe der API können benutzerdefinierte Integrationen für spezifischen Geschäftsanforderungen entwickelt werden.

Front kostenlos in einer 14-tägigen Testversion testen.

Front Übersicht

Kosten

Beginnt ab
9,00 $/Monat

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Front Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Front Screenshot: Manage email, chat, social media, SMS in one place
Front Screenshot: Manage email, chat, social media, SMS in one place Front Screenshot: Assign messages to your teammate for clear accountability and ownership Front Screenshot: Direct mention teammates to internally discuss messages and leave comments Front Screenshot: Connect to other apps, like Salesforce, to access and sync information in Front Front Screenshot: Track and analyze your message volume and response times to improve performance over time Front Screenshot: Android mobile app to respond on the go Front Screenshot: iOS mobile app to respond on the go

Front Bewertungen

Front Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
93

Sehr gut
36

Durchschnitt
7

Gering
6

Schlecht
3

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,4
89% haben diese Anwendung empfohlen
Marjolaine L.

Best email software ever

We have a shared inbox and we had trouble to avoid double answers and we had to forward the emails to each other or CC them on our replies so they could get informed of a conversation


Mit Google übersetzen
Ari P.

Shared Email Tracking without the need for tickets

We had extremely too much email for an Outlook mailbox to handle, no SMS integration nor chat functionality. We solved all of that with Front. Now all of our communications are in one place for ease of use and management.


Mit Google übersetzen
Adam G.

Great software, hard to be without


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

One of the worst email applications I've ever used


Mit Google übersetzen
John L.

The best email software I've used

It's revolutionised the way we run things.
For a company that interacted with 90% of it's customers on Etsy, it was always a bit of a chore when someone wanted to email. Now with front, I would say we're 80% emails and we encourage even our Etsy customers to email us directly.


Mit Google übersetzen
Marjolaine L.
Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Best email software ever

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 12.3.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have a shared inbox and we had trouble to avoid double answers and we had to forward the emails to each other or CC them on our replies so they could get informed of a conversation

Vorteile

Sharing emails without having to forward them, being able to have internal conversations within an email, plenty of integrations

Nachteile

When I need to speak to all the team, I have to create a discussion and add them all, one by one.
I'd rather have the possibility to @team within an email or a discussion to make sure they are all included.
I also whish we could find a slack inbox where we could find all the channels we have and avoid having to switch between the two softwares.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ari P.
Branche: Rechtsberatung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Shared Email Tracking without the need for tickets

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 19.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We had extremely too much email for an Outlook mailbox to handle, no SMS integration nor chat functionality. We solved all of that with Front. Now all of our communications are in one place for ease of use and management.

Vorteile

Front allows multiple teams within my company to manage massive amounts of email in shared mailboxes, meet or exceed customer SLAs and seamlessly integrate our communications with our management systems. We also like that we get all of the same functionality of email ticket tracking, but without the need for communicating the standard ticket responses and ids to our customers. It allows for a more personal engagement with our clients.

Nachteile

Our teams took sometime to get used to the new interface as it was difficult to pry Outlook out of their hands. However, once they got the hang of Front they loved the integration and tracking abilities that Outlook does not have.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Adam G.
Branche: Möbel
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great software, hard to be without

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 22.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The best part of Front is that it only adds a layer on top of already existing things, such as an e-mail inbox. Other helpdesk software systems tend to be built around their own database structures and add e-mail on top of that instead. The approach that Front uses also means that if one were to ever leave Front, every single correspondence with customers is still sitting in your e-mail account (s).

Nachteile

There's not really anything I've ever disliked about the software. My pet peeve is that they've raised the prices quite dramatically over the last years. I'm disappointed that software creators these days seem to lure customers in with low prices to build their base and then raise the prices once they have a big enough customer base. But all in all, the software in itself is great.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

One of the worst email applications I've ever used

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 2.4.2018
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

The overall look of Front is simple, which is nice.

The snooze function on emails.

The support staff were friendly and quick to answer.

Nachteile

My company switched my team over to Front after a couple people who shared an inbox had issues with managing it. I didn't have a shared inbox, but struggled with the lack of functionality for just personal inboxes.

There are so many missed functionalities to Front it made my job incredibly inefficient. I found myself spending more time doing my job which consists of heavy emailing because of Front problems.

1. No calendar. Cannot make appointments, set up meetings, etc.

2. Unable to edit messages in a previous thread. Say someone sends you a list of questions. You cannot just answer next to their list in the previous email and say "see below."

3. Archiving messages... when we first switched to Front, the management team used it for a few weeks to test it. When the team was instructed to switch within the next couple weeks, and BOOM thousands of emails that Front could not autoarchive. I had about 10 emails in Outlook during the switch. The front inbox had accumulated thousands over the course of the management test period. Front could only auto archive shared inboxes, not personal. I had to spend 20 minutes selecting 3000 emails to auto archive since it didn't sync correctly with Outlook.

4. Saving emails... you can't. You only have the option to send a link of the email which only works for those that also used front.

5. You cannot edit pasted tables in front, as far as formatting goes. No deletion of columns or making rows smaller.

6. No red flags or categorizing. Often I'd keep emails in Outlook and red flag them to remind myself to check on it before I leave. No flagging in Outlook. This is replaced by snoozing in Front to make it reappear later, but I do miss the flag option.

7. You archive something in someone else's inbox that they share with you... it archives in their inbox, too.

8. No options to make folders. You want to move emails to a folder to refer to later? You cannot.

I could go on and on and ended up emailing a list of 18 problems after using Front for the first 3 months to management who sent to Front support. The responses were basically they hope to rollout that feature one day. Which obviously doesn't help now.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

John L.
Branche: Grafikdesign
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

The best email software I've used

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 24.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It's revolutionised the way we run things.
For a company that interacted with 90% of it's customers on Etsy, it was always a bit of a chore when someone wanted to email. Now with front, I would say we're 80% emails and we encourage even our Etsy customers to email us directly.

Vorteile

It's simplifies complex processes, breaks down your work into digestible chunks. It's intuitive, straightforward and has lots of time saving tricks and tips.

Nachteile

There's a couple of features that would be really handy, that I've requested a couple of times .
For example, dragging and dropping a jpeg into an email, adds it as an inline image. I would like a preference to select to have all files - regardless of format, to be added as an attachment.
I'm also unable to change my Download Location in my preferences, it simply doesn't work when I try to change this. Granted, I haven't reported this yet and I'm sure they'd be very helpful in solving this.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
8,4/10
Basierend auf 145 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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Front Preis

Front Preis

Beginnt ab
9,00 $/Monat
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Basierend auf 145 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Front Funktionen

Front Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Prognosen
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 145 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Front Häufig gestellte Fragen

Front Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Front.

F. Welche Preispläne bietet Front an?

Front bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 9,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Front?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Front

F. Wer sind die typischen Nutzer von Front?

Front hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Front unterstützt?

Front unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Front an?

Front hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Front mobile Geräte?

Front unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Front?

Front kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Aircall, Asana, Co:tunity, FCS CosmoPMS, Intercom, Nicereply, Pipedrive, Slack, Smooch, Truly

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Front an?

Front bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen