BigTime

Zeit-, Abrechnungs- und Projektmanagement-Software für KMUs

4,5 /5 (474 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

BigTime Übersicht

Was ist BigTime?

BigTime ist eine Zeit- und Abrechnungssoftware, die professionellen Dienstleistungsunternehmen in verschiedenen Branchen hilft, Zeit zu überwachen und Kunden Rechnungen zu stellen. Nutzer können Projektteams und laufende Arbeiten (Work In Process, WIP) verwalten sowie die Rentabilität pro Projekt und sogar pro Mitarbeiter messen. BigTime hilft Nutzern, schneller und so reibungslos wie möglich bezahlt zu werden. Organisationen können den Workflow mit der vom BigTime-Entwicklungsteam entwickelten Quickbooks-Integration rationalisieren, das von Intuit als OEM-Entwickler ausgewählt wurde.

Wenn sie unterwegs sind, können Nutzer Zeit und Ausgaben ihres Teams mittels der iPhone- oder Android-Apps von BigTime online verfolgen und melden. Die Web-App von BigTime ist von einem Webbrowser aus zugänglich und reagiert auf jede Gerätegröße. Der Cashflow von Unternehmen lässt sich mit BigTime verbessern, indem laufende Arbeiten (WIP) verfolgt werden und während des gesamten Projekts effektiv abgerechnet wird, um den eingehenden Bargeldfluss nicht zu unterbrechen. Durch die genaue Verfolgung und Berichterstattung in BigTime können Nutzer der Kundschaft die Gewissheit geben, dass ihre Investition rentabel ist, wodurch jegliche Einwände gegen eine Zahlung eliminiert werden.

Nutzer können Auftragnehmer verwalten und sie einladen, bei Bedarf dem Projektteam beizutreten und ihre Zeit pro Projekt zu verfolgen. Fachkundige Berater von BigTime können Nutzern zeigen, wie sie BigTime in ihrem Unternehmen verwenden können, um den Geschäftsablauf wirklich zu optimieren.

BigTime Übersicht

Kosten

Beginnt ab
10,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

BigTime Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Kanada, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

BigTime Screenshot: BigTime helps accountants, architects, engineers, IT-services firms, and scientific and management consultants to budget, track and bill their most important asset: time.
BigTime Screenshot: BigTime helps accountants, architects, engineers, IT-services firms, and scientific and management consultants to budget, track and bill their most important asset: time. BigTime Screenshot: Improve workflows with BigTime BigTime Screenshot: View detailed reports with BigTime BigTime Screenshot: BigTime’s invoicing engine supports dozens of industry-standard billing scenarios and enough options to satisfy even your most exacting customer needs. BigTime Screenshot: Track reimbursables, mileage or credit card expenses. Log service fees or contractor invoices. And, link them all to e-receipts, project budgets and customer invoices for faster reimbursement and better record-keeping. BigTime Screenshot: Enforce timesheet restrictions, audit log notes, electronic signatures and more for government contractors who need to stay compliant. BigTime Screenshot: Our customizable views, smart lookups, user-driven presets/defaults and more support the most intuitive timesheet on the market. BigTime Screenshot: Visually manage tasks and see where they fall in the larger project at hand.

BigTime Bewertungen

BigTime Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
310

Sehr gut
134

Durchschnitt
20

Gering
5

Schlecht
5

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,7
94% haben diese Anwendung empfohlen
Denise T.

We use BigTime for Professional Services Automation. It is great for our multilevel company.

Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. Our systems are now more automated and more paperless.


Mit Google übersetzen
Lori B.

Big Time

Time and Expense reporting for employees who work in different sites. Invoicing has simplified our billing system.


Mit Google übersetzen
Kirstie P.

First Impression of Big Time

My experience with Big Time has been pretty positive. We hope Big Time will help save us time with manually entering items and help atomize this process by being able to export data to import into our accounting system. The mobile app will help our employees turn in expense reports and time sheets on time and be able to snap a picture of their receipt for future input.


Mit Google übersetzen
Jenna G.

Bigtime

Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.


Mit Google übersetzen
Summer H.

What Big Time Means To Us!

BigTime is solving our inability to properly track time put against our projects, which we have many of.

Ben Kinsel was AMAZING in our first training together. He let us speak freely, as well as give us time to understand and learn anything we didn't immediately understand. 10/10 on training skills!


Mit Google übersetzen
Denise T.
Übersetzen auf: Deutsch

We use BigTime for Professional Services Automation. It is great for our multilevel company.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. Our systems are now more automated and more paperless.

Vorteile

BigTime allows users from a variety of backgrounds to connect to the software from various platforms (desktop, laptop, smart phone) to track time per project, to track expenses on a daily basis with electronic submission of receipts, to run reports on time spent, to connect with external accounting software seamlessly.

Nachteile

the software has some limits on "naming" items that do not always correspond directly to our external software and do not fit within our company culture. (For example: In BigTime, billable means charged to the project, may invoiced or may not invoice. In our company culture, billable means an invoice will be sent for payment to the client.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von BigTime Software

Denise,

Thank you so much for the review - we truly appreciate the time and the effort you've taken to let us know how our software is working for you. We're very happy to hear that BigTime is working for you throughout your organization and that you're able to use the software across several different platforms - we work hard to make that happen!

We're very sorry to hear that some of the terminology used by BigTime is inconsistent with your business processes. We try to make BigTime as flexible as possible, and you can change many of these terms within your Lexicon (check under My Company>My Company>Lexicon) but there are some terms we cannot change at this time. That being said, that feature might make for an excellent Feature Request. If you'd like to learn more about how to submit a Feature Request, please reach out to us at success@bigtime.net.

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Lori B.
Branche: Bau
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Big Time

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 4.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Time and Expense reporting for employees who work in different sites. Invoicing has simplified our billing system.

Vorteile

Ease of use for time reporting, expense tracking, invoicing and tracking jobsites. Mobile App.

Nachteile

Mobile App is very limited and a lot of glitches.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von BigTime Software

Lori,

Thanks so much for posting a review for us here at BigTime - we really appreciate your time and your feedback. We're happy to hear that you're finding the software easy to use for the tracking of your time and expenses, as well as invoicing and making things easier on the go. If you're having difficulty with the mobile app, please reach out to our Support Team for assistance and let your Customer Success Rep know too and we'll see what we can do to help.

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Kirstie P.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

First Impression of Big Time

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 17.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

My experience with Big Time has been pretty positive. We hope Big Time will help save us time with manually entering items and help atomize this process by being able to export data to import into our accounting system. The mobile app will help our employees turn in expense reports and time sheets on time and be able to snap a picture of their receipt for future input.

Vorteile

Product is very user friendly. Many options to customize fields, invoices, and reports. Communication with support and representatives is great. So far it is very easy to use.

Nachteile

There are a couple of features that are missing pertaining specifically to my company. There is not a direct vendor bill field or a way to create a contract for clients that have billable rates/fees that could vary month to month. But there is a work round to achieve this.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Jenna G.
Branche: Buchhaltung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Bigtime

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 1.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.

Vorteile

I like that you are able to create your own engagements per client.

Nachteile

I least like the invoice part as it does not function how it is suppose too. There are to many steps for it to be integrated into QuickBooks.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von BigTime Software

Jenna,

Thanks so much for this review- we really appreciate hearing from all our customers here at BigTime! We are very glad to hear that you're happy with our engagements and how you can create unique engagements per client, but we're sad to hear that you feel that invoicing is not working for you. There are many ways you can use BigTime's invoicing, and there are many help features that can help you learn how. Here are just a few:

Knowledge Base Articles/Videos:
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/#invoicing
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/video-tutorial-post-invoices-to-quickbooks/

Our Invoicing Webinar:
https://youtu.be/yt2LrF9mRAk
Schedule a Live Webinar here: https://www.bigtime.net/webinars/

Also, feel free to reach out to us here at Customer Success - we'd love to help you learn more about invoicing!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Summer H.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

What Big Time Means To Us!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 9.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

BigTime is solving our inability to properly track time put against our projects, which we have many of.

Ben Kinsel was AMAZING in our first training together. He let us speak freely, as well as give us time to understand and learn anything we didn't immediately understand. 10/10 on training skills!

Vorteile

My favorite part about this software and the most impactful to our business in my opinion is the ability to assign fixed rates to our projects. It takes us far beyond what we were able to do before, which was very little. The ability to actually be able to track what we make or don't make on each project is HUGE!

Nachteile

There really isn't anything I have found yet that I do not like, I will most definitely let you know in the future.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,8/10
Basierend auf 474 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

BigTime Preis

BigTime Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 474 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

BigTime Funktionen

BigTime Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Finanzanalyse
Integration in die Buchhaltung
Integration von Dritten
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen
Rechnungsführung
Rechnungsmanagement
Rechnungsverarbeitung
Workflow-Management
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 474 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

BigTime Häufig gestellte Fragen

BigTime Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BigTime.

F. Welche Preispläne bietet BigTime an?

BigTime bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von BigTime?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von BigTime

F. Wer sind die typischen Nutzer von BigTime?

BigTime hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von BigTime unterstützt?

BigTime unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet BigTime an?

BigTime hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt BigTime mobile Geräte?

BigTime unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert BigTime?

BigTime kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Intuit Data Protect for QuickBooks, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, Sage Business Cloud Accounting, Sage Intacct, Sage One - U.S., Salesforce Sales Cloud, Slack

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet BigTime an?

BigTime bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen