IFS Field Service Management

IFS Field Service Management

Field service management system for businesses of all sizes

4.4/5 (18 Bewertungen)

IFS Field Service Management Übersicht

IFS Field Service Management by IFS World Operations is a solution, which helps manufacturers and distributors manage job status, assets, and technician activities across remote locations. The AI-based omni-channel tool lets users automate processes related to scheduling and planning tasks based on service-level agreements, business goals, and customer contracts.

Key features of IFS Field Service Management include dispatching, time clock, routing, file storage, accounting integration, and GPS tracking. Its contact center allows enterprises to manage core customer service operations such as parts ordering, request handling, and technical support, ensuring client engagement. Manufacturers can also store customer information including contact details and service history in a unified database for future reference. The tool helps users send alerts to notify engineers and teams in the field about tasks assigned, providing mobile access across remote locations.

IFS Field Service Management can either be deployed on-premise or hosted in the cloud. It comes with tools to address all aspects of the service supply chain, including forward and reverse logistics. The solution enables distributors to handle long duration and complex service delivery, facilitating project management.

Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Koreanisch, Thai

IFS Field Service Management Bewertungen

Gesamtbewertung
4.4/5
94% Positive Bewertungen
9
Ausgezeichnet
8
Sehr gut
1
Durchschnitt
0
Gering
0
Schlecht
Roger O.
Mit Google übersetzen

Meets our needs with many features we still need to integrate

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.8.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Solid product that does what we need it to do. There are many features such as RMA module, customer portal, etc. that we have not yet integrated into our business the we will be implementing in the coming year. Nice to know we are working with a company that is ahead of where we are.

Nachteile

Not Thrilled with the way this system handles drop ship parts (we are a distribution company so about 50% of the parts we use/ship are drop shipped from a vendor. We were able to wok around this with business rules, but are looking to move to the next version that we believe handles this better.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10
Paul K.
Mit Google übersetzen

User, support and administrator for 3 years as end user customer

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Upgraded from old ERP software to give better financial and manufacturing reporting

Vorteile

simple interface and ease of navigation. error messages are fairly intuitive and after only a few months of usage can be self rectified without the need of on site consultants

Nachteile

Some administrative tasks can be a bit clunky. Initial setups have to be correct as some changes are not changeable

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Paul S.
Mit Google übersetzen

used for several years, found to be very usfull and packed with features

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 19.1.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

the ability to link PPM`s with PO`s so spare part orders are automatically ordered before a PPM is due

Nachteile

at times a little too complex , a large amount of features are good but at times confusing. If IFS could be simplified it would be one of the best around

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10
Drew L.
Mit Google übersetzen

Functional and configurable software

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.8.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Easy to program. Configurable options that are approachable for SQL and XML writers. User creation, roles and rights assignment are a breeze.

Nachteile

Difficult to train for older users. Difficult to isolate/trace bugs. Upgrade process is not well documented and does not often go smoothly.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

7.0/10
Allison L.
Mit Google übersetzen

Training is Necessary but Figured It Out Fast

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I really like how everything is connected within this software so usually if I have a problem with it, I can figure it out quickly.

Nachteile

A definite learning curve with this software. Expect to ask a lot of questions at first.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

IFS Field Service Management Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Contact IFS for pricing information.

IFS Field Service Management Funktionen

  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Benutzerdefinierte Felder
  • Bestandsverfolgung
  • Inventarverwaltung
  • Rechnungsmanagement

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Audit Trail
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Integration von Dritten
  • Wirtschaftsprüfung
  • Workflow-Management
  • Überwachung

Zusätzliche Informationen für IFS Field Service Management

Schlüssel-Features von IFS Field Service Management

Vorteile

• IFS Field Service Management software provides the complete range of applications, including warranty management, spare parts management, project management and contract management.

• Its warranty management feature automates claims management, which reduces warranty claim cycle time, billing inaccuracies, and claim errors.

• The software provides a holistic view of spare part inventory across all warehouse locations.

• IFS Field Service Management takes control of repair & service operations that increases stakeholders’ (i.e. clients, technicians, and operators) satisfaction.

IFS Field Service Management Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über IFS Field Service Management.

F. Welche Preispläne bietet IFS Field Service Management an?

IFS Field Service Management bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Nicht verfügbar

Contact IFS for pricing information.

F. Was sind die Hauptfunktionen von IFS Field Service Management?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von IFS Field Service Management

F. Wer sind die typischen Nutzer von IFS Field Service Management?

IFS Field Service Management hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Öffentliche Verwaltung

F: Welche Sprachen werden von IFS Field Service Management unterstützt?

IFS Field Service Management unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Koreanisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet IFS Field Service Management an?

IFS Field Service Management hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt IFS Field Service Management mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte IFS Field Service Management unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert IFS Field Service Management?

IFS Field Service Management kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Clear Spider, Microsoft Azure, StreetSmart, WEBFLEET

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet IFS Field Service Management an?

IFS Field Service Management bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Telefon-Support