BlueFolder

4,7 (71)
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Einfache, professionelle Außendienst- und Arbeitsauftragssoftware.

Über BlueFolder

Die Service-Management-Lösung von BlueFolder bietet eine einzigartige Mischung aus Nutzerfreundlichkeit und Funktionalität. BlueFolder sollte als CRM + Arbeitsaufträge + Terminplanung + Abrechnung betrachtet werden.

Mit der CRM-Funktion von BlueFolder können Nutzer alle servicebezogenen Informationen für ihre Kunden nachverfolgen – Kontakte, Standorte, Servicehistorie, Verträge und Geräte/Ressourcen, die auf ihrer Website gewartet werden.

Arbeitsaufträge sind dort, wo die Arbeit erledigt wird. Du kannst die Felder, die du verwendest, anpassen und Anhänge nach Bedarf für dein Unternehmen hinzufügen. Die Arbeitsaufträge verfolgen alle Arbeits-, Material- und Ausgaben und du kannst diese Details einfach in dein Buchhaltungssystem übertragen, um eine genaue und zeitnahe Abrechnung zu gewährleisten. Die Plattform unterstützt die Integration mit QuickBooks, QuickBooks Online und Xero.

Kundeninteraktion ist ein entscheidender Teil des effektiven Service. Kunden können Service nicht nur telefonisch anfragen, sondern auch eine E-Mail an das System senden oder das Kundenportal nutzen. Mit BlueFolder können sich Kunden bei ihren Konten anmelden, neue Arbeitsaufträge öffnen, den Status vorhandener Arbeitsaufträge einsehen oder zusätzliche Informationen bereitstellen. Sie können auch automatisch über eine E-Mail mit Updates oder Änderungen informiert werden, wenn diese Option ausgewählt wird.

BlueFolder bietet Unternehmen zuverlässig seit über 10 Jahren eine Service-Management-Lösung und hat Kunden, die das System genutzt haben, um ihr Servicegeschäft von Anfang an zu betreiben.


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BlueFolder

4,7 (71)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
30,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

105
172

Integrationen

8
145

Bedienkomfort

4,7 (71)
4,2 (7.264)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,6 (71)
4,2 (7.264)

Kundenservice

4,8 (71)
4,0 (7.264)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

QuickBooks Online

4,3
Nr. 1 Alternative zu BlueFolder
QuickBooks Online ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer ihre gesamten Finanzdate...

AyaNova

3,9
Nr. 2 Alternative zu BlueFolder
AyaNova ist eine Service-Management-Software, mit der Nutzer Arbeitsaufträge, Serviceverlauf, Servicepläne und Inventar...

ServiceBox

4,3
Nr. 3 Alternative zu BlueFolder
ServiceBox ist eine Außendienstmanagement-Software für Serviceunternehmen zur Verwaltung von Verträgen, Arbeitsaufträgen...

Dynamics 365 Business Central

4,0
Nr. 4 Alternative zu BlueFolder
Dieses Produkt der Microsoft Dynamics-Familie wurde dazu entwickelt, kleine und mittlere Unternehmen in den Bereichen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(71)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,8/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 71 Bewertungen
Kavindu Githsara
Kavindu Githsara
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

BlueFolder: The Key to Effortless Asset Management

Bewertet am 23.1.2023

Overall, BlueFolder has been a valuable tool for my company. Its ability to track and manage all of...

Overall, BlueFolder has been a valuable tool for my company. Its ability to track and manage all of our company's assets in one platform, ability to customize fields and forms and powerful reporting capabilities have greatly improved our asset management. While the software has a bit of a learning curve and requires a bit of effort to fully set it up and customize it, the benefits of BlueFolder far outweigh the cons for our business.

Vorteile

As an admin user of BlueFolder in my company, I have found it to be a comprehensive and user-friendly asset management software. One of the biggest advantages of this software is its ability to track and manage all of our company's assets in one platform. From equipment, vehicles, to tools and inventory, BlueFolder provides a seamless experience for our team and our customers. Another great feature of BlueFolder is the ability to customize fields and forms to fit our company's specific needs. This has been especially useful in terms of tracking and managing the maintenance of our assets.

Nachteile

While it offers a wide range of features, it takes some time and effort to fully utilize all the functionalities, especially for non-technical users.

malinda
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I finally found the software I've been looking for!

Bewertet am 23.5.2024

Blue Folder is an excellent company that is dedicated to providing software that meets your...

Blue Folder is an excellent company that is dedicated to providing software that meets your specific needs. They are attentive and supportive throughout the process. The software is user-friendly and easy to navigate. It allows for easy addition of special fields, tracking of work orders, and generation of reports. I truly believe that the software setup couldn't be any easier. A big thank you to the team at Blue Folder! Matt and Paulina, thank you for your patience with navigating my request.

Vorteile

The Blue Folder Team, consisting of Matt and Paulina, listened and worked hard to provide me with everything I needed to make my HVAC service calls software great. I had tried multiple companies, but each one was lacking in some area. Whenever I asked for help, they would say it was a special request and would increase our monthly cost. However, Blue Folder never hesitated to make it work and fulfilled my requests without any additional charges. They are truly awesome.

Nachteile

The only thing lacking is the Map function.

In Betracht gezogene Alternativen

Homebase , Smart Service und Service Fusion

Warum BlueFolder gewählt wurde

ComputerEase was very expensive, and their customer service was horrible. If you need any training after the purchase date or require special customization, be prepared to write a large check. Getting help was like pulling teeth!

Zuvor genutzte Software

ComputerEase

Gründe für den Wechsel zu BlueFolder

We are a commercial HVAC company, and we needed assistance with a special request that none of the other companies could fulfill during the trial. I informed Matt about a certain feature that I didn't like, and he promptly made the necessary changes to accommodate our needs. Matt dedicated time to work with me during the trial, which was crucial for ensuring that it would meet our team's requirements. Additionally, there was no yearly contract or special terms, and they exceeded our expectations. It was a pleasure to work with people who didn't make us feel like we were bothering them.
David
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good tool but expensive

Bewertet am 31.8.2022

Overall it serves us well, but the increasing costs might drive us to look at other options.

Overall it serves us well, but the increasing costs might drive us to look at other options.

Vorteile

Work order management works well both in the office and in the field. Automated recurring work orders help keep preventative maintenance organized. Work history is easily located, it's easy to add attachements etc.

Customer support is excellent, always a quick response, always quick to address any issues we have.

Nachteile

Sold in US dollars only makes it quite expensive for Canadian companies. Overall cost has become quite high.

For our setup we have to do a lot of manual setup for preventative maintenance. Easier than on paper and automatically triggers work orders in the months we need though.

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber und ServiceBox

Gründe für den Wechsel zu BlueFolder

At the time the other products didn't have functions for scheduled preventative maintenance.
John
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Its not perfect but its pretty good, and I haven't found anything better

Bewertet am 10.4.2024

As the title says, it is not perfect, but its good. You don't have to change your whole business...

As the title says, it is not perfect, but its good. You don't have to change your whole business process like with say service titan.

Vorteile

its flexible, you can get it to do a lot with the way you set it up.
the support team, and really everyone we have worked with has been helpful. they are actively working on it and seem to care about there customers.

Nachteile

it does not do a few things that seem obvious but they are working on them.

Ryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

A Quality Product that Improves our Buisness

Bewertet am 10.4.2024

Overall, the experience we've had with BlueFolder has been very positive and we look forward to...

Overall, the experience we've had with BlueFolder has been very positive and we look forward to continuing to utilize it as our primary job tracking software. The improvements that have been implemented already make me confident that the service will just continue to be stronger and stronger.

Vorteile

BlueFolder has been a significant upgrade from our previous job tracking system. It is easy to use, has a wide variety of functions that increase our productivity, and has a strong customer service department that listens to our feedback and takes suggestions seriously for added features and improvements.

Nachteile

The invoicing/payment system could use some improvements. There is not an option to customize the invoice forms, take multiple payments for an invoice, edit invoices after creation, and receive a payment for multiple invoices.

5 von 71 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

BlueFolder Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über BlueFolder.

BlueFolder bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

BlueFolder hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

BlueFolder unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

BlueFolder unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

BlueFolder kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Calendar, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Pro, Xero, Zapier

BlueFolder bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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