Über Quire

Quire ist ein modernes Tool für kollaboratives Projektmanagement, das speziell für Teams entwickelt wurde, um ihnen dabei zu helfen, ihre Ideen, Ziele oder Träume in einer einfachen und nutzerfreundlichen UI umzusetzen.

Dank der einzigartigen visuellen Baumstruktur kannst du Aufgaben, Teilaufgaben und ihre Unteraufgaben auf einen Blick einsehen, ohne auf eine bestimmte Aufgabe klicken oder in einer langen Liste nach einer einzelne Aufgabe, die nur darauf wartet, vergessen zu werden, suchen zu müssen.

Dank der einzigartigen Baumstruktur von Quire kannst du deine Aufgabe in einzelne Schritte aufteilen, sodass du sofort einen übersichtlichen Plan erhältst. Außerdem wird dein Plan in jedem kurzen Zeitraum in minimale Aufgaben unterteilt, sodass du dich mühelos auf diese konzentrieren kannst, ohne dir Gedanken darüber machen zu müssen, was als Nächstes zu tun ist.

Mit Funktionen wie Beschreibung, Kommentaren, Beauftragten, Start- und Fälligkeitsdatum sowie Benachrichtigungen kannst du Aufgaben an deine Teammitglieder delegieren, nahtlos mit ihnen zusammenarbeiten und alles, was gerade passiert, in Echtzeit verfolgen.

Preisoptionen ab:

8,95 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Argentinien, Österreich, Australien, Belgien, Bulgarien und 29 weitere , Brasilien, Kanada, Schweiz, Deutschland, Dänemark, Spanien, Finnland, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Sonderverwaltungsregion Hongkong, Ungarn, Indonesien, Irland, Island, Italien, Japan, Südkorea, Luxemburg, Sonderverwaltungsregion Macau, Mexiko, Malaysia, Norwegen, Neuseeland, Philippinen, Schweden, Singapur, Taiwan, Vereinigte Staaten, Venezuela

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Portugiesisch

Preisoptionen ab:

8,95 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Quire Software - 1
Quire Software - 2
Quire Software - 3
Quire Software - 4
Quire Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Quire
Quire Software - 1 Quire Software - 2 Quire Software - 3 Quire Software - 4 Quire Software - 5

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Quire: 84

  • @mentions
  • API
  • Agile Methodiken
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben importieren
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgaben-Tagging
  • Aufgabenbearbeitung / -aktualisierung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabentafel
  • Balkendiagramm
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Brainstorming
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Diagramm-Erstellung
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mails in Aufgaben umwandeln
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Erinnerungen
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Etikettierung
  • Farbkodierung/Symbole
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Ideenmanagement
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanban-Tafel
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Live-Chat
  • Mehrere Abteilungen / Projekte
  • Meilensteinverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • Ressourcenmanagement
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Suchen / filtern
  • Teamkalender
  • Termin-Fristenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Umfragen & Feedback
  • Visualisierung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Workflow-Management
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitplanmanagement
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Übergeordnete Aufgabe

Alternativen

Asana

4,4
Nr. 1 Alternative zu Quire
Asana ist eine Arbeits- und Projektmanagement-Lösung für Teams. Du kannst alles an einem Ort organisieren, von...

Trello

4,5
Nr. 2 Alternative zu Quire
Von Vertrieb und Marketing bis hin zu Personalabteilungen und Betrieben können Teams Trello entwerfen und an ihre...

Wrike

4,2
Nr. 3 Alternative zu Quire
Wrike ist ein Kollaborations- und Projektmanagement-Tool, das Nutzern hilft, Projekte vom Anfang bis zum Ende zu...

Ravetree

4,2
Nr. 4 Alternative zu Quire
Ravetree ist eine All-in-one-Lösung für das Arbeitsmanagement für projektgesteuerte Organisationen und Teams mit Tools...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(107)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Quire bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 107 Bewertungen angezeigt
Shimon S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Hardware
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Wish I found this sooner

Bewertet am 23.4.2018

Most of my project are freelance and project based, so i require a project management platform that...

Most of my project are freelance and project based, so i require a project management platform that will allow me to manage several projects for more than one organization. I had been using Trello for this and whilst it has served be well, it does not have a good structure for organizing tasks and making sure they are followed up, in that sense its a bit too informal. Quire bring structure to the tasks and a simple interface that bring focus to clarity to the project.

Vorteile

From the moment I first started using it, everything just worked the way it should, incredibly intuitive, none of the bloating or over complicated functionality that other project/task management platforms suffer from. For me the killer feature it the 'tree structure' approach to task management, this is how it should be done, take a big task/project and break it into smaller and smaller manageable tasks. Each subtask has the same feature set as the main task which is exactly how it should be done because why should any task have less importance. The interface is clean and functional, everything is where is should be, it just works. You have Organizations, then projects, then tasks, which is a great way to organize things, especially if you are freelance like me and do projects for a number of different organizations. I am a long time trello user, and for anything looking for an alternative that does more than just kanban, this is for you, it will allow you to really structure tasks and make sure they are followed up.

Nachteile

No Kanban is going to be a big negative for many people, but apparently that is coming soon. Interface might be too simple for some people, or perhaps lacking features such as chat, message board, rich text markup, etc etc, but that could be seen as a good thing by others. Pricing has not been released either, that is something to be concerned about , especially if you invest time in adopting this platform but then it turns out to be overpriced. That is probably my biggest concern at the moment as features can be added all the time, but pricing can be a deal breaker.

Adam A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Everything you need, and nothing that you don't

Bewertet am 18.7.2020

It took all of 4 days for me to become comfortable with their version of markdown and the in line...

It took all of 4 days for me to become comfortable with their version of markdown and the in line task entry system. Creating check boxes, tables, asigning tasks in line, assigning deadlines and start dates in line, all of it.
There has been no issues to date with the software, and I am now using it to organize my entire life. NOT just my working life.
Getting my team onboard was easy, and everyone who uses the software comments on how easy it was to learn to use in our context, and how lightweight/quick it is to use.

Vorteile

Simple UI
Easy inline entry of tasks and restrictions such as due date, start date, assignees, tags, files and everything else one could need to get their tasks in order and their team up to date
In line chat and descriptions let people talk about important issues
The overview and kanban board options are great for people who organize their information in different ways, and the ability to have the boards interact with one another in various ways is excellent

Nachteile

Very minimalistic (A positive for me, but maybe not for everyone!)
Constant improvements being rolled out (A positive for me, but not everyone wants to have to learn new features constantly)
FREE!

In Betracht gezogene Alternativen

Asana, Todoist und Trello

Gründe für den Wechsel zu Quire

Free trial was winding up and the lack of needlessly complex requirements and input methods. The less I have to learn for minimum viable usage the better for switching/picking up new software, and makes convincing my team to use it easier. This minimalistic front end with the complexity in the back end that lets those who want to be power users and those that want to run at the minimum viable level is key for me.
Suzillah A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Quire helps with task managing

Bewertet am 5.10.2021

Vorteile

My team and i manage to collaborate our task with ease with Quire, thanks to the simple operation that Quire implement for the task management. We can easily check the task process and progress on the kanban board on the dashboard. Tagging the task feature work perfectly, and i can using it to bring attention to my colleague for the task that they need to finish.

Nachteile

There are some shortcoming in the communication platform, as the chat or message sometimes not properly sent and not receive by the other end. I need to close and reopen the application again for it to start sync all the information again and make the pending chat properly sent out.

Dianna S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Simple task software

Bewertet am 8.5.2019

Vorteile

Clean, open spaces, no clutter. Connected with Gmail easily

Nachteile

This software has no templates,. It is a very basic task software

In Betracht gezogene Alternativen

nTask, Asana, Teamwork und Airtable

Gründe für den Wechsel zu Quire

I didn't. I went with Airtable as I felt the interface was more user-friendly and I liked the templates that were available.

Antwort von Potix

Hi Dianna,

I'm really sorry to learn that you didn't think Quire is a suitable tool for your business. Actually, we do have reusable templates on Quire. Also, most of the critical task software features are available on Quire, such as nested to do list to help you break down big goals into achievable tasks, Kanban board to help you get focused on what really matters in a short period of time, real time collaboration that allows work with teammates and always stay in sync, etc.

We still hope that in the future, you might consider give Quire another try and let us know what you think :) Have a wonderful day!

The Quire Team

Damian D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Simple, but extremely powerful software

Bewertet am 24.7.2021

Overall I'm loving it and using Quire on a daily basis. It made my life so easy that I cannot...

Overall I'm loving it and using Quire on a daily basis. It made my life so easy that I cannot believe how I managed before without it. It's clean, elegant and for me very easy to use. It took me maybe 2-3 hours to figure out most of the stuff and a day or so to feel really comfortable with it.

Quire has all the features I wanted to have and gives me the ability to organize my business efficiently. It's brilliant that I can have several workspaces with multiple projects. Which I can further split into nested tasks with subtasks, but also into linked sublists with differnt view, e.g. boards.

Even if I'm looking for something it turns out to be better thought out then how I would expect it to be or look like. Plus I can get an overview of progress stats and progress summary.

Not to mention the support is amazing! Fast, responsive and eager to help. Something that you won't see much when it comes to free tools. Honestly, I can't believe it really is a free tool.

Vorteile

Simple.

Fast.

Intuitive.

Not distracting.

Gives everything a freelancer, SMBs or corporate might need.

It's not overly complicated with unnecessary features.

Tree structure is absolutely awesome! This way you can break every project into actually manageable tasks.

Every task or subtask can have priority, start and due date, responsible person or external team and files attached.

FREE.

Nachteile

Minimalistic view might give an impression it's super basic and won't provide what you need [but the truth is exactly the opposite].

Some people might find lack of chat or message board a disadvantage [but for me tasks comments are enough and allow me to keep things tidy].

There is no calendar view so it can be seen as a negative by some people [but there is a timeline view which is good enough for me].

Not sure how pricing structure will look like in the future.

In Betracht gezogene Alternativen

ClickUp und Asana

Gründe für den Wechsel zu Quire

For me personally it felt most intuitive and had all the features I wanted to have. After testing Quire and 2 other tools I decided Quire works best for my individual needs. One of the points was the ability to have all projects / workspaces available on the left panel so I can see all the most important things without clicking back and forth. Also the design is not overwhelming so that's a positive.
5 von 107 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Quire Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Quire.

Quire bietet folgende Kostenpläne an:

Quire hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Quire unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Portugiesisch

Quire unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Quire kann in folgende Anwendungen integriert werden:

GitHub, Google Calendar, Google Drive, Slack, Zapier

Quire bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Quire gefundenen Softwarekategorien an.