Quire

Eine visuelle Kollaborationsplattform für deine großartigen Projekte

4,7 /5 (98 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Quire Übersicht

Was ist Quire?

Quire ist ein modernes Tool für kollaboratives Projektmanagement, das speziell für Teams entwickelt wurde, um ihnen dabei zu helfen, ihre Ideen, Ziele oder Träume in einer einfachen und nutzerfreundlichen UI umzusetzen.

Dank der einzigartigen visuellen Baumstruktur kannst du Aufgaben, Teilaufgaben und ihre Unteraufgaben auf einen Blick einsehen, ohne auf eine bestimmte Aufgabe klicken oder in einer langen Liste nach einer einzelne Aufgabe, die nur darauf wartet, vergessen zu werden, suchen zu müssen.

Dank der einzigartigen Baumstruktur von Quire kannst du deine Aufgabe in einzelne Schritte aufteilen, sodass du sofort einen übersichtlichen Plan erhältst. Außerdem wird dein Plan in jedem kurzen Zeitraum in minimale Aufgaben unterteilt, sodass du dich mühelos auf diese konzentrieren kannst, ohne dir Gedanken darüber machen zu müssen, was als Nächstes zu tun ist.

Mit Funktionen wie Beschreibung, Kommentaren, Beauftragten, Start- und Fälligkeitsdatum sowie Benachrichtigungen kannst du Aufgaben an deine Teammitglieder delegieren, nahtlos mit ihnen zusammenarbeiten und alles, was gerade passiert, in Echtzeit verfolgen.

Quire Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Preis-Leistungs-Verhältnis

Quire Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Portugiesisch

Medien

Quire Workspace
Quire Task Tree
Quire Project Stats
Quire Project Stats
Videos zu Quire Quire Screenshot: Quire Workspace Quire Screenshot: Quire Task Tree Quire Screenshot: Quire Project Stats Quire Screenshot: Quire Project Stats Quire Screenshot:

Quire Bewertungen

Quire Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
71

Sehr gut
25

Durchschnitt
0

Gering
1

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,8
98% haben diese Anwendung empfohlen
Shimon S.

Wish I found this sooner

Most of my project are freelance and project based, so i require a project management platform that will allow me to manage several projects for more than one organization. I had been using Trello for this and whilst it has served be well, it does not have a good structure for organizing tasks and making sure they are followed up, in that sense its a bit too informal. Quire bring structure to the tasks and a simple interface that bring focus to clarity to the project.


Mit Google übersetzen
Adam A.

Everything you need, and nothing that you don't

It took all of 4 days for me to become comfortable with their version of markdown and the in line task entry system. Creating check boxes, tables, asigning tasks in line, assigning deadlines and start dates in line, all of it.
There has been no issues to date with the software, and I am now using it to organize my entire life. NOT just my working life.
Getting my team onboard was easy, and everyone who uses the software comments on how easy it was to learn to use in our context, and how lightweight/quick it is to use.


Mit Google übersetzen
Dianna S.

Simple task software


Mit Google übersetzen
Mel K.

Finally a tool with kanban agility AND big picture structure capability

Easy to get up and running and stick to it.

It's easy to end up using tools intermittently - oh I should get organised -> spend time organising -> get busy -> too much effort to organise ->oh I should get organised...

So far, I've managed to maintain a consistent level of using it to drive what I'm focusing on rather than it being an after-the-fact overhead which is what most tools devolve to when they're too separated from how we really work.


Mit Google übersetzen
Marion B.

Amazing product , exceptionnal and generous customer service

Very good, the best "tasks" app we ever used.


Mit Google übersetzen
Shimon S.
Branche: Computer-Hardware
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Wish I found this sooner

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 23.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Most of my project are freelance and project based, so i require a project management platform that will allow me to manage several projects for more than one organization. I had been using Trello for this and whilst it has served be well, it does not have a good structure for organizing tasks and making sure they are followed up, in that sense its a bit too informal. Quire bring structure to the tasks and a simple interface that bring focus to clarity to the project.

Vorteile

From the moment I first started using it, everything just worked the way it should, incredibly intuitive, none of the bloating or over complicated functionality that other project/task management platforms suffer from. For me the killer feature it the 'tree structure' approach to task management, this is how it should be done, take a big task/project and break it into smaller and smaller manageable tasks. Each subtask has the same feature set as the main task which is exactly how it should be done because why should any task have less importance. The interface is clean and functional, everything is where is should be, it just works. You have Organizations, then projects, then tasks, which is a great way to organize things, especially if you are freelance like me and do projects for a number of different organizations. I am a long time trello user, and for anything looking for an alternative that does more than just kanban, this is for you, it will allow you to really structure tasks and make sure they are followed up.

Nachteile

No Kanban is going to be a big negative for many people, but apparently that is coming soon. Interface might be too simple for some people, or perhaps lacking features such as chat, message board, rich text markup, etc etc, but that could be seen as a good thing by others. Pricing has not been released either, that is something to be concerned about , especially if you invest time in adopting this platform but then it turns out to be overpriced. That is probably my biggest concern at the moment as features can be added all the time, but pricing can be a deal breaker.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Adam A.
Branche: Tiefbau
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Everything you need, and nothing that you don't

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 18.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It took all of 4 days for me to become comfortable with their version of markdown and the in line task entry system. Creating check boxes, tables, asigning tasks in line, assigning deadlines and start dates in line, all of it.
There has been no issues to date with the software, and I am now using it to organize my entire life. NOT just my working life.
Getting my team onboard was easy, and everyone who uses the software comments on how easy it was to learn to use in our context, and how lightweight/quick it is to use.

Vorteile

Simple UI
Easy inline entry of tasks and restrictions such as due date, start date, assignees, tags, files and everything else one could need to get their tasks in order and their team up to date
In line chat and descriptions let people talk about important issues
The overview and kanban board options are great for people who organize their information in different ways, and the ability to have the boards interact with one another in various ways is excellent

Nachteile

Very minimalistic (A positive for me, but maybe not for everyone!)
Constant improvements being rolled out (A positive for me, but not everyone wants to have to learn new features constantly)
FREE!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Dianna S.
Branche: Kosmetik
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simple task software

Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 8.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Clean, open spaces, no clutter. Connected with Gmail easily

Nachteile

This software has no templates,. It is a very basic task software

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Potix

Hi Dianna,

I'm really sorry to learn that you didn't think Quire is a suitable tool for your business. Actually, we do have reusable templates on Quire. Also, most of the critical task software features are available on Quire, such as nested to do list to help you break down big goals into achievable tasks, Kanban board to help you get focused on what really matters in a short period of time, real time collaboration that allows work with teammates and always stay in sync, etc.

We still hope that in the future, you might consider give Quire another try and let us know what you think :) Have a wonderful day!

The Quire Team

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Mel K.
Branche: Bau
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Finally a tool with kanban agility AND big picture structure capability

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 31.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Easy to get up and running and stick to it.

It's easy to end up using tools intermittently - oh I should get organised -> spend time organising -> get busy -> too much effort to organise ->oh I should get organised...

So far, I've managed to maintain a consistent level of using it to drive what I'm focusing on rather than it being an after-the-fact overhead which is what most tools devolve to when they're too separated from how we really work.

Vorteile

The thing that Quire does best is exactly what I've struggled with using tools such as Trello. Most of us don't get the luxury of being able to work on only one thing, and keeping track of all the different buckets of stuff without an overarching structure is a cognitive load that can become overwhelming.

Quire let's you create a structure containing multiple buckets, create views (sublists) to work with the parts that are relevant for different teams, play with structures until it all makes sense - everything that makes it easy to manage competing priorities and swap "hats".

Each focus can then be managed on a board view while maintaining sync with the overall list view.
This has become my absolute favourite personal productivity tool and I'm just starting to recruit others so I can prove it in a team context - there is a Trello conversion which worked well for my personal todos but might not be quite as smooth for the mammoth boards we have for dev work.
Oh, and, it's absolutely free!!!

Nachteile

It's still pretty new so people don't know about it. There is an app market but few options as yet - for example, integration with Outlook is only with Todos, not meetings, and only one way (Quire->Outlook). I'd love to be able to add Outlook meetings automatically into my Today, Tomorrow, This Week, Next Week board so I don't overload tasks into a meeting heavy day (that reminds me - ability to do recurring tasks is built in, yay!)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Marion B.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Amazing product , exceptionnal and generous customer service

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 1.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Very good, the best "tasks" app we ever used.

Vorteile

Everything, but i Prefer:
- Possibility to assign a single task to multiple user (and when it's get done, it goes away for everyone)
- Possibility to organize yours tasks by organization, projects and boards
- Possibility to create weekly, monthly, etc tasks
- Possibility to attach document to each task
- User friendly
- French language ! (and the translation is good!)
- The generosity and help from the customer service (as a small and poor charity organisation who rely on volunteers who work from home, we need this kind of service to complete our projects)

Nachteile

- maybe the fact that when you look a subtask on a board , you can't see their connection to the "complete task" and it can be somewhat confusing to differentiate between similar subtask (Actually we just have to always name the subtask with the name of the complete task, so we have a way around)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,3/10
Basierend auf 98 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Quire Preis

Quire Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Basierend auf 98 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Quire Funktionen

Quire Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 98 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Quire Häufig gestellte Fragen

Quire Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Quire.

F. Welche Preispläne bietet Quire an?

Quire bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Quire?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Quire

F. Wer sind die typischen Nutzer von Quire?

Quire hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Quire unterstützt?

Quire unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Portugiesisch

F. Welche Preispläne bietet Quire an?

Quire hat folgende Preismodelle:

Kostenlos

F. Unterstützt Quire mobile Geräte?

Quire unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Quire?

Quire kann in folgende Anwendungen integriert werden:

GitHub, Google Calendar, Google Drive, Slack

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Quire an?

Quire bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Häufig gestellte Fragen, Video-Anleitungen