Über Proliant

Proliant ist eine cloudbasierte Ressourcenmanagement Software für kleine und mittelgroße Unternehmen. Die Software bietet Gehaltsabrechnung und HRIS, Zeit und Anwesenheit, Onboarding, Leistungsverwaltung und Bewerber-Tracking innerhalb einer Suite.

Die Proliant-Funktionen „ReadyPay Online“, mit denen Nutzer eine Vielzahl von HRIS- und Gehaltsabrechnungsverwaltungsfunktionen durchführen können, einschließlich Leistungsüberprüfungen, PTO-Rückstellungen, Point-in-Time-Berichterstattung, Mitarbeitervergütungsberichterstattung und Lizenz- und Zertifizierungsmanagement. Das Onboarding-Modul der Software ermöglicht es Nutzern, die Kandidateninformationen zum Zeitpunkt der Einstellung zu erfassen und kümmert sich um alle rechtlichen Compliance-Formulare und Dokumente, die für den Onboarding-Prozess erforderlich sind.

Mit den „Zeit- und Arbeits“-Funktionen der Software können Nutzer Mitarbeitereinsatzpläne basierend auf ihrer Verfügbarkeit erstellen, anzeigen und ändern und die Abwesenheiten und Urlaubstage der Angestellten verfolgen. Proliant verfügt auch über ein „Steuer- und Compliance“-Management, mit dem Nutzer den Prozess der Berechnung, Einreichung und Hinterlegung der Bundes-, Landes- und lokalen Lohnsteuern für die Angestellten automatisieren können.

Mithilfe nutzerdefinierter Berichte und Dashboards zur Überwachung der Leistung in allen Personalabteilungen erhalten Nutzer einen vollständigen Überblick über die gesamten Mitarbeiteraktivitäten des Unternehmens und können Entscheidungen in Bezug auf die Verfahren zum Einsatz der Belegschaft treffen.


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Startpreis

Keine Preise gefunden
6,00 $

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

97
44

Integrationen

53
Keine Integrationen gefunden

Bedienkomfort

4,2 (328)
4,7 (75)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (328)
4,6 (75)

Kundenservice

4,5 (328)
4,6 (75)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Viventium Software

4,6
Nr. 1 Alternative zu Proliant
Viventium ist ein anpassbares cloudbasiertes Gehaltsabrechnungs- und HR-Tool, das Talentmanagement-Funktionen und...

iCloud

4,7
Nr. 2 Alternative zu Proliant
iCloud von Apple ist eine sichere Cloud-Speicherlösung zur Online-Speicherung unterschiedlicher Inhalte und für all...

SAP SuccessFactors HXM Suite

4,0
Nr. 3 Alternative zu Proliant
SuccessFactors von SAP ist eine Humankapital-Management (HCM)-Suite, die Gehaltsabrechnung, Mitarbeiterentwicklung,...

Ascentis

4,2
Nr. 4 Alternative zu Proliant
Ascentis bietet eine leistungsstarke, aber einfach zu bedienende und vollständige HCM-Software für mittelständische...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(328)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du Proliant bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 328 Bewertungen
Parker
Parker
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Product to Streamline Payroll

Bewertet am 28.2.2023

No matter what size of the company, with tools such as Proliant, any company can offer benefits to...

No matter what size of the company, with tools such as Proliant, any company can offer benefits to employees that compare to the larger companies.

Vorteile

This product gives small companies like ourselves the capability to offer benefits to our employees that compare to the larger companies.

Nachteile

There is no integration with our timeclock

Mary
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Proliant Review

Bewertet am 29.10.2021

I love the customer service and that I have one person to go to for payroll, one fore Benefits, and...

I love the customer service and that I have one person to go to for payroll, one fore Benefits, and one for GL. They are all so quick to get back to me if I call or e-mail. I love their friendliness, knowledge, availability, and willingness to help.

Vorteile

The ACA and Benefits have been great! The payroll system/employee information part has got some getting used to. It's different and has a lot of tabs compared to other software programs I have used.

Nachteile

Reporting- I already commented on this in the previous page and have talked to Proliant employees about it. I have to admit I have not had any follow up on the improvements you are making.

In Betracht gezogene Alternativen

ADP Workforce Now

Warum Proliant gewählt wurde

I REALLY loved the reporting in Paycor. It was easy to build reports and tweak the formatting. Also payroll reports auto populated and I could go to that section of the system and pull them at any time. It was convenient. We switched because of the lack of customer service at Paycor. I got a different rep each time, the reps were not knowledgeable, would provide contradicting information. ACA was a lot of work.

Zuvor genutzte Software

Paycor

Gründe für den Wechsel zu Proliant

[SENSITIVE CONTENT] was a thoroughly knowledgeable salesman. I felt comfortable talking to him, loved his extensive knowledge of the industry. And he told me that Proliant was privately owned, which I do feel like Proliant can focus on the needs of the customers over the expectations of investors.
Jeremiah
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Look Elsewhere

Bewertet am 26.10.2021

Proliant was a terrible decision. Nothing with them went to plan and we were never technically...

Proliant was a terrible decision. Nothing with them went to plan and we were never technically fully moved out of implementation even though we spent two plus years with them. The customer service provided was always terrible, so much so that we had several phone calls with upper management because of the poor treatment that we received. This being said, the sales team clearly over sold what they were able to deliver. The system is a few different systems parsed together so there is not a clear and uniform flow from one area to the other. Overall, Proliant was one of the worst mistakes that we ever made. Be weary if they try to sell you their software.

Vorteile

The best thing about Proliant is its cost. The software is not very expensive compared to other full suite payroll options. Additionally the main UI is somewhat pleasing and simple to use.

Nachteile

The worst thing about Proliant is its software. I am not sure if there is someone behind the curtain constantly changing permissions and data, but those things were certainly to us. Furthermore, their customer service is abysmal. Never have we dealt with such a company that was so inept at its own system. Even though our representatives were the "experts" they constantly had to communicate with other departments and their superiors in order to resolve even the most simple of issues.

Dina
Gesamtbewertung
  • Branche: Wein und Spirituosen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I have Taken Proliant with me through 3 job changes

Bewertet am 3.11.2021

I started using Proliant 6 years ago with a different company. I have since implemented Proliant...

I started using Proliant 6 years ago with a different company. I have since implemented Proliant in 2 other companies. The implementation has always been smooth. Proliant team is knowledgeable, professional and efficient. I can always find what reports I need in the report options, and if I can't, my support team is always willing to help build a custom report. Onboarding is a god send. Super easy for the administrators as well as the employees. Overall from start to finish, Proliant has everything we need. Payroll, Onboarding, HR functions, Document Storage.

Vorteile

I love how user friendly it is. If you don't know something about the system, you can pretty much use the help/training to figure it out. If not there is always personalized support. I also love how responsive the Proliant team is. If there is ever something I need, I hear back the same day and get a very quick turnaround time.

Nachteile

Additional State Specific HR laws. Also Industry Specific laws/regulations.

In Betracht gezogene Alternativen

Paycom, ADP Workforce Now und Paycor

Warum Proliant gewählt wurde

We are a growing team, and needed a much more efficient system that had more features.

Gründe für den Wechsel zu Proliant

Pricing, Some of the systems are way to Broad for our small team.
Cathie
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Proliant are Industry Leaders

Bewertet am 29.10.2021

I would highly recommend Proliant for all Payroll & HR services. They have proven to us to be the...

I would highly recommend Proliant for all Payroll & HR services. They have proven to us to be the industry leader!

Vorteile

Proliant was the best decision for our organization in 2014 because they were by far the industry leader in understanding the Affordable Care Act. As a multi-company with mostly hourly employees we needed professionals that could guide us through the law and help us be and stay compliant. We were able to continue to be an E-verify employer with the Talent Acquisition & Hiring feature. Proliant's commitment to providing employers with tools to navigate the ever changing laws brought them to the top again during the Covid-19 Crisis and reporting for the PPP loans and tax credits. They provided weekly webinars to their clients and offered great customer support.

Nachteile

Although the software is user-friendly, I would like to have available training sessions with professionals.

5 von 328 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Proliant Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Proliant.

Proliant hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Proliant unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Proliant unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Proliant kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ASPIRE, ATS OnDemand, AXA, Aloha, Aspire, Attendance on Demand, Beekeeper, BerniePortal, Bluestar Loyalty, CDM, CareerPlug, Cornerstone, Cornerstone Software, DRS, Deputy, Digital Dining, Docebo, Docebo Perform, Emburse Certify Expense, Employee Navigator, Equifax, Fidelity, Focus POS, FocusPOS, Future POS, Hireology, InfoGenesis, July MX, Kazoo Employee Experience Platform, Krono, Kronos Workforce Central, Merge, NCR Aloha, NOVAtime, Okta, OnShift, PAR Brink POS, POSitouch, POSitouch POS and ZOOM POS, PlanSource, Restaurant365, Sage Inatcct, Sage Intacct, Selerix ACA, Selerix Engage, Summit Connect, TalentReef, Toast POS, Unifocus, Upserve, Vanguard System, Voya, bswift

Proliant bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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