Über Redmine
Redmine ist eine Online-Projektmanagementsoftware, die auf dem Ruby-on-Rails-Webframework speziell für kleine Gruppen basiert. Es beherbergt mehrere Projekte und stellt für jedes ein Wiki und ein Forum bereit. Neben dem Datei- und Dokumentenmanagement kann es auch als Tool für die Problemverfolgung verwendet werden, außerdem können je nach Rolle Nutzerberechtigungen zugewiesen werden. Redmine kann Gantt-Diagramme, Kalender, RSS-Feeds und E-Mail-Benachrichtigungen erstellen. Gruppen können Redmine zur Zeiterfassung verwenden und die Zeit nach Nutzer, Problem oder Aktivität anzeigen.
Bilder
Du bist nicht sicher, ob Redmine das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
JIRA Service Management
GitLab
OTRS
ONLYOFFICE Workspace
Nutzerbewertungen
Hast du Redmine bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Forschung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Gute Opensource Lösung - aber nicht ohne Einschränkung zu verwenden
Bewertet am 10.3.2024
Gutes Tool als kleine und günstige Lösung.
Gutes Tool als kleine und günstige Lösung.
Vorteile
Vielfältige Möglichkeiten in der Nutzung und Konfiguration
Nachteile
„Nur“ über die Community mit Support abgedeckt. Kauflösungen sind aber vorhanden.
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
A good tool for project management
Bewertet am 30.5.2018
With Redmine I was able to manage the execution of my projects and verify the progress percentage...
With Redmine I was able to manage the execution of my projects and verify the progress percentage of it, as well as customize it to evaluate the costs associated with the execution of the projects
Vorteile
Redmine is a project manager that can be configured easily and quickly, in addition to allowing it to be customized for communication with external applications. It allows to create workflows according to the business model. You can manage the resources used in the execution of a project and evaluate the costs in a friendly way
Nachteile
Redmine can be complicated to use for people with little technological knowledge as well as project management. This results in the investment in the training of all personnel involved in the use of the application. Being customizable and allowing communication with external applications can make it unstable by not complying with the workflow
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Very complete tool, with lots of customization. Lacks a little in the UI area
Bewertet am 12.6.2022
I've been working with Redmine for almost 4 years for a particular project, as it was something the...
I've been working with Redmine for almost 4 years for a particular project, as it was something the client asked for. Although we were never able to use the latest version of Redmine, we've updated a couple of times to more recent versions. I saw little to no change in the UI between those. There is a lot of room for improvement to make the tool more user-friendly.
Nevertheless, Redmine has always proven it's worth where it excels. Project, Task and Time management are tasks completely assisted and boosted while using Redmine. Reporting gives you as much information as you need. Customization is very flexible and allows changes on several levels, either server, project or user-wise.
Vorteile
Redmine offers a whole lot of features. Customization allows enabling or disabling them to adjust the tool to your needs. Project management features are quite handy when working with a team and you need to manage a schedule. Time management is also a very good feature to be aware how much effort you put into a particular task.
Nachteile
The interface is a little too "enterprisey", this means it's ability to show you as much information as possible makes it a little complex to see this information in a friendly manner. Editing information is also a little clunky and not very intuitive.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Full customizable but not great
Bewertet am 20.1.2023
Vorteile
One of the things I like the most about Redmine is the customization it has. If you have an on-premise service you could just create your own theme for the company, create your own "ticket" categories and so on. It's very flexible in that way so if you manage it correctly and have a great maintenance probably it's worth for a few bucks.
Nachteile
It's horrible at issue management, even tho you can customize the UX it's not intuitive, it has a big community but not that big compared with their competitors and most of the plugins are hard to implement or incomplete since are obsolete. Also if you choose the on-premise solution like I said you will have to make a monthly maintenance or in large companies it does not escalate properly and you will have to improve your servers expending more money or even extracting the database to another external service.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good open source ticketing software
Bewertet am 13.5.2018
A useful ticketing system as well as a time tracking system for free, as it is open source.
A useful ticketing system as well as a time tracking system for free, as it is open source.
Vorteile
I used this software in two companies that had it customized to their needs. So the possibility to customize features to fit the company workflow seems to be properly working. We used the time tracking feature to know which part of a project was taking more time than planned. The ticket's features are very useful for teamwork as you can see who worked on what task and when. You can also easily add documents attached to the task, and even write some Wiki for projects that may need it.
Nachteile
Redmine can be quite complicated to use, for one not used to software like this. For example we used to open parts of the software for clients when we were doing fine tuning on applications and websites, and often the client needed a small training to be able to create ticket and answer questions on the ticket.
Redmine Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Redmine.F. Welche Preispläne bietet Redmine an?
Redmine bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 25,00 $
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Redmine?
Redmine hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Redmine unterstützt?
Redmine unterstützt die folgenden Sprachen:
Portugiesisch
F. Unterstützt Redmine mobile Geräte?
Redmine unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Redmine?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Redmine hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Redmine an?
Redmine bietet folgende Optionen für Kundensupport:
FAQ/Forum, Wissensdatenbank
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Redmine gefundenen Softwarekategorien an.