
Über Redmine
Redmine ist eine Online-Projektmanagementsoftware, die auf dem Ruby-on-Rails-Webframework speziell für kleine Gruppen basiert. Es beherbergt mehrere Projekte und stellt für jedes ein Wiki und ein Forum bereit. Neben dem Datei- und Dokumentenmanagement kann es auch als Tool für die Problemverfolgung verwendet werden, außerdem können je nach Rolle Nutzerberechtigungen zugewiesen werden. Redmine kann Gantt-Diagramme, Kalender, RSS-Feeds und E-Mail-Benachrichtigungen erstellen. Gruppen können Redmine zur Zeiterfassung verwenden und die Zeit nach Nutzer, Problem oder Aktivität anzeigen.
Bilder




Du bist nicht sicher, ob Redmine das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
JIRA Service Management

OTRS

ONLYOFFICE Workspace

Kaseya VSA

Nutzerbewertungen
Hast du Redmine bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Forschung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Gute Opensource Lösung - aber nicht ohne Einschränkung zu verwenden
Bewertet am 10.3.2024
Gutes Tool als kleine und günstige Lösung.
Gutes Tool als kleine und günstige Lösung.
Vorteile
Vielfältige Möglichkeiten in der Nutzung und Konfiguration
Nachteile
„Nur“ über die Community mit Support abgedeckt. Kauflösungen sind aber vorhanden.

- Branche: Unterhaltungselektronik
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Even if you use another tool, you have Redmine to thank
Bewertet am 29.12.2021
Our marketing teams felt overwhelmed by the complexity if Jira. We just couldn't make it work....
Our marketing teams felt overwhelmed by the complexity if Jira. We just couldn't make it work. Redmine, however, with a set of agile plugins, allowed us to have a true kanban board and implement really robust scrum workflows using Redmine. It was a tremendous experience and really helps us tackle our weekly tasks.
Vorteile
Being an open source project, Redmine has driven out the excess costs from project management and issue tracking software. Almost every other enterprise software project has to keep in mind that their customers can always choose a free and highly customizable read mine installation as an alternative, so Redmine makes the entire ecosystem more robust. What I really like the most is the low overhead for the server so that you can run a very large installation for hundreds or thousands of users on a low cost EC2 instance with extremely good performance. Checkout AWS LightSail if you want AWS specifically. If you're on a tight budget and want something implemented quickly, Redmine is the way to go. There are even hosted solutions out there like Plan.io that take away all the technical requirements for you.
Nachteile
Out of the box, you will need to get a better skin and probably customize a lot of the UI to make it look more visually appealing. The overall design a Redmine feels a little dated now, so you will need to download other themes or probably purchase a paid one to make it feel more modern and usable.

- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Been using Redmine for over 10 years - tried lots of PM tools but keep with Redmine
Bewertet am 28.12.2020
We manage all our web development projects through Redmine, over 2000 now in total. I've tried...
We manage all our web development projects through Redmine, over 2000 now in total. I've tried several other PM tools but none had as much power or as good of a price as this!
Vorteile
So I run a small web development team, working with medium to large projects for all sorts of clients. We've been using Redmine for over a decade now and have tried several other project management tools that look nicer, load faster, and are easier to set up. However, Redmine is a solid product that allows you to fully describe project tasks, assign to team members, and keep up with project progress. Once you have it set up, it's easy to use and free except for the hosting. We go with the self hosting option but there is a Redmine hosting service I've seen. Definitely recommend.
Nachteile
Redmine is clunky, lacks good design, and out of the box, each action requires a new page load. If you do the self-hosted option, you have to install and configure this Ruby on Rails application which is a serious pain in the butt. We hired a guy to set it up for us (3 hours) and the hosting (over 2000 projects now) is costing $22/mo. So even though it's clunky, it does the job well. We are planning on installing some add-ons soon to make it load via Ajax and look nicer.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Redmine for IT issue/bug tracking across Epics
Bewertet am 14.1.2023
Moderately positive. If you don't have the money for Basecamp or Jira, it's a cheaper alternative....
Moderately positive. If you don't have the money for Basecamp or Jira, it's a cheaper alternative. The cost you pay is for the bugs you see while running it.
Vorteile
It was easy to use the software; most of it was intuitive and it had an impressive link-back and drill-down system. I liked that we could customize dashboards and pull some basic metrics out of the funnels. Since we were a smaller team that used it, we didn't have large amounts of issues/data problems, so it was nice to have everything loading in context and faster.
Nachteile
Open source setup, so lots of bugs. Some things like email notifications never worked properly. Was hard to integrate other things with it (though this may have gotten better). Sometimes we would lose access to tickets and issues, and sometimes they disappeared out of the system, or we'd see duplications.

- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Project Tracker/Management/Team Tool bar none
Bewertet am 6.6.2018
Excellent project/tracker management - faster execution of projects
Excellent project/tracker management - faster execution of projects
Vorteile
You can get the bare bones redmine up and running in minutes using a bitnami stack. Out of the box it's built for speed and simplicity, but if you are prepared to put some minimal effort in to add plugins, you can add many features, all free, that take it to the next level.
Nachteile
The barebones version leads many (reviewers on this site included) to think that's all there is. It's built to be modular and extensible, so if you don't like the UI, you can simply add themes, if you want it to do additional stuff like tight email integration, agile (yes there are multiple free versions), helpdesk, Work Breakdown Structures, Charts, fully customized menu bar, repositories, Vault, Excellent Wiki, integrations to Slack and other ticket systems etc - you can do all of that. But because people see versions of Jira or Service Now running with more features (both of which require much more knowledge and effort), they think that redmine is underpowered. So imho that would be my main issue - it's reputation regarding functionality and security - both unfounded.
Redmine Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Redmine.F. Welche Preispläne bietet Redmine an?
Redmine bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 25,00 $
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Redmine?
Redmine hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Redmine unterstützt?
Redmine unterstützt die folgenden Sprachen:
Portugiesisch
F. Unterstützt Redmine mobile Geräte?
Redmine unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Redmine?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Redmine hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Redmine an?
Redmine bietet folgende Optionen für Kundensupport:
FAQ/Forum, Wissensdatenbank
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Redmine gefundenen Softwarekategorien an.