Qualifacts CareLogic
Qualifacts CareLogic
Über Qualifacts CareLogic
CareLogic Enterprise ist eine webbasierte Plattform für elektronische Patientendaten (EHR), die Funktionen wie Rechnungsstellung, Terminplanung, Management klinischer Vorgänge, Ertragsmanagement und Ad-hoc-Berichterstattung für die Bedürfnisse von Fachleuten in den Marktsegmenten Human Services und Verhaltensgesundheit bietet. Das Produkt erfüllt die Bedürfnisse von mittelgroßen und großen Verhaltensgesundheitsbehörden in den Vereinigten Staaten.
CareLogic ermöglicht es Führungskräften, ihre Geschäftsprozesse zu rationalisieren, indem es die optimale Nutzung von Finanzressourcen und Arbeitszeiten für die direkte Pflege ermöglicht. Das Produkt unterstützt Führungskräfte auch dabei, einen schnelleren ROI zu erzielen, indem es niedrige Einführungskosten und geringere Betriebskosten bietet. CareLogic hilft klinischen Manager*innen, indem es die Zusammenarbeit zwischen verschiedenen Gesundheitsbehörden für eine koordiniertere Pflege ermöglicht und Automatisierung und Warnmeldungen zur Steigerung der Risikokonformität bereitstellt. Das Produkt bietet auch einen direkten Link zur Kundenabrechnung, indem es einen automatischen Fluss von Kundendokumenten zur Abrechnungsmaschine auf dem gleichen Serviceticket ermöglicht. CareLogic hilft Fachleuten auch dabei, die Service-Abrechnungen zu erhöhen und die Verwaltungsausgaben zu reduzieren, indem es Funktionen anbietet wie z. B. Eliminierung von Umsatzverlust durch verpasste Dienstleistungen, Erhöhung des Inkasso, Reduzierung von Debitorensalden und offenen Rechnungen, Reduzierung medizinischer Entschädigungen und Angebot von Echtzeit-Dashboards und Vorhersagen.
CareLogic wird von Organisationen in verschiedenen Spezialgebieten der Geistes- und Verhaltensgesundheit, einschließlich Psychologie, Psychiatrie, Therapie, Drogenmissbrauch, Beratung und Gemeinschaftsdienstleistungen, verwendet. Zu den wichtigsten Kund*innen des Produkts gehören Youth Opportunity Center Inc., Renewal House, Mind Springs Health, Swanson Center, Syntera und Avita Community Partners.
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- Branche: Einzel- & Familiendienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
It was a great move!
Bewertet am 22.5.2019
Great team to work with!
Great team to work with!
Vorteile
Helped our agency to keep track of all appointments and all documentation. It provided ease of access to documentation and a smooth flow from the schedule to the documentation to billing.
Nachteile
We would like a faster release of new features, but realize that they need to be released when they are fully ready to be.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Partnership and customer focused
Bewertet am 23.5.2019
We are able to create documents to meet our service line needs. We are able to access the data in...
We are able to create documents to meet our service line needs. We are able to access the data in order to do reporting and do organizational planning. CareLogic has been a very good partner for our organization and the services that we provide.
Vorteile
The software is highly configurable to meet your organizations needs. The implementation process was a collaboration between our organization and Qualifacts. There is a strong user community that acts as a resource but also as a learning collaborative for best practice and configuration. Qualifacts strives to be a partner with its customer base and commits to helping its customers to be successful.
Nachteile
Although the software is highly configurable to meet organizational needs, this customization is limiting in its ability to move data from organizational custom form to multiple uses of that form in your workflows.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Fair - 3rd EHR I've used since 2005 as clinician and Medical Director
Bewertet am 3.9.2014
Vorteile
There are some fairly simple and straightforward templates for psychiatric and specialty mental health services in the software.
Nachteile
Even with a great internet connection, users can be typing for a period of time and lose notes, because the system crashes on the Qualifacts/CareLogic end. This happens more than occasionally, so we have to hit Submit to save our partially written notes quite often.
I'm both a clinician and administrator, with a 12 year history of being a medical director and experience implementing three different EHRs in different clinics. I also see patients, work out in the field on an ACT Team with the homeless, and have done everything from that on up to training staff. This EHR is very clunky. The interface is not user-friendly, and it takes an unnecessary number of clicks to get even very simple documents into writing.
Also, it is only accessible by using PCs with Internet Explorer. In my experience, IE is widely considered inferior and slower than Google Chrome, Firefox, Safari, and other products.
The way the EHR is set up is not like a medical record, which should read from beginning to end in a clear, chronological order with reference from one chart section to another quickly. This feature can and will save lives. But the setup in this system is more like different clinicians, each having their own records. It takes too long to reference others' notes and then get back into the body of your own note.
There are glaring omissions in the psychiatric assessment - things that would fail a typical medical student write up, let alone resident or post graduate. For example, there is no field in the ACT Team psychiatric assessment for past medical history, past family history, allergies, alcohol and substance use history, or social history. It might work okay for poorly trained psychiatrists that do not document these minimum fields in their initial assessments. But if you want to provide good, quality, evidence-based care using the recovery model, bio-psycho-social model and collaborative documentation, it is not possible with this software. It does not have customizable fields for certain treatment teams or specialized services. I recently finished an initial evaluation and tried ordering labs with the software. I soon realized that each specific lab I ordered would require a lot of clicks and diagnostic codes, all of which could be handled by the simple v58.69 code - metabolic or other medication related side effects. There are other examples as well.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
CareLogic Works for Us
Bewertet am 22.9.2022
Overall, this system handles the complexity of a community-based non-profit and its idiosyncrasies....
Overall, this system handles the complexity of a community-based non-profit and its idiosyncrasies. We reviewed at least 10 systems before deciding on CareLogic as the best option for us. While no system is perfect, CareLogic meets and exceeds our daily needs.
Vorteile
I like the traceability of the records access and changes. the ease of deploying updates, and the all the data that is available. As a community non-profit with varied programming, CareLogic allowed us to be streamline common tasks while customizing some of the programmatic differences.
Nachteile
While there is a ton of data collected, retrieving the data and the support around data retrieval is lacking. I find most answers to be pat and lack creativity. This system would get all the stars in the world, if we had more user/analytic support to realize our BI goals. I would also like more readily available integrations.
- Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
It is easy to use, but sometimes not.
Bewertet am 23.5.2019
Overall it is a great tool.
Overall it is a great tool.
Vorteile
I like the ease of use, the software practically guides you in the direction you need to go when you are entering in clients and documents. You know where everything should be, and if you have never used a certain document or module you can easily guess where to look to find it.
Nachteile
It is a bit difficult to fix errors. If i have a clinician that needs to error out or fix something in an activity there are a few steps I need to take before I can go in make the changes needed, it is great that it locks stuff down, but at times it makes it difficult. for example if I need to fix a payer that has activity attached to it I need to go and find all the activities attached and reverse them before I can make certain changes.
Qualifacts CareLogic Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Qualifacts CareLogic.F. Welche Preispläne bietet Qualifacts CareLogic an?
Qualifacts CareLogic bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Qualifacts CareLogic?
Qualifacts CareLogic hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Qualifacts CareLogic unterstützt?
Qualifacts CareLogic unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Qualifacts CareLogic mobile Geräte?
Qualifacts CareLogic unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Qualifacts CareLogic?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Qualifacts CareLogic hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Qualifacts CareLogic an?
Qualifacts CareLogic bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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