
Kareo Billing
Über Kareo Billing
Kareo bietet eine komplette cloudbasierte Plattform für die Verwaltung von Arztpraxen. Nutzer können administrative Aufgaben wie elektronische Gesundheitsakten, medizinische Abrechnungen und Patientenverwaltung bewältigen. Diese Produkte sind hauptsächlich auf die Bedürfnisse kleiner Praxen zugeschnitten, da sie ihnen die Möglichkeit geben, sich mit Patienten zu verbinden.
Kareo hilft Nutzern bei der Terminplanung und ermöglicht es ihnen, ihr Dashboard anzupassen und Regeln zu erstellen, um die Produktivität zu verfolgen. Das Analysesystem ermöglicht es Nutzern, Leistungsberichte über ihre Praxis zu erstellen und die Daten mithilfe verschiedener Metriken und Grafiken zu analysieren. Der Nutzer kann auch Drilldown-Berichte generieren, um die Daten von nicht zahlenden Personen abzurufen, und Maßnahmen gegen sie ergreifen. Das Produkt bietet einen integrierten Messenger, der eine sichere Kommunikation mit Patienten, Mitarbeitern und Rechnungsstellern ermöglicht.
Kareo kann Patientenakten speichern, sodass Praxen Gesundheitsinformationen schnell nachverfolgen, Warnungen festlegen und die Abrechnung verwalten können. Die Lösung kann auch die Versicherungsberechtigung von Patienten in Echtzeit über ihre elektronischen Verbindungen mit einer großen Anzahl von Versicherungsunternehmen überprüfen.
Kareo weist jedem Nutzer für die ersten 90 Tage einen Erfolgs-Coach zu. Nutzer können sich direkt mit einem Coach in Verbindung setzen, um etwaige Probleme zu lösen.
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Kareo Billing
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- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Good bang for your buck
Bewertet am 21.3.2019
We love Kareo. Been with them for 4 years. Great experience with Kareo
We love Kareo. Been with them for 4 years. Great experience with Kareo
Vorteile
Kareo is easy to use. "Kid" friendly if you know what I mean. Simplicity at its finest. Best software for the price. Great support
Nachteile
Only problem we have is the chat sometimes is not available and the support is sometimes not as fast as we would expect
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Billing Softare Tried and True
Bewertet am 4.8.2020
I have had an amazing experience with Kareo. Of course like any software program you will have...
I have had an amazing experience with Kareo. Of course like any software program you will have hiccups and bumps in the road but after working in the medical billing industry for almost 15 years I can say that Kareo has been the best software program I have used!
Vorteile
The feature I like most about Kareo is the built in eligibility feature. Not having to login to numerous portals to check eligibility makes my job 10X easier!
Nachteile
I wish Kareo would not make you get out of the pt insurance info area to check the pts eligibility. This happened with the newest update and it is not very efficient at all. Also the same with adding a new Medicare policy, you have to get out of the insurance area and go back in to check hospice, the drop down box won't work unless you do this. Not efficient at all.
I would also like to see Kareo automatically capitalize pt demographics when you are entering them, all other software programs I have used have this feature built into them.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Not good for our single-physician dermatology practice
Bewertet am 4.12.2019
Not good. See my "Cons" list above. Unfortunately instead of month-to-month...the sales guy (who,...
Not good. See my "Cons" list above. Unfortunately instead of month-to-month...the sales guy (who, after you sign up, you'll never hear from again) talked me into 1 year. Now I'm trying to buy out that year so we can go back to CollaborateMD...which was much more evolved...user-friendly...with features that actually work.
Vorteile
Fairly easy to use on a daily basis for me as the physician, entering SOAP notes. I did like immediately entering ICD-10 and CPT codes right after seeing the patient and writing my note.
Relatively inexpensive compared to other options
Nachteile
Whew....
1. I guess my expectations for a "success coach" were different from what they provide. If, during implementation you want to schedule time with your "coach," that person provides you a link to THEIR schedule and you find a time (usually at least a week away) and pencil yourself in.
2. Many ICD-10 and CPT codes for my specialty are not in Kareo when you go to create the superbill. It's been 2 years now....unacceptable.
3. To link to a lab or pathology...they provide you with a form which then gets sent to that lab. From there it's up to you to see that it happens. Both the hospital lab we use and UCSF dermatopathology were unable to link with Kareo.
4. The "voice reminder" feature is a really bad late '70's computerized voice. If it calls a patient and gets a voicemail...it begins talking as soon as it hears a voice (the message) so by the time the patient's recorder begins recording...the message is already almost over. The patient is left wondering what that computerized voice was and who called?
5. The visual accounting screen is really poorly laid out.
Antwort von Kareo
Hello Mathew, Thank you for letting us know about your experience with our system. We value any and all feedback about our software, as it helps us to continually evolve and improve our services. It is important to us that your practice is set up for success in every way possible, and our Success team is an important part of that process. In addition, our Support team is available and willing to provide immediate support if your Success coach is unavailable. We currently have a specialist assigned to your account, and they will be contacting you immediately to address your specific concerns.
Regards,
Kareo
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
pt billing
Bewertet am 28.6.2023
very good billing system
very good billing system
Vorteile
ease of use user friendly good support quick turn around
Nachteile
does not integrate well with Webpt all the information from webpt does not transfer over
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Kareo Practice Management
Bewertet am 16.3.2020
Reporting, posting payments, sending invoices, etc are all a breeze with the software. Customer...
Reporting, posting payments, sending invoices, etc are all a breeze with the software. Customer service is without a doubt the most helpful and easiest of any vendor I've ever used.
Vorteile
The software is very easy to use after a few weeks of learning the in's and out's. I likely don't utilize half of what the software is capable of, but it's perfect for what I need.
Nachteile
I wish it was possible to integrate the Kareo Practice Management software with more than one EHR in my industry. It is only available for Medicfusion integration.
Gründe für den Wechsel zu Kareo Billing
I actually fell into Kareo due to the EMR it was paired with. And then Kareo quickly became my favorite software I've used in my 10 years in practice. I've been with Kareo for approx 5-6 years and have consistently been pleased and have no plans to change anytime in the future, unless forced to for some unforeseen reason.Kareo Billing Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kareo Billing.F. Welche Preispläne bietet Kareo Billing an?
Kareo Billing bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 125,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Kareo Billing?
Kareo Billing hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Kareo Billing unterstützt?
Kareo Billing unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Kareo Billing mobile Geräte?
Kareo Billing unterstützt die folgenden Geräte:
iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Kareo Billing?
Kareo Billing kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Microsoft Excel, QuickBooks Online Advanced
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Kareo Billing an?
Kareo Billing bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support
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