Über SimplePractice

SimplePractice ist leistungsstark und transformativ. SimplePractice ermöglicht das Betreiben von Gesundheits- und Wellness-Unternehmen, damit man sich darauf konzentrieren kann, Kunden zu sehen, bezahlt zu werden und sein Geschäft auszubauen – den Rest macht die Software. Ein optimierter Aufnahmeprozess ermöglicht es Kunden, Termine für sich selbst festzulegen, vor einem Besuch vollständig papierlose Eingaben einzureichen und direkt im kostenlosen Client Portal zu bezahlen, ohne je eine Kreditkarte in die Hand zu nehmen. Das Team hilft dir, ohne Kosten umzusteigen, sodass du fast sofort kostenlose Terminerinnerungen versenden kannst, um Nichterscheinungen (Text/Sprache/E-Mail) zu reduzieren, sowie sichere Nachrichten an die Kundschaft und das Team senden und den unbegrenzten Dokumentenspeicher nutzen kannst.

Notizen und Dokumentation sind ein Kinderspiel mit der Notizvorlagenbibliothek, den anpassbaren Vorlagen, den Diagnose- und Behandlungsplanern von SimplePractice sowie dem kostenlosen Wiley PracticePlanner. Die erstklassige mobile App ermöglicht es, Unternehmen von unterwegs aus mit denselben Sicherheits- und Datenschutzfunktionen zu betreiben, die von SimplePractice erwartet werden. Integrated Telehealth bedeutet, dass Kunden von überall aus betreut werden können, auch über das Telefon, sodass es immer eine Verbindungsmöglichkeit gibt. Die integrierte Zahlungslösung sowie die Verarbeitung und Verwaltung von vollständig elektronischen Versicherungsansprüchen von Anfang bis Ende helfen, schnell bezahlt zu werden. Schließe dich Tausenden zufriedener Kunden an und probiere bald die kostenlose Testversion von SimplePractice.


Bilder

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Du bist nicht sicher, ob SimplePractice das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

SimplePractice

4,6 (2.650)
VS.

Startpreis

29,00 $
Monat
55,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

129
31

Integrationen

5
5

Bedienkomfort

4,4 (2.650)
4,8 (315)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,3 (2.650)
4,7 (315)

Kundenservice

4,4 (2.650)
4,9 (315)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

The Receptionist for iPad

4,8
Nr. 1 Alternative zu SimplePractice
Verfolgung des Besucherverkehrs im Büro. Vollständig anpassbares, SMS- und E-Mail-basiertes Zwei-Wege-Kommunikationssyst...

CareCloud

3,5
Nr. 2 Alternative zu SimplePractice
Die webbasierte CareCloud Central ist eine praktische, intuitive und robuste Praxismanagement-Lösung für Gesundheitsdien...

BestNotes

4,5
Nr. 3 Alternative zu SimplePractice
BestNotes ist ein Cloud-basiertes elektronisches Patientendatensystem mit integrierten CRM-Funktionen, das insbesondere...

Therapy Partner

4,2
Nr. 4 Alternative zu SimplePractice
Therapy Partner ist eine Online-Praxismanagement-Software, die das Klinikpersonal bei der Verwaltung seiner Workflows...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(2.650)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du SimplePractice bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 2.650 Bewertungen
Mohammad
Mohammad
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Tolle Software mit viele Funktionen aber ist etwa teuer

Bewertet am 26.4.2023

Gute Software für Zeitmanagement

Gute Software für Zeitmanagement

Vorteile

Ich nutze mal dieser Software schon seit ca. 3 Jahren und habe es immer für meine Zeitmanagement benutzt. Es war immer top. Also habe gar keine Probleme damit. Später fand ich, dass neue Funktionen ind schon entwicklet, aber werde ich die Zeitnah nutzen.

Nachteile

Von mir aus, nur die Preis ist etwa hoch. Aber sonst finde ich alles top

Alicia
Alicia
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

One Place for all of Your Electronic Medical Record Needs

Bewertet am 13.10.2020

I am a pediatric occupational therapist and have been very happy with Simple Practice. I would...

I am a pediatric occupational therapist and have been very happy with Simple Practice. I would recommend it to anyone. I have also used this software as a client and it's very client-friendly. The passwordless login makes it easy to login, I like the appointment reminders by text and email. I have used the telehealth feature as a client, but not as a therapist. It doesn't work well for evaluations because of the way documents are formatted, so I write those and my plan of care forms/goals on a separate document outside of SP.

Vorteile

You can bill insurance with the click of a button. I love being able to make my own forms so documentation is more efficient, and the paperless intake process is smooth. Much of it is very customizable to the needs of your practice. The company is very receptive to feedback from users and is constantly upgrading and adding features.

Nachteile

There was a learning curve to figure it out and I'm still learning about all of the reports they can run. I don't like the online scheduling feature very much, but that's partly because I'm used to using Acuity Scheduling which has many more features. I used the online scheduler briefly and wasn't thrilled that only new clients could use the online booking feature from the website; current clients have to login to the portal to schedule. I decided to just stick with Acuity because it allows me to get information from clients at the time of their booking and I can use it to schedule groups, which is a big part of my practice.

In Betracht gezogene Alternativen

WebPT und Fusion

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

It has everything in one place.
Geoff
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Seamless transition, works exactly as described

Bewertet am 26.8.2019

Vorteile

- Seamless transition from prior electronic medical record (EMR) to SimplePractice. Just great.
- Everything works, and loads fast
- UI is clear, intuitive
- Features work really well, including the videoconferencing add-on. Just really great!

Bottom line: It works exactly as described, was easy to set up, and really is a joy to use. Seriously.

Nachteile

I have not found something I didn’t like yet. I have been using it for a few days since I set it up this week, and everything is working really well! No problems.

In Betracht gezogene Alternativen

TherapyNotes, LLC

Warum SimplePractice gewählt wurde

Functionality was inconsistent, user interface was slow and difficult at times

Zuvor genutzte Software

WeCounsel

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

After talking to colleagues, I narrowed my decision down to TherapyNotes or SimplePractice. Both were reported to work well by those who used them. I chose SimplePractice because it seemed to be designed for individual clinicians rather than primarily for group practices (keeping it “Simple”) without skimping on necessarily functionality. Additionally, SimplePractice offers robust document management (clients can sign documents paper-free), and integrated secure videoconferencing. Perfect!

Antwort von SimplePractice

Geoff, welcome to the SimplePractice Community. We're glad that your transition to SimplePractice was seamless, and that you enjoy using our all-in-one practice management platform. - Gillian from SimplePractice

Charna
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Buggy system

Bewertet am 3.7.2016

I am a brand new user and apparently made the mistake of trying to set things up over a holiday...

I am a brand new user and apparently made the mistake of trying to set things up over a holiday weekend when SP team is away. That's not their fault. Since I haven't been using it for long I can't comment on all the features, but i will say I'm considering asking for my money back after spending two days adding my client info and getting repeatedly frustrated.
I pretty much just wanted software that would organize my clients info ( dx codes, different fees) so making receipts would be easier. And I was considering online scheduling. I'm not sure this is the best solution. I've been in practice for 14 years and this is my first attempt at using software for note taking. I should also say my growing edge is being patient with technology. I wish i'd just paid someone to set it up for me because I don't find it fun to figure it out.
Once it's all set up maybe I'll love it, but the problem is they sent me this option to review two days after I started data entry.
I'll get more specific in the pro and con section.

Vorteile

Adding clients in calendar seems relatively easy. Since i have sliding scale i like that i can personalize the amount they pay and keep it clear and organized.
Don't know how it will work, but I am excited to be able to have a credit card payment linked so I don't have to ask clients for their card each time.

Nachteile

There are a lot of buggy things where you have to add what the system wants vs being able to customize info.
While Adding new clients the option to add an email or address didn't automatically show up, and since I wanted to have all that info for receipts I tried to figure out how to do this. Under editting client info each time I tried to add their email and home address when I pressed save it would automatically change the name and phone number to my name and number. No idea why this would happen? Perhaps a special bonus mindfulness test? This process took twice as long because of this. Eventuslly i figured out if I just added an email and pressed save , then added address and saved again it seemed to be ok. Also cutting and pasting info didn't work. I kept being told it was an invalid email. It doesn't like if there are any extra spaces.
Then adding cpt... I have questions, since I charge more how if will all come together on the invoices/receipts.
I just wanted to upload my forms I created and I did not find this easy. Have yet to figure it out.
Unnerved to even touch the billing / invoicing but that's why i bought the software so I'm waiting to get SP support since my friend who uses it said he's inexperienced with this feature.
Even submitting this review it insisted on me adding an organizational name. What if their isn't one?

Antwort von SimplePractice

Charna, I'm so sorry you had this experience with us right off the bat. We're here to make things simple, not complicated. I checked in our our email conversations with you and it looks like we've worked on getting things working for you together! If you're still having any trouble, let us know by filling out a request: https://support.simplepractice.com/hc/en-us/requests/new We're here to help!

Victoria
Gesamtbewertung
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best Scope of Functionality for Price Out There

Bewertet am 5.8.2019

Vorteile

I love all that I can do with Simple Practice. I was looking for a service that can house my client documents for my in-person private practice, teletherapy practice, and coaching business all in one. It makes the onboarding/intake process for new clients so streamlined and easy. It's so nice to have one less thing to worry about as a new small business owner. Customer support has been excellent. It feels great knowing I'll have help if I need it for something so essential to my business.

Nachteile

Sometimes it's not that simple to use! But I think it speaks more to the breadth of options available than to the software itself. There's so much I could do with it, at times it is overwhelming.

In Betracht gezogene Alternativen

TherapyNotes, LLC, Doxy.me und nTreatment

Warum SimplePractice gewählt wurde

I wanted a service that had both telehealth and an EHR system. I didn't want to switch services later.

Zuvor genutzte Software

nTreatment

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

The great things I've heard about Simple Practice, having experience with it in the group practice I work for and knowing its ease of use.

Antwort von SimplePractice

Victoria, we appreciate your glowing review. Our goal is to support practices like yours so they can grow and thrive. Thanks for choosing SimplePractice as your all-in-one practice management platform. - Gillian from SimplePractice

5 von 2.650 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SimplePractice Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SimplePractice.

SimplePractice bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 29,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

SimplePractice hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000

SimplePractice unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

SimplePractice unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SimplePractice kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Braintree, Google Calendar, Microsoft Outlook, Stripe, iCloud

SimplePractice bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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