Über Escapia

Escapia ist eine cloudbasierte Software für Ferienwohnungen und -häuser, die Nutzern bei der Verwaltung von Reservierungen, Buchhaltung, Immobilienangeboten und -verteilung und mehr unterstützt.

Das Reservierungsmanagementsystem von Escapia umfasst Lead-Management, Frontdesk-Betriebsvorgänge und Gästebewertungen. Nutzer können vollständige Gäste-Verläufe anzeigen, einschließlich aller Korrespondenz, Reservierungen direkt aus dem Kalender heraus verlängern und anpassbare Reservierungsberichte erstellen. Escapia kann auch automatisch Reservierungsbestätigungen generieren, um sie an Gäste zu senden. Die Geschäftsleistung kann in anpassbaren Business-Dashboards angezeigt werden, darunter tägliche Aktivitäts-Widgets wie Check-ins und Check-outs, offene Arbeitsaufträge, ungelesene Anfragen und gebuchte Gesamtmiete. Außerdem können darin Berichte und Grafiken für Jahresvergleiche von Anfragen, Buchungen und Einnahmen erstellt werden.

Mit der Preis-Engine von Escapia können Immobilienverwaltungen variable Tarife, Sonderangebote, Rabattpläne, flexible Gebühren und Add-ons einrichten und anpassen. Nutzer können Preise massenweise eingeben, Tarifpläne vor der Aktivierung testen und eine tägliche, wöchentliche und monatliche Preisberechnung verwenden. Die Preise werden automatisch in Escapia und auf allen anderen Partnerwebsites, auf denen eine Immobilie gelistet ist, aktualisiert.

Escapia arbeitet mit mehreren Immobilien-Listings- und -Veröffentlichungs-Websites zusammen, darunter HomeAway, Vrbo, BookingPal und FlipKey. Nutzer können auswählen, wo ihre Immobilien beworben werden soll. Verfügbarkeitskalender werden anhand der eigenen Datensätze der Nutzer automatisch in Echtzeit auf den Listings-Websites aktualisiert. Gästebewertungen von Ferienwohnungen oder -häusern können auch automatisch von Escapia an ausgewählte Partner-Channel-Websites verteilt werden.

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Die 5 Top-Alternativen zu Escapia

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Escapia

Bilder

Escapia Software - 1
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Escapia: 44

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • Buchhaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Eigentümer-Aussagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Für die Ferienvermietung
  • Gasterlebnis-Management
  • Gästekommunikation
  • Haushaltungsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenportal
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Online-Buchung
  • Preis- / Margen-Management
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Verfügbarkeit-Management
  • Wartungsplanung
  • Webseitenintegration
  • Zahlungsabwicklung

Alternativen

Checkfront

4,5
Nr. 1 Alternative zu Escapia
Checkfront ist ein Online-Buchungssystem, das es Unternehmen ermöglicht, ihre Bestände zu verwalten, Reservierungen zu...

Streamline

4,6
Nr. 2 Alternative zu Escapia
Streamline ist eine intelligente und leistungsstarke Ferienwohnungs- und Immobilienverwaltungssoftware zur Maximierung...

Kigo

3,7
Nr. 3 Alternative zu Escapia
Eine einzige Plattform zur Erhöhung von Sichtbarkeit, Buchungsrate und Umsatz

VacationsPal

5
Nr. 4 Alternative zu Escapia
VacationsPal ist eine cloudbasierte Software, die Immobilienverwaltern, Hotels und Frühstückspensionen hilft, Buchungen,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(102)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,5/5

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5 von 102 Bewertungen angezeigt
Bharath (ben) N. Bharath (ben) N.
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best PM Software

Bewertet am 25.9.2018

Vorteile

Very easy to understand and cost effective. Each module has a unique ability to help hospitality business.

Nachteile

The time it takes to learn or understand the software. however the CSR team is good and always supportive

John W. John W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Going Beyond a Necessary Evil

Bewertet am 28.10.2020

I like the changes we are seeing in Escapia. I still have some baggage from their past communication...

I like the changes we are seeing in Escapia. I still have some baggage from their past communication practices (starting around 2018) that have given me a lasting impression of a "like it or leave" attitude. By this, I mean that they would make sweeping changes that felt at odds with their service partners, with little window for feedback or interaction, all while knowing that there are few better alternatives to their platform. They've improved their communication since 2018, but I still find myself unsure if their changes are for the better of their PM clients. I think they are taking the right steps, however, and my trust is being rebuilt in them.

Vorteile

I like the gradual commitment to improvement that Escapia has been implementing over the past year. I think the COVID-19 crisis prompted urgent action on improving their software, now that most people in the vacation rental industry are working remotely. The UI changes and business/performance dashboards have made navigating and interpreting information much better.

Nachteile

The unit integration navigation still feels clunky. Thankfully, we don't have a substantial amount of 3rd-party apps that we need to integrate, but it would be nice to have a core integration hub that makes app navigation easier.

Brian S. Brian S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best Overall PMS system today

Bewertet am 8.10.2021

After almost 4 years I have found them to be very responsive and very caring on helping us grow.

After almost 4 years I have found them to be very responsive and very caring on helping us grow.

Vorteile

Ease of use and strength in functionality

Nachteile

Reconciliation and lack of out of the box solutions. All must be custom.

Bethany S. Bethany S.
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

A Big Complicated Software.

Bewertet am 5.1.2017

Escape has a lot of features, and potentially a lot of power, but it's so complicated that it's...

Escape has a lot of features, and potentially a lot of power, but it's so complicated that it's easy to miss a step and mess something up badly. Almost nothing about the software is user-friendly or intuitive, everything is convoluted and complicated, and requires many steps and a lot of double-checking.

This also applies to EscapiaNET, which is also not as straightforward as one would hope since property information shows up differently on different platforms. I would count this one of the most useful features of Escapia. We have enjoyed being able to integrate with Glad To Have You and use that for guest communication and contracts, and we also push our properties out to other platforms. EscapiaNET is not without flaws and we have had issues even integrating with VRBO (which is also owned by HomeAway so you would think that would be easy), mostly because of the number of complicated, easy-to-forget steps to make sure everything is perfect in Escape. However, to be fair, I don't know if integration through any other property management software would provide better integration. As it does seem like a very challenging thing to do well.

Vorteile

Escape customer support has done a good job troubleshooting and explaining how things work when I contact them. There are also lots of training resources, self-help articles, explanatory videos, etc, available. I have also heard that the Escape accounting features are useful and thorough. I have not had any experience with the accounting side of Escapia.

Nachteile

One of the things that have been most frustrating about Escapia is the Owner web feature, which is supposed to provide an owner portal where our property owners can log in and see property details, upcoming reservations, owner documents, etc. Owner web itself is pretty limited, which is fine if that's what you want. One problem is that as of now owners cannot reset their password, and so they always have to contact us if they forget it so that we can change it for them. Another challenge has been that many of our owners own more than one property and that for accounting purposes each of these units has to be set up with different owners. That means that when one of those owners logs into the owner portal they can only see one of their properties unless they set up separate logins for each property, which includes separate email addresses. But then those email addresses will automatically be where their owner statements are sent, so if they want all the owner's statements to go to one email, they will have to forward them. We do not want to make our owners jump through hoops like this. We want their experience to be as simple and streamlined as possible.

Escapia also lacks some features (such as automated emails, simpler reports, better filters for sending a guest communication, and the ability to add attachments to that communication) that would make the software more functional. I have also heard from our maintenance and housekeeping teams that Escapia is challenging for them to understand and use as they would like to. Basically, we've ended up using other software and strategies to fill in the gaps and give us the features we want, which is a little disappointing considering the seeming hugeness and complexity of Escapia.

Antwort von HomeAway Software

Hi Bethany,
We apologize for the delay in response. We are continuously working on new features and enhancements and your Client Solutions Manager will be happy to share those with you. Please contact us at HomeAwaySoftware@homeaway.com and use the title of ¿Related to Capterra¿ if you would like. It sounds like you already take advantage of our training, support, and other resources, but we would love to show you what other tools we have that might be helpful for you and your team.
Thank you for your feedback,
HomeAway Software

Becky B. Becky B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The ONLY software you need for Vacation Rentals!

Bewertet am 2.9.2021

This is your one stop shop. Escapia connects seamless to your VRBO listings, so you can manage...

This is your one stop shop. Escapia connects seamless to your VRBO listings, so you can manage headlines and guest inquiries right from Escapia. We have tried other softwares that boosted in helping our business, but the lack of support those companies gave us, ultimately made us stop using them. We have a million parts moving each day and we need a central hub that keeps everything on track. Escapia is that for us!

Vorteile

The support we receive from the Escapia team has been like no other software companies we have used! The changing over to Escapia was hard for our team who have been using v12, but the Escapia team made sure we were comfortable being going live. The new rates manager is amazing! It makes setting and adjusting rates a breeze! No more looking at different windows and setting rate rules . Its all in one screen.

Nachteile

We are missing some key reports we used in V12, but the Escapia team has listened to our requests and are working on new reporting for Escapia. Its a learning curve to switch software companies, but its been worth it.

5 von 102 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Escapia Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Escapia.

Escapia bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Escapia hat die folgenden typischen Kunden:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Escapia unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Escapia unterstützt die folgenden Geräte:

Escapia kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Beyond, Gmail, Properly, Rentals United

Escapia bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support

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