Lodgix

Online-Buchung und Gästemanagement für Ferienwohnungen

4,9 /5 (166 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Lodgix Übersicht

Was ist Lodgix?

Lodgix ist eine Software für die Verwaltung von Ferienimmobilien, die Funktionen wie Online-Buchung, Kommunikationsautomatisierung, Integration mehrerer Anzeigen für Objekte, E-Mail-Marketing, Unfallschutz und mehr bietet.

Lodgix ermöglicht es Gästen, ihre Aufenthalte zu buchen und Anfragen online, über ihren PC oder das Mobiltelefon mithilfe von responsiven Verfügbarkeitskalendern zu tätigen. Gäste können auch Mietverträge mit digitalen Signaturen unterzeichnen, sodass das Drucken, Versenden oder Faxen von Dokumenten entfällt. Sobald die Vereinbarung unterzeichnet ist, wird das Dokument mit Zeitstempel versehen und Kopien werden sowohl dem Gast als auch dem Immobilienverwalter per E-Mail gesendet, wodurch die Vereinbarung in allen 50 US-Bundesstaaten rechtsverbindlich ist.

Mit Lodgix können Nutzer Kommunikationsworkflows für Gäste, Mitarbeitende, Immobilienbesitzer und Personal einrichten, um automatisierte und geplante E-Mails und Textnachrichten vor, während und nach dem Aufenthalt des Gasts zu versenden. Die Kommunikation kann durch das An- oder Abreisedatum, den Tag im Monat, Rechnungsstatus oder Zahlungseingang ausgelöst werden.

Lodgix bietet ein WordPress-Plug-in, mit dem Nutzer eine Website sehr schnell und kostengünstig erstellen können und gleichzeitig die Kontrolle über alle ihre Inhalte und Suchmaschinen-Rankings behalten können, auch wenn sie Lodgix nicht mehr verwenden möchten.

Lodgix Übersicht

Kosten

Beginnt ab
49,99 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Lodgix Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Users can set up email templates in Lodgix to automate their communications
Lodgix allows users to approve or reject guest booking requests and specify payment methods for approved reservations
Users can add multiple add-ons to their properties in Lodgix, with both chargeable and complementary options
Lodgix includes digital signature functionality, allowing guests to sign rental agreements without the need for printing and mailing
Users can add discounts in Lodgix, such as last minute discounts to encourage guests to book unfilled properties available within the next few days or weeks
Lodgix allows users to set up multiple different email templates and response automations
Lodgix generates housekeeping reports to keep staff informed of check-ins and check-outs
Lodgix automatically produces invoices for all reservations
Users can add rental expenses into Lodgix, and attach these to specific properties
Lodgix enables users to create work orders for any maintenance work required on properties
Videos zu Lodgix Lodgix Screenshot: Users can set up email templates in Lodgix to automate their communications Lodgix Screenshot: Lodgix allows users to approve or reject guest booking requests and specify payment methods for approved reservations Lodgix Screenshot: Users can add multiple add-ons to their properties in Lodgix, with both chargeable and complementary options Lodgix Screenshot: Lodgix includes digital signature functionality, allowing guests to sign rental agreements without the need for printing and mailing Lodgix Screenshot: Users can add discounts in Lodgix, such as last minute discounts to encourage guests to book unfilled properties available within the next few days or weeks Lodgix Screenshot: Lodgix allows users to set up multiple different email templates and response automations Lodgix Screenshot: Lodgix generates housekeeping reports to keep staff informed of check-ins and check-outs Lodgix Screenshot: Lodgix automatically produces invoices for all reservations Lodgix Screenshot: Users can add rental expenses into Lodgix, and attach these to specific properties Lodgix Screenshot: Lodgix enables users to create work orders for any maintenance work required on properties

Lodgix Bewertungen

Lodgix Bewertungen

Gesamtbewertung
4,9
/
5
Ausgezeichnet
148

Sehr gut
13

Durchschnitt
4

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8
Funktionen
4,8
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,8
97% haben diese Anwendung empfohlen
Gil P.

Simply the Best Short Term Rental Manager Available

We have implemented the program with one client and anticipate adding many more to this excellent program.


Mit Google übersetzen
Helen T.

Ticks ALL the boxes!

From the beginning, these guys have been super helpful. The software is really easy. The pricing is very reasonable, with the option to have add ons at additional cost. There have not been any glitches over the years, the system has never 'gone down' and business has grown because of Lodgix.


Mit Google übersetzen
Bob R.

Do not use

None waste of my time and poor customer service


Mit Google übersetzen
Lisa B.

So glad we found Lodgix

Lodgix has allowed us to run our accommodation business much more easily and at a lower cost than before leaving us with more time and money to spend on our personal life. It does everything we want in a hospitality software package including synching calendars with different online booking sites, our own booking button on our website and more.


Mit Google übersetzen
Tim H.

Think about switching

Lodgix is an outstanding product for small to medium, hotel and property management users. Prior to switching to Lodgix I had two pressing objectives. Firstly, our older system had issues with credit card storage compliance (PCI). Lodgix solved this issue easily and this annual burden (PCI compliance) is a thing of the past. Secondly, we had developed our old system over many years to meet our needs, but we were seriously behind in our ease of getting inventory out to sales channels. Again, Lodgix solves this easily and inventory is synced without the worry of overbookings. Thank you Lodgix!!


Mit Google übersetzen
Gil P.
Branche: Marktforschung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Simply the Best Short Term Rental Manager Available

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 13.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We have implemented the program with one client and anticipate adding many more to this excellent program.

Vorteile

The program is very easy to implement. The online support is second-to-none! The chat/help program responds in minutes (not hours and days). The program requires no upfront investment except for the monthly module fee. There is NO obligation or contract and the program can be canceled at anytime with no hassell.

Nachteile

I wish there was a Wix version of the program. The embed option does not quite cut it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Helen T.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Ticks ALL the boxes!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

From the beginning, these guys have been super helpful. The software is really easy. The pricing is very reasonable, with the option to have add ons at additional cost. There have not been any glitches over the years, the system has never 'gone down' and business has grown because of Lodgix.

Vorteile

Ease of use. We very quickly could load up our multiple properties and get the business up and running and fully operational very quickly, when we changed over from our last PMS.
The software works equally well for Australian businesses, even though the company is US based
My staff find it easy to navigate and training has been no problem with the Tutorial Manual that is provided.
I love that the guys are constantly improving things, and nothing is static. There is always great changes that are taking place.
We opened up second business and automatically went to Lodgix for our PMS. There was no need to shop around, I couldnt be happier with the product we have.
Totally love that the guys always respond to any questions we have. Even though we have a time delay of 12 hours difference, I have often had replies out of business hours from them. I sincerely thank them for their customer support. It is always clear, concise and helpful.

Nachteile

I would dearly love it if a guest could do a property search, enter date parameters, and all available holiday homes with a total price could be visible.
I do believe however that is something that the guys are working on. So that is fantastic.
Not having this function has in no way impeded our bookings, with almost 70% of our bookings coming directly through Lodgix!!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Bob R.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Do not use

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 25.1.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

None waste of my time and poor customer service

Vorteile

After a long set up process I got everything up and running on my site after a small set up issue...

Nachteile

I made the mistake of asking one question regarding an issue with the WordPress install and they responded by saying maybe I shouldn't try to learn WordPress, which as network admin, I already know WordPress, but suggested I go to wix and have them build a site and drop the html into my site. Worst advice anyone could give and when I responded I don't need to LEARN WordPress and if the WordPress plug in doesn't maybe I should move on and the owner responded yes I should just move on. So with those great customer service skills I don't see why anyone would use this software. I own a large property management company and pay a lot for my software and wanted to this out. Now I know and will stay with what I have. [This review is of the Free Trial]

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Lodgix.com

This particular individual was not a Lodgix subscriber. The individual had one property and was extremely rude to our support staff. There are many smaller platforms that work great for small accounts with less than 3 properties. Due to channel restrictions Lodgix in many instances is just not a great fit for those with <3 properties.

This individual clearly needed technical hand holding and so we kindly suggested that he try a couple of other platforms that cater to individuals who don't understand all the technical nuances of wordpress and who cater to smaller companies.

This did not sit well with this customer and I guess it upset him even though it was our intention to only steer him in a direction where his expectations would be met and happiness would result.

He was a trial subscriber for less than 24 hours and does not represent the many 1000s of satisfied customers that are illustrated in the other reviews present here.

Thanks!
Lodgix

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Lisa B.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

So glad we found Lodgix

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Lodgix has allowed us to run our accommodation business much more easily and at a lower cost than before leaving us with more time and money to spend on our personal life. It does everything we want in a hospitality software package including synching calendars with different online booking sites, our own booking button on our website and more.

Vorteile

I love that it is so easy to set up a new booking and organise payment when a booking comes through to us direct. I also love the automatic emails we have set up for guests before and after their stay. The customer service from Lodgix has always been prompt and helpful. We can also run lots of reports and the one I love the most is where I can compare this year’s revenue with last year’s.

Nachteile

I’d like to be able to maybe format the emails a bit differently but they are more than adequate and I wouldn’t want the very reasonable fees to go up.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Tim H.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Think about switching

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 7.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Lodgix is an outstanding product for small to medium, hotel and property management users. Prior to switching to Lodgix I had two pressing objectives. Firstly, our older system had issues with credit card storage compliance (PCI). Lodgix solved this issue easily and this annual burden (PCI compliance) is a thing of the past. Secondly, we had developed our old system over many years to meet our needs, but we were seriously behind in our ease of getting inventory out to sales channels. Again, Lodgix solves this easily and inventory is synced without the worry of overbookings. Thank you Lodgix!!

Vorteile

Easy to use, can be used remotely outside the work location, good access to sales channels, comprehensive reporting options, great credit card payment options with Stripe link.

Nachteile

Lodgix is a wonderful out to the box solution. I have some improvements that would help our business and while Lodgix is responsive to my needs they have their own priorities for improvements.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,5/10
Basierend auf 166 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Lodgix Preis

Lodgix Preis

Beginnt ab
49,99 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Basierend auf 166 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Lodgix Funktionen

Lodgix Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Angebotsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Elektronische Zahlungen
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Kalenderverwaltung
Kanalmanagement
Kreditkartenbearbeitung
Online-Buchungsintegration
Preismanagement
Rabattmanagement
Rechnungsmanagement
Reservierung-Management
Reservierungs-Management
Verfügbarkeit-Management
Zimmerbuchung
Funktionen
4,8/5
Basierend auf 166 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Lodgix Häufig gestellte Fragen

Lodgix Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Lodgix.

F. Welche Preispläne bietet Lodgix an?

Lodgix bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 49,99 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Lodgix?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Lodgix

F. Wer sind die typischen Nutzer von Lodgix?

Lodgix hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Lodgix unterstützt?

Lodgix unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Lodgix an?

Lodgix hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Lodgix mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Lodgix unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Lodgix?

Lodgix kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.net, PayPal, Stripe, Wordpress

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Lodgix an?

Lodgix bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen