Workiz

Laut Hersteller deine erste Wahl, um mehr Aufträge zu gewinnen und schneller bezahlt zu werden.

Über Workiz

Workiz – ehemals Send A Job – hilft Tausenden von Außendienstarbeitskräften, profitablere Abläufe zu gestalten. Schlosser, Elektriker, Handwerker, Installateure und mehr nutzen Workiz, um schneller bezahlt zu werden, mehr Aufträge zu gewinnen und mehr Fünf-Sterne-Bewertungen zu erhalten. Verfolge sämtliche Aspekte deines Unternehmens von der Terminplanung bis zur Rechnungsstellung in Echtzeit, erhalte Zahlungen, eliminiere Diebstahl durch Mitarbeiter, steigere deine Werbewirksamkeit und erstelle Berichte, ob auf dem Desktop, dem Tablet oder dem Handy. Das Team hilft dir bei der Einrichtung und liefert innerhalb von wenigen Tagen Ergebnisse.

Preisoptionen ab:

109,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Workiz

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Kanada, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Workiz

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Workiz: 117

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufverfolgung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitshistorie
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Auftragskostenrechnung
  • Automatische Sicherung
  • Automatisches Telefonwahlgerät
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • CRM
  • Dateispeicherung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Erinnerungen
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Hausmeisterdienste
  • Für Schlosser
  • GPS
  • Geräteinstandhaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Historische Berichte
  • IVR / Spracherkennung
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Live-Chat
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektzeiterfassung
  • Qualitätsmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Rückruf-Terminplanung
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Standortverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Subunternehmen-Management
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Umfragen & Feedback
  • Umsatzsteuer-Management
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überwachung

Alternativen

Jobber

4,5
Nr. 1 Alternative zu Workiz
Jobber ist eine Cloud-basierte Field-Service-Management-Lösung, die es kleinen und mittleren Unternehmen unter anderem...

BigChange

4,6
Nr. 2 Alternative zu Workiz
BigChange JobWatch ist eine webbasierte mobile Workforce-Management-Lösung, die Back-Office-Funktionen mit außendienstba...

simPRO

4,2
Nr. 3 Alternative zu Workiz
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb...

Service Fusion

4,4
Nr. 4 Alternative zu Workiz
Service Fusion ist eine cloudbasierte Außendienstmanagementsoftware, mit der Büroangestellte, Techniker und Kunden...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(167)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Workiz bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 167 Bewertungen angezeigt
Oleg C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent development team.

Bewertet am 5.9.2018

We can provide you over the phone more details of our experience from our technicians.

We can provide you over the phone more details of our experience from our technicians.

Vorteile

Interface, excellent for appliance repair industry. "Custom fields" option is great. "Product and service" is very good.

Nachteile

Missing user guide. I wish to get more changes in CRM soft for our needs.

Antwort von Workiz

We do have an amazing dev team! We just launched a new academy, highly recommended for new employees and clients. Check it out here: https://www.workiz.com/academy/

Bryn P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

3 years with Workiz and then this….

Bewertet am 8.9.2021

My overall experience with Workiz. Three years of use and it took me three years to write a review...

My overall experience with Workiz. Three years of use and it took me three years to write a review that they deserved a long long time ago. It’s nice to know that three years down the road I still have nothing but nice things to say about Workiz and the great people that work at Workiz.
It was a recent interaction with Workiz that was just over the top amazing when I thought I had already been amazed by them. I wish I knew the person I spoke with name but I don’t but they deserve s as huge shout out and Thank you from FUN FIX USA

Vorteile

We have been using Workiz for three years of our business after trying all the other ones for a brief time. We’re keys at the time had everything we needed plus they had more and when I say more it was a huge thing for us and that was the ability to have our phone ran through them. So they have a whole phone system that you can customize with different phone numbers and different answering options like virtual receptionist etc. and then when the client calls or the customer calls it will either pull up an existing customer that’s been input with that phone number or any other relevant information that it has. It didn’t make scheduling real easy when you just add a new job for the number that just called you. I don’t think I have found another company that offered the phone with the software and in addition the software really really exceeds all of our needs and I’m sure we’re not even using a third of its capabilities.
And then the customer support.
In three years I can only say I’ve probably had to talk to them 5 to 7 times total. Normally, it’s not even a call, I just go to the chat bot thing on their website and then someone is always right there in general they will pick up the phone and call me right away to assist in anyway that they can. It is weird because I don’t know how big Workiz as a company is but it feels like I may be one of 10 customers and they might have four or five employees. It feels very small almost like a family. I Would highly recommend EVERYONE!

Nachteile

The one thing I like least about the software which is actually a huge factor and has really kind of been left weighing our options but they offer customer self scheduling where you can put a link in your website to allow the customer to contact you and schedule service which is great but you can’t charge the customer from there. So each customer I then have toReach out to so that I can charge them so it’s kind of double stepping in makes more work and I’m hoping they change it because every other company out there I’m finding does offer that ability. If a customer wants a service call is $128 and they want to schedule it online and pay for it because they won’t be there at the time of service well then it doesn’t allow them to do that. They can tell us they want it but then we have to turn around and call them back and it makes a one step conversation now a multiple step conversation. Come on Workiz

Philip P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Mediocre at best

Bewertet am 15.2.2021

I would say overall would never come back to utilize the service. I've utilized plenty of different...

I would say overall would never come back to utilize the service. I've utilized plenty of different softwares and this used to be great when it was SendAjob but since the transition to Workiz. You guys fall short and don't meet our needs. Maybe a one man show and or someone who doesn't need detailed, efficient workflow.

Vorteile

It seemed like a great software that would be able to customized to our needs. They used to be "SendAJob." When they were the service was great and flowed well.

Nachteile

The cons can go on and on. Very hard to distinguish the schedule. if you need a client with multiple properties and sub addresses this is the worst software I have ever encountered for such client management. The card processing wasn't efficient. the technical team when needed would only answer very generic and not try to create solutions.

In Betracht gezogene Alternativen

Jobber

Warum Workiz gewählt wurde

Fieldedge had become glitchy and slow. Didn't work well on the app and slowed down productivity.

Zuvor genutzte Software

FieldEdge

Gründe für den Wechsel zu Workiz

I chose Workiz due to at the time it was or seemed to be the best fit however it is not. Stay away from this software. Its just a headache

Antwort von Workiz

Sorry to hear you didn't like it Philip. We're always listening to our clients and we want to thank you for submitting this review. We're making Workiz even more robust this year.
We've just launched an update to our CC payments and we're soon launching more automations for owners of larger businesses as yourselves.

Check out another software and share with us your experience. No software is perfect but we're sure we can beat our competition...

Would love it if you gave us another shot soon :-)

Octavia P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Our Moving business is running more efficiently than ever!

Bewertet am 26.5.2021

Workiz has been a great asset to our business with ease of use between the office and the techs,...

Workiz has been a great asset to our business with ease of use between the office and the techs, scheduling & mapping the job, contacting customers using the Workiz phone and invoicing/billing. This software has reduced the amount of multiple software & apps to 1, nothing is more efficient than that!!!

Vorteile

Integration of the software with our business was extremely easy! This software has helped our moving business streamline information to our techs with ease and efficiency; it dramatically reduced misinformation, errors & helps to get last minute changes our quickly.

Nachteile

Customization of our documents is not as efficient, it would help to have our already established documents translated using PDF's instead of having to re-create the documents needed.
There is some issues when viewing job reports in the filter results - when you have selected the dates, then select a job within those dates and want to review other jobs in the same selected dates you must re-select the dates, there is no option to keep that same selection of dates. This can be time consuming when verifying jobs for payroll, techs & hours.

Antwort von Workiz

Thanks Octavia. We love working with moving companies like yours and are excited by your great review. We've updated the product team with your feedback.
Thanks!

Adrian P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Möbel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

It Helps!

Bewertet am 26.5.2021

I do love the software. If they can work out those few minor things, then I would say it is the...

I do love the software. If they can work out those few minor things, then I would say it is the perfect software. Overall, I'm pretty satisfied with it.

Vorteile

I like the scheduling feature, and sales tracking feature the most. It saves me time.

Nachteile

The app does not always display the unit number for apartments without having to go through 2 screens to get to it. When your phone lags, it's frustrating. Scrolling through the calendar in the phone app can be challenging. If you scroll past a certain dat, you cannot easily scroll backwards, you have to drop down the calendar to go back to the date.

In Betracht gezogene Alternativen

Verizon Connect

Zuvor genutzte Software

Jobber

Gründe für den Wechsel zu Workiz

They did not offer me a free trial to test it.

Antwort von Workiz

Come for the scheduling, stay for everything else :-)
thanks Adrian!

5 von 167 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Workiz Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Workiz.

Workiz bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 109,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Workiz hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Workiz unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Workiz unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil)

Workiz kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Calendar, Gusto, Mailchimp, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Platform, Stripe, Zapier, Zoom Meetings

Workiz bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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