Freshdesk

Freshdesk

Online-Kunden-Support Software & Helpdesk-Lösung

4.5/5 (1773 Bewertungen)

Freshdesk Übersicht

Freshdesk ist eine SaaS-basierte Kunden-Support-Software kreiert für Unternehmen aller Größen, um diese mit allen notwendigen Tools zu versorgen, um Kunden zufriedenzustellen – robuste Multichannel-Fähigkeit, integrierte Spielmechanik zur Produktivitätserhöhung der Kundensupport-Vertreter, intelligente Automatisierungen, Self-Service-Portale, Community-Foren und mehr.

Als vollwertige Cloud-basierte Kunden-Support-Lösung mit einem Schwerpunkt auf Benutzerfreundlichkeit bietet Freshdesk alles, was ein Unternehmen benötigt, um außergewöhnlichen Support zu bieten. Im Gegensatz zu Konkurrenzprodukten mit steilen Preisstufen und versteckten Strings ist Freshdesk erschwinglich und für die ersten drei Agenten für immer kostenlos.

Freshdesk bietet vier Preispläne an: Sprout eignet sich ideal für kleine Unternehmen und ist für unbegrenzte Anzahl von Agenten für immer kostenlos. Unternehmen, die proaktiv mit Kunden-Support umgehen möchten, können den Blossom-Plan für 19 USD/Agent nutzen. Für 35 USD/Agent ist der Garden-Plan auf Unternehmen ausgerichtet, die wachsen und sich in mehrere Produkte aufteilen. Der Estate-Plan (49 USD/Agent) ist für größere Unternehmen gedacht, die sich darum kümmern, ihren Kunden eine persönliche Betreuungserfahrung zu bieten. Kürzlich wurde ein umfassender Forest-Plan (89 USD/Agent) hinzugefügt.

Preis

Beginnt ab
19,00 €/Monat
Preisoptionen
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Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 14 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

Freshdesk Bewertungen

Gesamtbewertung
4.5/5
94% Positive Bewertungen
1047
Ausgezeichnet
614
Sehr gut
87
Durchschnitt
16
Gering
9
Schlecht
Verified Reviewer
Mit Google übersetzen

Freshdesk is a great alternative to over priced industry stalwarts.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 28.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Freshdesk has been a breeze to set up and use effectively. My team loves how easy it is to quickly work through tickets. We heavily use Trello and their integration is top tier.

When issues do come up, the support team is always available to answer my questions. Even when it doesn't support a particular workflow, I've always been given excellent suggestions to work around its limitations.

Nachteile

Many integrations are v1 products that were built years ago and never updated. Salesforce integration needs a lot of work. We had to disable it because it was using too many API calls.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Mark K.
Mit Google übersetzen

Freshdesk proving their worth on the CRM market

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 20.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We have moved from Desk.com half a year ago. The decision was made based on our comparison. We have selected Freshdesk as it seemed to give the best value for the price and people also seem really satisfied in general.
To me Freshdesk is a developing underdog on the CRM market with some huge advantages and opportunities. We selected them because we can have some top notch solutions just like we had Freshdesk or Zendesk, but we do not have to leave a fortune there. They still need to spend a lot to improve the software as the market is really competitive with other companies like Salesforce, Zendesk but it seems they have the ambition to be the best.

Moving to Freshdesk still seems a great decision.

Vorteile

Learning the software was quite easy for the agents as well which is a huge advantage. This is partially because of their support team as we have always been able to contact then and ask any type of questions regarding their software. The CS Team is always helpful and pretty professional. They did not forger us even after we started using their software (which happens with many companies).

Ticket handling is really efficient and the agent portal has a nice design from a practical viewpoint as well. We like canned responses. A nice little feature is to add support page article links / contents to reply messages just like canned responses. Another huge advantage is the knowledge base / support page which is highly customizable. In general we like ticket automation rules as well and it helped to solve some of our special requests.

Nachteile

At this point we are not able to use our own SSL and we cannot afford to have extra expenses to rent an SSL from Freshdesk (probably third party) or buy their top plan to have their SSL. This is a good indicator that some essential functions are only available if you are using their top plan. It is good that you are able to customize your portal URL, but if you do you are not going to have HTTPS until you pay more. This makes this whole function questionable. I am hoping the development team will solve this soon.
Apparently there are some minor function that we have to solve with a workaround but it is straightforward available for competition.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Sinencia V.
Mit Google übersetzen

Freshdesk makes working easier!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 12.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

In general, I think there are plenty of customizations and features with Freshdesk. The real selling point for our company was the analytics because we can see the history of our tickets and prevent them from reoccurring in the future.

Vorteile

I love the analytics and history log in Freshdesk. Freshdesk tracks agents' productivity through out the day and breaks up this information by the hour. We can also look up who has resolved the most tickets or who sends out immediate responses. All of this information is especially helpful when assigning new tickets because we can see a history of our most efficient employees. Previous tickets can be easily searched by key words, agent, or time frame. When multiple people are working on one project, it really helps to decipher who did what and when!

Nachteile

One thing that I believe can be improved is having a group option to send out an email. It's not common when we have to include multiple people on a ticket but when we do, we have to cc them in the very beginning as opposed to adding "Group A". -- The information still gets everyone on the same page, however it is an additional step on the agent's end.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Verified Reviewer
Mit Google übersetzen

Freshdesk Is Polished & Professional

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 9.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

It's hard to argue with Freshdesk. We've been using it for 2 years now (free version), and have very few complaints. The mobile app keeps us on top of support tickets, and our support portal is branded with our logo and brand colors. Freshdesk is simply polished and professional, and it's hard to find reasons to build a support desk elsewhere.

Freshworks (owns Freshdesk) has a suite of services (Freshworks 360) similar to Zoho One. I'd love to learn more about 360, but they don't publicize the price.

Vorteile

I love the Freshdesk simplicity of setting up a help desk and knowledgebase with very little friction or custom coding. Once you updated the layout with your brand assets, it's pretty much ready to go out-of-the-box. They have a generous free tier, and can imagine the paid plans are worth upgrading if your needs are more demanding. We've looked into lots of other suites and building our own support desk, but......why?

Nachteile

We don't like the narrow width of the window when browsing support articles in desktop view, and the fonts could be larger be default for accessibility - though fonts can definitely be enlarged with a bit of manual tweaking to each article. Not many cons frankly!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Robert F.
Mit Google übersetzen

A Fresh Approach to Ticketing

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

FreshDesk is a great ticketing system.
We use FreshDesk to support all the schools in our school district.
Integration with Google (SSO, profile info, etc) works wonderfully.
Knowledge base Articles are great. If we had to do it all over again, we would pick FreshDesk again.
Our users love FreshDesk, they often comment how easy it is to place a ticket.

Vorteile

Modern, Elegant, Google Integrated, Nice iOS & Android Apps, Intuitive. Lots of useful features. (Merging tickets, Splitting tickets, Tags for tickets, KB Articles, Teams, Chat, etc) Nifty videos even at the end of the year. Service up-time is great (I don't think we've ever noticed an outage). Knowledge base Articles are great.

Nachteile

Plans & pricing are a bit annoying. You have to pick from useful features or unnecessary cost for things that should be included without an up charge to a higher plan.

Sales, Support, Development, Billing, basically EVERYTHING, is in India, which isn't by itself bad, and for Freshdesk's part, it's much better than most India based support... But, if you open a ticket about billing, it can be months (literally months) before your issue is resolved.

There are some design flaws with the product, and while you're told changes will be considered, they seldom are - FreshDesk has their own agenda, and your feedback isn't all that important in the development. It would be nice to see the company track, implement, and report back when feedback is actually taken, and this would be nice if it was done in a timely manner, but that doesn't happen.

Some features are a bit confusing to set up and have silly names (Observer & Dispatcher) -- an outside has no idea what those features do, and even after using FreshDesk for a years, it's still a bit opaque.

The concept of ticket fields vs user fields can be a bit annoying.

There are little refinements that are lacking (email alerts that are not as good as they should be, etc).

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Freshdesk Preis

Beginnt ab
19,00 €/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Freshdesk Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Automatische Erinnerungen
  • Benutzerdefinierte Felder
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM-Integration
  • Daten-Import / -Export
  • E-Mail-Integration
  • Integration von Dritten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Social-Media-Integration

  • Elektronische Zahlungen
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Mobile Integration

Zusätzliche Informationen für Freshdesk

Schlüssel-Features von Freshdesk

  • Community-Portal für Deine größten Fans
  • Einblicke und aussagekräftige Berichte über Deinen Help Desk
  • Einfache, schnelle Inbetriebnahme.
  • Integration mit Google Apps, Salesforce, SugarCRM und vielem mehr
  • Integrierte Spielmechanik, um Deine Kundensupport-Vertreter zu motivieren
  • Intelligente Automatisierungen, die Deinen Vertretern Zeit sparen
  • Mehrprodukt-Unterstützung für Dein globales Unternehmen
  • Multi-Sprach- und Multi-Zeitzonen-Unterstützung
  • Self-Service-Portal, um Deinen Kunden dabei zu helfen, sich selbst zu helfen
  • Umfragen zum Messen der Kundenzufriedenheit

Freshdesk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Freshdesk.

F. Welche Preispläne bietet Freshdesk an?

Freshdesk bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 19,00 €/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Freshdesk?

Freshdesk bietet die folgenden Funktionen:

  • Community-Portal für Deine größten Fans
  • Einblicke und aussagekräftige Berichte über Deinen Help Desk
  • Integrierte Spielmechanik, um Deine Kundensupport-Vertreter zu motivieren
  • Integration mit Google Apps, Salesforce, SugarCRM und vielem mehr
  • Multi-Sprach- und Multi-Zeitzonen-Unterstützung
  • Mehrprodukt-Unterstützung für Dein globales Unternehmen
  • Self-Service-Portal, um Deinen Kunden dabei zu helfen, sich selbst zu helfen
  • Einfache, schnelle Inbetriebnahme.
  • Intelligente Automatisierungen, die Deinen Vertretern Zeit sparen
  • Umfragen zum Messen der Kundenzufriedenheit

F. Wer sind die typischen Nutzer von Freshdesk?

Freshdesk hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Freshdesk unterstützt?

Freshdesk unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet Freshdesk an?

Freshdesk hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Freshdesk mobile Geräte?

Freshdesk unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Freshdesk?

Freshdesk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Constant Contact, HelpOnClick Live Chat Software, Instapage, Nimble, Olark live chat, Pipeliner CRM, SeamlessGov, WorkflowMax, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Freshdesk an?

Freshdesk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen