Freshdesk Übersicht

Was ist Freshdesk?

Freshdesk ist eine SaaS-basierte Kunden-Support-Software kreiert für Unternehmen aller Größen, um diese mit allen notwendigen Tools zu versorgen, um Kunden zufriedenzustellen – robuste Multichannel-Fähigkeit, integrierte Spielmechanik zur Produktivitätserhöhung der Kundensupport-Vertreter, intelligente Automatisierungen, Self-Service-Portale, Community-Foren und mehr.

Als vollwertige Cloud-basierte Kunden-Support-Lösung mit einem Schwerpunkt auf Benutzerfreundlichkeit bietet Freshdesk alles, was ein Unternehmen benötigt, um außergewöhnlichen Support zu bieten. Im Gegensatz zu Konkurrenzprodukten mit steilen Preisstufen und versteckten Strings ist Freshdesk erschwinglich und für die ersten drei Agenten für immer kostenlos.

Freshdesk bietet vier Preispläne an: Sprout eignet sich ideal für kleine Unternehmen und ist für unbegrenzte Anzahl von Agenten für immer kostenlos. Unternehmen, die proaktiv mit Kunden-Support umgehen möchten, können den Blossom-Plan für 19 USD/Agent nutzen. Für 35 USD/Agent ist der Garden-Plan auf Unternehmen ausgerichtet, die wachsen und sich in mehrere Produkte aufteilen. Der Estate-Plan (49 USD/Agent) ist für größere Unternehmen gedacht, die sich darum kümmern, ihren Kunden eine persönliche Betreuungserfahrung zu bieten. Kürzlich wurde ein umfassender Forest-Plan (89 USD/Agent) hinzugefügt.

Freshdesk Übersicht

Kosten

Beginnt ab
19,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Freshdesk Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 4 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch und 20 weitere , Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

Medien

Customer conversations from across channels
Automation rules
Collaboration from within the ticket
Self-service portal
Multilingual self-service portal
SLA management
Team dashboard
Omnichannel ticketing
Videos zu Freshdesk Freshdesk Screenshot: Customer conversations from across channels Freshdesk Screenshot: Automation rules Freshdesk Screenshot: Collaboration from within the ticket Freshdesk Screenshot: Self-service portal Freshdesk Screenshot: Multilingual self-service portal Freshdesk Screenshot: SLA management Freshdesk Screenshot: Team dashboard Freshdesk Screenshot: Omnichannel ticketing

Freshdesk Bewertungen

Freshdesk Bewertungen

Gesamtbewertung
4,5
/
5
Ausgezeichnet
1314

Sehr gut
756

Durchschnitt
113

Gering
19

Schlecht
12

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,3
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,6
93% haben diese Anwendung empfohlen
Juan pablo A.

Great ticket management software

I would gladly recommend FreshDesk as a very competitive option if you are evaluating ticket management software. The whole implementation could be done by us in a manner of hours and they have an academy where you can get a certification and learn how to deploy it.


Mit Google übersetzen
Carly M.

Freshdesk is simple to setup and makes bug-tracking a cinch!

Personally, this was the best platform that ever happened to our team. We reviewed some pay-for feature models, as well as the free bug tracker in Spiceworks (which had a ton of adware), and Freshdesk was the simplest to use and track our bugs even with the non-ability to drill down further with the tier we were using for our staff. The only other thing I would mention, is that it is not HIPAA compliant, so you want to make sure anything users are posting in there is not anything related to proprietary software. Otherwise it worked like a charm for our team, and our users seemed to like it. You do need to make sure that your teams using it have their emails alerting them, otherwise a ticket can just sit there. I found that I was reminding folks to check the freshdesk--from an IT standpoint, we were in there every day fielding tickets and this really helped us to schedule out our day/week and prioritize.


Mit Google übersetzen
Jeff K.

Lacking rudimentary filter/show by date range feature, terrible for recordkeeping

Mediocre at best - it does what every other support desk system does - assign & distribute tickets, some automation etc. etc. I've submitted the above feature request for very basic date based filter & displays that any email system should have and what is supposed to be an advanced business management tool completely lacks this.


Mit Google übersetzen
Anthony C.

Good Software, Bad Marketing. Bait-and-Switch (beware)

While Freshdesk has a great UI, and is a feature-rich service, the truth behind the advertising leaves much to be desired. While their software is good, the pricing model isn't, and their marketing is intentional bait-and-switch. The features listed on each pricing tier are expanded upon here: freshdesk.com/features. Once you buy, and ask what's up, the support will tell you to upgrade for that feature, and link you to a page that isn't linked to from anywhere on their site: freshdesk.com/helpdesk-features, as justification.

As an example, $15/agent/month includes, "SLA Management," which is described from their features page as including every SLA feature, including basic things like SLA email notifications, reminders, escalation policies. You know, what anyone would think of as "SLA Management." However, none of those features are actually included in that price plan. To even get email notifications of SLA violations, or have your SLA respect office hours, you'll have to pay $50/agent/month. Worse, there is no way to discover this until after you've paid and spent time getting everything set up.


Mit Google übersetzen
Thabo M.

TMI-SSP (PTY) LTD

Wonderful, I really like their 24hrs support system


Mit Google übersetzen
Juan pablo A.
Branche: Unternehmensberatung
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great ticket management software

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 3.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I would gladly recommend FreshDesk as a very competitive option if you are evaluating ticket management software. The whole implementation could be done by us in a manner of hours and they have an academy where you can get a certification and learn how to deploy it.

Vorteile

FreshDesk is one of the greatest ticket management software. It has a marketplace with addins that can expand it's features and possibilities and is easy to use. We deployed FreshDesk looking to upgrade how we managed out customers.They are now impproving with AI features.

Nachteile

The customer portal is a little bit dissapointing and can't be customized for every client. The contact management and arcade (gamification) features could be better, although they work.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Carly M.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Freshdesk is simple to setup and makes bug-tracking a cinch!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 15.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Personally, this was the best platform that ever happened to our team. We reviewed some pay-for feature models, as well as the free bug tracker in Spiceworks (which had a ton of adware), and Freshdesk was the simplest to use and track our bugs even with the non-ability to drill down further with the tier we were using for our staff. The only other thing I would mention, is that it is not HIPAA compliant, so you want to make sure anything users are posting in there is not anything related to proprietary software. Otherwise it worked like a charm for our team, and our users seemed to like it. You do need to make sure that your teams using it have their emails alerting them, otherwise a ticket can just sit there. I found that I was reminding folks to check the freshdesk--from an IT standpoint, we were in there every day fielding tickets and this really helped us to schedule out our day/week and prioritize.

Vorteile

I set up and administered Freshdesk for a 200+ non-profit agency. There were three departments tracking bugs through it, and we were able to deploy it and announce its use with ease. It was easy to explain to our staff who didn't want to take time to learn something overly complex. As a non-profit, it was important to find a solution that could assist us day-to-day without breaking the bank. We were able to use the first-level with support for our use. The Freshdesk support was highly responsive and helpful if we had questions. Using this platform cut down on time spent fielding immediate requests that were not a high priority. It allowed us to really prioritize, track and automate repeat issues, and cut down on 'putting out little fires everywhere mentality.'

Nachteile

The automation was helpful, but I think it could have used a bit more complexity. We were able to implement an automated routing for email subjects and user emails so that certain requests or bugs/issues would go to a specific department. We used the platform in Communications, IT, and Facilities for all requests. We didn't have a bug or issue tracker prior to this platform. The Frequently Asked Questions portion of the portal really didn't end up being used, although we did use it when we first started the platform. Higher ups really liked the ability to see numbers in what we were fielding, but there was not enough drill-down in the pay/point we were using--that may have been available within higher paid levels. The automation has a lot of options for sending alerts when a new ticket is created. It can become cumbersome and send A LOT of emails. I'm not sure if there is a better way to automate/cut that down w/o losing that function. Also, the 'archive' user feature was a bit weird. We had a lot of employees that would leave and come back, and if you archived the user, it was a bit of an odd way to get them back into the platform, it's doable, just awkward.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jeff K.
Branche: Design
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Lacking rudimentary filter/show by date range feature, terrible for recordkeeping

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Mediocre at best - it does what every other support desk system does - assign & distribute tickets, some automation etc. etc. I've submitted the above feature request for very basic date based filter & displays that any email system should have and what is supposed to be an advanced business management tool completely lacks this.

Vorteile

For years I've been asking for date filters - something as simple as "see all emails sent by this client between 2020-04-10 to 2020-04-15" - NOTHING.

To make matters worse, when looking at older emails in a list, it doesn't even show the date - it will show some ambiguous phrase like "About a year ago" which lumps in a 6 month period.

If you want accurate tracking of communication, forget it. If you have one off emails that you'll never need to see again once resolved, maybe.

If it weren't for the fact we have so many existing records with this company we'd switch but we are stuck, and years of asking them for a simple feature to either allow date based searches OR at least display actual date of email, has been futile. Regret having chose this as our support desk provider for our team of 8!

Nachteile

The lack of basic and very simple features such as filtering emails/communication by date, or even displaying an accurate date. What business runs on emails that show the date on a list as "About A Year Ago"?

Absolutely horrible for business management or record keeping. If you want to manage long term relationship with clients and be able to look up conversations quickly, DO NOT USE FRESHBOOKS.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Anthony C.
Branche: Design
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Good Software, Bad Marketing. Bait-and-Switch (beware)

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 18.8.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

While Freshdesk has a great UI, and is a feature-rich service, the truth behind the advertising leaves much to be desired. While their software is good, the pricing model isn't, and their marketing is intentional bait-and-switch. The features listed on each pricing tier are expanded upon here: freshdesk.com/features. Once you buy, and ask what's up, the support will tell you to upgrade for that feature, and link you to a page that isn't linked to from anywhere on their site: freshdesk.com/helpdesk-features, as justification.

As an example, $15/agent/month includes, "SLA Management," which is described from their features page as including every SLA feature, including basic things like SLA email notifications, reminders, escalation policies. You know, what anyone would think of as "SLA Management." However, none of those features are actually included in that price plan. To even get email notifications of SLA violations, or have your SLA respect office hours, you'll have to pay $50/agent/month. Worse, there is no way to discover this until after you've paid and spent time getting everything set up.

Vorteile

Wonderful tracking and organization of emails and support issues, with a nice and clean UI, and simple tools to automate many support tasks.

Nachteile

Features listed as included in lower tiers on their pricing page, are not actually included until much higher tiers. See: https://freshdesk.com/helpdesk-features for the real breakdown. Freshdesk has no links to that page, and you'll only get it if you ask about a missing feature in their support portal.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Thabo M.
Branche: Metallabbau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

TMI-SSP (PTY) LTD

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Wonderful, I really like their 24hrs support system

Vorteile

With 5 years in business, we started seeing change in our revenues and employee behaviour in the last 2,5 years of using FRESHDESK.

We stopped for sometime thinking maybe we could continue without these tools and a huge gap opened up thus we had to go back to the tried & tested.

Nachteile

Ease of business
Friendly Interface
Work Anywhere (App or Web)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,7/10
Basierend auf 2.214 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshdesk Preis

Freshdesk Preis

Beginnt ab
19,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 2.214 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshdesk Funktionen

Freshdesk Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,3/5
Basierend auf 2.214 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Freshdesk

Zusätzliche Informationen für Freshdesk

Schlüssel-Features von Freshdesk

  • Community-Portal für Deine größten Fans
  • Einblicke und aussagekräftige Berichte über Deinen Help Desk
  • Einfache, schnelle Inbetriebnahme.
  • Integration mit Google Apps, Salesforce, SugarCRM und vielem mehr
  • Integrierte Spielmechanik, um Deine Kundensupport-Vertreter zu motivieren
  • Intelligente Automatisierungen, die Deinen Vertretern Zeit sparen
  • Mehrprodukt-Unterstützung für Dein globales Unternehmen
  • Multi-Sprach- und Multi-Zeitzonen-Unterstützung
  • Self-Service-Portal, um Deinen Kunden dabei zu helfen, sich selbst zu helfen
  • Umfragen zum Messen der Kundenzufriedenheit

Freshdesk Häufig gestellte Fragen

Freshdesk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Freshdesk.

F. Welche Preispläne bietet Freshdesk an?

Freshdesk bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 19,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Freshdesk?

Freshdesk bietet die folgenden Funktionen:

  • Community-Portal für Deine größten Fans
  • Einblicke und aussagekräftige Berichte über Deinen Help Desk
  • Integrierte Spielmechanik, um Deine Kundensupport-Vertreter zu motivieren
  • Integration mit Google Apps, Salesforce, SugarCRM und vielem mehr
  • Multi-Sprach- und Multi-Zeitzonen-Unterstützung
  • Mehrprodukt-Unterstützung für Dein globales Unternehmen
  • Self-Service-Portal, um Deinen Kunden dabei zu helfen, sich selbst zu helfen
  • Einfache, schnelle Inbetriebnahme.
  • Intelligente Automatisierungen, die Deinen Vertretern Zeit sparen
  • Umfragen zum Messen der Kundenzufriedenheit

F. Wer sind die typischen Nutzer von Freshdesk?

Freshdesk hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Freshdesk unterstützt?

Freshdesk unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thai, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

F. Welche Preispläne bietet Freshdesk an?

Freshdesk hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Freshdesk mobile Geräte?

Freshdesk unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Freshdesk?

Freshdesk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Constant Contact, HelpOnClick Live Chat Software, Instapage, Nimble, Olark, Pipeliner CRM, SeamlessGov, WorkflowMax, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Freshdesk an?

Freshdesk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen