Über Vagaro

Vagaro ist eine webbasierte Lösung für Salon- und Fitness-Center-Besitzer*innen, um ihre Dienste zu bewerben und über die offizielle Website und die mobile App von Vagaro mit Kund*innen in Kontakt zu treten. Es handelt sich um eine B2C-Plattform, in der Salons, Spas und Studios ein Profil registrieren und erstellen, ihre Marke bewerben, neue Veranstaltungen bewerben und Termine/Kurse mit Kund*innen buchen können.

Mit Vagaro können Unternehmer*innen eine individuelle Website mit vollständigen Informationen über ihr Studio mit Mitarbeiterbiografien, angebotenen Dienstleistungen und ihren Öffnungszeiten erstellen. Salons können anzeigen, welche Termine an dem Tag, in der Woche oder dem Monat verfügbar sind und Kund*innen können einen Termin zu einem Zeitpunkt buchen, der für sie geeignet ist. Vagaro ermöglicht es Nutzer*innen, Text- und E-Mail-Benachrichtigungen an Kund*innen zu senden, in denen sie den Termin bestätigen und dann Warnungen und Erinnerungen für gebuchte Termine senden.

Nutzer*innen können eine Kundendatenbank erstellen, indem sie Kontakte aus einer Excel- oder .csv-Datei importieren oder Kontakte direkt von ihrem Handy abrufen. Kund*innen können Feedback auf der Vagaro-Seite eines Salons veröffentlichen, die diese dann lesen können. Salon-Besitzer*innen können auch interne Aktivitäten verwalten, z. B. das Generieren von Verkäufen und Serviceberichten, das Überwachen des Geschäftsfortschritts mit Echtzeitanalysen, Ein- und Ausstempeln, Mitarbeiteranwesenheit und Abstimmung mit dem Gehaltsabrechnungsdienst.

Die Vagaro-Lösung bietet eine integrierte POS(Point-of-Sale)-Funktion, um Geschenkgutscheine, Produkte oder Pakete online und über mobile Geräte an Kund*innen zu verkaufen. Derzeit bietet Vagaro seinen Dienstleistungen in Australien, Kanada, Großbritannien und den USA an.

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Abonnement

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Vagaro: 103

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgaben-Nachverfolgung
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Antworten
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Automatisierte Abrechnung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode-Scanning
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bewertungen
  • Bonus-Programme
  • Bonus-Verwaltung
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenimport
  • Datensynchronisation
  • Digitale Unterschrift
  • Drip Marketing
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Marketing
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einkaufswagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Entschädigungsmanagement
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Fragen-Verzweigung
  • Genehmigungs-Management
  • Geplante Berichterstattung
  • Geschäftsanalysen
  • HIPAA-Compliance
  • Historisches Nachfolgeerfahren
  • Integration von Dritten
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-Synchronisierung mit Google
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenterminplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditkarten-Integration
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditplanung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenportal
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofil
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Nutzerfotos
  • POS-Integration
  • Produktivitäts-Berichterstattung
  • Provisionsmanagement
  • Präsentations-Streaming
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsführung
  • Reservierung-Management
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SMS-Integration
  • SMS-Marketing
  • SOAP-Notizen
  • SSL-Sicherheit
  • Sicheres Login
  • Social-Media-Integration
  • Stempeluhr
  • Stempeluhr-Integration
  • Stundenzettel
  • Teamkalender
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Transaktionshistorie
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verkaufsanalyse
  • Verkaufsberichterstattung
  • Verkaufspunkt POS
  • Verkäufe nachverfolgen
  • Video-Streaming
  • Videokonferenzen
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Widgets
  • Wiederkehrende Abrechnung
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Zeiterfassung
  • Zugriffskontrolle
  • Zugriffsquellen-Verfolgung

Alternativen

ZENOTI

4,5
Alternative Nr. 1 zu Vagaro
Zenoti ist eine All-in-one-Cloud-Software, die von Spas, Salons und Fitness-Studios verwendet wird, um ihr Geschäft...

Book4Time

4,4
Alternative Nr. 2 zu Vagaro
Book4Time hilft Spas, Casinos, Salons, Hotels und anderen Freizeitunternehmen, Online-Buchungen, Zahlungen,...

Franpos POS System

3,6
Alternative Nr. 3 zu Vagaro
Franpos ist ein cloudbasiertes Franchise-POS-System (Point of Sale), das Unternehmen jeder Größe bei der...

Versum

5
Alternative Nr. 4 zu Vagaro
Versum ist eine webbasierte Salon- und Spa-Management-Software, die kleinen und mittleren Salonbesitzern hilft,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(2.435)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

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5 von 2.435 Bewertungen angezeigt
Renee K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

All in one program

Bewertet am 30.6.2020

My overall experience with Vagaro has been nothing but exceptional. Their customer service is very...

My overall experience with Vagaro has been nothing but exceptional. Their customer service is very helpful when it's needed. They continue to add upgrades and needed items that are requested. They were extremely helpful to all of their accounts during the COVID-19 shutdown. Top notch in my books!!

Vorteile

What I like most about the Vagaro software is that it offers almost everything that you need in one program which includes inventory, scheduling, credit card processing, marketing, online store, website, forms, photos, etc. It's an all in one program that is easy to implement and use in your business.

Nachteile

There are only a few cons in my opinion. They need to increase the number of characters for product and service descriptions. They need to add an archive option in inventory. And they need to add an accounts payable option so you do not have to use another program.

Antwort von Vagaro

Hi Renee, we greatly appreciate your kind review. Thank you for letting us know what you love about Vagaro! We are so glad you are enjoying the software!

Amy S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best value for features, support level & price

Bewertet am 27.12.2020

I researched/test run softwares for 2 years, after working in the industry and already using...

I researched/test run softwares for 2 years, after working in the industry and already using several different ones including for other industries. Vagaro hands down offers the best product for the money with additional features than most that allow for things like customizable memberships and rewards programs. Their service email/call system could be much better organized to be efficient & effective. If they allowed for the reps to manage a portfolio of clients with direct email/phone for questions instead of the constant "zone defense" approach it would fit the company goals and values much better. The customer service reps, however, are generally pretty awesome and committed to resolving the issues. Everyone's time would better spent in a focussed system opposed to the chaotic approach they currently have.

Vorteile

Best feature offerings which can be customized fairly easily. Excellent price for the value. Live customer support is essential, while this could be better in how it is set up Vagaro staff care about doing good, thorough work to be helpful. That is like gold as a business owner when trying to trouble shoot so this is their strongest asset in my mind.

Nachteile

The platforms, and even features, are inconsistent on how things are seen & done. For instance, creating a gift certificate through "reports" with a discount shows up on your quarterly reports differently than if you create a gift certificate through the "check out" screen and do the same discount there. Also, the application is different than the desktop in so many little ways that make a big collective difference. --I would love it if they cleaned up their current features to be streamlined. Having beta testers who are business people that actually use their software would reveal SO many little things that make a big difference to my daily "clean ups" for all the goofiness that they don't seem to realize exists in their software. I have suggested this idea at least 10 times to reps.

Antwort von Vagaro

Hi Amy, thank you for sharing your feedback. Feedback like this helps us make our software even better, so thank you for taking the time to let us know what you think.

Cassandra M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Vagaro has been in business 9 years?!

Bewertet am 30.3.2019

Even though Vagaro is an improvement in a lot of ways compared to what we had, I wouldn't recommend...

Even though Vagaro is an improvement in a lot of ways compared to what we had, I wouldn't recommend it to another salt therapy spa. You say you are a salon and spa software. We operate a lot like a massage spa does, but your software does not function well for our needs.

Please make the following changes:
Allow for relationships between members
Allow for a membership to be shared with others, where on person pays for it
Allow employees who use the Vagaro system to also use the same email to be a client somewhere else.
Allow recurring scheduling for classes to be unlimited
Allow the business owner/manager to make the decision of what Vagaro permissions they give to their
employees
Make merging profiles easy
Keep duplicate profiles from happening for no reason

Vorteile

I own a salt therapy spa. The color coded calendar is really nice. It is easy to book clients into classes and appointments. Checking clients out is not perfect, but ok most of the time).

I will put the rest of my complaints here, since it limits characters in the Cons. Clients cannot use the same email if they have used another Vagaro merchant. Families also can't use the same email on different profiles.

We have a client who has been with us for over a year. She recently went to work for a massage therapist who uses Vagaro. Now, we are locked out of her account and cannot even change to a different email she gave us. The answer from Vagaro was to have her use our work computer to sign into her employee Vagaro account and make changes on our system. When I told tech support that is unprofessional and ridiculous to have my clients making changes to their account on our system, I was told that's not unprofessional at all. Uhm! Yes it is. I asked to speak to a Vagaro manager, was told they don't work on the weekends and that I couldn't leave a message to get a call back. I was told I would be responsible for calling back myself.
I am also not happy that I cannot give permissions to my employees that I need them to have. I need them to be able to upload excel sheets for certain things. That is only a manager permission. What's going to happen when I open other locations? I pay employees to get things off my plate so I can run my business.

Nachteile

I don't think this system is good for a business with several employees.

I do not like that we can not make family relationships. We sell family memberships and need for one person (usually the parent) to sign everyone out under the one membership. However, the way it is set up, we check the parent out and the have to comp the kids. That makes it look like we do a lot of comping of sessions. It makes me wonder how a fitness facility using Vagaro does their family memberships?

Scheduling a client for a recurring class is also not very friendly. You can only schedule them for 20 classes and no more. I have clients that come 3 times a week faithfully. There is no way for a reminder to add them back in. However, you can book recurring appointments forever. It should be consistent for classes as well.

We have had trouble with client profiles duplicating themselves. We can't figure out why that happens. Then, merging the clients is a problem. Half the time we try to do that, it doesn't let us, because it says they are the same person.....very confusing and difficult to deal with.

I'm not totally happen with the merchant processing. On more than one occasion, we've had clients try to pay for services or retail with a gift card they got. When we try to use it, it won't process. The answer that we got from Vagaro is that about 50% of the time, the merchant bank doesn't allow certain gift cards to be used. As a small business owner, that is very embarrassing.

Mary C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Features & functionality

Bewertet am 16.10.2020

Vorteile

Vagaro keeps all of my client information, services, products, reports and finances very well organized. I've used this software for over 5 years now and my favorite thing is, it's forever changing (for the better of course). I honestly have no complaints with the way it runs, however, if I'd like to see a change all I have to do is make a request and they take it under consideration. Obviously not every suggestion can be accommodated; but for the most part it just keeps getting better and better for a very reasonable price.

Nachteile

I wish when a customer decides they want to opt-out from receiving email marketing from one salon it wouldn't affect another. When a different business uses vagaro but the client has been to someone else and chose not receive email marketing they don't receive mine.

Antwort von Vagaro

Hi Mary, we greatly appreciate your kind review. Thank you for letting us know what you love about Vagaro!

Elizabeth M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Easy to setup and use

Bewertet am 17.1.2021

Vorteile

Very affordable for a small business/sole-proprietor. Easy to use, they have videos that show you how to set things up. You can create your own forms or use stock ones they have. The booking site works so much better than SquareUp and doesn't have random maintenance for no reason. Also, WAY cheaper than Mindbody.

Nachteile

As a massage therapist, I have many clients that want to book extras with their sessions, like aromatherapy. Vagaro doesn't allow for an extra to be added, so I have to book them as a separate appointment then make it a double booking.

Antwort von Vagaro

Hi Elizabeth, thank you for sharing your feedback. Feedback like this helps us make our software even better, so thank you for taking the time to let us know what you think!

5 von 2.435 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Vagaro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Vagaro.

Vagaro bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 25,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Vagaro

Vagaro hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

Vagaro unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Vagaro unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

Vagaro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BirdEye, Facebook, Google Calendar, Gusto, Gusto, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online, Wordpress, Xero

Vagaro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen

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