Über Vagaro

Vagaro ist eine webbasierte Lösung für Salon- und Fitness-Center-Besitzer*innen, um ihre Dienste zu bewerben und über die offizielle Website und die mobile App von Vagaro mit Kund*innen in Kontakt zu treten. Es handelt sich um eine B2C-Plattform, in der Salons, Spas und Studios ein Profil registrieren und erstellen, ihre Marke bewerben, neue Veranstaltungen bewerben und Termine/Kurse mit Kund*innen buchen können.

Mit Vagaro können Unternehmer*innen eine individuelle Website mit vollständigen Informationen über ihr Studio mit Mitarbeiterbiografien, angebotenen Dienstleistungen und ihren Öffnungszeiten erstellen. Salons können anzeigen, welche Termine an dem Tag, in der Woche oder dem Monat verfügbar sind und Kund*innen können einen Termin zu einem Zeitpunkt buchen, der für sie geeignet ist. Vagaro ermöglicht es Nutzer*innen, Text- und E-Mail-Benachrichtigungen an Kund*innen zu senden, in denen sie den Termin bestätigen und dann Warnungen und Erinnerungen für gebuchte Termine senden.

Nutzer*innen können eine Kundendatenbank erstellen, indem sie Kontakte aus einer Excel- oder .csv-Datei importieren oder Kontakte direkt von ihrem Handy abrufen. Kund*innen können Feedback auf der Vagaro-Seite eines Salons veröffentlichen, die diese dann lesen können. Salon-Besitzer*innen können auch interne Aktivitäten verwalten, z. B. das Generieren von Verkäufen und Serviceberichten, das Überwachen des Geschäftsfortschritts mit Echtzeitanalysen, Ein- und Ausstempeln, Mitarbeiteranwesenheit und Abstimmung mit dem Gehaltsabrechnungsdienst.

Die Vagaro-Lösung bietet eine integrierte POS(Point-of-Sale)-Funktion, um Geschenkgutscheine, Produkte oder Pakete online und über mobile Geräte an Kund*innen zu verkaufen. Derzeit bietet Vagaro seinen Dienstleistungen in Australien, Kanada, Großbritannien und den USA an.

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Kostenlose Version
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

25,00 $/Monat

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  • Kostenlose Version
  • Abonnement

Bilder

Get Booked & Paid 24/7
Run Reports
Automated Notifications
POS System
Apps for business and clients
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Videos zu Vagaro
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Vagaro Screenshot: Get Booked & Paid 24/7 Vagaro Screenshot: Run Reports Vagaro Screenshot: Automated Notifications Vagaro Screenshot: POS System Vagaro Screenshot: Apps for business and clients

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Vagaro: 181

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Adressbuch
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmeldung/Aufnahme
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwendungsmanagement
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenplanung
  • Ausschuss-Management
  • Automatische Antworten
  • Automatisierte Terminplanung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Behandlungspakete
  • Behandlungsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Bewertungen
  • Bonus-Management
  • Bonus-Verwaltung
  • Buchhaltung
  • Business-Coaching
  • Check-in/Check-out
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Diagramm-Erstellung
  • Digitale Unterschrift
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Planung
  • Einkaufswagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Email-Einladungen und Erinnerungen
  • Entschädigungsmanagement
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Farbkodierung/Symbole
  • Formularverwaltung
  • Fortschritt-Notizen
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fragen-Verzweigung
  • Für Physiotherapie
  • Für Schönheitssalons und Spas
  • Gebühren-Management
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Geschenkkarten-Management
  • Gruppen-Terminplanung
  • HIPAA konform
  • Historische Berichte
  • Hybride Trainer
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Klassen-Management
  • Klassenterminplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostümmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kreditplanung
  • Kundenbefragungen
  • Kundendatenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenprofile
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lebens-Coaching
  • Lohn- und Gehaltslisten & Kommissionen
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Standorte
  • Mentor-/Coach-Findung
  • Mitarbeiter-Management
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofile
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitglieder-Management
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mitgliedschaftsarten
  • Mitgliedschaftsverlängerung
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Kunden-App
  • Mobiler Zugriff
  • No-Show-Nachverfolgung
  • Nutzerprofile
  • Online-Anmeldung
  • Online-Buchung
  • Online-Trainer
  • Online-Zahlungen
  • Patientenmanagement
  • Patientenportal
  • Personalverwaltung
  • Persönliche Trainer
  • Produktivitätsanalyse
  • Provisionsmanagement
  • Präsentations-Streaming
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Ressourcen-Planung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • SOAP-Notizen
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Check-in/-Check-out
  • Self-Service Portal
  • Sicheres Login
  • Social-Media-Integration
  • Sport-Coaching
  • Standvermietungs-Management
  • Stempeluhr
  • Teamkalender
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Timesheet Management
  • Transaktionshistorie
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Video-Streaming
  • Videokonferenzen
  • Vorher-Nachher-Bilder
  • Wartelisten-Management
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Widgets
  • Wiederkehrende Aufgaben
  • Wiederkehrende Termine
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeiterfassung
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Übungs-Management

Alternativen

WellnessLiving

4,4
Nr. 1 Alternative zu Vagaro
WellnessLiving ist eine All-in-one-Lösung für Online-Buchung, Ressourcenplanung, Lead-Generierung und Berichterstattung...

Mindbody

4
Nr. 2 Alternative zu Vagaro
Business-Management-Software für Studios, Salons, Fitnessstudios, Wellness-Anbieter und andere auf Klassen und Terminen...

SimplyBook.me

4,6
Nr. 3 Alternative zu Vagaro
SimplyBook.me ist ein Online-Planungssoftwaresystem für kleine bis mittlere Unternehmen in allen...

Gymcatch

4,9
Nr. 4 Alternative zu Vagaro
Gymcatch enables fitness business owners to save time, increase revenue, and give great customer service to their...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(2.508)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,7/5

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Eine Bewertung schreiben
5 von 2.508 Bewertungen angezeigt
Jennifer G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best merchant software

Bewertet am 27.1.2021

Overall I am having a great experience.

Overall I am having a great experience.

Vorteile

I love the fact there is a 24/7 staff to help with issues. I hated how other competitors made you email them to get a response.

Nachteile

Pricing. Everything is $10 additional that all.

Antwort von Vagaro

Hi Jennifer, thank you for sharing your feedback. Feedback like this helps us make our software even better, so thank you for taking the time to let us know what you think!

Melinda W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Vagaro is an INCREDIBLE deal & service!

Bewertet am 4.3.2021

Vagaro is hands down the best!! We thought we needed to switch to Mindbody recently (because a...

Vagaro is hands down the best!! We thought we needed to switch to Mindbody recently (because a handful of nearby studios used them), and we were back in just TWO weeks because Mindbody's software and customer service were unbelievably awful. Vagaro has superior customer service, intuitive system use, MUCH better user-interface, and overall an excellent staff and customer experience! Our clients were SO happy when we switched back to Vagaro :)

Vorteile

It's easy to use, customer service is always available and helpful (even if they can't solve your request right away, they get back to you), our customers LOVE the ease of the program, and it's actually affordable!

Nachteile

I do wish you could check people in to a class and if someone didn't show, it would register as like 7/8 in the class count after checkout so we could see the "realtime" class attendance.

Antwort von Vagaro

Hi Melinda, we just wanted to thank you for your kind feedback. We are so glad that you and your clients love the software, and thankful to have you as one of our Vagaro Businesses!

Joi D.
Gesamtbewertung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Many pros, but and equal amount of cons

Bewertet am 6.7.2016

I have used Vagaro for about three years. Initially the bells and whistles are enticing. You begin...

I have used Vagaro for about three years. Initially the bells and whistles are enticing. You begin with the $25 fee, but the functionalities you need to get the most of the site come at additional fees. If you do not add these "monthly" fees the site is very bland.
If you want to use the features such as: credit card capture, requiring a credit card to be enter by clients to book and other options such as these, you must add their chosen processing company along with authorize.net; of course with other added monthly fees.
The customer service agent are limit in their knowledge and frequently tell you they will add your issue "in the que" for the technical department. They have a forum where you can discuss and suggest issues and request features, but it seems to be just for show for the past few years.
When you use their credit card processing you are automatically batched out at "4PM". Whatever income you make after 4pm will be added to the next day. Any income made after 4pm Thursday will not be added to your bank account until "MONDAY MORNING". Meaning anything after 4pm Thursday, all of Friday's income and Saturday's income will not be added to your account (including tips) will not be added until MONDAY.
The credit card processing company is very hard to contact.
The mobile credit card device has not been updated to read card chips , but we have been told for almost a year it will be available "in about a month".
The system is very slow. Make sure you have a mobile device AND your computer just is case it is on the fritz.
They did what they initially called emergency maintenance on the Friday before the 4th of July without any notice. We could not use the site at all. No new appointments, could not check anyone out and if you did not have a hard copy our product prices you could not sell ANYTHING for about 4 HOURS in the middle of the day. They system was visibly on the verge of malfunctioning for days, but they did not send out any emails preparing us for the system being shut down, but they did send one early that day to alert us about a new feature .....

To sum it up, while there are many features they come at a price, with mediocre customer service, many restrictions on receiving your funds and you advertise their service every single time you send out a email, text or any other notice, but you are added to their very saturated search engine and your clients can be enticed by other salons in your area.

Vorteile

A lot of features

Nachteile

Mediocre customer service
You advertise for them whenever you reach out to clients
Runs slow
Credit card processing is not the best; your money is held hostage for days at the end of the week and batches out to early
Your clients can be enticed by other salons in your area that also uses the site if they add their location

Yeefah T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Kosmetik
  • Untern. Größe: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best CMS for Single Chair salons

Bewertet am 22.1.2021

Vorteile

It's easy to use. The basic service is enough to operate a business. To give your business a boost, add on services are offered at a reasonable price. The customer service is outstanding and readily available 14 hours a day M-S.

Nachteile

Some of the add ons I might have appreciated in the base price like some of the other systems do. You can't open days up in the schedule if they are not your regular days without opening them up to infinity. For instance, if I work only Tuesdays and I want to work 1 Monday a month. I cant just open that one Monday, I have to open all Mondays in the system or manually blockout the Mondays I don't want to work.

Antwort von Vagaro

Hi Yeefah, we just wanted to say thank you so much for your feedback. We love that you are enjoying our software and are happy to help any time you have questions. Thank you!

Tatiyana B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Everything you need to know about Vagaro

Bewertet am 10.3.2021

Overall I am getting used to it. Vagaro is like driving a stock car. I think they can use some...

Overall I am getting used to it. Vagaro is like driving a stock car. I think they can use some improvements that will make the world of difference. Everytime I call customer service I learn of a secret "work around" that seems like it should just be included in the feature. I do not dislike the software I just know there are some major improvements that can be made to make this software so much better.

Vorteile

What I like the most about Vagaro is the user friendly mobile app. I like how easy it is for clients to receive text confirmations and book on the mobile app within a few clicks. I also like the fact that I trust the email system sending emails out successfully. Other email marketing softwares I have used seem less successful in reaching the customers inbox.

Nachteile

The overall navigation of the site on the business end. Its alot of clicking around. The windows are hard to find. The search menu is annoying. If you are working in one window then have to edit something else you cannot continue or modify the edit within the same window you must leave that window enter another page then come back. Its too much back and forth for no reason. I do not like the reporting I think that could use alot of improvement. I do not like how I feel lost within Vagaro alot of times I find myself staring at the screen thinking "where do I go?" "How can I find this info?" These are not huge changes but I think with a few adjustment Vagaro's business user side can be more user friendly. Con: Marketing tool difficult to use. Con: when booking with multiple employees does not show all screens must click the name every time. Con: IOU feature, autopayments, editing packages and memberships for past and future sessions and costs.

Antwort von Vagaro

Hello, we just wanted to say thank you so much for your feedback. We hope that you are enjoying our software and are happy to help any time you have questions. You can also reference our help site at support.vagaro.com which has many articles with step by step instructions. Thank you!

5 von 2.508 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Vagaro Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Vagaro.

Vagaro bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 25,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Vagaro

Vagaro hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Vagaro unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Vagaro unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Vagaro kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook, Google Calendar, Gusto, Instagram, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Quickbooks Online, WordPress, Xero, Zoom Meetings

Vagaro bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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