
Dayforce HCM
Über Dayforce HCM
Ceridian Dayforce ist eine globale HCM-Plattform, die die Mitarbeitererfahrung verändert. Sie vereint Daten aus dem gesamten Mitarbeiterlebenszyklus, um auf jeder Ebene eine bessere Entscheidungsfindung zu ermöglichen.
Dayforce ist eine umfassende Cloud-Plattform, die HR, Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Workforce Management und Talent Management in einer einzigen Anwendung vereint. Die skalierbare Plattform verfügt über eine einzige, flexible Vorschrifts-Engine, die mit Echtzeitaktualisierungen und Berechnungen kombiniert wird, um komplexe regulatorische Anforderungen zu erfüllen.
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Dayforce HCM
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- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Small company, big vision
Bewertet am 18.10.2018
Wonderful, streamlined and I love that you believe that I am capable of learning so much more than...
Wonderful, streamlined and I love that you believe that I am capable of learning so much more than I thought was possible. Total solution that has catapulted us into the future!
Vorteile
Flexibility coupled with cutting edge technology is allowing me to produce reporting and analytics our firm never thought was possible. At the same time, I am replacing all my manual processes with streamlined automation saving time and money. Finally, I am greatly increasing our professional culture in and outside the firm. My firm will never outgrow this solution. Love, Love, LOVE my Dayforce!
Nachteile
The only opportunity I see is the space between go live and what come next. With so much training material available, it hard to figure out a succinct plan for turning on the rest of the solution. A clear cut plan or guided track to bring you through the videos and then the correct guide would be helpful. I end up bouncing from guide to dig and guide and watching a video a couple of times to get things rolling.
- Branche: Zeitung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Dayforce HCM Review: A Comprehensive Solution
Bewertet am 1.2.2023
Overall Experience Review for Dayforce HCM: Dayforce HCM is a great HR software solution for...
Overall Experience Review for Dayforce HCM: Dayforce HCM is a great HR software solution for businesses looking for a comprehensive solution. It has a wide range of features and is relatively easy to use. However, its cost and complexity may be a hindrance for some businesses.
Vorteile
Dayforce HCM Positive Aspect Review: Dayforce HCM is an incredibly comprehensive HR software solution that provides a wide range of features to help streamline the HR process. It is user-friendly and offers great customer service.
Nachteile
Dayforce HCM Negative Aspect Review: Dayforce HCM can be quite expensive and its learning curve can be steep. Some of the features can be a bit tricky to use and the interface can be a bit cluttered.
- Branche: Pharmazeutika
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Pros: Features and Functionality Cons: Support
Bewertet am 21.9.2023
We are reasonably happy. When we don't need to engage Ceridian's support team, we would likely...
We are reasonably happy. When we don't need to engage Ceridian's support team, we would likely describe our experience as very positive. It's unfortunate that the support organization and their customer experience is not stronger.
Vorteile
Integrated modules across the HR suite, consistent logic and functionality for people managers and staff
Nachteile
Support has been inconsistent at best and frequently frustrating to the point its impacted HR team credibility.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Love/Hate Relationship with Dayforce
Bewertet am 20.6.2023
Dayforce is a fine system to use, with various issues hidden throughout. While my least favourite...
Dayforce is a fine system to use, with various issues hidden throughout. While my least favourite is the customer support, Dayforce also has a multitude of ways to find solutions on your own to avoid contacting customer support and spending large amounts of the company's money.I find Dayforce great and frustrating; there are so many good features with Dayforce that I'm looking forward to using, but I do find the system to be pretty convoluted. In order to fix ONE thing, I have to go through two to three different outlets within the system to make sure those work before this one thing is fixed.I do wish I had more positive things to say about Dayforce, but it's not the worst system I've used.
Vorteile
Easy to use features for both manager and employee. It's sleek-looking and doesn't require a lot of effort to learn how to use Dayforce. We are currently implementing document management and it seems simple, but effective.
Nachteile
Customer support has been both helpful and lacking. Helpful because of the forums, but it's very hit and miss with a rep. Sometimes I am given someone who is very helpful, provides guides, or reasonable answers within a good amount of time.Then there are times when I receive a rep who takes too long to answer or find out what the issue is, doesn't communicate, or doesn't initially fix the issue, causing more time and money (for the business).
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Dayforce one stop for HR/Payroll/Benfits/Learning
Bewertet am 7.7.2023
Overall we have been please with Open Enrollments this allowed us to eliminate the need for a third...
Overall we have been please with Open Enrollments this allowed us to eliminate the need for a third party vendor for our internal employees. The Learning Management systems and the ability to a HRIS and payroll system in one
Vorteile
The ability to process Payroll within a HRIS systems. We were looking at a system that would meet the middle office needs for HR and Payroll.The user interface is fantastic and it is very easy for the employees to navigate
Nachteile
We were disappointed in the timekeeping feature since we were hoping to use this module but at the time of implementation it was unable to handle an employee with multiple work assignments with different pay rates
Dayforce HCM Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dayforce HCM.F. Welche Preispläne bietet Dayforce HCM an?
Dayforce HCM bietet folgende Kostenpläne an:
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Dayforce HCM?
Dayforce HCM hat die folgenden typischen Kunden:
11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Dayforce HCM unterstützt?
Dayforce HCM unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Ungarisch
F. Unterstützt Dayforce HCM mobile Geräte?
Dayforce HCM unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dayforce HCM?
Dayforce HCM kann in folgende Anwendungen integriert werden:
DocuSign
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dayforce HCM an?
Dayforce HCM bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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