Über Dayforce HCM

Ceridian Dayforce ist eine globale HCM-Plattform, die die Mitarbeitererfahrung verändert. Sie vereint Daten aus dem gesamten Mitarbeiterlebenszyklus, um auf jeder Ebene eine bessere Entscheidungsfindung zu ermöglichen.

Dayforce ist eine umfassende Cloud-Plattform, die HR, Gehaltsabrechnung, Sozialleistungen, Workforce Management und Talent Management in einer einzigen Anwendung vereint. Die skalierbare Plattform verfügt über eine einzige, flexible Vorschrifts-Engine, die mit Echtzeitaktualisierungen und Berechnungen kombiniert wird, um komplexe regulatorische Anforderungen zu erfüllen.


Bilder

Dayforce HCM Software - 1
Dayforce HCM Software - 2
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Dayforce HCM Software - 4
Dayforce HCM Software - 5
Dayforce HCM Software - 6
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Dayforce HCM Software - 8
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Dayforce HCM

4,3 (749)
Nicht in deinem Land unterstützt
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
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Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

96
322

Integrationen

1
13

Bedienkomfort

4,2 (749)
3,8 (1.304)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,1 (749)
3,8 (1.304)

Kundenservice

3,9 (749)
3,7 (1.304)

Alternativen

NetSuite

4,1
Nr. 1 Alternative zu Dayforce HCM
NetSuite ist eine Cloud-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), der mehr als 32.000 wachstumsstarke internationale...

SAP Concur

4,3
Nr. 2 Alternative zu Dayforce HCM
Concur führt Unternehmen aller Größen und Stufen über die Automatisierung hinaus zu einer vollständig vernetzten...

InSync by Qualifacts

4,6
Nr. 3 Alternative zu Dayforce HCM
InSync ist eine cloudbasierte Plattform für elektronische Patientenakten (EMR) und Praxismanagement, die auf die...

Paycom

4,4
Nr. 4 Alternative zu Dayforce HCM
Paycom bietet Unternehmen rechtzeitigen, genauen Zugriff auf ihre Mitarbeiter-Daten. Unser System bietet den Mitarbeiter...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(749)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
3,9/5

Hast du Dayforce HCM bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 749 Bewertungen
Pamela
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Small company, big vision

Bewertet am 18.10.2018

Wonderful, streamlined and I love that you believe that I am capable of learning so much more than...

Wonderful, streamlined and I love that you believe that I am capable of learning so much more than I thought was possible. Total solution that has catapulted us into the future!

Vorteile

Flexibility coupled with cutting edge technology is allowing me to produce reporting and analytics our firm never thought was possible. At the same time, I am replacing all my manual processes with streamlined automation saving time and money. Finally, I am greatly increasing our professional culture in and outside the firm. My firm will never outgrow this solution. Love, Love, LOVE my Dayforce!

Nachteile

The only opportunity I see is the space between go live and what come next. With so much training material available, it hard to figure out a succinct plan for turning on the rest of the solution. A clear cut plan or guided track to bring you through the videos and then the correct guide would be helpful. I end up bouncing from guide to dig and guide and watching a video a couple of times to get things rolling.

Kelli
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Managing your own settings means lots of potential for success and mess

Bewertet am 16.11.2020

Honestly, I am pretty neutral at this point. For each thing that has changed for the positive,...

Honestly, I am pretty neutral at this point. For each thing that has changed for the positive, there is something else that has changed for the negative. I am still optimistic this will work out for the better in the long run but as in my previous comment, implementation has been extremely difficult and we are in a severe situation with our clients and investors on the 401K funding situation.

Vorteile

-Ability to control the majority of your settings
-Real time gross to net calculations
-Great payroll auditing tools
-Many standard reports and ability to tweak them to your needs
-Auto setup of a lot of policy assignments based on data management criteria - eliminates human error

Nachteile

THE IMPLEMENTATION PROCESS - We went through at least 3 weeks worth of work to gather all our settings, decide on how we would like it built, did research on the best way to put our data in the system, even received guidance from one of their recommended consultant groups, THEN went through 16 hours of Discovery calls to talk through how we wanted the system setup. In the end though, all the job codes and mapping we requested at implementation went out the window and they setup the system based on the data from our old provider, which was a mess and part of the reason we moved in the first place.

We are now a year into this project and 6 months post-live and are STILL trying to cleanup the mess caused during implementation. My time and my team's time is dominated by this cleanup process.

Lastly - we are currently have a major struggle with funding our 401K. Apparently, 401K funding is currently only done via check and NOT ACH. We have 3000+ team members and 90+ locations - we cannot have that many 401K checks being cut bi-weekly. In order to setup as an automatic feed, there would have to be a separate file feed for each location, based on software limitations - which means 90+ file feeds - all associated with a cost to build and to maintain should there be a change required.

I truly believe (and hope) that once it's all cleaned up and all settings are the way we need them to be - we will be in a much better place but this process has been extremely difficult.

In Betracht gezogene Alternativen

UKG Ready und ADP Workforce Now

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

We are growing rapidly and we outgrew the functionality of our previous company. There were many things we had to do manually should now automatic in Ceridian - once its setup properly. Also, inconsistencies of setup in the previous system caused issues in reporting.

Zuvor genutzte Software

Netchex

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

The structure of team members have ONE record that is references by all the modules as opposed to multiple databases/records throughout the modules.
Shaun
Gesamtbewertung
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Dayforce

Bewertet am 2.5.2023

Overall experience is very good and useful.

Overall experience is very good and useful.

Vorteile

I use Dayforce daily to get time record and time sheets for each employee. I can also keep record of time off and vacation leave which is easy to keep record of payroll

Nachteile

It took awhile to get use to the program but with the customer service it was easier.

Helen
Gesamtbewertung
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Dayforce - Implementation Beware

Bewertet am 23.10.2019

Bumpy at best. Some days I actually say I miss ADP.

Bumpy at best. Some days I actually say I miss ADP.

Vorteile

I like the 'one' database aspect the best.

Nachteile

Implementation was very lacking. Nearly a disaster. I am over 2 years in and still have not been able to get everything we originally intended to do up and running.

In Betracht gezogene Alternativen

UKG Ready und Paylocity

Warum Dayforce HCM gewählt wurde

ADP was unable to accommodate some things we needed and they were not flexible to find other ways to help us.

Zuvor genutzte Software

ADP Workforce Now

Gründe für den Wechsel zu Dayforce HCM

Recruiting module was most robust (the one module we do NOT have running and will probably abandon at this point). We also liked the GL feature - which does work well and was implemented by the one rockstar of our implementation team.
Elisa
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Dayforce HCM is an excellent HR, Payroll, Workforce Management Software

Bewertet am 28.3.2023

Vorteile

Dayforce HCM is a reliable software and easy to use. Having payroll, HR, onboarding, benefits, attendance, and much more combined in one software is significant. Dayforce HCM meets our needs.

Nachteile

The benefits module is what I like least about Dayforce HCM. It can be finicky at times.

5 von 749 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Dayforce HCM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dayforce HCM.

Dayforce HCM bietet folgende Kostenpläne an:

  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Dayforce HCM hat die folgenden typischen Kunden:

11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Dayforce HCM unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Ungarisch

Dayforce HCM unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Dayforce HCM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

DocuSign

Dayforce HCM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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