Dentrix Ascend
Über Dentrix Ascend
Dentrix Ascend ist eine webbasierte Managementsoftware für Zahnarztpraxen, die Nutzern Front-Office-, Klinik- und Business-Tools zur Unterstützung bei der Leitung ihrer Praxis bietet. Durch die Unterstützung mehrerer Standorte können Nutzer eine unbegrenzte Anzahl von Praxen einrichten, mit separaten Zeitplänen und Berichterstattung sowie der Möglichkeit, Patientenakten gemeinsam zu nutzen. Benutzerrollen können sowohl nach Standort als auch nach Nutzer zugewiesen werden. Jedem Nutzer wird bei der Anmeldung ein rollenbasierter Überblick mit dem aktuellen Status der Aufgaben des Nutzers und angepassten täglichen Aufgabenlisten angezeigt.
Die Patientenübersichten von Dentrix Ascend enthalten alle erforderlichen Informationen zum Einchecken des Patienten auf einem Bildschirm. Weitere Informationen werden mit einem einzigen Klick angezeigt. Patientenprofile ermöglichen Nutzern die Verwaltung von Patientenbürgschafts- und Familienbeziehungen, die Verfolgung von Patientenempfehlungen und die Aufzeichnung von Gesprächsnotizen. Mit dem integrierten Drag-and-Drop-Behandlungsplaner können Nutzer Fälle erstellen, präsentieren und planen sowie die Akzeptanz und den Fortschritt von Patienten verfolgen. Nutzer können Termine mit bestimmten Betreibern und Anbietern planen, Patientenbehandlungspläne eingeben, für jeden Termin mehrere Anbieter auswählen und Patientenbestätigungen anzeigen. Mit Dentrix Ascend können Nutzer außerdem bis zu zehn Versicherungspläne pro Patient verwalten, die Patientenberechtigung für Behandlungen verfolgen und abgelaufene Versicherungspläne archivieren.
Dentrix Ascend enthält anpassbare klinische Diagramme, in denen Nutzer Bedingungen, Verfahren und klinische Notizen hinzufügen können, wobei die mit der Optionsgruppe verbundenen Verfahren in mehreren Codes zusammengefasst sind. Medizinische Warnmeldungen können aus dem Katalog der vorhandenen Warnmeldungen hinzugefügt oder es können benutzerdefinierte Warnmeldungen erstellt werden. Nutzer können auch Warnmeldungen mit hoher Priorität festlegen, sodass sie bei jeder Einsicht in die Patientenakte sichtbar sind. Der Perio-Fortschritt kann auch mit den integrierten Perio-Diagrammen protokolliert und verfolgt werden. Pläne für eine erneute Behandlung oder einen erneuten Besuch können für jeden Patienten basierend auf verschiedenen Routinebehandlungen erstellt werden. Für die Bilderfassung erfordert Dexis, eine Cloud-basierte, maßgeschneiderte Bilderfassungslösung für Dentrix Ascend, keine lokalen Bilderfassungsserver.
Dentrix Ascend enthält einen Drag-and-Drop-Editor zum Erstellen benutzerdefinierter Berichte mit Diagrammen und Grafiken, die in mehrere Dateiformate exportiert werden können. Mit dem integrierten Dokumentenmanager können Nutzer Dokumente und Bilder suchen, verwalten und hochladen, die den Patientenakten hinzugefüt und denen Tags für die Suche zugewiesen werden. Dentrix Ascend enthält auch eServices, mit denen Nutzer Versicherungsansprüche elektronisch einreichen und die Patientenkommunikation automatisieren können.
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Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
ACE Dental
Denticon
Curve Dental
ADSTRA Dental Software
Nutzerbewertungen
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- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good software
Bewertet am 1.4.2020
Good to fair. I use it at offices when I temp
Good to fair. I use it at offices when I temp
Vorteile
I first was introduced to dentrix in dental hygiene school. At the time, It was the only dental software I knew of and felt as though it was pretty easy to use. In hygiene school, you do not use the software to its' best ability because we are limited to what we do w the dental charting, etc. I have used dentrix often during temping and do find it a little confusing, but I seem to manage pretty well with help from staff.
Nachteile
I am not a big fan of dentrix, I think it can be confusing and non-user friendly at times.
- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Value for Money
Bewertet am 3.9.2019
Analyzing the accounts receivables ,unscheduled treatment plans ,recare patients,patients portions...
Analyzing the accounts receivables ,unscheduled treatment plans ,recare patients,patients portions and so on are some most needed and valuable reports from the power reporting.
Vorteile
The best thing i like in this software is there user friendly functionality which make it so different and valuable to all.
Nachteile
Sometimes it get froze so we need to refresh the browser to proceed.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Gutless
Bewertet am 28.4.2017
Our office made the switch from Viive, which itself was a very frustrating piece of software as it...
Our office made the switch from Viive, which itself was a very frustrating piece of software as it would constantly drop connection to the server even after several "fixes" and technical support sessions with both Mac and Viive. I was excited for Dentrix Ascend, being a long-time Dentrix veteran, knowing the power of the Dentrix applications. However, in my experience with Dentrix Ascend so far, it is clear that Ascend is a gutless wonder, especially compared with how powerful Dentrix Proper is (and even Eaglesoft, for that matter!), and as such, is has been an utter disappointment. Full disclosure: I handle the front office/insurance/accounting end of things, so I cannot speak to the clinical end of things. My review is solely of the front office and accounting end of things. Keep in mind it may be delightful for the clinician. I am pleased with the fact that we no longer have to deal with constant server connection fails, so that is nice. But still not enough to make up for Ascend's other shortcomings. My first gripe is that once an insurance carrier is established, you cannot edit the payor ID. And once groups are established under a carrier, you cannot move the groups. This means, if a carrier is set up incorrectly (say, with payor ID 06126 that directs the clearing house to print and mail all claim) with several groups, you have to manually recreate the carrier and each group underneath, which is a cumbersome and time-consuming process. Secondly, with the procedure codes, many of them default to "mouth" for treatment area, even for common codes that virtually every insurance company requires more specific information. If the procedure code is used a single time, you lose the ability to edit even the treatment area. This was a big problem for us, as treatment plans converted over with several codes that are uneditable because they are "in use." We have had to create several "alias" codes, which the clinical side now has to remember to choose. Third, Viive allowed for payment tables under each group (similar to Dentrix Proper and Eaglesoft and several other software options), that would allow any exceptions in payment to be logged for future prediction. This is not the case in Ascend. This was an important Viive feature for us because we participate with an insurance company who calculates payment based on two fee schedules: maximum allowable per provider contract and maximum allowable according to policy contract. With Ascend, you are at the mercy of coverage percentages and cannot account for the two separate yet inseparable fee schedule. I got excited when I saw the "copay" field in the coverage table and spent a large amount of time updating this field for each group, only to find out from technical support that this is not a covered feature. So, ultimately we have had to develop external tools to help us predict patient responsibility. Dentrix Ascend has completely failed us in this area. Finally, we have hit a roadblock with NEA attachments. We are having to continue using Viive because of the inability of ledgers to be transferred over to Ascend (ledgers include open claims). To make a long story short, because we are maintaining a subscription to NEA through Viive in order to be able to keep sending attachments for unresolved claims, we are unable to send attachments through Ascend. Our only options are 1) to terminate our NEA subscription under Viive and print and mail all claims requiring attachments, 2) to manually move treatment over to Ascend and resume claim troubleshooting under Ascend, or 3) print and mail all claims from Ascend requiring attachments. We are probably going to go with option (1), but really, any option is a huge inconvenience. Bottom line, as the numbers and insurance person, I would never recommend this software in its current state. I am a huge Eaglesoft critic, but I would wholeheartedly recommend even that software over Dentrix Ascend. Ascend, you have a long way to go before you will get my vouch.
Vorteile
Access from anywhere, line-item accounting, some user-defined reports, everything is backed up in the cloud. There is potential.
Nachteile
Just about everything else: confusing ledger, user-unfriendly insurance setup, inability to edit procedure codes, inability to override insurance payments at a group level and on a procedure code level, NEA attachment failures.
- Branche: Vorstandsbüro
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Multi-site infrastructure
Bewertet am 23.8.2019
support, from both my customer success manager, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], as well as the tech...
support, from both my customer success manager, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], as well as the tech support team have made the experience of converting to Ascend easy to manage
Vorteile
ability to report, review, and manage all offices without having to be on site.
Nachteile
there are many of my current feature requests included in the road map, but currently i would like to see a marketing campaign tool.
In Betracht gezogene Alternativen
DenticonWarum Dentrix Ascend gewählt wurde
to unite all the locations and consolidate reporting for my support team, while creating the opportunity for centralizationGründe für den Wechsel zu Dentrix Ascend
the quality of the R&D and product management team with Ascend- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Every Update Makes it Better
Bewertet am 21.6.2019
The best thing so far is being able to utilize Patient Communications, emails and texts make a huge...
The best thing so far is being able to utilize Patient Communications, emails and texts make a huge difference with our recare.
Vorteile
This software is so user friendly. We are readily able to find what we need using the drop downs. When we want to add something to a chart it is clear where to find the chart, or notes, etc. Every time there is an applied update it improves the process and makes sense. Ascend is very in-touch with what we, the users, need.
Nachteile
There are only a few hiccups we have found but they are small and we have found work-arounds; some verbiage in the texts or emails, but they are all being looked at or addressed.
Dentrix Ascend Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dentrix Ascend.F. Welche Preispläne bietet Dentrix Ascend an?
Dentrix Ascend bietet folgende Kostenpläne an:
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Dentrix Ascend?
Dentrix Ascend hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Dentrix Ascend unterstützt?
Dentrix Ascend unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Dentrix Ascend mobile Geräte?
Dentrix Ascend unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dentrix Ascend?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Dentrix Ascend hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dentrix Ascend an?
Dentrix Ascend bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support
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