Über FieldEdge

FieldEdge ist die führende Außendienstmanagement-Software für Auftragnehmer in den Außendienst-Branchen, darunter HLK, Sanitär, Elektrik und mehr. Das webbasierte Programm ist sowohl vom Büro als auch vom Außendienst aus zugänglich, sodass das Geschäft von unterwegs verwaltet werden kann.

Das Versandboard spart Büropersonal ca. 20 Stunden in der Woche, indem es ihm ermöglicht, Arbeitsaufträge basierend auf den Qualifikationen und dem erwarteten Aufenthaltsort eines Technikers zum Zeitpunkt des Auftrags zuzuweisen. FieldEdge hilft auch dabei, den Abrechnungsprozess zu automatisieren und Doppeleingaben mit der nahtlosen QuickBooks-Integration zu eliminieren.

Mit FieldEdge können Techniker unterwegs mit der mobilen App auf ihre Artikel, Aufgaben, Dienstleistungen und Materialien zugreifen, sodass sie nie im Büro anrufen müssen. Mit dem anpassbaren Preisbuch der App können Techniker ihren Kunden gut-bessere-beste Optionen anbieten, um zusätzliche Einnahmen zu erzielen, was erhöhte Ticketgrößen bedeutet. FieldEdge ist auch iPad-kompatibel.

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Die 5 Top-Alternativen zu FieldEdge

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Frankreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu FieldEdge

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von FieldEdge: 69

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitslohntarife
  • Aufgabenplanung
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Automatische Sicherung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Für Generalunternehmer
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für Schlosser
  • Für die Klempnerei
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Gerätenachverfolgung
  • Historische Berichte
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenschätzung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Unterschriftenerfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schätzung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Vorgefertigter Aufbau
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende Termine
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Alternativen

ServiceTitan

4,4
Nr. 1 Alternative zu FieldEdge
ServiceTitan ist eine cloudbasierte Außendienstmanagementlösung für Elektro-, Sanitär-, HLK- und Garagentorunternehmen.

Housecall Pro

4,7
Nr. 2 Alternative zu FieldEdge
Housecall Pro ist ein Full-Suite-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft von ihrem Smartphone und dem...

Service Fusion

4,4
Nr. 3 Alternative zu FieldEdge
Service Fusion ist eine cloudbasierte Außendienstmanagementsoftware, mit der Büroangestellte, Techniker und Kunden...

ServiceM8

4,7
Nr. 4 Alternative zu FieldEdge
ServiceM8 ist eine cloudbasierte Lösung, die Außendienstorganisationen bei der Verwaltung ihrer Geschäfte unterstützt....

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(282)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0/5
Funktionen
4,0/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du FieldEdge bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 282 Bewertungen
Devon
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Customer Service

Bewertet am 4.8.2020

Vorteile

This product did not answer all of our answers, but FieldEdge was always willing to help! They made sure our needs and concerns were their needs and concerns. Their customer service is excellent!

Nachteile

They are continually adding features so many features we needed at the beginning they did not have. They now do!

In Betracht gezogene Alternativen

S2K Vision

Warum FieldEdge gewählt wurde

The system was clunky. They also continued to want more and more money in order to get the system to work for us. It definitely did not meet our needs.

Gründe für den Wechsel zu FieldEdge

User interface ease of use customer service willingness to find ways to make it work for our company
Irene
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Highly customizable - Field Edge, hands down, is the best out there

Bewertet am 13.4.2022

Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our...

Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our Customer Success Manager, has been great to work with. He responds quickly, is very hands on, and is overly dedicated to our team.

Vorteile

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division

Nachteile

It would be useful if the reports could be generated in all formats

In Betracht gezogene Alternativen

Housecall Pro und ServiceTitan

Warum FieldEdge gewählt wurde

Outdated features

Zuvor genutzte Software

Smart Service

Gründe für den Wechsel zu FieldEdge

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division. It's an all-in-one solution program
Robin
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Fieldedge is a bad bet

Bewertet am 8.9.2022

The tech they hire are nothing but phone answering receptionist. None of them are trained on the...

The tech they hire are nothing but phone answering receptionist. None of them are trained on the product. they don't even know where to direct you to installed their apps. they hire these kids out of school with no IT training and expect them to support their customers. I have a BS degree in IT and been in the field for 30 years. these kids has no knowledge in the IT world. the can BS the non IT people but when they hit someone knowledgeable in the field they state they have to have someone to call back. 3 to 5 business day later still no call. I have now been waiting for about 3 weeks to get me connector work with QB. that mean no billing info or Payroll info going to QB. I have my personally doing excel sheets for payroll. But they still expect to get their payment. I just received a call from [SENSITIVE CONTENT] that told me I need to be nicer to the tech that is wasting my time because he is lacking training on the product. I told him he needs to get better training because your customer are paying their personally to talk with him and spend dollars doing manual excel sheets for payroll

Vorteile

not much. None of there modules live up to exceptions. falls short on all of the product.

Nachteile

The software has a connector app that must be running on another box and it goes off line every time the software has an upgrade. then I have to spend the next two days trying to get the fieldedge tech on the phone. The product must be installed by the fieldedge tech because they must enter a code and password.

Antwort von Xplor Technologies

Hi Robin,

Thank you for taking the time to share your feedback with us. Please contact us at customermarketing@fieldedge.com so we can gather more information and help you in any way we can.

We look forward to connecting with you soon.

Haley
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great software for a smaller company & cost effective

Bewertet am 11.3.2020

Overall, it is a good system for the price. It gets the job done, syncs with quickbooks online, and...

Overall, it is a good system for the price. It gets the job done, syncs with quickbooks online, and is rather user friendly.

Vorteile

I like the amount of options the overall program offers; such as tracking call sources, maintenance agreement tracking, installation/equipment tracking, general layout of the software itself.

Nachteile

Some cons for me would be the lack of in depth or interactive reporting; I would like to see them roll out the option to pull custom report vs the built in ones. We have encountered multiple issues with "downtime" when the FieldEdge system gets interrupted & the office and technicians cannot login, this causes many issues and is very inconvenient. They do actively try to get it resolved, but when you're in our industry any downtime can cause major disruptions. I would like to see more options for the communication templates as well - such as being able to send appointment booking confirmation & reminders (as well as more interactive edits with the emails i.e. being able to decide when to send the appointment reminder rather than it just being a day before reminder.)

In Betracht gezogene Alternativen

Housecall Pro

Warum FieldEdge gewählt wurde

Honestly, cost. FieldEdge at the time seemed most comparable to ServiceTitan and was far more reasonable with cost for us since we are smaller.

Zuvor genutzte Software

ServiceTitan

Gründe für den Wechsel zu FieldEdge

At the time, it felt like a better fit for our company and had more of what we were looking for than Housecall Pro.

Antwort von FieldEdge

Hi Haley - A member of the Customer Success team will be in touch regarding your requests. We really appreciate you taking the time to share your feedback on FieldEdge!

Dan
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Helps manage, organize, and grow your service business.

Bewertet am 14.4.2021

I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and...

I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and know their application well. Although implementation took some time and we still are improving our data set, we are glad that we selected to use FieldEdge as our SMS (Service Management Software). It truly brought our company from where we were to the next level. We are now a more consistent, more efficient, and more profitable company. If you do select FieldEdge to help your company, my one piece of sage advice is to spend time building out your pricebook for your Field Service Technicians. Adding photos, detailed descriptions, and the like will help them select the right part for the job and help you make sure you are billing the customer for the right part,.....etc.... etc....

Vorteile

FieldEdge has been instrumental in helping our business automate so many of the daily tasks of operating our service business. From tracking how marketing works, setting up new service calls through our dispatcher, informing our techs where and when they need to be at jobs, invoicing, quoting, historical work completed, and even uploading photos. By in large, FieldEdge has the service process covered and help companies that use it, become better at communicating with customers, employees, and management. I have been impressed with most every feature that they offer. The one feature which I think has helped us grow the most is the use of packages. A package is a grouping of items that are typically sold together. These packages have the individual items used to create the package as invisible to the consumer and a blank freeform data field to explain what the package is. The use of packages has grown our average sales ticket and improved the efficiency of our technicians. Customer love that they get detailed written invoices and quotes promptly emailed to them. Dispatchers love see where the techs are in the day so they can squeeze in an extra service call or two. From an owner and management side of things, I sincerely appreciate how this tool helps customer, dispatcher(s), field service technicians, and our management to all work together.

Nachteile

Can't really think of any major cons. There are some "Wish-List" items which I have for fine tuning the software, but they are minor disadvantages. One such example is the history of customer interactions. It is visible on the mobile application, but it isn't easily viewed. For example, it may say that we had an invoices in May 2016, September 2017, February 2019, and July 2020. To find if a customer purchased a widget from us, we have to review each invoice to "hunt" for the widget and when or if it was sold by us.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceTitan und ServiceM8

Warum FieldEdge gewählt wurde

To better manage more technicians and to improve our customer communications. FieldEdge certainly did this.

Gründe für den Wechsel zu FieldEdge

Our buying process was longer than it should of been. I demo'ed some 5 or 6 different software apps looking for the right fit. Some did better than other in some areas than others. However, despite FieldEdge being a more expensive tool than some, we decided to use FieldEdge because it was a better tool than anything else we saw. As a plumbing contractor, we rely on tools to do almost any job. And my experience with cheap tools is that they may kinda work, but they new perform like you want them to and they often fail you when it is critical. So by in large, we invest in better tools for our plumbers to use. So when it came down to which tool to use to manage of Field Service, it just made sense to buy the best tool available. And from my research, FieldEdge was that best tool available.

Antwort von FieldEdge

Hi Dan - WOW! Thank you so much for this thorough and glowing review! We love hearing how FieldEdge helps businesses like yours grow. We work hard to meet expectations, and we're so glad to learn that we hit the mark for you. Our teams will be so happy to hear the feedback you've shared. Thanks again!

5 von 282 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

FieldEdge Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FieldEdge.

FieldEdge bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

FieldEdge hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

FieldEdge unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

FieldEdge unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

FieldEdge kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Argotrak, Clearent, DocuSign, Mailchimp, Podium, QuickBooks Online Advanced, ReviewBuzz, Sage Intacct, Twilio

FieldEdge bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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