Smartsheet

Smartsheet

Online-Projektmanagement & Zusammenarbeit

4.4/5 (1198 Bewertungen)

Smartsheet Übersicht

Smartsheet ist eine SaaS-Cloud-Anwendung für Unternehmen, die für das Arbeitsmanagement und die Zusammenarbeit von Unternehmen geeignet ist. Mehr als 80.000 Unternehmen und Millionen von Nutzern in über 175 Ländern vertrauen auf sie.

Die für ihre Online-Projektmanagement-, Zusammenarbeits- und Dateifreigabefunktionen geschätzte intuitive, tabellenähnliche Anwendung von Smartsheet wird weitgehend für die Verfolgung und Verwaltung verschiedener Arten von Aufgaben wie Teamprojekte und Aufgabenlisten, Kundeninformationen, Verkaufspipelines, Veranstaltungszeitpläne und Geschäftsprozesse.

Kunden können online oder durch Integrationen mit führenden Webservices auf ihre Konten zugreifen. Smartsheet ist eine erstklassige Lösung für das Online-Projektmanagement für Google Apps und Salesforce und ist auch in führende Webanwendungen wie Box, Dropbox und Zapier integriert.

Seit 2006 weist Smartsheet eine bewährte Erfolgsbilanz in Bezug auf Nutzerfreundlichkeit, Sicherheit und Systemverfügbarkeit auf. Zu den Kunden zählen kleine und mittlere Unternehmen, Fortune-500-Unternehmen und akademische Einrichtungen sowie lokale und Bundesbehörden.

Das Managementteam besteht aus erfahrenen Geschäftsführern, die über eine umfassende Erfahrung bei der Entwicklung innovativer, benutzerfreundlicher Business-Software verfügen. Der Hauptsitz des Unternehmens befindet sich in Bellevue, Washington. Zu seinen Investoren zählen Sutter Hill Ventures, Insight Venture Partners und die Madrona Venture Group.

Preis

Beginnt ab
14,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika

Unterstützte Sprachen

Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Smartsheet Bewertungen

Gesamtbewertung
4.4/5
90% Positive Bewertungen
630
Ausgezeichnet
444
Sehr gut
102
Durchschnitt
17
Gering
5
Schlecht
Rick F.
Mit Google übersetzen

Excellent alternative to traditional spreadsheets and project management tools and processes

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We use it for all project implementations to manage collaboration with our clients - project plans, decision logs, issue logs, contact lists, action item lists, document sharing, etc. We also use it internally for similar activities. I even use it on my team for very efficient weekly status reporting. We even link it to JIRA for automatically syncing sheets and reports to that system for managing product releases and product support. We love it!!!

Vorteile

Very easy to learn and get users onboard quickly. Works much like Excel yet with much more document sharing functionality and the notifications service is most beneficial to us. Very cost efficient in that our clients don't need to purchase a license so we use this to collaborate with them for our project work.

Nachteile

Very little not to like. Advanced functionality we need to not alwasys there, however, Smartsheet comes out with new features a few times a year and they always very helpful. Biggest complaint is that we have not yet figured out how to provide users edit access to a group and yet limit certain sheets within that group to viewer only. Would also like to see more options for backups and restores.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Sarantos P.
Mit Google übersetzen

Smartsheet Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We use the software to track daily, weekly, and monthly tasks. We work with hundreds of clients who send in requests each week, and the software allows us to track the requests, and progress of the tasks.

Vorteile

Simplicity of use. Minimal downtime. Customer support has been great, and very responsive. Communication when downtime will occur, or when issues are taking place.

Nachteile

I do not have any issues or complaints regarding the software.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Darrin B.
Mit Google übersetzen

Quick points

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

·Being able to share a spreadsheet with other users in real-time.
· Like that users can complete a form to populate a spreadsheet to include uploading documents and that update requests could be sent to that user if a correction needs to be made or additional info is needed. The user then make the change(s) to the cell requested.

Nachteile

·Recently a change was made whereas a non-licensed user can no longer send update requests. We use Smartsheet to have student teachers complete some info pursuant to state law. When the student makes an error, we used to send an update request to have them correct a cell. Now only a licensed user can send those notifications, so we most likely will utilize regular emails for these changes or not use Smartsheet for this work.
·As of Monday (9.30.19), how the system used "comments" changed from a pop-up box that let you enter into a field, save that info and now click anywhere and that pop-up box disappeared. Now it opens "Conversations" which now blocks the right side of the spreadsheet and you must now click on the X to close it out. It also holds all of the comments made to the entire sheet which is more info that I need. Typically if a comment is added to a row, I just click on the comment bubble to that row instead of viewing all of the comments to the sheet.
·When an update request is sent and the person makes the correction, this information is not clearly discernible when viewing the sheet. Turning on notifications turns on too many notifications so this was not an option. The workaround is, I add a "note sent"column that I check when an update request is sent. I then review the sheet and look for rows that have "note sent" checked and now no longer have the pending update icon to look for corrections.
·Need better form controls (field limits, date fields, etc.).

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

6.0/10
Amanda H.
Mit Google übersetzen

Collaboration made easy

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Smartsheet saves us time and makes it easier to collaborate and share updates across all of our projects. We appreciate the constant improvements and the walk through introduction when bigger changes are rolled out.

Vorteile

Smartsheet has been a lifesaver for group collaboration. My team runs multiple projects simultaneously, and the scopes of these projects are constantly changing. Smartsheet allows for the team to update their pieces of the puzzle and send alerts about changes in one environment. We've actually replaced endless back and forth emails with the comments function in the comment section so that all pertinent information about an issue exists in the platform itself for easy reference.

We can track our gantt chart, program data, and group communications in one place. I=

We're also utilizing Smartsheet for people outside of our organization. Smartsheet allows us to select the type of visibility that clients have to data (through settings or via dashboards) so we can control the story that we're sharing with our clients. This has been a big time saver as it eliminates the need for extra reporting on data that is already avilailable online. Our clients have shared positive feedback about Smartsheet forms which we've been using to collect survey data and for event registration. The forms have allowed us to cancel our account for SurveyMonkey (which we used for several years previous to Smartsheet).

Nachteile

The main pain point I have with Smartsheet is the fact that not all of my favorite Excel formulas work in Smartsheet. The formulas also don't always work the same way as they do in Excel so there's a bit of a learning curve.

Smartsheet needs to allow a Time function. We use Smartsheet to register individuals for events, and right now we're having to program Time as a text. This means we can't use formulas to change times based on Timezones.

I also still miss when the recent sheets appeared as tabs at the top of the webpage. The new recent tabs menu works well, but I found the tab view easier to navigate.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Rob D.
Mit Google übersetzen

We use Smartsheet for Project Management

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

As I mentioned, we use Smartsheet extensively for project planning and project management. But we also use it to run a help desk for our Electronic Health Record System. Here the forms feature comes in really handy. Users fill out a form to add tasks to the help desk. We also use it to manage our individual tasks and queues. And our development department is building sheets to track donations and plan promotions.

We often export the data and use it to build Tableau reports.

Vorteile

Projects are easy to set up with the built in functionality. There are lots of built in templates that you can use. But we have found it most helpful to build our own templates. We really appreciate being able to add dependencies, working and non working days, and duration. Then the start and end dates fill in automatically. We have found that the learning curve is not nearly as steep for Smartsheet as it was for Microsoft Project.

Another really helpful feature is being able to use formulas in the Project Plan. Our team schedules our work using a points system. I was able to create formulas that take the number of points for that task and who is assigned to that task to create a point breakdown for each person or team assigned. We then use the linking feature to link the total points for the project, the points accomplished, and the status of the project to a master "Queue" sheet.

Smartsheet has special formula values available for children and ancestors of a task. So, we use a simple =Sum(Children()) formula to add up the points. Actually, the formulas end up being more complicated because we can test whether the row has children or not and do different things depending on the test. For instance, when summing the work completed if the task has no children, then the product of the percent complete and points gives us the number of points completed. If the row is a parent, then the formula sums the children.

Nachteile

For project planning the resources feature is not as helpful as it could be. The main reason is that if a staff is assigned to a row during a particular time, the resource function assumes that they are 100% allocated for that time. So, if you have three tasks that overlap, the resource allocations shows 300%. We have mitigated that by routinely filling in 30% allocation for each resource. This helps to take into account the fact that a task although it lasts a full week won't take up all the staff's time. One idea I have had recently--but haven't tried yet--is to make a formula that takes the number of points for the task and assigns an appropriate allocation number based on points per week.

The other feature that we haven't found useful is the "Critical Path." How the software determines what is on the critical path is a mystery. I'm not sure why it chooses some tasks that have dependencies filled in, but not others that seem to be just as important.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Smartsheet Preis

Beginnt ab
14,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Smartsheet Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aufgaben-Nachverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Gantt-Diagramme
  • Integration von Dritten
  • Mehrere Projekte
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

  • Fortschrittsverfolgung
  • Stundenzettel

Zusätzliche Informationen für Smartsheet

Schlüssel-Features von Smartsheet

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anhängen von Dateien und Google Docs an jede Aufgabe (Zeile)
  • Aufgaben-Abhängigkeiten
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Automatische Erinnerungen
  • Dashboard-Erstellung
  • Dokumenten-Management
  • Dokumentenprüfung
  • Dokumentenverwaltung
  • Echtzeit-Updates
  • Echtzeitdaten
  • Feedback-Sammlung
  • Flexibel: Passe dein Projekt deiner Arbeitsweise an
  • Gemeinsame Überprüfung
  • Gemeinsamer Arbeitsplatz
  • Genehmigungen verwalten
  • Geplante Berichterstattung
  • Kalender-Synchronisierung mit Google
  • Kalenderverwaltung
  • Kartenansicht
  • Kommentieren
  • Kommunikationsmanagement
  • Periodische Berichterstattung
  • Projektmanagement
  • Projektnotizen
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Teilen von Daten
  • Terminverfolgung
  • Tools für die Zusammenarbeit
  • Verlauf der Änderungen in jeder beliebigen Zelle anzeigen
  • Vertraute tabellenähnliche Oberfläche
  • Web-Formulare
  • Zeiterfassung nach Projekten
  • Zellen verknüpfen
  • Zugriff über mobile & Tablet-Geräte
  • Zusammenklappbare Teilaufgaben

Smartsheet Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Smartsheet.

F. Welche Preispläne bietet Smartsheet an?

Smartsheet bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 14,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Smartsheet?

Smartsheet bietet die folgenden Funktionen:

  • Zugriff über mobile & Tablet-Geräte
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anhängen von Dateien und Google Docs an jede Aufgabe (Zeile)
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Automatische Erinnerungen
  • Kalenderverwaltung
  • Kalender-Synchronisierung mit Google
  • Kartenansicht
  • Zellen verknüpfen
  • Gemeinsame Überprüfung
  • Tools für die Zusammenarbeit
  • Gemeinsamer Arbeitsplatz
  • Zusammenklappbare Teilaufgaben
  • Kommentieren
  • Kommunikationsmanagement
  • Dashboard-Erstellung
  • Terminverfolgung
  • Dokumenten-Management
  • Dokumentenprüfung
  • Vertraute tabellenähnliche Oberfläche
  • Feedback-Sammlung
  • Dokumentenverwaltung
  • Teilen von Daten
  • Flexibel: Passe dein Projekt deiner Arbeitsweise an
  • Periodische Berichterstattung
  • Genehmigungen verwalten
  • Projektmanagement
  • Projektnotizen
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Echtzeitdaten
  • Echtzeit-Updates
  • Geplante Berichterstattung
  • Aufgaben-Abhängigkeiten
  • Aufgabenmanagement
  • Zeiterfassung nach Projekten
  • Verlauf der Änderungen in jeder beliebigen Zelle anzeigen
  • Web-Formulare

F. Wer sind die typischen Nutzer von Smartsheet?

Smartsheet hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Smartsheet unterstützt?

Smartsheet unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Smartsheet an?

Smartsheet hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Smartsheet mobile Geräte?

Smartsheet unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Smartsheet?

Smartsheet kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azuqua, Bitium, ClicData, Dropbox, Evernote, Klipfolio, Meisterplan, Salesforce Sales Cloud, Slemma, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Smartsheet an?

Smartsheet bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen