MaxxTraxx

4,9 (49)
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Kfz-Werkstattverwaltungssoftware

Über MaxxTraxx

MaxxTraxx ist eine Business-Management-Software, die Benutzern hilft, ihr Geschäftsergebnis zu verbessern, indem sie ihnen ermöglicht, fundierte Geschäftsentscheidungen zu treffen. Es ist ein Tool, das Serviceschreiben, Marketing, Teilebestellung und Bestandsverwaltung integriert. Es wird als lokal installierte und webbasierte Software angeboten.

MaxxTraxx besteht aus drei Hauptabteilungen: Service, Teile und Business-Management.
Das Service-Modul bietet Funktionen wie Terminsteuerung, Fortschrittsverfolgung, Reparaturauftrag und Preisangebote. Mithilfe dieser Funktionen können Benutzer Absatzchancen nutzen, indem sie die richtigen Nutzergruppen identifizieren und gezielt ansprechen.

Mit dem Teile-Modul können Benutzer ihr Inventar optimieren, indem sie Teile und Verbrauchsmaterialien verfolgen und verwalten. Benutzer können auch eine Verbindung mit wichtigen Teile- und Arbeitsdatenbanken herstellen, die ihnen helfen, die richtigen Distributoren für das Bestellen ihrer Komponentenlieferungen zu wählen.

Das Business-Management-Modul steuert alle finanziellen Transaktionen wie Verkaufsberichte, Verbindlichkeiten aus Lieferungen und Leistungen, Kontoforderungen, Schecks, Bankgeschäfte und Lohnbuchhaltung. Dieses Produkt verfügt über ein integriertes Hauptbuch zur Verwaltung von Abschlüssen. Diese Funktionalität bietet einen finanziellen Überblick über das Geschäft und optimiert die Rentabilität. Dieses Produkt bietet auch QuickBooks-Integration, Kundenbindungstools und Marketing-Management.

Die Firma Scott Systems, die der Hersteller von MaxxTraxx ist, bietet eine umfassende Unterstützung für das Produkt sowohl online als auch über Telefon. MaxxTraxx richtet sich an kleine, mittlere und große Kfz-Werkstätten.


Bilder

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MaxxTraxx

4,9 (49)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

99,00 $
Monat
1.995,00 $
einmalig

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

18
16

Integrationen

1
3

Bedienkomfort

4,7 (49)
4,6 (107)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,9 (49)
4,6 (107)

Kundenservice

5,0 (49)
4,7 (107)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

AutoShop

4,7
Nr. 1 Alternative zu MaxxTraxx
AutoShop unterstützt Automobilunternehmen bei der Rationalisierung von Prozessen im Zusammenhang mit Fahrzeugverfolgung,...

Mitchell RepairCenter

3,4
Nr. 2 Alternative zu MaxxTraxx
Mitchell RepairCenter ist eine webbasierte Kfz-Werkstattverwaltungssoftware, die Unternehmen in der Automobilbranche...

Shopmonkey

4,7
Nr. 3 Alternative zu MaxxTraxx
Shopmonkey ist eine cloudbasierte Autoreparaturlösung, die Unternehmen bei der Verwaltung ihrer Prozesse durch...

AutoFluent

4,7
Nr. 4 Alternative zu MaxxTraxx
AutoFluent ist eine Software für das Kfz-Business-Management, mit der Unternehmen Kunden, Personal, Verkäufe, Inventar...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,9 /5
(49)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Funktionen
4,8/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
5,0/5

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Zeigt 5 von 49 Bewertungen
Zainab
Zainab
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Maxxtraxx Pro is the best out there

Bewertet am 10.5.2019

Problems this software as solved for my autoshop includes:
1.Stopped the clashing of appointments...

Problems this software as solved for my autoshop includes:
1.Stopped the clashing of appointments totally

2. Give the technician sense of timing thereby making us meet up with the deadline of clients

3. Little errors when it comes to numbers in the inventory was solved and many more

Vorteile

Using maxxtraxx pro, as increased the dynamics of job done in the auto shop when it comes to do with timeliness, accuracy and the employers working diligently. In administrative department, it as been of great importance in the aspect of setting appointments (successfully helped in avoiding clashes of client), the tracking of work in progress as successfully put the technicians on their A game, the inventory and invoice tracking as helped when it comes to cost and quality of parts bought. The technicians also love the integration of the software with AllData app which is what they are familiar with and the account section also love the software. I would strongly recommend this software to anyone and its money well spent.

Nachteile

There is to much to learn after you feel you have gotten the hang of it, you discover something new, my advise is know the aspect of the software you want and capitalize on it.

Lori
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

I love the software, but it's complicated.

Bewertet am 3.8.2020

The customer support is absolutely the best in any industry. I don't want to run them out of a job...

The customer support is absolutely the best in any industry. I don't want to run them out of a job because they are all such great people, but it would be helpful to have a manual for how to do things... I never find what I need on line because the training videos are too basic. I have been compiling my own manual, but new things come up all the time and I have to call in quite often. The software is so complicated that there are so many features I am just now discovering. This is a good thing, usually, except that it is just not intuitive and it is clear that it is an older software that is being patched together with newer features. This is not a problem for me, as I am used to it, but I would say that if Bolton didn't exist, I would have started to look at other options for more robust digital inspections, click to pay, the workflow screen, the ability to easily email customers their bill and the ability to go paperless with real time integrated tablets.

Vorteile

The amount of features and the accounting package.

Nachteile

I wouldn't be able to pay more for the software because I have to use Bolton to fill in the gaps where the software is lacking. With Bolton, it is about the same price or higher than some of these new softwares that have more features. I might not miss the little details that I think I like with this software if I can get the Bolton features elsewhere.

Hank
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good over all but lacking improvement over time.

Bewertet am 31.5.2017

Growing our business. But we were told going in that MaxxTraxx would be growing with us and we...

Growing our business. But we were told going in that MaxxTraxx would be growing with us and we have not seen that on the soft wear side.

Vorteile

We can add our our parts in that we build in house much easier than other programs. Data moved over from our old system well.

Nachteile

Old school type menus, but the biggest thing is we can not stretch out big jobs over more than one day on the schedule.

Nick
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

MxxTraxx Pro is easy to use and has many features

Bewertet am 11.8.2019

Vorteile

It is full of many features. It really is a robust shop management system. Client management, inventory control, etc.... It integrates well with parts vendors online part ordering systems. Many features can be customized based on your preferences.

Nachteile

The scheduling/appointment system is lacking. We can create appointments, put estimated hours in but we can't schedule based on hours available per technician per day. I feel more attention needs to be put into this feature. We should be able to schedule work to techs from the appointment scheduler. Marketing features are a bit weak. There aren't many marketing features if you wanted to do your marketing in house.

Antwort von Scott Systems

Nick, thanks for the nice review. We appreciate the 15+ year relationship with you and your crew. In regards to the Schedule and Marketing features not being as strong as the rest of the program, we agree. When those modules were created, they were the best in the industry and still work extremely well. However, with the new technology that is available today, they can certainly be upgraded and improved for those shopowners that want the absolute best. Our plan is to concentrate on both of these areas in the next three months. Expect a call from us for input as to your needs in those modules. In the meantime, we have two major updates coming out over the next six weeks. that will continue the constant improvement we strive for in MaxxTraxx.

Randy
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

MaxxTraxx Is The Automotive Shop Software With The Most Bang For The Buck

Bewertet am 29.7.2020

I Am Very Happy With My Decision To Team With Scott Systems and The MaxxTraxx Software. This...

I Am Very Happy With My Decision To Team With Scott Systems and The MaxxTraxx Software. This Software Has Been Rock Solid. When There Was Something I Didn't Understand Or Needed Help With (Or Something I Messed Up) The Support Staff Have Always Been There To Get Me Back On Track Usually In Less Than A Minute. Best Money We Have Ever Spent In Our 35 years Of Being In Business.

Vorteile

From Inventory Control To The Ease Of Creating Service Repair Orders, Parts Counter Invoices And Marketing To And Communicating With Customers Through Email, Text And Through The Postal Service MaxxTraxx Has Been A Huge Part Of The Success Of Our Business. Their Support Team Is The Best Of Any Software Company I Have Ever Used. There Truly Isn't One Thing I Can Single Out As What I Like Most. Every Facet Of This Software And The Company That Stands Behind It Is A Package That Works.

Nachteile

I Have Been A Customer For Over 20 Years And There Has NEVER Been A Single Negative Issue With The Software Or The Company That Stands Behind It.

5 von 49 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

MaxxTraxx Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über MaxxTraxx.

MaxxTraxx bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 99,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

MaxxTraxx hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 501–1.000, 1.001–5.000

MaxxTraxx unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

MaxxTraxx unterstützt die folgenden Geräte:

MaxxTraxx kann in folgende Anwendungen integriert werden:

QuickBooks Online Advanced

MaxxTraxx bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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