Quip

Quip

Kollaboration bei Dokumenten, Aufgaben und Tabellenkalkulationen mit integriertem Chat

4,4/5 (165 Bewertungen)

Quip Übersicht

Was ist Quip?

Quip ist eine Teamkollaborationslösung, die Erstellung und Bearbeitung von Dokumenten und Tabellen mit Chat- und Kommentarfunktionen kombiniert, damit Teams über Aufgaben und Projekte direkt kommunizieren können, während sie an ihnen arbeiten.

Mit Quip können Nutzer Dokumente, Tabellenkalkulationen und Checklisten gemeinsam in Echtzeit über die Schnittstelle „Smart Inbox“ erstellen und bearbeiten, mit der Möglichkeit, Dokumente zu filtern und mit einem Sternchen zu markieren, um die Suche zu beschleunigen. Dokumentrevisionen werden gespeichert, sodass Nutzer Änderungen verfolgen können, und Anmerkungen können zu Tabellen und Dokumenten hinzugefügt werden. Abgeschlossene Aufgaben können auf der Checkliste abgehakt werden, sodass alle Teammitglieder darüber informiert werden, welche Aufgaben abgeschlossen wurden.

Anstatt per E-Mail zu kommunizieren, können Nutzer direkt innerhalb eines Dokuments chatten, mit integriertem 1:1-Personal-Messaging und der Möglichkeit, beliebige Inhalte zu kommentieren. @Markierungen ermöglichen es Nutzern auch, Teamkollegen auf einzelne Tabellenkalkulationszellen zu verweisen oder Elemente wie Bilder und Code in Dokumente einzufügen. Nutzergesteuerte Benachrichtigungen halten Teammitglieder über Nachrichten oder Erwähnungen auf dem Laufenden.

Quip funktioniert über Desktop und Mobilgeräte mit nativen iOS- und Android-Apps und mit Offline-Funktionen können Nutzer unterwegs an Dokumenten bearbeiten, wobei Änderungen aktualisiert werden, wenn eine Internetverbindung besteht.

Quip Übersicht

Kosten

Beginnt ab
30,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Quip Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch und 7 weitere , Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch

Screenshots

Quip Screenshot: Quip combines calendars, documents, checklists, and more in one place with native mobile apps for Android and iOS
Quip Screenshot: Quip combines calendars, documents, checklists, and more in one place with native mobile apps for Android and iOS Quip Screenshot: Add spreadsheets, tasks, images, and more to documents to add context and visibility Quip Screenshot: Add comments and @mentions to any live app so the team can make decisions faster Quip Screenshot: Use a familiar interface and 400+ functions to create mega-reports or simple, bite-sized tables Quip Screenshot: When conversations, decisions, and edits are right there alongside the document Quip Screenshot: Quip enables teams to communicate within and about their work, breaking down silos Quip Screenshot: Create shared folders for teams and projects that make documents easy to find and get back to for everyone Quip Screenshot: Link and create documents, spreadsheets, and checklists with the Quip component in Salesforce

Quip Bewertungen

Quip Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
87

Sehr gut
63

Durchschnitt
11

Gering
3

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,5
91% haben diese Anwendung empfohlen
Nikhita K.

An amazing platform to track your ideas

We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Review for Quip

I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Quip combines MS Office or G-Suite into one app

Quip was fine, but it is redundant to both MS Office and/or G-Suite and there is no need for all of these. It was fine, but the ability to have different doc types was alright, but not that needed.


Mit Google übersetzen
Jessie B.

Frustrating and restrictive software

Overall, my experience is meh. I have to use it because my team does, but I wish I didn't have to. And enough so that I'd totally risk rocking the boat to get them to transfer to something better.


Mit Google übersetzen
Ciedelle E.

Equipped with Quip!

We use quip to share files among members and teams in our organization and I love how we could easily update and access them from anywhere especially on the mobile as well, it makes collaboration way too easy.


Mit Google übersetzen
Nikhita K.
Branche: Internet
Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

An amazing platform to track your ideas

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.

Vorteile

1. I love quip as its the only good version controlled platform for taking notes that I have found in my industry experience of over 5 years.
2. Its easy to create public/private versions. I could easily create documents that are public (i.e. outside the firm) and private to me.
3. It is so easy to mark your favorite folders and share it across teams.
4. Its fast. I have found Google Docs to be a bit slower than quip.
5. You could easily import the content into a wiki or a word document with all the formatting intact.
6. You can create an excel sheet (or multiple sheets) in quip itself.
7. Onboarding and gettting used to the platform is really easy.

Nachteile

1. It behaves odd when creating tables and adding pictures (like indentation sometimes screws up).
2. If you are looking for a platform to create animated documents, quip might not be your friend. It supports basic data representation objects like tables, pictures, worksheets but if you want audio etc, you want to goto powerpoint.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Unterhaltungselektronik
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Review for Quip

Monatlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 29.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.

Vorteile

Quip UI is really smooth, and feels new! it has a good functionality to provide the revision history for the document, which I think is very useful. When multiple folks are simultaneously editing the same document, the revision history for each line provides a very nice view of who changed what.

Additionally, Quip has a chat tool embedded in its UI. I use this often to communicate with other folks who are working on the same project.

Nachteile

I dont have a strong dislike for any of the features, but perhaps one point was it takes significant time for a new guy to get to to speed with the tool and understand all the intricate details.
Perhaps the on boarding proceed can be better

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Immobilien
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Quip combines MS Office or G-Suite into one app

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 10.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Quip was fine, but it is redundant to both MS Office and/or G-Suite and there is no need for all of these. It was fine, but the ability to have different doc types was alright, but not that needed.

Vorteile

Quip allowed an easy format to combine multiple document types into one document. It was also great to document sharing across multiple parties and the related and needed tracking or changes, comments, notes, etc.

Nachteile

The storage / saving and file structure was odd, and the ability to create secure directories vs sharing with everyone was not always clear. Also, the embedded spreadsheets in word docs was ok - but not great. The generalization did not have the same capability as each dedicated system.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Jessie B.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Frustrating and restrictive software

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 4.6.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, my experience is meh. I have to use it because my team does, but I wish I didn't have to. And enough so that I'd totally risk rocking the boat to get them to transfer to something better.

Vorteile

Not a whole lot, but I suppose there are a couple of unique features, compared to document creators (i.e. Google Docs) or project/work management software (i.e. Trello) that are nice. Like, being able to insert a Kanban board inside a doc isn't something I've seen elsewhere. But really, these are all just small things that are kind of cool, but don't add to the overall usefulness of this software. Kind of nice that you can create a document and a spreadsheet in one place... but that's not all that unique to Quip.

Nachteile

At my last job, I used a combination of Google Docs and Asana to manage projects and LOVED it. Quip is frustrating because it's really clunky and restrictive. For example, I want to be able to assign cards in an Kanban board to other people, like you would in Asana or Trello. It lacks the collaborative project management features it needs to make it a successful project management tool.

But it also sucks at being a document creator. It's definitely better as a document creator than a project management tool, but even then there are some essential features (i.e. editing and suggesting mode) that I had in Google Docs and were essential to my job as a writer/editor. I mean, what, you expect me to highlight a sentence and comment on it to suggest to another writer that she swaps out one word? That's a waste of time.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Ciedelle E.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Equipped with Quip!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.3.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

We use quip to share files among members and teams in our organization and I love how we could easily update and access them from anywhere especially on the mobile as well, it makes collaboration way too easy.

Vorteile

The design and layout is superb, I specifically love how you can folders visually and it is attractive. Being able to color code them makes organizing files and projects shared across teams more effective.

Nachteile

Not all file types are supported like scripts, I would have to just upload it as a textfile with the scripts if I wanted it on quip.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,1/10
Basierend auf 165 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Quip Preis

Quip Preis

Beginnt ab
30,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Basierend auf 165 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Quip Funktionen

Quip Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Chat
Datei-Verwaltung
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Drag-and-Drop-Oberfläche
Gemeinsamer Arbeitsbereich
Genehmigungs-Management
Integration von Dritten
Kommentieren
Kundenspezifisches Branding
Prognosen
Suchfunktion
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Zugriffskontrolle
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 165 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Quip Häufig gestellte Fragen

Quip Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Quip.

F. Welche Preispläne bietet Quip an?

Quip bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 30,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Quip?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Quip

F. Wer sind die typischen Nutzer von Quip?

Quip hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Quip unterstützt?

Quip unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Quip an?

Quip hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Quip mobile Geräte?

Quip unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Quip?

Quip kann in folgende Anwendungen integriert werden:

APIANT, Altify, Built.io Flow, Cyfe, Enterprise Search, Lucidchart, Onna, Slack, VisitorTrack, Workato

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Quip an?

Quip bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen