
ScheduleFlex
Über ScheduleFlex
Shiftboard ist eine Cloud-basierte Lösung, die Onlinezugriff auf das Planen und Verwalten von Informationen von überall auf jedem Gerät ermöglicht. Shiftboard wurde speziell für Stundenlohnarbeiter entwickelt, bei denen Planung, Kommunikation in Echtzeit und das Reagieren auf Veränderungen den Mittelpunkt des täglichen Betriebs bilden.
Die integrierte Plattform von Shiftboard bietet Mitarbeitereinsatzplanung mit Software zur Erfassung von Zeit und Anwesenheit sowie Funktionen zum Bewerber-Tracking und Onboarding-Funktionen.
Shiftboard ist die einzige Plattform für die Mitarbeitereinsatzplanung, die hochgradig konfigurierbar ist, um die individuellen Anforderungen einzelner Unternehmen zu erfüllen. Mit ihr kann die Terminplanung für Mitarbeiter durchgeführt werden und Mitarbeiter können Zeitpläne von jedem Gerät aus anzeigen und verwalten.
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Die 5 Top-Alternativen zu ScheduleFlex
Geräte
Unternehmensgröße
Märkte
Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten
Unterstützte Sprachen
Englisch
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Die 5 Top-Alternativen zu ScheduleFlex
Bilder







Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von ScheduleFlex: 86
Alternativen
Factorial

Workzoom

UKG Ready

StaffScheduleCare

Nutzerbewertungen
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Eine Bewertung schreiben
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Fantastic Software!
Bewertet am 12.10.2017
Vorteile
I like the various search perimeters for report running. This is a great user friendly system that's easy to teach.
Nachteile
The Salesforce.com customer base is predominantly B2B. The CRM software is not nearly as well oriented to the B2C industry.Surprisingly, Salesforce.com generally doesnt provide a Service Level Agreement (SLA) for its cloud service unless the customer requests and negotiates it. Even then, SLAs are inconsistent from customer to customer and fall below uptime guarantees of primary SaaS CRM competitors.
- Branche: Sicherheit & Untersuchungen
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Adequate, but has room for improvement.
Bewertet am 2.11.2018
Overall, it is a passable scheduling tool. Having worked with Deputy previously, I am finding the...
Overall, it is a passable scheduling tool. Having worked with Deputy previously, I am finding the overall user experience somewhat disappointing.
Since the program is not integrating with our payroll system at this time, I am reviewing it solely on the grounds of it's use as a tool for communicating schedules to my staff, and keeping track of who I have working.
In this respect it is just adequate. If changes to shift dates/times/employees are made on short notice, the available schedule visualizations and inelegant user interface make it more frustrating and time consuming to change or delete a shift than it is worth, and the lack of an effective visual representation of the schedule from the employee side means it isn't used as often as I'd like. I often end up using text messages and email to communicate changes instead.
Their willingness to work with my company's billing (Net 60) is greatly appreciated, and this flexibility should be a major selling point for larger organizations.
Vorteile
- Cost effective.
- Shiftboard accounts receivable is willing to work with you on billing times.
- Good array of features and tools.
- Very good features for bulk assignments and automated help generating a schedule. (Good for large organizations or new sites needing a schedule generated.)
Nachteile
- Visualizations available for the calendar leave something to be desired.
- Interface and controls are not the most user friendly I've seen.
- Help documentation and live customer assistance is disappointing or non-existent.
- Glitches and uncooperative UI elements have occurred more often than I'm used to.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Shiftboard Review
Bewertet am 1.5.2022
Vorteile
I love that I can go in and schedule my own hours and put up commits on the tradeboard if they cannot be honored. I also like that I can go into the tradeboard section and take commits if I want to work them at any time of day.
Nachteile
I do not like that it sometimes goes under maintenance and does not allow me or sometimes others to set hours or take commits for a long period of time. That is not convenient for business owners or independent contractors when they are trying to grow their invoicing and their businesses.
- Branche: Personalbeschaffung & -besetzung
- Unternehmensgröße: 5.001-10.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Almost too customizable
Bewertet am 27.5.2021
Once you have a handle on it, it is an EXTREMELY useful tool for a manager to have. Customizing/desi...
Once you have a handle on it, it is an EXTREMELY useful tool for a manager to have. Customizing/designing your company or teams unique Shifboard experience is a daunting task, and training new users is a lengthy process. BUT if you have the bandwidth to take on those two things, it is an investment worth making.
Vorteile
You can pretty much do anything with Shiftboard. Ideal for managers with a large number of working employees and/or managing complex shift schedules. Also great for mass communication with all employees or specific groups. Flexible scheduling - manager can assign shifts and/or employees can sign up to work shifts. Employees can use Shiftboard to request time off, call in sick or give up a shift and it will automatically notify all other active employees assigned to that same team that a shift is up for grabs. You can also upload shift schedules from Excel into Shiftboard.
Nachteile
SO MANY OPTIONS - it can get really confusing and convoluted and is really complicated to learn/train new users (even when you are pretty tech-savvy). Employees have to opt-in for text messaging on their end (and I understand why, it is just frustrating) or you cannot text them through Shiftboard. It is very particular in it's functionalities - if any step (even as small as checking an optional box is not checked) in any given process is missed/incorrect, the entire schedule will be off, and you won't know until you finish and look at the calendar. Then you have to go back in and figure out what went wrong.

- Branche: Musik
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A great value, an irreplaceable tool for our organization.
Bewertet am 14.2.2018
It really organizes our musicians extremely well, we have very little confusion now.
It really organizes our musicians extremely well, we have very little confusion now.
Vorteile
This helps us organize all of our contractors and employees. It gets them all onboard pretty easy and has a lot of powerful tools that have made running our organization much easier. We tried a LOT of different products and this one was the only one that really met all our needs to get everyone scheduled and organized, it is an amazing value for the price they charge us.
Nachteile
I wish it was easier to sync with 3rd party apps. The good part is making a .csv of data is super fast and easy but I would still like to see it play nice with other products.
ScheduleFlex Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ScheduleFlex.F. Welche Preispläne bietet ScheduleFlex an?
ScheduleFlex bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von ScheduleFlex?
ScheduleFlex hat die folgenden typischen Kunden:
51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+
F: Welche Sprachen werden von ScheduleFlex unterstützt?
ScheduleFlex unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt ScheduleFlex mobile Geräte?
ScheduleFlex unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ScheduleFlex?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen ScheduleFlex hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ScheduleFlex an?
ScheduleFlex bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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