Shiftboard

Mitarbeiterplanung- und Personalmanagement-Software.

4,4 /5 (230 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

Shiftboard Übersicht

Was ist Shiftboard?

Shiftboard ist eine Cloud-basierte Lösung, die Onlinezugriff auf das Planen und Verwalten von Informationen von überall auf jedem Gerät ermöglicht. Shiftboard wurde speziell für Stundenlohnarbeiter entwickelt, bei denen Planung, Kommunikation in Echtzeit und das Reagieren auf Veränderungen den Mittelpunkt des täglichen Betriebs bilden.
Die integrierte Plattform von Shiftboard bietet Mitarbeitereinsatzplanung mit Software zur Erfassung von Zeit und Anwesenheit sowie Funktionen zum Bewerber-Tracking und Onboarding-Funktionen.

Shiftboard ist die einzige Plattform für die Mitarbeitereinsatzplanung, die hochgradig konfigurierbar ist, um die individuellen Anforderungen einzelner Unternehmen zu erfüllen. Mit ihr kann die Terminplanung für Mitarbeiter durchgeführt werden und Mitarbeiter können Zeitpläne von jedem Gerät aus anzeigen und verwalten.

Shiftboard Übersicht

Kosten

Beginnt ab
3,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Shiftboard Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Shiftboard Screenshot:
Shiftboard Screenshot: Shiftboard Screenshot: Shiftboard Screenshot: Shiftboard Screenshot: Shiftboard Screenshot: Shiftboard Screenshot: Shiftboard Screenshot:

Shiftboard Bewertungen

Shiftboard Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
114

Sehr gut
101

Durchschnitt
9

Gering
2

Schlecht
4

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
4,4
93% haben diese Anwendung empfohlen
Chris E.

Fantastic Software!


Mit Google übersetzen
Alexander O.

Adequate, but has room for improvement.

Overall, it is a passable scheduling tool. Having worked with Deputy previously, I am finding the overall user experience somewhat disappointing.

Since the program is not integrating with our payroll system at this time, I am reviewing it solely on the grounds of it's use as a tool for communicating schedules to my staff, and keeping track of who I have working.

In this respect it is just adequate. If changes to shift dates/times/employees are made on short notice, the available schedule visualizations and inelegant user interface make it more frustrating and time consuming to change or delete a shift than it is worth, and the lack of an effective visual representation of the schedule from the employee side means it isn't used as often as I'd like. I often end up using text messages and email to communicate changes instead.

Their willingness to work with my company's billing (Net 60) is greatly appreciated, and this flexibility should be a major selling point for larger organizations.


Mit Google übersetzen
Sean C.

Shift management for events and beyond

Once the software is set up for a particular department, the management of shifts and teams is made much easier.


Mit Google übersetzen
Jeff W.

Bad Bad Service

The system is complicated and the customer service is very poor. We were scheduled 30 minutes of training. Our trainer literally had to cut off at 30 minutes. Turned out that the system could not accommodate a California seven day in a row overtime prevention, although we were told that it could handle those needs when we initially called about the service. In fact, that was the only reason we were interested in changing our scheduling system. I was upset by the lack of willingness by the sales rep to return calls or try to make this right. We were charged $105.00 for a system we cancelled in 18 days from the initial purchase. The training was a joke, the service was poor and the product did not meet our needs. Better customer service is needed.


Mit Google übersetzen
Steven B.

A great value, an irreplaceable tool for our organization.

It really organizes our musicians extremely well, we have very little confusion now.


Mit Google übersetzen
Chris E.
Übersetzen auf: Deutsch

Fantastic Software!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 12.10.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I like the various search perimeters for report running. This is a great user friendly system that's easy to teach.

Nachteile

The Salesforce.com customer base is predominantly B2B. The CRM software is not nearly as well oriented to the B2C industry.Surprisingly, Salesforce.com generally doesnt provide a Service Level Agreement (SLA) for its cloud service unless the customer requests and negotiates it. Even then, SLAs are inconsistent from customer to customer and fall below uptime guarantees of primary SaaS CRM competitors.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Alexander O.
Branche: Sicherheit & Untersuchungen
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Adequate, but has room for improvement.

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 2.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, it is a passable scheduling tool. Having worked with Deputy previously, I am finding the overall user experience somewhat disappointing.

Since the program is not integrating with our payroll system at this time, I am reviewing it solely on the grounds of it's use as a tool for communicating schedules to my staff, and keeping track of who I have working.

In this respect it is just adequate. If changes to shift dates/times/employees are made on short notice, the available schedule visualizations and inelegant user interface make it more frustrating and time consuming to change or delete a shift than it is worth, and the lack of an effective visual representation of the schedule from the employee side means it isn't used as often as I'd like. I often end up using text messages and email to communicate changes instead.

Their willingness to work with my company's billing (Net 60) is greatly appreciated, and this flexibility should be a major selling point for larger organizations.

Vorteile

- Cost effective.
- Shiftboard accounts receivable is willing to work with you on billing times.
- Good array of features and tools.
- Very good features for bulk assignments and automated help generating a schedule. (Good for large organizations or new sites needing a schedule generated.)

Nachteile

- Visualizations available for the calendar leave something to be desired.
- Interface and controls are not the most user friendly I've seen.
- Help documentation and live customer assistance is disappointing or non-existent.
- Glitches and uncooperative UI elements have occurred more often than I'm used to.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Sean C.
Branche: Eventservice
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Shift management for events and beyond

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 16.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Once the software is set up for a particular department, the management of shifts and teams is made much easier.

Vorteile

I like that staff within certain roles are able to trade shifts within Shiftboard without going through management.

Nachteile

The software can be a bit tedious to set up. Likewise if you bulk upload your shifts then removing or changing one of them can be difficult without changing the rest.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Jeff W.
Branche: Sicherheit & Untersuchungen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Bad Bad Service

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 28.6.2016
Quelle der Bewertung: Capterra

The system is complicated and the customer service is very poor. We were scheduled 30 minutes of training. Our trainer literally had to cut off at 30 minutes. Turned out that the system could not accommodate a California seven day in a row overtime prevention, although we were told that it could handle those needs when we initially called about the service. In fact, that was the only reason we were interested in changing our scheduling system. I was upset by the lack of willingness by the sales rep to return calls or try to make this right. We were charged $105.00 for a system we cancelled in 18 days from the initial purchase. The training was a joke, the service was poor and the product did not meet our needs. Better customer service is needed.

Vorteile

It's cheap.

Nachteile

Complicated. Learning curve is steep and I am well versed in PHP script, Joomla, Wordpress and other database software. Cannot effectively staff a large business with 30 minutes of training. Poor customer service and return policy.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Shiftboard

Hi Jeff ¿ Thank you for your message. We regret the difficulties you experienced and that the system workarounds we provided did not support the overtime prevention process, as you would have expected. Our billing department has confirmed that you did receive a full refund, as it is never our intention to misrepresent the capabilities of our product. We greatly appreciated the opportunity to work with you and hope that as our product evolves we might be able to better support you in the future. Please reach out if there is anything else we can do. Thank you.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Steven B.
Branche: Musik
Übersetzen auf: Deutsch

A great value, an irreplaceable tool for our organization.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 14.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

It really organizes our musicians extremely well, we have very little confusion now.

Vorteile

This helps us organize all of our contractors and employees. It gets them all onboard pretty easy and has a lot of powerful tools that have made running our organization much easier. We tried a LOT of different products and this one was the only one that really met all our needs to get everyone scheduled and organized, it is an amazing value for the price they charge us.

Nachteile

I wish it was easier to sync with 3rd party apps. The good part is making a .csv of data is super fast and easy but I would still like to see it play nice with other products.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 230 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Shiftboard Preis

Shiftboard Preis

Beginnt ab
3,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 230 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Shiftboard Funktionen

Shiftboard Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 230 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Shiftboard Häufig gestellte Fragen

Shiftboard Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Shiftboard.

F. Welche Preispläne bietet Shiftboard an?

Shiftboard bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 3,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Shiftboard?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Shiftboard

F. Wer sind die typischen Nutzer von Shiftboard?

Shiftboard hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit

F: Welche Sprachen werden von Shiftboard unterstützt?

Shiftboard unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Shiftboard an?

Shiftboard hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Shiftboard mobile Geräte?

Shiftboard unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Shiftboard?

Shiftboard kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bullhorn

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Shiftboard an?

Shiftboard bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Video-Anleitungen, Online-Support, Wissensdatenbank, Telefon-Support