Onspring
Onspring
Über Onspring
Onspring bietet cloudbasierte Lösungen für interne Audits, Compliance-Management, Risikomanagement, Business Continuity und Recovery, Unternehmensberatungen, Lieferantenmanagement und mehr. Die Lösungen sind schnell, flexibel und erschwinglich für Teams jeder Größe.
Mit der Audit- und Assurance-Lösung von Onspring kann dein IA-Team Audit-Pläne mit Unternehmenszielen und Risiken abstimmen. Priorisiere Audit-Arbeiten basierend auf Geschäftszielen, Risikoexposition oder Anfragen des Audit-Komitees und halte Geschäftsnutzer für die Bearbeitung von Audit-Ergebnissen verantwortlich. Verwende personalisierte Dashboards, um die Audit-Prioritäten, -Status und -Ergebnisse an die Teammitglieder, das Management und das Audit-Komitee zu kommunizieren. Definiere Genehmigungs- und Ablehnungspfade für nichtlineare Prozesse und generiere automatisch Mitarbeiterbenachrichtigungen in verschiedenen Workflowphasen, z. B. die Ablehnung von Abhilfeplänen.
Die Controls- und Compliance-Lösung von Onspring enthält eine Kontrollbibliothek, mit der du alle Kontrollen zentral speichern und kategorisieren, die Verantwortlichkeit zuweisen und Kontrollen mit bestimmten Risiken und Prozessen verknüpfen kannst. Bewerte die Kontrolleffektivität mit Design- und Betriebstests, die regelmäßig automatisch generiert werden können. Benachrichtige verantwortliche Nutzer per E-Mail und präsentiere ihnen personalisierte Arbeitswarteschlangen, um Ablenkungen zu eliminieren. Ermittle und verwalte Abweichungen mit Abhilfeplänen oder Ausnahmeanfragen. Weise Zuständigkeit zu, überwache Aktionen und sende automatische Erinnerungen.
Bilder
Du bist nicht sicher, ob Onspring das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Ideagen Internal Audit
Wdesk
TeamMate+ Audit
AuditBoard
Nutzerbewertungen
Hast du Onspring bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Optimize efficiency with user friendly software
Bewertet am 11.3.2021
We use Onspring to manage and automate a number of our compliance processes including logs,...
We use Onspring to manage and automate a number of our compliance processes including logs, compliance testing, audit testing, regulatory filings, pre-approval forms and workflows. We add new use cases to it every year.
Vorteile
Onspring allowed us to create bespoke solutions that optimize our current processes and workflows. End-user adoption has been high and all users find the solution intuitive and easy to use with very little training. If you can read, you can use Onspring. I love the ability to continue leveraging the data we have in the system to create new time-saving solutions for little to no capital outlay. The system is incredibly flexible and if I miss adding a field that is needed for metrics or other purposes, I can add it myself and begin using it immediately. You truly can configure the system to do almost anything you would like it to. The Onspring platform is meant to be customized, so the applications work well and don't experience some of the problems that customization creates in other systems. The more you use the platform, the more ways you find to leverage it to save time.
Nachteile
There is very little I do not like about the software. Quite often the features I hoped for to make administration or use of it easier are added to new updates. Quite often, I didn't even know that I wanted an upgrade to functionality until they create it and make the system even better than it already was. One downfall though is that infinite scrolling was added in the most recent update and it has slowed down my ability to get to the record that is needed. Rather than being able to click on page three of my dashboard report, I have to scroll and wait for the system to load the second and then the third page of results. Although I consider it a minor issue, there is no ability to define column size in reports, so dashboard reporting does not always use real estate as efficiently as I would like. Any other system limitations are easily dealt with through good design upon setup.
Antwort von Onspring
Wow! Thank you for such a great review! It's always wonderful to hear how easy it is for our customers to adjust their configuration of Onspring to fit their individual use cases and business needs.
And we really value the transparent feedback on dashboard columns and infinite scrolling. This type of direct information is exactly what helps us refine enhancements for this year's product roadmap.
Appreciate you taking the time to write this!
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
The nuts and bolts of GRC program
Bewertet am 22.4.2022
Excellent
Excellent
Vorteile
When we wanted to build a foundation for our GRC program, we wanted to align it with a strong technology platform to be pillar, after evaluating multiple platforms we went ahead with Onspring as our first choice as it enabled integration with our existing controls and processes stack The hierarchical build is a mechanism we leveraged across multiple applications and a customized dashboards helped reporting to the board easily.
Nachteile
The manual intrusive work that has to be done when configuring the applications.
Antwort von Onspring
Nishanth - We really appreciate you taking the time to post a review about your experience with Onspring. One of the awesome benefits of Onspring is the ability to customize the platform to fit any unique process, report or business need without using developers. Complete custom creations can take time to do them well, so I hear you on the manual work comment. That being said, we have existing templated solutions you can always start with to speed up your customization process. Please feel free to reach out to your customer success manager at any time to get a view of those templates to see if they are a good starting place for your business.
- Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
My software
Bewertet am 3.7.2022
For undertaking a business.
For undertaking a business.
Vorteile
Good. Easy to use this software. OK 👍.
Nachteile
Easy to use the software. Good quality software. 👌.
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Highly customizable BPA and GRC tool
Bewertet am 18.4.2022
I brought Onspring to three companies to help me start NIST CSF, RMF, and SCRM and NIST privacy...
I brought Onspring to three companies to help me start NIST CSF, RMF, and SCRM and NIST privacy programs from scratch. At one company, I used it to satisfy GDPR data requests. This platform, for me, is the best balance of customization and built-in capability.
Vorteile
The Onspring user interface is remarkably easy to intuit. The admin interface is also easy to navigate. Built-in apps require little customization. Original functionality is straightforward to design. Security controls (including retention) is perfect. Most importantly, the distance between licensing it and using it is very short, depending on your use case. For traditional GRC functions, you can get started almost as soon as your tenant is provisioned.
Nachteile
I feel that there is more "measurement" than "metrics" DEFAULT capability in Onspring. For instance, it can count the number of incidents you have each month, but it can't easily give you a single trending value (thumbs up or thumbs down, for instance) based on those measurements. The process to add values to lists is cumbersome when needing to add large amounts of data.
In Betracht gezogene Alternativen
ServiceNowWarum Onspring gewählt wurde
Onspring had more functionalityGründe für den Wechsel zu Onspring
Cost, customizability, supportAntwort von Onspring
James - We truly appreciate you taking the time to leave this thorough review of Onspring. And thank you for providing the input on the measurement vs. metrics. Our Product team is working on a direction to incorporate more robust business intelligence methods into our platform, so I'll keep you posted on what shakes out of this discovery and development plan.
- Branche: Sicherheit & Untersuchungen
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
No Code Solution
Bewertet am 4.10.2023
From the sales person to the implementation team to the product support and innovation teams,...
From the sales person to the implementation team to the product support and innovation teams, everyone at Onspring is friendly and easy to work with. They are knowledgeable and will steer you in the right direction.
Vorteile
I love that Onspring is no code. I don't need a degree in IT in order to administer the solution. It is easy to customize and even easier to import data files.
Nachteile
None! Everything about the system is easy to use
Antwort von Onspring
Thank you so much for taking the time to review your experience with Onspring, Polly - we really appreciate it!
Onspring Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Onspring.F. Welche Preispläne bietet Onspring an?
Onspring bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Onspring?
Onspring hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Onspring unterstützt?
Onspring unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Onspring mobile Geräte?
Onspring unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Onspring?
Onspring kann in folgende Anwendungen integriert werden:
BitSight, Jira, SecurityScorecard
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Onspring an?
Onspring bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Onspring gefundenen Softwarekategorien an.
- Compliance Software
- Risikomanagement Software
- GRC Software (Governance, Risikomanagement & Compliance)
- BCM Software (Business Continuity Management)
- BPM-Tools
- Audit Software
- Vendor Management Systeme
- ITSM Tools
- Software für integriertes Risikomanagement
- Incident-Management-Tools
- Policy Management Software
- DSGVO Software
- ESG-Software
- HIPAA-Compliance Software