Quinyx

Quinyx

Personalmanagement-, Planungs- und -Dispositionssoftware

4.3/5 (83 Bewertungen)

Quinyx Übersicht

Was ist Quinyx?

Quinyx ist eine cloudbasierte Personaleinsatzplanungssoftware, die Tools für Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung, Aufgabenmanagement, Abwesenheitsberichterstattung, Urlaubsmanagement, Gehaltsberechnungen und mehr umfasst. Das System bietet Lösungen für Call-Center, Hotels, Restaurants und Supermärkte sowie Unternehmen in den Bereichen Einzelhandel, Fitness, Bauwesen und Gesundheitswesen. Quinyx enthält ein Organigramm, das den Benutzern einen Überblick über alle Mitarbeiter bietet, und Benutzer können auf Details zu den Fähigkeiten und Erfahrungen der Mitarbeiter zugreifen, was eine skillbasierte Planung ermöglicht. Zeitpläne können für einzelne Abteilungen oder das gesamte Unternehmen auf einmal erstellt werden, und es können vollständige Jahrespläne für alle Mitarbeiter erstellt werden. Historische Verkaufszahlen und aktuelle Prognosen können zur Optimierung von Zeitplänen verwendet werden. Quinyx prüft automatisch auf Compliance-Probleme mit Mitarbeiterverträgen oder Arbeitszeitrichtlinien. Quinyx gibt den Benutzern einen Überblick über die gesamte von den Mitarbeitern geleistete Arbeitszeit, wobei die Stunden automatisch durch die eingebaute Ortungs-Zeituhr oder tabletbasierte Arbeitszeit-Uhr-Integration angezeigt werden. Urlaubsanträge können auch eingereicht und genehmigt werden und mit transparenter Genehmigung für Manager und Mitarbeiter verarbeitet werden. Das Gehalt wird berechnet und die Gehaltsakten werden automatisch für die Gehaltsabrechnung generiert, und Mitarbeiter und Manager werden am Ende der Abrechnungsperioden automatisch über fehlende Genehmigungen informiert. Quinyx enthält eine mobile App für Mitarbeiter, die es Mitarbeitern ermöglicht, ihre Zeitpläne einzusehen, Schichten zu buchen oder auszutauschen, Urlaub zu beantragen, E-Mails und Benachrichtigungen zu senden und zu empfangen, Unternehmensnachrichten zu lesen und mit der eingebauten Zeitschaltuhr ein- und auszustempeln.

Quinyx Übersicht

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Quinyx Funktionen

Geräte
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K M G
Märkte
Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich
Unterstützte Sprachen
Dänisch, Englisch, Finnisch, Deutsch, Norwegisch, Schwedisch

Screenshots

Quinyx Screenshot: Quinyx offers native iOS and Android apps for employees use, to access schedules, clock in and out, send and receive mails and notifications, and more
Quinyx Screenshot: Quinyx offers native iOS and Android apps for employees use, to access schedules, clock in and out, send and receive mails and notifications, and more Quinyx Screenshot: The dashboard in Quinyx's employee apps shows upcoming shifts and received mails Quinyx Screenshot: Dates in Quinyx's calendar are color-coded by status, such as worked shifts, notices of interest, and open shifts Quinyx Screenshot: Individual days can be viewed in Quinxy as a list of shifts Quinyx Screenshot: Users can view individual shifts, including break times, in Quinyx Quinyx Screenshot: The Quinyx apps include a time clock for employees to punch in and punch out of work Quinyx Screenshot: Time punches for each week can be viewed as a list in Quinyx Quinyx Screenshot: Employees can also request leave through Quinyx Quinyx Screenshot: Quinyx includes an inbox for notifications of shift updates, changes, approval requirements, and more Quinyx Screenshot: Company news can also be pushed to employees through the Quinyx apps

Quinyx Bewertungen

Quinyx Bewertungen

Gesamtbewertung
4.3
/
5 83 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
30

Sehr gut
47

Durchschnitt
6

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3
Funktionen
4.2
Bedienkomfort
4.2
Kundenbetreuung
4.3
93% haben diese Anwendung empfohlen
Ben A.

Quinyx end productivty Crisis

Yarrow has boosted its productivity by effectively and efficiently controlling staff costing which is 80% Yarrow's budget. It has mitigated excessive wastage experienced prior to Quinxy.


Mit Google übersetzen
Michael B.

Quinyx for Care Homes

Given that we had no rota management software in place before, Quinyx has definitely helped us to manage our employees and to hit our internal company targets. It took around 6 months for all the managers to fully embrace the software and I'm fairly worried about moving to NEO. Hopefully its a smooth transition!


Mit Google übersetzen
Fia L.

Excellent software once you get the hang of it

Quinyx is a great tool that saves our company time and effort regarding staff management, scheduling, leave applications and payrolls. It can be a steep learning curve when you first get started but after a while it's easy.
As admin I love the overview I get of all employees and how easily I can find the staff-information I need on the daily.


Mit Google übersetzen
Marie M.

Lots of good features but quite an uninspiring and old design

I haven't used platforms like these in my earlier career (been working for 19 years). It is a neat tool to get an overview of your working hours, but it has potential to be so much more. In a staff user's point of view, this is an app for clocking in and out. We could really need a way to communicate between the different sections at the workplace and Quinyx has that, but it's not really intuitive or... well, fun. So we don't use it for communication.


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Mikael B.

The system is working to slow and the things you use is too much spreed over the screen view.

Control over working time and departments setup. Easy connection to report to the salary system.


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Ben A.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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Quinyx end productivty Crisis

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Yarrow has boosted its productivity by effectively and efficiently controlling staff costing which is 80% Yarrow's budget. It has mitigated excessive wastage experienced prior to Quinxy.

Vorteile

Yarrow Housing supports over 150 service users on weekly basis, Quinyx gives a clear analysis of individual service user and their individual costing which the commissioners have commended during Yarrow's bidding and tendering. It give the commissioners better understanding of the costing.
Presently,Yarrow management team make swift and important decision within a short time due to the comprehensive information generated by Quinxy.
Quinyx has boosted productivity in various sectors of Yarrow, in payroll, Yarrow has gone paperless which positively contributed in saving our damaging environment. In Accounts, the consultants can easily draw out management information for planned and impromptu meetings and have a ready snapshot of the organisational financial activities which were time consuming when spread sheet was in place.
Furthermore, Quinyx has increase flexibility. Managers can amend and update their work during out of their work station which was virtually impossible prior to Quinyx.
Employees are not left out, they can view the rota from their mobile devices, book annual leave, book bank shifts etc.
Quinyx is user friendly, majority of employees have commend that Quinyx is easy to understand, not complicated for people with limited IT knowledge.

Nachteile

Quinxy customer service are not ready available to resolve immediate trouble shooting such as creating more fields to suit the company needs.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Michael B.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
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Quinyx for Care Homes

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 6.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Given that we had no rota management software in place before, Quinyx has definitely helped us to manage our employees and to hit our internal company targets. It took around 6 months for all the managers to fully embrace the software and I'm fairly worried about moving to NEO. Hopefully its a smooth transition!

Vorteile

In my view, the best feature would be the "scheduled staff" tab in schedule where you are able to see your daily staff cost per sales %. When planning the rotas for a given week, the managers are able to see these %s and therefore have more information to try to hit our targets.

Nachteile

We can't print the rotas straight from Quinyx; alternatively you have to download an excel version of the rota which looks fairly complex. If CQC visited, it would be beneficial just to print straight from Quinyx to show them the rota for a given week.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Fia L.
Branche: Einzelhandel
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
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Excellent software once you get the hang of it

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 15.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Quinyx is a great tool that saves our company time and effort regarding staff management, scheduling, leave applications and payrolls. It can be a steep learning curve when you first get started but after a while it's easy.
As admin I love the overview I get of all employees and how easily I can find the staff-information I need on the daily.

Vorteile

The compatibility with other services is great.
How easy it is to export the payrolls for all units at once.
The overview you get of all employee's schedules and their hours.
That the employees get a good overview of their hours and updates of schedule in real-time.
Easy to punch in/out from website, webpunch or mobile device. Great with multiple options.
The support is fantastic, quick responses and very educated answers. Always friendly. The help docs are also very useful.

Nachteile

That you have to click so many times to get to where you want to go.
Not always logical where to find certain reports/features/functions.
Would like an option to change settings for all units at once, for example set the same geofencing radius for all units instead of doing it separately for every unit.
Would also like to be able to search for an employee in all units, currently I have to search for a person in each unit if I have forgotten where they are placed.
As admin I get a lot of questions from managers about the 'Detail schedule' view and what all the numbers mean, perhaps this page needs to be made clearer/more user friendly.
Mobile app is amazingly functional and intuitive, but the website takes a lot of learning.
Can sometimes load very slowly, especially in the 'Time-view'.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Marie M.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Lots of good features but quite an uninspiring and old design

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 13.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I haven't used platforms like these in my earlier career (been working for 19 years). It is a neat tool to get an overview of your working hours, but it has potential to be so much more. In a staff user's point of view, this is an app for clocking in and out. We could really need a way to communicate between the different sections at the workplace and Quinyx has that, but it's not really intuitive or... well, fun. So we don't use it for communication.

Vorteile

I like the headlines "Dashboard", "My schedule" "My page" and so on. I use the "My workmates" feature a lot, it is a great way to find your colleagues and contact them.
It is easy to administer time by checking the boxes (even though the full hours can't be seen in them, which is irritating).
The dashboard gives you a good overview of what's happening. I especially like the "Working today" thing where you can see who is at the office.

Nachteile

The overall design feels very outdated and does not inspire to log in to "check what's going on". I only log in on the browser/open the app when I need to administer time or look up a colleagues' contact info.

With a better design Quinyx has the potential to be a great communication platform and maybe compete with Workplace by Facebook. As of now we don't use Quinyx for communication.

I also think that Time should be integrated in My Schedule should be one thing. I had a really hard time in the beginning understanding the difference and where to apply for leave.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Mikael B.
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

The system is working to slow and the things you use is too much spreed over the screen view.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.3.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Control over working time and departments setup. Easy connection to report to the salary system.

Vorteile

Its easy to use and the layout looks ok. But again the spreed of information makes to many moves over the screen. The best is the support. Its the best one i ever had contact with.

Nachteile

Again the spreed of information makes to many moves over the screen. It would be grate if it was more easy to setup reports to make excel files. And make more personal choices.
To change period of time to get a view of all personnel often mix up the view and you can not see all the shifts. I think all the things have to do with, that the system is working to slow. Time tracker is going crazy when you change the date period and mixes all the information.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8.6/10
Basierend auf 83 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Quinyx Preis

Quinyx Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5
Basierend auf 83 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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Quinyx Funktionen

Quinyx Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4.2/5
Basierend auf 83 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Quinyx Häufig gestellte Fragen

Quinyx Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Quinyx.

F. Welche Preispläne bietet Quinyx an?

Quinyx bietet folgende Kostenpläne an:

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Quinyx?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Quinyx

F. Wer sind die typischen Nutzer von Quinyx?

Quinyx hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Quinyx unterstützt?

Quinyx unterstützt die folgenden Sprachen:

Dänisch, Englisch, Finnisch, Deutsch, Norwegisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet Quinyx an?

Wir haben keine Informationen über die Preispläne von Quinyx

F. Unterstützt Quinyx mobile Geräte?

Quinyx unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Quinyx?

Quinyx kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Speakap

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Quinyx an?

Quinyx bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Online-Support, Telefon-Support