Freshworks CRM Übersicht

Was ist Freshworks CRM?

Freshsales ist eine einheitliche Lösung, die CRM für High-Growth- und High-Velocity-Vertriebsteams entwickelt. Die Software umfasst integriertes Tracking von Telefon, E-Mail und Benutzerverhaltens und Lead Scoring auf einer Plattform. Benutzer können Ereignisse verfolgen und eine visuelle Vertriebspipeline verwalten sowie benutzerdefinierte Berichte und Analysen anzeigen.

E-Mail-Tracking-Funktionen ermöglichen es Benutzern, zu wissen, wann und wie oft eine E-Mail geöffnet oder ein Link geklickt wurde. Benutzer können effektiv mit Interessenten durch die Ausrichtung der nächsten Reihe von E-Mail-Aktionen in Kontakt treten und personalisierte Verkaufskampagnen von E-Mail-Vorlagen erstellen. Aufschlussreiche E-Mail-Metriken analysieren für die Benutzer, welche E-Mails gut sind und welche nicht. Die Funktion „Antwort ausstehend“ listet automatisch Kontakte auf, die beantwortet werden müssen.

Freshsales ermöglicht den direkten Anruf mit einem einfachen Klick auf die Telefonnummer eines Kontakts. Die Lösung zeichnet den gesamten Konversationsverlauf einschließlich E-Mail-Konversationen an einem Ort auf. Benutzer können Notizen hinzufügen, Aufgaben planen und Termine erstellen. Freshsales bietet auch personalisierte Willkommens- und Voicemail-Nachrichten zum Begrüßen von Kunden an.

Fundierte Kundeneinblicke in Interessenten ermöglichen es Benutzern, relevante Gespräche zu planen und mithilfe der Aktivitätszeitachse den Überblick über die Touchpoints zu behalten. Freshsales sammelt Daten und segmentiert Aktivitäten basierend auf dem Verhalten eines Kontakts. Benutzer können mit Lead Scoring eine Perspektive auf Leads erhalten und wichtige Follow-ups priorisieren.

Die visuelle Vertriebspipeline bietet eine vollständige Transparenz der Abschlüsse über verschiedene Phasen hinweg. Benutzer können nach bestimmten Daten sortieren und filtern, um fundiertere Entscheidungen zu treffen, um die Verkaufsleiter zu erklimmen. Das Drag-and-Drop-Navigationstool von Freshsales ermöglicht es Benutzern, Angebote über die Vertriebspipeline in jede Phase zu verschieben. Benutzer können Interessenten direkt über das Deal-Dashboard anrufen oder eine E-Mail senden, was einen unterbrechungsfreien Workflow gewährleistet.

Visuelle Umsatzberichte und Umsatzanalysen überwachen den Verkaufsfortschritt und identifizieren erfolgreiche Kampagnen nach Quelle, Vertriebsmitarbeiter, Gebiet und mehr. Mit den mobilen Apps von Freshsales für iOS und Android können Nutzer unterwegs auf Angebote zugreifen und jederzeit über potenzielle Kunden auf dem Laufenden bleiben.

Freshworks CRM Übersicht

Kosten

Beginnt ab
12,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Freshworks CRM Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Indien und 3 weitere , Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 5 weitere , Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Medien

Marketing Dashboard
1. Activities Dashboard
Contact List
Contact Landing Page
Activity Timeline
Admin Settings Dashboard
Admin Settings
Built-in Phone Dailer
Deals Page
AI Based Recommendations
Videos zu Freshworks CRM Freshworks CRM Screenshot: Marketing Dashboard Freshworks CRM Screenshot: 1. Activities Dashboard Freshworks CRM Screenshot: Contact List Freshworks CRM Screenshot: Contact Landing Page Freshworks CRM Screenshot: Activity Timeline Freshworks CRM Screenshot: Admin Settings Dashboard Freshworks CRM Screenshot: Admin Settings Freshworks CRM Screenshot: Built-in Phone Dailer Freshworks CRM Screenshot: Deals Page Freshworks CRM Screenshot: AI Based Recommendations

Freshworks CRM Bewertungen

Freshworks CRM Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
347

Sehr gut
105

Durchschnitt
17

Gering
4

Schlecht
6

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,5
Kundenbetreuung
4,6
94% haben diese Anwendung empfohlen
Paul W.

Easy On-boarding and setup, fast support.

We are too big for no CRM, but not big enough to implement the HubSpot and Salesforce CRMs of the world. We tried those systems thinking we needed the features and analytics, but the spend and maintenance for those systems are too high. Freshsales, Freshchat, Freshmarketer, and Freshdesk make a seriously well priced and powerful system full of the features we need to produce the right results: a good relationship with customers.

Freshworks' customer support is spot on. It seems no matter when I need help, they are less than a few minutes away from a solution. Freshchat is king! We've even deployed the same support structure on our website (Freshchat) and lead conversion has gone way up. It's nice to see a company have a product good enough to use themselves. I also like being able to achieve the same results for my customers as Freshworks has produced for me without major customizations.


Mit Google übersetzen
Maciej N.

Great CRM for consultants

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.


Mit Google übersetzen
Kyrstin L.

Powerful integration tools!

Over all I think FreshSales has been an amazing addition to our company. We have easy access to customer accounts. We can creat tickets from FreshSales right into FreshDesk.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Lots of issues w/ CRM migration + bugs

Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.


Mit Google übersetzen
Ben W.

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is a Gem at freshsales


Mit Google übersetzen
Paul W.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy On-boarding and setup, fast support.

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 31.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We are too big for no CRM, but not big enough to implement the HubSpot and Salesforce CRMs of the world. We tried those systems thinking we needed the features and analytics, but the spend and maintenance for those systems are too high. Freshsales, Freshchat, Freshmarketer, and Freshdesk make a seriously well priced and powerful system full of the features we need to produce the right results: a good relationship with customers.

Freshworks' customer support is spot on. It seems no matter when I need help, they are less than a few minutes away from a solution. Freshchat is king! We've even deployed the same support structure on our website (Freshchat) and lead conversion has gone way up. It's nice to see a company have a product good enough to use themselves. I also like being able to achieve the same results for my customers as Freshworks has produced for me without major customizations.

Vorteile

I was able to easily onboard to this system from HubSpot and Salesforce. The features in this system just work. You expect something to operate in a certain way, and it just does. Mail and calendar integration is super easy and really responsive (I used both Office 365 and Google Integrations). I love email templates and sales campaigns, they make working with leads and customers so easy and are not tucked away in a corner.

The UX is much better than other systems, which means my salespeople are more likely to use the CRM, which is a common problem among salespeople and CRM systems.

Nachteile

Freshsales is right-sized for us. It lacks some of the major enterprise features of bigger CRMs; but you also don't have too many features right in the way.

I'm not a huge fan of the field paging UI on leads, deals, accounts, and contacts. I get that it makes it so you can add as many fields as you want, but it's hard to navigate and organize my screen just the way I like it. I resorted to using the Edit screen though, even when I'm not necessarily editing and that works well enough. Definitely not a big deal compare to all the other awesome features.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Maciej N.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great CRM for consultants

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 12.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.

Vorteile

Pros are numerous - some of them are:
- integration with Exchange/Gmail for incoming mail,
- many plans to choose from,
- intuitive and easy to use,
- good mobile app

Nachteile

Not many cons. What I would like to see are more integrations. Especially with Todoist for task management (I've been using Todoist for years and it is just the most accessible and streamlined task management app).

I am not fully happy with the quality of customer support, but maybe I was just a bad luck (I do not require much of support).

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Kyrstin L.
Branche: Maschinerie
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Powerful integration tools!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 22.9.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Over all I think FreshSales has been an amazing addition to our company. We have easy access to customer accounts. We can creat tickets from FreshSales right into FreshDesk.

Vorteile

I love how I can integrate my other FreshWorks software as well as quickbooks. I can seamlessly maneuver the website and find the information I need for the most part.

Nachteile

I wish there was a place to put the customers address right on the front part of their account. We have customers all over the globe and it can sometimes be bothersome to find the customers time zone or simply address to ship their orders.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Erneuerbare Energien & Umwelt
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Lots of issues w/ CRM migration + bugs

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 8.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.

Vorteile

Liked the featureset and price and the fact that they promised full migration support from our previous CRM. Unfortunately it did not turn out as advertised.

Nachteile

During the sales process I was told that they would provide full service assistance with migrating us from a previous CRM and this was a big reason why we picked Freshsales after a through search across the options in the market. They told us it would be completed by a certain date and then missed the deadline - my sales team had no CRM for over a week and was logging all their notes in spreadsheets! Then when the incomplete data showed up, we were missing the dates of actions along with whole categories of actions. I'm writing this 5mo later and after working with multiple support personnel from Freshsales this is still not resolved. We've also had issues with bugs in the software including their snippet which tracks website actions blocking folks from being able to login to our software 2x. Twice we've had slow performance on our web app reported (we run a software company) and our engineering team has troubleshot and pinpointed the Freshsales snippet as the source of the problem. The call feature with call recording is not usable with customers reporting choppy connection / poor connection on over 50% of calls. Numerous small bugs found in the software that affect usabiilty. We build software and it's very clear that they need improvements to their software testing process and less overpromising from their support team.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 2.0/10

Ben W.
Branche: Essen & Trinken
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is a Gem at freshsales

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 5.10.2020
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

As you would expect with a CRM software, their contact with the customer would be frequent, helpful, and sympathetic to the current situation (COVID19). FreshSales is the only place I have found this. We have tried many other CRMs and none have them have matched to the customer service we have received from [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] at FreshSales.

Nachteile

Integration was easy and uncomplicated, however I'm looking forward to new feature to expand the softwares capabilities.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,1/10
Basierend auf 479 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshworks CRM Preis

Freshworks CRM Preis

Beginnt ab
12,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Basierend auf 479 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Freshworks CRM Funktionen

Freshworks CRM Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 479 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Freshworks CRM Häufig gestellte Fragen

Freshworks CRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Freshworks CRM.

F. Welche Preispläne bietet Freshworks CRM an?

Freshworks CRM bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 12,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Freshworks CRM?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Freshworks CRM

F. Wer sind die typischen Nutzer von Freshworks CRM?

Freshworks CRM hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Freshworks CRM unterstützt?

Freshworks CRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Freshworks CRM an?

Freshworks CRM hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Freshworks CRM mobile Geräte?

Freshworks CRM unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Freshworks CRM?

Freshworks CRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Freshchat, Freshdesk, LeadsBridge, Mailchimp, Paperflite, PieSync, Toky, Workato, Wrike, hubsell

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Freshworks CRM an?

Freshworks CRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Online-Support, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Video-Anleitungen