ServiceTitan

Über ServiceTitan

ServiceTitan ist ein Außendienstmanagementsystem, das eine webbasierte und mobile Lösung für die Planung und Disposition von Anrufen, Rechnungsstellung, Verarbeitung von Zahlungen, Berichterstattung, die Analyse der Verkaufsleistung und vieles mehr bietet. Das System wurde für den Einsatz von Hausservice-Unternehmen in den HLK-, Sanitär-, Elektro- und Garagentorbranchen konzipiert.

ServiceTitan ermöglicht es Nutzern, die Vertriebsleistung ihrer Techniker zu verfolgen, mit der Option, Ranglisten zu verwenden, um den Wettbewerbsgedanken voranzutreiben und die Leistung zu steigern. Verbesserungsbereiche können auch lokalisiert und verwendet werden, um Mitarbeitende zu identifizieren, die bestimmte Schulungen oder Anweisungen erfordern. Telefonanruf-Conversions und Anrufbuchungsleistung können ebenfalls überwacht werden, und Nutzer können verpasste Gelegenheiten erkennen, indem sie nicht gebuchte Anrufe überprüfen. ServiceTitan erkennt automatisch, welche Kampagne den Anruf jedes Kunden generiert hat, sodass Nutzer den Umsatz und die ROI (Return on Investment) für jede Kampagne ermitteln können. Die profitabelsten Standorte können auch identifiziert und anvisiert werden.

Mit der mobilen App ServiceTitan für Android und iOS können Techniker ihre zugewiesenen Jobs mit Wegbeschreibungen anzeigen, Notizen zu Serviceanrufen hinzufügen, Rechnungen erstellen, Kundenzahlungen verarbeiten und vor Ort Kundenunterschriften elektronisch erfassen. ServiceTitan umfasst auch GPS-Integration, Zwei-Wege-SMS-Nachrichten zwischen Disponenten und Technikern sowie vollständige Audit-Trails für Aufträge, und Nutzer können Executive Workflows konfigurieren, Berichte planen und Meldungen für stornierte Jobs und nicht gebuchte Anrufe einrichten.


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ServiceTitan

4,4 (217)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
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Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Kostenlose Testversion

Funktionen

131
203

Integrationen

3
22

Bedienkomfort

4,1 (217)
4,1 (744)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,7 (217)
4,1 (744)

Kundenservice

4,2 (217)
4,2 (744)

Alternativen

Salesforce Service Cloud

4,4
Nr. 1 Alternative zu ServiceTitan
Treffe dich mit deinen Kunden, wann und wo sie sind. Stelle Service über jeden Kanal und über jedes Gerät bereit....

ThermoGrid

4,4
Nr. 2 Alternative zu ServiceTitan
Eine Lösung für HLK-Unternehmen mit Funktionen wie Lead-Generierung, Marketing, Preisschätzungen, Terminplanung und...

Smart Service

4,3
Nr. 3 Alternative zu ServiceTitan
Smart Service ist eine Termin- und Aufgabenmanagement-Software mit QuickBooks-Integration, die das Management von...

Vonigo

4,6
Nr. 4 Alternative zu ServiceTitan
Vonigo ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die hilft, den Umsatz zu steigern und den Betrieb von...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(217)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du ServiceTitan bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 217 Bewertungen
Angelia
Gesamtbewertung
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Office Manager

Bewertet am 1.11.2018

I don't have a lot of negative things to say about Service Titan, our company as a whole has seen...

I don't have a lot of negative things to say about Service Titan, our company as a whole has seen improvements at all levels. We are very happy that we made the jump to Service Titan and look forward to the additional releases.

Vorteile

We are a growing Plumbing & HVAC company and we were looking for solutions to be more in line with today's digital world. We love the call booking and dispatch notifications to customers. It allows customer's to know exactly when to expect their technician. Our CSR and Dispatch love the incoming call information for existing customer's that pre-populates for them, it allows us to give a personal touch when answering the phone and gives the customer a great experience. Our Service Manager loves the Dashboard and reporting, it allows him to see exactly where the technician's are at throughout the month and allows him to provide coaching when needed to help his teams reach goals. We recently starting using the timesheets within Service Titan as well - this has allowed us to manage our technician's time with ease and the technician's no longer have to try to remember where they were and at what time. There are so many features and we love the fact that Service Titan listens to their Customers/Users and are always working to improve their existing features and adding more features to make their user experience exceptional.

Nachteile

Follow-Up Section and Memberships need updating, but Service Titan has listened to their users are in the process of providing updates to these features. Payroll/Timesheets needs to be more versitle and needs customization, but again Service Titan is working on this as well.

Antwort von ServiceTitan

Angelia,

Thanks for your feedback. We couldn't be happier to hear about your success and all of the ways ServiceTitan has helped your business grow.

We believe it's essential that the men and women of the trades have a cutting-edge platform built especially to help them run their businesses more effectively and connect better with their customers.

Please keep providing your feedback. It helps us continue to evolve and keep pace with the amazing companies we serve.

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The BEST Service software out there for companies!

Bewertet am 14.6.2022

Very good is the best way I can sum it up. We would not want to be with another company.

Very good is the best way I can sum it up. We would not want to be with another company.

Vorteile

The abilities are rich and continue to be added to over time with the system. They are continually improving based on feedback from their customers.

Nachteile

Because it is such a big and complete system there is a LOT to learn. They work to make it easy to understand but it can still be difficult. You need to make sure you have a good success manager. in the service titan network your guide and helper is called a success manager. Demand one that will work with you to be successful.

In Betracht gezogene Alternativen

FieldEdge

Warum ServiceTitan gewählt wurde

Was not getting the support or the promised products and forms from them.

Zuvor genutzte Software

mHelpDesk

Gründe für den Wechsel zu ServiceTitan

Better options and customer service
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Over excited to be let down.

Bewertet am 19.10.2022

No good. Lack of support. Lack of communication. Overall I believe the choice I made to take my...

No good. Lack of support. Lack of communication. Overall I believe the choice I made to take my small, family owned business to service titan is the biggest mistake I made. We struggled with little and help and nearly went out of business as I was busy mostly working on my crm vs growing my business. I do not recommend for small shops. Make sure you have the ability to have a dedicate software manager on your payroll

Vorteile

More permission control's the other software. Extensive reporting.

Nachteile

Where do we begin? Support cannot solve challenges with any other issue other then user error. They always send an email to connect you to you " success manager" who essentially is a middle man between you and the department over what ever feature your having issues with. When the success manager reaches out to you, eventually, it is essentially a scheduled call to set another appointment with the other department. I guess they do not keep records of support calls or forward notes to the success manager so this can be in one call. Marketing pro is way over priced and we could not utilize. Attempted to get out of that when we realized service titan was alot for our small shop to handle. We could never get the inventory feature fully Launched with tracking and sync to quick books. We have not had marketing pro for nearly 6 months and service titan has yet to release our yext listing so we can utilize this. We are still having issues with our listing changing to service titan tracking numbers no longer associated with us, we are loosing leads today due to this. Have reached out multiple times to be told our success manager would reach out and still have not heard anything back. My experience with service titan was great up to the point we signed a 2 year contract believing this to be a God send and quickly turned to a nightmare consuming many late nights and many days working on my software loosing my sanity so my team could keep theirs. We left 3 months ago

Bryce
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Service titan kicks BUTT

Bewertet am 22.9.2023

It has taken a great deal of stress off of my daily workload being able to utilize service titan.

It has taken a great deal of stress off of my daily workload being able to utilize service titan.

Vorteile

The daunting task of managing a fleet of Plumbers and Electricians becomes EFFORT-LESS when using servicetitan.

Nachteile

When scheduling an appointment, it automatically sets it for the next business day. Which is far from a " Con " .. it is just tedious when scheduling multiple appointments, as you have to pay attention to detail to ensure the days are scheduling correctly.

Chloe
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzel- & Familiendienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Its Because of ServiceTitan

Bewertet am 14.4.2021

Vorteile

Success Manager is absolutely amazing! Her name is Ari and she goes above and beyond for our company when it comes to adding additional features that aren't a part of the default software. Love ServiceTitan and all that it has to offer.

Nachteile

You do have to put time into the software. However, if you do take the time, learn the features, build out the process, and implement it, then you can take your business to the next level.

Antwort von ServiceTitan

Wow, thank you for sharing this feedback and congrats on all the success you are seeing! At ServiceTitan, we're truly humbled to be a part of our customers' success stories and reviews like this one remind us that our hard work towards supporting tradespeople and service professionals can really pay off. Thanks for choosing ServiceTitan and for sharing this experience with us.

5 von 217 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ServiceTitan Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceTitan.

ServiceTitan bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

ServiceTitan hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

ServiceTitan unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ServiceTitan unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ServiceTitan kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ClearPathGPS, QuickBooks Online Advanced, Sage Intacct

ServiceTitan bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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