Über Autodesk Construction Cloud

BIM 360 ist eine Konstruktionsmanagementplattform, die AEC-Workflows vom Entwurf bis zur Planung, Ausführung, Inbetriebnahme und Übergabe miteinander verbindet. Durch die Verbindung von Daten, Personen und Prozessen werden besser vorhersehbare Ergebnisse erzielt. Vorhersehbare Ergebnisse helfen Generalauftragnehmern, Bauleitern, Projektmanagern, Aufsehern, Subunternehmern, Architekten, Ingenieuren und Eigentümern bei der Verbesserung der Rentabilität ihrer Projekte.

BIM 360 Docs ist eine Dokumentenmanagement-Lösung, die speziell für Fachleute in den Bereichen Architektur, Engineering und Bauwesen entwickelt wurde, um alle Projektdokumente in der Cloud zu veröffentlichen, zu verwalten, zu überprüfen und zu genehmigen. Projektteams können sich über 2D-Pläne und 3D-Modelle auf dem Laufenden halten, Entwurfsmarkierungen erstellen und Dokumentensätze aus Entwurfsdateien extrahieren.

BIM 360 Design ist für die Teamzusammenarbeit konzipiert, sodass Nutzer gemeinsam genutzte Revit-Modelle gemeinsam erstellen und Lieferergebnisse während des gesamten Projektlebenszyklus verwalten können.

Mit BIM 360 Glue können Nutzer Konstruktionsprüfungen durchführen und BIM-Projektabläufe optimieren. Nutzer können Projekte überprüfen und Koordinationsprobleme beheben, indem sie für animierte 4D-Zeitleisten, modellbasierte Quantifizierung und vieles mehr Modelle direkt in Navisworks laden. Layoutfunktionen ermöglichen beim Gebäudebau die Verknüpfung von koordinierten Modellen mit dem Planungsprozess vor Ort, wodurch die Passgenauigkeit von Baukomponenten erhöht wird.

BIM 360 Build verbessert die Qualität und erhöht die Sicherheit. Dadurch werden Projekteffizienzen erzielt, was Nacharbeit und Risiko reduziert. Digitale Checklisten werden für Inspektionen verwendet, um sicherzustellen, dass Sicherheits- und Qualitätsprogramme eingehalten werden. Nutzer können Probleme, RFIs und Vorlagen erstellen, zuweisen und verwalten sowie die Performance des Projekts mit täglichen Berichten verfolgen.

BIM 360 Ops ist eine Mobile-First-Lösung für das Wartungsmanagement. Überwache den Gebäudezustand, greife auf Asset-Informationen zu und verwalte Bewohner-Tickets von deinem mobilen Gerät aus. Jederzeit und überall.

Preisoptionen ab:

49,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch und 3 weitere , Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch

Preisoptionen ab:

49,00 $/Monat

  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Anytime, anywhere access to 2D drawings and 3D models
3D model coordination and collaboration
Measure project performance
Collaborative markups
Identify and resolve clashes
6 weitere anzeigen
Videos zu Autodesk Construction Cloud
Autodesk Construction Cloud Screenshot: Anytime, anywhere access to 2D drawings and 3D models Autodesk Construction Cloud Screenshot: 3D model coordination and collaboration Autodesk Construction Cloud Screenshot: Measure project performance Autodesk Construction Cloud Screenshot: Collaborative markups Autodesk Construction Cloud Screenshot: Identify and resolve clashes

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Autodesk Construction Cloud: 64

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Arbeitshistorie
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Auftragnehmer-Management
  • Auftragsänderungsmanagement
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Business Intelligence
  • Daten-Import / -Export
  • Datenimport
  • Datensynchronisation
  • Datenvisualisierung
  • Design-Management
  • Dokumenten-Abbildung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Dokumentenspeicher
  • Dokumentvorlagen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Updates
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gebot-Management
  • Gemeinsamer Arbeitsbereich
  • Genehmigungs-Management
  • Geschäftsanalysen
  • Inspektions-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integration von Dritten
  • Kostenschätzung
  • Mehrere Projekte
  • Problem-Nachverfolgung
  • Problemmanagement
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektnotizen
  • Projektschätzungen
  • Projektvorlagen
  • Projektzeiterfassung
  • Prozesskontrolle
  • Qualitätskontrolle
  • Qualitätssicherung
  • Remote-Dateizugriff
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SSL-Sicherheit
  • Schätzung
  • Statusberichte
  • Statusverfolgung
  • Störfallmanagement
  • Subunternehmen-Management
  • Suchfunktion
  • Trend-Analysen
  • Versionskontrolle
  • Vertragsmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zusammenfassende Berichte

Alternativen

Nexvia

4,6
Alternative Nr. 1 zu Autodesk Construction Cloud
Nexvia ist ein Cloud-basiertes Projektmanagementsystem, das Schätzungen und Ausschreibungen, Fabrikmanagement,...

Premier

4,6
Alternative Nr. 2 zu Autodesk Construction Cloud
Premier ist eine cloud-basierte Lösung zum Baumanagement, zur Kostenkalkulation von Aufträgen und Buchhaltung von Jonas...

Procore

4,5
Alternative Nr. 3 zu Autodesk Construction Cloud
Procore Technologies, Inc. bietet eine Bau-Management-Software, um Projekteffizienz und Haftung drastisch zu...

BuildTools

3,8
Alternative Nr. 4 zu Autodesk Construction Cloud
BuildTools ist eine cloud-basierte Baumanagement-Software, die sich auf die Verbesserung der Kommunikation zwischen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(1.880)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Autodesk Construction Cloud bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 1.880 Bewertungen angezeigt
Theron A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Plan Grid for the Field

Bewertet am 18.1.2019

Been using it for a while and really like it. We use HCSS Heavy Job, and also HCSS Safety, and the...

Been using it for a while and really like it. We use HCSS Heavy Job, and also HCSS Safety, and the showed us their HCSS Plans, and we told them from the start that we use Plan Grid, and to try and sell us on their Plans APP. They could not sell us on the APP. They at the time only had one thing they can do better and that was area volume measurements, on radius. It gave you more links you can click on to accurately move the radius around. That was about it, other than that it did all the basics of Plan Grid, but i think Plan grid still has other option for Managers like creating RFI's and stuff, but we don't really use those functions.

Vorteile

I like the fact that you can scale the drawings in the field after the job is downloaded, even if you are off line. you can then use it to do your own on the fly take offs, to see if there is a bust anywhere in the estimate. I also like the collaboration that you can do. If you find an issue on the job, you can take a picture of the issue and attach it to the related plan sheet, and describe what is wrong and send, then others can see the issue, and work on getting it corrected. Also i like that you can create links on plan sheets, going from one to the other. You can see on one sheet it calls for a certain detail and you can tie that sheet to a different sheet with the detail. I also make a link on the detail sheet that will take you back to the original sheet for easy access back. Just the way i do it on my own sheets.

Nachteile

I think the ruler should be a little more detailed, basically so you can zoom in a little more and have finer adjustments. Also need to be able to scale down the ruler size as when you are measuring small measurements like under 1' you cant really see the measurement after you make it, and it is hard to get it lined up with what you are trying to measure. Also if you create link from one sheet to another, it would be nice to have the option to automatically have the sheet link you back to the original, so you can go back and forth between the plan set and detail section. Just my thoughts.

Patrick D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best Overall Solution I've seen in the Construction industry

Bewertet am 23.12.2019

Communication and organization of real time information from multiple job sites
Punch list...

Communication and organization of real time information from multiple job sites
Punch list tracking
Safety issues reporting
improved record keeping
Better real time redline recording

Vorteile

Easy to use and to implement.
Workers found it easy to understand and use, immediate buy in
Keeps your project tasks in order
Assigning tasks to works and superintendents easily
real time information from projects without the need for constant visits
safety issues recorded and documented
newly improved field reports and check list creator
WAY easiler to adopt than Procore

Nachteile

Terrible user based subscription system, not construction friendly for GCs with many subcontractors
Would like to see built in actual budgeting and POs
High price for upgraded features (submittals and RFI advanced) that is not rolled out with complete workflow tracking and multiple reviewers
User based subscription may actually make this more ex[pensive than Procore with far less functionality

Simon G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Plangrid is your next new best friend

Bewertet am 13.1.2021

One of our best discovery over the time. We have try and tested some but without a doubt that’s the...

One of our best discovery over the time. We have try and tested some but without a doubt that’s the best in his category

Vorteile

Before knowing Plangrid we were comparing and managing file single handily and we have to create multiple packages for onsite use ... which often end up outdated.

With plangrid, you have all you architectural drawing located a one single place and can be accessible without internet connection. You can easily compare the various version and finally, you can easily connect the team onsite with the office. This software have changed our way of working thru the time and we are now using it on a daily basic.
Ohhh yes, you have to try the customer service, probably the best one that I have ever add. Always available and always knowledgeable and give up real follow up when needed. You can also provide feedback which sometime result in newest features which is awesome!

Nachteile

Each user have to possess a different account to work properly. See that like an additional fee just like a cellphone line. It’s about the same price and also as much useful.

John L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

BIM 360: A good idea, but misses the mark as a whole.

Bewertet am 4.4.2017

I've used BIM-360 as part of the BIM coordination process on 2 separate projects. The idea is...

I've used BIM-360 as part of the BIM coordination process on 2 separate projects. The idea is that you store your CAD files in the cloud, and the BIM administrator for the project creates composite ("merged") models, combining all of the trade models. These merged models are stored in the cloud and are accessible from computers and ipads. The ability to view current and updated models on an ipad in the field is really the main benefit to using BIM 360, in my opinion.
Having said that, the only way that particular feature (and all of the others, for that matter) works properly, is if the project BIM manager does all of the necessary "housekeeping" so that you have good model hygiene - like using proper model origin and orientations, eliminating "space junk" from the model files. If you have any of those things, the default model view is zoomed way out, and makes it almost impossible to zoom into the model. Every time you hit the "top view" or "home view" buttons, it resets back to being zoomed way out. The BIM 360 model viewer actually works better on the ipad that it's PC application.
Other features that leave a bit to be desired are:

*Navigating the model (PC app). Saving and recalling viewpoints, and running clash detection. Navisworks Manage is far superior in all of those areas.

*If you use BIM 360 to view your model, as opposed to using Navisworks or Revit, you have to upload your CAD file every time you want to see a model update. The upload takes some time and becomes somewhat tedious. There is BIM 360 plugin for Navis Manage that allows you to log into the BIM 360 server through Navis, and view any of the merged models that have been created. So you're essentially using Navis to navigate, take viewpoints, make annotations, run clashes. But you still have to upload your own CAD file to the cloud if you want to see the changes take place in current Navis session. You can save a local copy of the model as an NWD file.
*Navigating the file/folder structure is tedious. When you download a file (another trade's CAD, for example) from Bim 360, it NEVER remembers the previous save location. Very annoying.

FINAL THOUGHTS: We scrapped BIM 360 and use only Navis and Dropbox for coordination currently. If our foremen could view an accurate and current model on an ipad in the field the product would be worth consideration. Proper BIM management makes all the difference. There are glitches, and a learning curve.

Vorteile

The ability for the field to call up the model on an ipad.

Nachteile

Everything else is inferior to currently existing market products.

Valeria P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Justify the form and idea of task control

Bewertet am 27.1.2021

It has been the most recurrent software that we have used in the departments, this because we use...

It has been the most recurrent software that we have used in the departments, this because we use it to order and structure a work plan that analyzes and projects in tune with the daily activities schedule. It has fostered organization throughout the company, we are aware of what we have to do day after day. It is a software widely used in organizations with very high workflows where the demand for user activities increases through the strong inclination of customers to create constant projects, organization presents these characteristics I recommend you to use PlanGrid.

Vorteile

I like it because I can achieve any kind of project activity to be done in a given time. The tasks have been done under a contrast of idealization of forms in the users with the necessary practices. I really like that the updates are made constantly.

Nachteile

I have no complaints regarding the product considered that it is executed and we have given it the necessary and positive rating it requires.

5 von 1.880 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Autodesk Construction Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Autodesk Construction Cloud.

Autodesk Construction Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 49,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Autodesk Construction Cloud

Autodesk Construction Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Mittlere Unternehmen

Autodesk Construction Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch

Autodesk Construction Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

Autodesk Construction Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Assemble, AutoSpecs, Briq, DESTINI Estimator, Drawboard Projects, Raken, RedTeam, Rhumbix, STACK, Synapcus

Autodesk Construction Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Autodesk Construction Cloud gefundenen Softwarekategorien an.