Über PestPac

PestPac ist eine Cloud-basierte Lösung von WorkWave, die für Schädlingsbekämpfer entwickelt wurde und Tools für die Bereiche Terminplanung, Routenoptimierung, Disposition, Fahrzeugverfolgung, Inventarmanagement und Materialverfolgung, Rechnungsstellung und Fakturierung, Zahlungsabwicklung, Berichterstattung, Marketing und Feedbacksammlung und mehr umfasst. Native Apps für iOS und Android ermöglichen es Technikern, auf Informationen über Termine, Kunden und Leistungen zuzugreifen, den Materialverbrauch zu erfassen, Unterschriften von Kunden zu erfassen, Zahlungen durch integrierte Kreditkartenverarbeitung zu erfassen und Inspektionsberichte vor Ort auszudrucken bzw. per E-Mail zu versenden.

Mit dem Arbeitsauftragsverwaltungssystem von PestPac können Benutzer einmalige und wiederkehrende Aufträge verwalten, einschließlich monatlicher, vierteljährlicher und jährlicher Dienstleistungen. Es stehen integrierte Standardserviceoptionen zur Verfügung. Alternativ können Benutzer eigene Leistungen mit Namen, Beschreibungen, Häufigkeiten, Preisen, Steuerdetails und mehr hinzufügen. Außerdem können für Aufträge Wartungsprogramme erstellt werden, die mehrere Besuche erfordern, z. B. bei Bettwanzen oder Mücken, wobei Arbeitsaufträge anhand der angegebenen Start- und Enddaten automatisch erzeugt werden. Mit dem Multi-Unit-Management-Modul können Benutzer Leistungen in Gebäuden mit mehreren Einheiten (ob privat oder gewerblich) verfolgen und Folgebesuche automatisieren sowie unterschiedliche Einheiten und Geräte überwachen.

PestPac bietet Zugriff auf Kundenkonten, damit Privatkunden aktuelle und zukünftige Leistungen, Servicehistorien, Kontoauszüge, Materialverwendungshistorien, Schädlingsbefunde und Geräteinspektionen einsehen sowie Zahlungsdaten aktualisieren, Zahlungen ausführen und Leistungen planen können. Außerdem können Kunden Techniker und Termine bewerten sowie Feedback geben, wobei Feedback-Anfragen automatisch mit der vom Benutzer festgelegten Häufigkeit gesendet werden.


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PestPac

3,9 (231)
Nicht in deinem Land unterstützt
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
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Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

52
213

Integrationen

2
7

Bedienkomfort

3,6 (231)
4,3 (20.061)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,8 (231)
4,3 (20.061)

Kundenservice

3,9 (231)
4,1 (20.061)

Alternativen

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
Nr. 1 Alternative zu PestPac
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungssoftware für kleine Unternehmen, die Nutzern Echtzeit-Zugriff auf Kunden-,...

Quickbooks Online

4,3
Nr. 2 Alternative zu PestPac
QuickBooks Online ist eine umfassende Buchhaltungslösung für kleine Unternehmen, mit der Nutzer ihre gesamten Finanzdate...

Ortto

4,6
Nr. 3 Alternative zu PestPac
Autopilot ist eine Marketing-Automatisierung und Kundenreise-Software, die dabei behilflich ist, Unternehmen zu...

GorillaDesk

4,8
Nr. 4 Alternative zu PestPac
Ein Außendienstunternehmen zu leiten ist harte Arbeit. Neben der Verwaltung von Aufträgen, der Disposition deines Teams...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,9 /5
(231)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Funktionen
3,9/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,9/5

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Zeigt 5 von 231 Bewertungen
Mary
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

After 15 years, I'm Still Happy with Choosing PestPac

Bewertet am 25.11.2019

The folks at WorkWave have always been wonderful and polite. They've often gone out of their way to...

The folks at WorkWave have always been wonderful and polite. They've often gone out of their way to help me find a solution to how I want to use the system and will be clear when my requests are not obtainable. They believe in their product and appreciate suggestions that can help to advance the usability of the software. Since we're close in proximity to their home office, their Project Managers have gone into the field with our Technicians just to observe how we are using the software and how it can be improved.

Vorteile

The PestPac product is very expansive. It performs so many functions very well and integrates them within the system seamlessly. The routing and scheduling has created substantial efficiencies in our routes. Also, as extensive as the system is, it is not terribly difficult to use and understand. I appreciate that WorkWave is always making tweaks and modifications to improve performance and usability.

Nachteile

There is so many faucets to this software which is great, but sometimes overwhelming. You don't always know where to find the option change you are looking for, or if it exists. It's also difficult to know in advance how one set-up or change in selection will impact bill/work routing/reporting. Also, there isn't always help on a page, or the help is not helpful. I do think in the past that some new changes/enhancements to the software are not tested as thoroughly as they should be (perhaps to meet deadlines). My one big gripe is that I do not like it when our hands our tied with Vendor Partners and we are unable to pick our own partner, such as the credit card processing or phone integration. There is no doubt that there have been snafus over the past 15-years, and some of them rather big snafus. But I still do not think that there is another pest software that is as layered and expansive as PestPac.

Antwort von WorkWave

Hi Mary - Thank you so much for your review, we are glad to hear you are still finding success with our software after 15 years!

Brad
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great software

Bewertet am 17.3.2021

We love Pestpac! My employees can work from home if needed because it is in the cloud. The...

We love Pestpac! My employees can work from home if needed because it is in the cloud. The pestpac mobile app allows my technicians and sales staff to work entirely with iphones and ipads. No more pre-printing tickets for the day, which saves time and money from needless trips back and forth to the office. Also, the customer support is quick, efficient, and will stay with us until our questions are anwered.

Vorteile

Pestpac software has transformed my business of the last five years. During that time, Pestpac has given us the tools to go paperless, collect customer reviews on an automated basis, digital sales presentations in the field, and streamlined contacting our customers with their automated texting feature. As a result, my revenues have gone up by 50% while adding very few employees.

Nachteile

There seems to be a larger learning curve for implementing add on software features. It usually takes us longer to implement, but is always worth it in the end.

In Betracht gezogene Alternativen

FieldRoutes

Antwort von WorkWave

Hi Brad!

Thank you for your review. We are so happy that PestPac has transformed your business! We love to hear success stories like you increasing your revenue by 50%, congratulations! We are also glad that PestPac was able to help you adapt to mobile and remote work. We look forward to our continued relationship with Preferred Pest Control.

Jennifer
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

PestPac - How we feel after using for 3 years...

Bewertet am 1.3.2019

Personally I love PestPac. It's frustrating at times, but I feel that I know what the software can...

Personally I love PestPac. It's frustrating at times, but I feel that I know what the software can and can't do. For example, the Dashboard just doesn't work for us. I want to know how many cancels I have per month - true cancels - but the Dashboard will tell me how many deletes, how many deactivates, etc. I just want to know my losses - so I have to pull separate reports that I put in Excel to create my own accurate dashboard. I feel comfortable using PestPac and know what it's limitations are - and I know how to compensate for them - However, the inability to bill monthly is killing us. If this is not something that PestPac can fix quickly I'm afraid we will be looking at switching software.

Vorteile

I like that I can do everything from send out estimates/leads to see my customer calls pop up on my screen, to hitting three buttons to run renewals. I like that I can get almost any data I need. I like that the customer support teams is very helpful, knowledgeable and friendly. PestPac offers a single solution to run a pest control and lawn care business. I like the levels of permission as a manager that I can give to my staff. I LOVE the task feature and the call features. I love that lead management is integrated with the set up and I don't have to enter information twice. I love the service set-up report. I love the collections module and the way it helps me track customers that are over 120 days past due and is integrated directly with ARM.

Nachteile

The main reason we are even considering switching from PestPac is because I cannot bill on a subscription basis from the account. Meaning, if I set up 2 payment plans - because my customer has 2 different services with my company (ie. pest and lawn) that when on autobill it charges my customers twice. This is a nightmare!! We have lost customers because they don't understand why we can't give them one monthly price and bill them 1 time per month. I want PestPac to be able to look at the bill to account and allow me to set up a payment plan based on ALL their services - and then only charge the credit card once per month for ALL services. I've had to create a fake service called monthly billing to try and do just that- however this messes up ALl our numbers. It makes it look like we have way more revenue than we actually do.

PestPac also has soooooo many different options that I never know exactly how to do something. It seems to take 50 steps to get something done.

Reports never seems to give consistent data. I run a report for January numbers and it's different every time I run it.

If you all would fix the bill to - it would be a no brainer and we would happily stay- even with the other set backs - but this is kind of a deal breaker for us.

John
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Capabilities Exceed Our Use

Bewertet am 14.11.2019

Just having a program that encompasses all our needs to track scheduling and history of services...

Just having a program that encompasses all our needs to track scheduling and history of services along with the ease of use is very beneficial.

Vorteile

Very intuitive, with a multitude of features. Tutorials are useful to train new office staff and software provides a vast array of information to store for customer database. Having our customer database stored securely off-site is a plus.

The capabilities of the program far exceed what our company has utilize as of yet, this is a good thing to have more capabilities than less.

Nachteile

Having to purchase licences for each user.

Some of the forms we print having to go on specific paper is a draw back.

Antwort von WorkWave

Hi John - Thank you so much for the great review! We are so glad to hear you are finding success with our software!

Travis
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Just a little tweaking.

Bewertet am 17.9.2019

Customer service is awesome. Even when You have forgotten how to do something they always treat you...

Customer service is awesome. Even when You have forgotten how to do something they always treat you with respect and explain everything as if you were first learning.

There is a lot of information to use and to learn but it all comes in due time. Depending on how you operate will determine how much you actually use. Sometimes I feel overwhelmed but at the same time, glad it is available.

Vorteile

Able to use a mobile app with customers to process invoices, Paperless system, Saves time, stores important info/documents and security.

Nachteile

Work wave is making changes/updates but I feel there are still some changes/tweaking that need to change or be added to make things better.

Antwort von WorkWave

Hi Travis - Thanks for your feedback, we are so glad you have found success with our mobile app and support team!

5 von 231 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

PestPac Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über PestPac.

PestPac bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

PestPac hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

PestPac unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

PestPac unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

PestPac kann in folgende Anwendungen integriert werden:

QuickBooks Online Advanced, SalesRabbit

PestPac bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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