The Studio Director

The Studio Director

Tanz- und Gymnastikstudio-Management und Verwaltung

4.6/5 (88 Bewertungen)

The Studio Director Übersicht

Der Studio Director ist eine webbasierte Lösung, die für Tanz- und Gymnastik-Studios entwickelt wurde, um Verwaltungs-und Managementaufgaben zu rationalisieren und zu organisieren. Studio-Besitzer und Manager können ihr Geschäft kontrollieren und besser erkennen, ob sie ein Dutzend oder tausend Kunden haben. Die Lösung ist auch ideal für den Einsatz in Musik-, Kunst-, Martial Arts-, Yoga- und Fitness-Studios.

Der Studio Director automatisiert praktisch jeden Aspekt des Tanzstudios, einschließlich administrativer Aufgaben wie Registrierung und Anmeldung, Anwesenheitsverfolgung, Kursleiter-Arbeitszeittabellen, Kundenmanagement, Skill-Tracking und vieles mehr. Die Lösung kann angepasst werden, um die spezifischen Funktionen bereitzustellen, die ein Unternehmen benötigt, einschließlich Überwachungs-und Berichterstattungstools.

Der Studio Director bietet Marketingkampagnen und Kommunikationsfunktionen, mit denen Benutzer benutzerdefinierte Briefe, E-Mails und Textnachrichten an eine Zielgruppe oder bestehende Kunden senden können. Benutzer können KlassenZertifikate, Rechnungen, Anweisungen, Berichtskarten und vorab genehmigte Klassenlisten erstellen, die mit dem Studio-Logo angepasst werden können.

Mit dem Studio Director können sich Kunden online registrieren, sich Klassen anzeigen lassen, sich einschreiben, ihre Kontaktinformationen ändern, ihre Anmeldung anzeigen, fällige Salden anzeigen lassen und sogar online bezahlen. Automatische Studiengebühren- und Anmeldegebühr-Funktionen werden die Berechnungen und Postgebühren automatisch ausführen. Die Lösung ermöglicht es den Studios, fast jedes Abrechnungsmodell einschließlich Multi-Class-Rabatten oder einer skalierten Unterrichtsstruktur anzubieten.

Der Studio Director enthält vollständige Suchfunktionen zum Suchen von Daten zu Klassen und Kursteilnehmern sowie zu Familien- und Kursleiterinformationen. Der Zugriff auf private Daten wird durch die Definition mehrerer Rollen gesichert, die es ausgewähltem Personal ermöglicht, bestimmte Arten von Informationen einzugeben oder zu ändern.

Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

The Studio Director Bewertungen

Gesamtbewertung
4.6/5
97% Positive Bewertungen
61
Ausgezeichnet
24
Sehr gut
2
Durchschnitt
0
Gering
1
Schlecht
Rachel Z.
Mit Google übersetzen

Review of The Studio Director by a Dance Studio Manager

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.2.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

I have worked in many corporate databases, and I have to say that I was pleasantly surprised when I started using The Studio Director. The dance studio I work for had already been using it for quite a few years when I became the studio manager. I was able to figure almost all of our daily functions in less than two days! The software is user-friendly, dynamic, and has great technical support! The staff are always friendly and prompt and have some kind of solution for most of our questions.

Vorteile

This software is dynamic! It lets us manager our studio store items and sales, our dance classes, seasons, and performances, our online client portal, our families, students, and communication methods - all in one program!

Nachteile

Setting up seasons can be a little complicated, depending on the various types of class set-ups we may want to offer - in the summer we have multiple 1-week camps, a 7-week session, grouped dance intensives, etc., and all require some real thought to make sure they are set-up correctly for the right dates, charges, and so they make sense to the client in their online registration portal. In addition, there is no good way to pick and choose clients to email out of a group - you can only email the whole group or an individual family, unless you can figure out which clients are which by their email address and delete them individually from the "to" line - which is near impossible!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Kim S.
Mit Google übersetzen

Studio Director customer support is top-notch! Timely return of phone calls and emails especially.

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 26.6.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Way more for our money, especially in the areas of customer service and access to reports. The recital planning features were extremely helpful and made good use of my time.

Vorteile

The recital planning features are in-depth and yet very user friendly. Their customer service folks never rush my questions and are always willing to walk me step by step through a new process. The number and types of reports are amazing...they have thought of everything we need before we even knew we needed it! Setting up seasons and classes is very user-friendly as well. But again, Studio Director's Customer Service sets them far above and apart from their competition. They are thorough, yes, but most of all, they are ACCESSIBLE!

Nachteile

1. There is NO good way to let our families know their account history. All of the option are confusing. The summary does not have enough info, the statements have too much info or too many lines of info that the families don't understand, and the other options are lacking as well. The way the account is set up in the portal is also confusing to many of our families.
2. We need to have more font/bolding/italicizing options for the class/event confirmations. Also, we need less automatic information put in and more access to putting in our own info. Our families were confused by the fact that their class time was in the chart, but their rehearsal time in the notes and at the top of the chart was overlooked because I couldn't make it stand out.
3. The family/EC information on the class rosters should not be centered; it makes them very difficult to read.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Amy S.
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Awesome program

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 23.6.2016
Quelle der Bewertung: Capterra

Studio Director has been an incredible program. It is easy to use and has helped us be organized. I am continually learning about features that the program includes that have saved me hours of work. I am impressed by the customer service and how quickly they respond to my questions. I also love that your customer service takes feedback and requests from me and other studios and is continually improving to better serve our needs.

Vorteile

It is easy to use and has helped me improve my communication with my families through emails (including automated emails), event confirmations, etc. I also love the many types of reports I can run and the incredible amounts of information available to me in so many formats.

Nachteile

I have recently incorporated welcome emails, new student emails, birthday emails, etc (drip campaigns). I would love an option to set up several new student drip campaigns. Specifically, I would like to be able to set up a different email to be automatically sent for each season to new enrollees. I have one set up currently, but have to manually send welcome emails to every other season.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
John S.
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From an owner's standpoint, this is the cream of the crop.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.12.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

It was the key to our growth from 1,200 to 4,500 +/-.

Vorteile

Very fast. Accessible by customers on PC or phone via app. Super search capability. Full accounting capability -- can support GAAP, tax, and custom reporting. Fits with QuickBooks. Support extremely responsive and new features appear every two or three months. Has many features competing programs don't have including elaborate skill tracking, inventory and event support. Price capped even with thousands of students in the system. Usage is highly customizable to speed registration work. Exhaustive standard reporting plus support can create custom reports. Most information can be exported to Excel. Can integrate with your web site, too, to show what's available. Useful for every member of the company and customers.

Nachteile

Can't consolidate accounts over several sites, so customers can end up enrolled in two or three places. Not as cheap as entry-level systems; this is the high end product for knowledgeable users. Doesn't allow API access to your data for customer reporting.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Becca H.
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I really like most of what Studio Director offers!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.6.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

I like that improvements are made regularly and that functions keep improving. I get quick email responses from the customer support team.

Nachteile

The cost is the biggest hang up for me. It's difficult for a small non-profit to keep up with rising costs without losing data (by deleting students.) Many of my parents have a difficult time using SD from a mobile device and I get complaints about that regularly. I would love for SD to integrate with MailChimp. When we use the templates for newsletters, if we take a break and come back to it, the system kicks us out and we have to start all over, would love for that to be auto saved or a setting that allows more time (if my admin is waiting for an answer from me.) I'd love to preschedule emails to go out at a later date as well as the ability to schedule credits to be used at a later date. A more efficient way to schedule private lessons through the software. An easy way to add teachers to emails that are sent out. Customizable evaluations for the teachers to fill out and email to students.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

The Studio Director Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

The Studio Director Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Rechnungsmanagement
  • Suchfunktion

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Erinnerungen
  • Integration in die Buchhaltung
  • Integration von Dritten
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal

The Studio Director Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über The Studio Director.

F. Welche Preispläne bietet The Studio Director an?

The Studio Director bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von The Studio Director?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von The Studio Director

F. Wer sind die typischen Nutzer von The Studio Director?

The Studio Director hat die folgenden typischen Kunden:

Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von The Studio Director unterstützt?

The Studio Director unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet The Studio Director an?

The Studio Director hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt The Studio Director mobile Geräte?

The Studio Director unterstützt die folgenden Geräte:

Android

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert The Studio Director?

The Studio Director kann in folgende Anwendungen integriert werden:

QuickBooks

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet The Studio Director an?

The Studio Director bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support