Über Streamtime

Streamtime ist ein Projektmanagement-Tool, das typischerweise in kleinen bis mittelgroßen Kreativunternehmen eingesetzt wird, die eine effektive Verwaltung von Projekten, Teams und Aufgaben benötigen. Grafikdesigner oder Werbeagenturen können Jobs planen, Fortschritte verfolgen und Chancen erkennen. Zu den Funktionen der Plattform gehören Studiomanagement-Tools für Vorschläge, Teamplanung, Zeiteingabe und Rechnungsstellung.

Streamtime hat die Arbeitszeittabelle durch die Verwendung intuitiver To-do-Listen neu erfunden, die automatisch aus Arbeitsplänen ausgefüllt werden. Studio-Manager können Aufgaben von „zu erledigen“ auf „erledigt“ ändern und sogar persönliche Aufgaben zu ihrem Zeitplan hinzufügen. Alle Stunden, die du für das Abschließen von Aufgaben benötigst, werden in den Jobberichten erfasst. Die Plattform ermöglicht es Benutzern, Aufgaben problemlos zwischen Teammitgliedern zu verschieben, Termine zu verschieben und Aufgaben im laufenden Betrieb neu zu ordnen.

Projektpläne werden mit einem einzigen Klick in offizielle Stellenangebote umgewandelt und können zum Drucken oder Senden in eine PDF-Datei umgewandelt werden. Die Integration von Streamtime mit Xero ermöglicht eine automatisch berechnete Kalkulation unter Verwendung der geloggten Zeitdaten des Teams, wodurch Arbeitspläne in Rechnungen umgewandelt werden. Das intelligente Dashboard der Lösung zeigt Fortschrittsberichte, Job-over-Run-Informationen und Leistungen in jeder gewünschten Detailstufe an. Die Funktion „Deep Data Dive“ filtert Jobs nach Kategorie für maßgeschneiderte Berichte, die als beliebiges Dateiformat exportiert werden können.

Preisoptionen ab:

40,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Streamtime

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Streamtime

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Streamtime: 90

  • API
  • Abrechenbare & nicht abrechenbare Stunden
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsportal
  • Agile Methodiken
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Rechnungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Zeiterfassung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • Dashboard-Erstellung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Planung
  • Etikettierung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fortschrittsverfolgung in Prozent
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Ideenmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kanban-Tafel
  • Kapazitätsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kostenverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundenportal
  • Mehrere Abrechnungstarife
  • Mehrere Projekte
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Meilensteinverfolgung
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobile App
  • Mobile Zeiterfassung
  • Mobiler Zugriff
  • Nutzungsberichte
  • Offline-Zeiterfassung
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zeiterfassung
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Prognose
  • Prognosen
  • Projekt-Abrechnung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Projektbuchhaltung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Projektzeiterfassung
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Ressourcen-Planung
  • Ressourcenmanagement
  • Ressourcenzuordnung und -planung
  • Statusverfolgung
  • Steuerrechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Suchen / filtern
  • Timer
  • Timesheet Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte

Alternativen

monday.com

4,6
Nr. 1 Alternative zu Streamtime
monday.com ist ein cloudbasiertes Work OS, mit dem Teams Workflow-Anwendungen in wenigen Minuten erstellen können, um...

Asana

4,4
Nr. 2 Alternative zu Streamtime
Asana ist eine Arbeits- und Projektmanagement-Lösung für Teams. Du kannst alles an einem Ort organisieren, von...

Basecamp

4,3
Nr. 3 Alternative zu Streamtime
Basecamp ist eine Anwendung zur Projektverwaltung und täglichen Aufgabenverfolgung, die sich für Teams jeder Größe...

Trello

4,5
Nr. 4 Alternative zu Streamtime
Von Vertrieb und Marketing bis hin zu Personalabteilungen und Betrieben können Teams Trello entwerfen und an ihre...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(219)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,8/5

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5 von 219 Bewertungen angezeigt
Billie S. Billie S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Grafikdesign
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Everything I need to manage, track and report on workflow.

Bewertet am 2.10.2018

I really like them as a company. The ethos, the values and the friendly nature of the team....

I really like them as a company. The ethos, the values and the friendly nature of the team. Professionals that enjoy getting the job done.

Vorteile

Comes from designers. It's simple and easy to use. Can get to it anywhere with an internet connection. The user experience is just right for the industry and the tasks I have to carry out. The team regularly ask for feedback and they listen to it. They then action and adapt the software progressively and are alway improving it. There is always training available and support which is prompt and efficient.

Nachteile

Originally I didn't like how large the header font was on the jobs and quotes etc. However it actually made me think more simplistically about naming conventions of jobs anyway. Plus they have listened to feedback and changed that now so you have options. Being with the system from the start and having been a long term user of the old Filemaker based system I know the company are simply trying to get it right so they do listen and tweak all the time.

Stephen T. Stephen T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

It works very well for an agency

Bewertet am 9.10.2020

They have been great to deal with, I have confidence that even if a feature is not there or...

They have been great to deal with, I have confidence that even if a feature is not there or something needs improving they will be working towards it.

Vorteile

It is made for agencies, covering the core functions requires. The To Dos are genius for setting up your taks for the day and clocking time. The cross linking is very good, they understand the workflow of an agency. We are confident that this software will enable us to grow.

We have looked for a long time to find the right project management tool, there are many that are well rated, and they may do one thing well. But none cover all the core functions required for a design or marketing agency, and deliver them in such a simple, friendly way.

Nachteile

It has no client portal, but as it has an API we are looking to build our own to complete the system.
There is also a lack of reporting, but again we have used to API to create our own dashboard - to track team time, holidays and efficiencies.

In Betracht gezogene Alternativen

Basecamp, monday.com, Workamajig und ActiveCollab

Gründe für den Wechsel zu Streamtime

We used Active Collabe for a few years which had some good bits its but was holding us back. We also have used Monday - which was incredibly basic. There is absolutely no comparison between Monday and Streamtime. BaseCamp is popular with agencies but is basic and nowhere as good as Streamtime. We also reviewed Workamajig, though this the closest to an Agency system, it is very complex to use, and would require someone dedicated to managing it. In my opinion, this feels way behind Streamtime because of usability. If the system isn't simple it won't get used properly and there will be quality and delivery issues.
Jonny S. Jonny S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

High level tasks that trickle down to employee todos is *brilliant*, better perf though please...

Bewertet am 22.3.2019

Cons continued:
... Streamtime. I feel like there must be a middle ground. Perhaps an extension...

Cons continued:
... Streamtime. I feel like there must be a middle ground. Perhaps an extension that logs to the To Do? Hell... we'd probably pay for an extension that did that just to get better records from those 2 employees. I can understand sticking to your game plan, but in reality you have a product that goes further than the "lets kill timers" ethos - could be worth backing down on that a bit for the sake of your users.

Describe your overall experience with Streamtime
- Tracking budget vs time used. Knowing how far under/over at a glace is great (esp via the Priorities board)
- Using Priorities to track the overall state of each project (To quote, Quote sent, Ready to start, Design, Dev, Ready to invoice, Invoiced etc).
- Letting employees know what they should work on this week.

Vorteile

Organising employees time with per day to-do lists with hour estimates is *brilliant*. We used to rely on Teamweek - which was excellent for high level project tracking. But now when fleshing out project timelines, it automatically sets up peoples weeks for them. Thats what makes Streamtime killer af. The rest of the features just make *that* feature more and more useful and harder to give up.

The integration between all aspects of running our business is *excellent*.

Moving away from detailed time keeping via a timer has been great in many ways and for most of the team means they can focus on the work and drag down work as it's done. However, as we're finding the integration with so many more aspects is so good - and some employees can now track time much easier so do a better job - ironically we're starting to care more about time records than ever before because we can actually make business decisions based on them. (More on that below).

Priorities was the last missing piece that really made it possible to move off almost all other platforms in favour of this as a central tool.

We still use Trello to manage the smaller tasks within a project, we know there are sub tasks but our projects often result in 100s of smaller tasks being made/archived/reassigned so for now we're unable to move to subtasks to do this.

Nachteile

The performance of the Schedule>To Do view is really problematic but performance on all pages needs work. In particular:

- Scrolling sideways often leads to jumps in whole months when I only wanted to see the next/previous week.
- When I do scroll to the next week/month it often reloads existing tiles and then takes quite a while (rarely less than 5s - we have 100mb/s down and 40mb/s up so our connection isn't the issue.

As someone who spends hours looking at these screen this can be quite irritating.

That said it provides a huge amount of benefit so I put up with that slowness - however I know other people in the team don't use it because it's so slow and they don't use the rest of the product enough to realise the slowness is worth it (quoting, schedule>jobs view, reporting, review time logs etc).

Lists not being reorderable in priorities is quite a pain. I've resorted to adding 2 temporary lists at the start so that if I ever need to add a new column its a heap less work.

I know it's central to your product ethos not to have a timer, and that works really well for most of our staff, but we have 2 people who *want* to use a timer because they personally like to. Not having any timer at all is a bit of a pain and made it **really** ****REALLY**** hard to get them to use the product. We literally ended up looking at alternatives because of this point before I had to make a captains call and so now they use Harvest to track time and then transfer that time into...

Antwort von Streamtime

This is an awesome review Jonny and the good news we are addressing speed and these things, I'll reach out to you personally and see if you can help with our testing.

Bianca P. Bianca P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

A new level of productivity, self management and visibility from our team

Bewertet am 4.8.2021

The ability to filter reporting data is fantastic. We couldn't easily calculate profitability and...

The ability to filter reporting data is fantastic. We couldn't easily calculate profitability and performance levels before, and it's highlighted and helped us improve those things really quickly now that we can see what's going on!

Vorteile

the ability to set up pre populated project templates, products, and rate cards. This speeds up a lot of our admin tasks associated with setting up projects.
Followed by the ease and clarity of the time and expense tracking against the quotes, and the filtering of information so we can report on all the important things we need to know for business profitability and good client experiences.

Nachteile

It would be great to have the contact details of the project Contact automatically visible in the project vs just their name. then we wouldn't have to copy and paste them into the project or open another tab to view their contact details while working on the project.

It would also be great if quotes with our messages automatically got sent to the person who's sending them, and there was a pdf attachment the client could reference at a future date if we edited the quote for any reason.

Taylor W. Taylor W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best time tracking platform I have ever used

Bewertet am 3.2.2021

Streamtime’s time tracking works the same way my brain works. This is how I have always wanted to...

Streamtime’s time tracking works the same way my brain works. This is how I have always wanted to log my time. I hope I never have to use anything else.

Vorteile

Streamtime is hands down the best time tracking experience I have ever had.

Nachteile

Task management features are a little light.

In Betracht gezogene Alternativen

Asana, Trello und Wrike

Warum Streamtime gewählt wurde

We wanted something that was easier to use that allowed us to better manage what our employees are working on while they worked from home.

Zuvor genutzte Software

ProProfs Project

Gründe für den Wechsel zu Streamtime

Far better user experience. The other services may have many more features, but more features means more time managing the platform. Streamtime has exact feature set and user experience we were looking for.
5 von 219 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Streamtime Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Streamtime.

Streamtime bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 40,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Streamtime hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Streamtime unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Streamtime unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone (mobil)

Streamtime kann in folgende Anwendungen integriert werden:

MYOB Business, Quickbooks Online, Xero, Zapier

Streamtime bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

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