MedicsPremier Funktionen, Bewertungen & Alternativen

MedicsPremier

Online medical billing with integrated practice management

3.8/5 (13 Bewertungen)

MedicsPremier Übersicht

MedicsPremier is a medical billing software solution from Advanced Data Systems, available for cloud-based deployment or installed on-premise. The ICD-10 compliant product also encompasses facility management capabilities, making it ideal for specialized medical practices offering behavioural health services to radiology and scalable enough to cater for all sizes. MedicsPremier places smarter scheduling at its heart with tools for streamlining workflow, raising productivity and crucially monetizing treatments successfully. Specialty-specific scheduling ensures straightforward single appointments can be processed alongside those served by multiple providers over multiple occasions. Automated patient workflow keeps watch over people and information as it travels through the practice, while built-in auditing also tracks system user activity.

Via the detailed demographics window, MedicsPremier makes patient information management intuitive and accessible remotely thanks to MedicsMobile app support. Claim tracking capabilities are added through Change Healthcare’s Emdeon at no extra cost and providing real time feedback on pending claims plus payer status. The system leverages specialty-specific EDI (Electronic Data Interchange) for claims, eligibility reconciliation (EOBs), denial management, staff compensation as well as automobile medical EDI. Extra noteworthy features include integrated document scanning, inventory management with tax calculation and HL7 compliance for easy integration with similarly compliant systems.

Preis

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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

MedicsPremier Bewertungen

Gesamtbewertung
3.8/5
77% Positive Bewertungen
4
Ausgezeichnet
6
Sehr gut
0
Durchschnitt
2
Gering
1
Schlecht

Kundenservice Personal ist super! Aber sobald sie anrufen, um ein Problem zu lösen, die meiste Zeit sie nicht wissen, wie zu lösen. Die meiste Zeit müssen sie uns zurückbringen.

Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 12.07.2017
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Dass wir nicht auf verschiedene Tabs auf Patientendos gefüllt haben. In der Lage, Rechnungen und Briefe zu drucken und sie im pdf-Format zu speichern.

Nachteile

Kann nicht die angemessenen Berichte für unsere Praxis ausdrucken. Nicht in der Lage, unsere eigenen benutzerdefinierten Formulare zu beheben. Riesige Nachteile sind, dass wir ständig sicherstellen müssen, dass der Versicherungsauftrag geklickt wird, sonst werden die hcfas nicht drucken ... unter anderem. Kein sehr glücklich mit diesem neuen System.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

4.0/10

Einfach zu bedienendes System

Bewertet am 30.05.2016
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Ich bekomme schnell Service, wann immer wir es brauchen. Die Arbeit ist schnell abgeschlossen.

Nachteile

Wenn du nach einem Crash neu installieren musst, wirst du in der Nähe von dem bezahlen, was du bezahlt hast, um das System an erster Stelle zu bekommen. Sollte nicht sein, wenn Sie zahlen eine jährliche Gebühr, um den Service zu erhalten.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

Great customer service!

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 20.03.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Training was simple and easy to learn. This software is extremely user friendly and if there is something you don’t know, customer support is very helpful.

Nachteile

Sometimes the system crashes and you have to restart it or reinstall it. That’s really the only con I can think of.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10

We are largely unhappy with ADS.

Bewertet am 04.06.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

The posting process is elegant and easy. We are able to easily create records for new patients, although the system will not tell you if you have a duplicate entry nor are you able to delete an entry even if duplicated

Nachteile

We cannot look up mental health benefits in any useful way, despite being assured we could. We cannot use the product for payroll because of repeated inaccuracies in the way the system seems to randomly miss ERH payments. Submitting claims is not the "push of a button" we were promised, but rather a 27-step process (yes, we counted). Customer service is hit and miss. Some folks there are conscientious and thoughtful, others are impossible to understand or apathetic at best. At one point the system was down for two days and not one of our calls to customer service were answered nor were any of our multiple email requests for help.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

1.0/10

Könnte nicht mehr verlangen!

Bewertet am 23.03.2016
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

Das Produkt ist benutzerfreundlich und die Nachhilfe ist stark.

Nachteile

Es gibt keine Probleme mit dem Produkt / Verkäufer. Irgendwelche Probleme sind unbedeutend, dass es eine Verschwendung von Zeit ist, um darüber nachzudenken.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

MedicsPremier Preis

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Contact for free demo and full pricing information.

MedicsPremier Funktionen

  • Automated patient workflow for tracking persons and data
  • Billing Estimates
  • Calculate sales taxes and manage product inventories
  • Claims tracking with comprehensive, automated EDI
  • Demographics window for rich patient information management
  • Denial Management
  • Document Scanning
  • HL7 Compliant
  • HL7 compliant for seamless integration with HL7 systems
  • Hundreds of reporting options with Excel export
  • MedicsMobile app support for mobiles and web devices
  • Patient Eligibility Checks
  • Patient Payment History
  • Payment Processing
  • Real-time management and analytics dashboards
  • Remittance Advice
  • Scan documents such as forms, IDs and insurance cards
  • Schedule specialty-specific appointments of all kinds
  • Specialty-specific
  • Statements & Collections

MedicsPremier Vorteile

  • Patient information management delivered via intuitive demographics, while speciality-specific scheduling allows appointments of all kinds to be accommodated.
  • Automated patient workflow provides oversight of not only patient travel through practice or facility, but also the associated information flow.
  • Track claim status in real-time thanks to Vision Claim Tracking support via Emdeon, while specialty-specific EDI informs on claims, reconciliation, denials, compensation and more.
  • Integrated document scanning aids a secure paperless workflow, transferring sensitive data from insurance cards, IDs and more directly into patient records.
  • Access real-time management and analytics dashboards featuring hundreds of report options configurable to process, date, time and exportable to Excel.
  • MedicsPremier Häufig gestellte Fragen

    Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über MedicsPremier.

    F. Welche Preispläne bietet MedicsPremier an?

    MedicsPremier bietet folgende Kostenpläne an:

    Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

    Kostenlose Testversion: Nicht verfügbar

    Contact for free demo and full pricing information.

    F. Was sind die Hauptfunktionen von MedicsPremier?

    MedicsPremier bietet die folgenden Funktionen:

    • Automated patient workflow for tracking persons and data
    • Billing Estimates
    • Calculate sales taxes and manage product inventories
    • Claims tracking with comprehensive, automated EDI
    • Demographics window for rich patient information management
    • Denial Management
    • Document Scanning
    • HL7 Compliant
    • HL7 compliant for seamless integration with HL7 systems
    • Hundreds of reporting options with Excel export
    • MedicsMobile app support for mobiles and web devices
    • Patient Eligibility Checks
    • Patient Payment History
    • Payment Processing
    • Real-time management and analytics dashboards
    • Remittance Advice
    • Scan documents such as forms, IDs and insurance cards
    • Schedule specialty-specific appointments of all kinds
    • Specialty-specific
    • Statements & Collections

    F. Wer sind die typischen Nutzer von MedicsPremier?

    MedicsPremier hat die folgenden typischen Kunden:

    Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

    F: Welche Sprachen werden von MedicsPremier unterstützt?

    MedicsPremier unterstützt die folgenden Sprachen:

    Englisch

    F. Welche Preispläne bietet MedicsPremier an?

    MedicsPremier hat folgende Preismodelle:

    Einmalige Lizenz, Abonnement

    F. Unterstützt MedicsPremier mobile Geräte?

    Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte MedicsPremier unterstützt

    F. Mit welchen anderen Applikationen integriert MedicsPremier?

    Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen MedicsPremier hat

    F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet MedicsPremier an?

    MedicsPremier bietet folgende Optionen für Kundensupport:

    Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen