OnTime 360
Über OnTime 360
OnTime 360 ist eine cloudbasierte Software von Vesigo Studios, die für verschiedene Arten von Transportunternehmen entwickelt wurde, einschließlich Kuriere, Frachtführer und Lieferunternehmen. Die Lösung bietet Tools für Teamzusammenarbeit, genaue Auftragsdisposition und intelligente Zuweisung von Fahrern. OnTime 360 lässt sich über seine API in andere Softwaresysteme integrieren und ist so konzipiert, dass es mit regionaler Formatierung und Unicode-Unterstützung arbeiten kann. Nutzer können Daten in jeder Sprache eingeben und Daten, Uhrzeiten, Nummern und Währungen in ihrem bevorzugten regionalen Format anzeigen.
OnTime 360 umfasst ein Fahrzeugmanagementsystem, mit dem Nutzer den genauen Standort von Fahrzeugen verfolgen, Wartungsanforderungen nach Kilometerstand oder Datum verwalten und Nutzer automatisch benachrichtigen können, wenn geplante Wartungspunkte erreicht werden. Die Tracking- und Tracing-Funktion hilft Nutzern, den Preis sofort zu berechnen und eine Benachrichtigung an Fahrer zu senden, wenn ein Kunde um eine Serviceänderung bittet. Ebenfalls enthalten sind Abrechnungstools, mit denen Rechnungen automatisch nach dem Abrechnungszyklus von Kunden erstellt werden können.
OnTime 360 verfügt über einen Workflow-Designer, mit dem Nutzer bestimmte Funktionen anpassen können, z. B. die Einrichtung bestimmter Auslöser, um Benachrichtigungen an eine große Gruppe zu senden, mit Kontrolle über die Zustellungsmethoden und Inhalte. Die Lösung vereinfacht auch die Gehaltsabrechnung und Lohnberechnung, indem sie eine Zeitschaltuhrfunktion bietet, die die genaue protokollierte Zeit, verarbeiteten Aufträge und zurückgelegte Distanz erfasst.
OnTime 360 ist mit verschiedenen mobilen Geräten kompatibel und ermöglicht es Nutzern, offline zu arbeiten, wenn keine Internetverbindung besteht, wobei alle Stammdaten automatisch synchronisiert werden, sobald das Mobilgerät wieder Signale empfängt und eine Internetverbindung hat.
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- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
After 5 months of trying to get this system functioning we had to abandon it
Bewertet am 27.2.2018
Vorteile
Saving quotes was a nice feature. The web portal is nice and the drive mobile app is also user well done. It can take on a variety of complex rates and make them work, however it is very time consuming and complex to set up. You can customize a lot of features, and import data to OnTime360, which can be helpful but also messy, requiring time to clean up what is imported.
Nachteile
Save your money and your time. OnTime360 IS NOT completely mobile. If you are a fast paced small business and your dispatchers are not always at a windows computer 24hrs a day good luck! You will need a windows operating system laptop or tablet to lug around with internet access. Their customer service lacks in following up with things they need to get back to you on. They will answer your questions, but they are also rigid and not willing to take customer suggestions to make improvements that will benefit a broader base of clients. They make everything sound simple and it is not. I can generally easily learn most software programs, so I am not computer illiterate. I have to cancel and lose 6 months worth of money, because I asked how will my dispatcher will log in when they are not in the office to late in the game. Their answer is that cannot be done, and we will not make that available and we are not giving you any of your money back. Coming from using another dispatching software system for many years, I never liked the OnTime Dispatch you must use multiple screens and to get anything done and you cannot easily see what your drivers are working on. The functionality, updating, syncing is slow, even though we have high speed internet, and they could never get me an answer as to why.
Antwort von Vesigo Studios
We are sorry to see that you have chosen to close your OnTime 360 account.
Many of our customers agree that our price quotes feature, Customer Web Portal, new Mobile Applications for drivers, and flexible pricing are among our many great features.
Our unlimited in-house Customer Service is included free of charge to our customers using all OnTime subscription levels. Many of our customer's suggestions have been included in recent updates to our software. Of course, as with any new software system, there is a learning curve and we welcome our customers to call or email us at their convenience.
We understand that, despite our continual efforts, some of the difficulties you were having could not be resolved to your satisfaction. Please note that a partial refund was provided. As always, we strive to take our customers recommendations and constructive criticism into consideration and continually work to improve. We appreciate you taking time to give us your feedback.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
HAVE LOVED IT FROM DAY 1
Bewertet am 30.5.2019
It has helped our business be up to date and more efficient.
It has helped our business be up to date and more efficient.
Vorteile
The versatility from day one! The ease of use.
Nachteile
I would like to see the reports have the ability to be modified for more specific uses.
In Betracht gezogene Alternativen
JobberGründe für den Wechsel zu OnTime 360
Ontime allowed us to use the software with out changing any thing.- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Courier Companies viewpoints of OnTime360 uses.
Bewertet am 26.10.2023
Vorteile
Their customer services is not only prompt but deeply intuitive. I don't know how many times I call service support to receive someone reading a script with little actual use of a services knowledgeable enough to help with the un-hinged causal or silly questions. Top Tear Support from Ontime every time.
Nachteile
The billing system, i do think it is a bit of user faulty bits but the billing system seems so hard to manage and file. Along with Report systems and building reports. You really need to have a sandbox setting to be able to go in and mess things up and then learn how to edit them while you work as to not affect the actual accounts almost.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
I regret not switching to OnTime sooner
Bewertet am 29.3.2022
Overall I wish we would’ve implemented this program sooner. The efficiency has increased as well as...
Overall I wish we would’ve implemented this program sooner. The efficiency has increased as well as reducing a lot of tedious office work that is now unnecessary. There are so many detailed functions of the program that we use daily. Customer service/technical support is amazing. They answer pretty much right away and are able to help in real time, emails are also responded to within 24 hours. The guys and Technical Support are invaluable and I can’t say enough things about their promptness, knowledge, and the courteousness and willingness to help figure out a problem and provide a solution. We talk almost daily about how much this program/features have helped our business.
Vorteile
It easily organizes all of our jobs so that nothing gets missed. We no longer rely on memory/paper trail to get the job done. It provides excellent proof of delivery and has streamlined back and office procedure considerably. It is a huge selling point to our clients to be able to have a professional platform with all of the features to present to them to gain new clients. Our clients along with drivers and myself as the main office administrator, have been extremely satisfied with this new change and ease of use across-the-board. It has taken us to the next level and increased efficiency, we are thankful daily for on time and have considered it to be one of the best business decisions we have made.
Nachteile
The order in which the route stops appear is a little confusing to program at first. When setting up there were some things I wish I would’ve known before hand to avoid mistakes made but it was an opportunity to learn the software better. A nice feature would be to add in when the item is estimated to be picked up instead of starting the tracking from actual pickup time.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
This is integral to our company's day to day function
Bewertet am 30.3.2022
We are quite pleased with the software, the company, their service. They keep refining it and...
We are quite pleased with the software, the company, their service. They keep refining it and adding features, which makes our job easier.
Vorteile
The best feature to this software is the customer web portal. It helps us boost sales and reduces our phone traffic immensely. The technical support is outstanding. When an issue arrises it is dealt with quickly and competently. The tracking screen is easy to use
Nachteile
The receive payment area could use improvement, but it only comes up twice monthly in our company so it isn't a big problem at all.
OnTime 360 Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über OnTime 360.F. Welche Preispläne bietet OnTime 360 an?
OnTime 360 bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 99,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von OnTime 360?
OnTime 360 hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von OnTime 360 unterstützt?
OnTime 360 unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt OnTime 360 mobile Geräte?
OnTime 360 unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert OnTime 360?
OnTime 360 kann in folgende Anwendungen integriert werden:
FreshBooks, Microsoft Excel, QuickBooks Online Advanced, Xero
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet OnTime 360 an?
OnTime 360 bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support
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