SiteMinder

Echtzeit-Marketing und Management von Online-Hotelbuchungen

4 /5 (105 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

SiteMinder Übersicht

Was ist SiteMinder?

SiteMinder ist eine Suite von integrierten Cloud-basierten Lösungen für globales Auflisten von Hotelzimmern und Marketingunternehmen, die Buchungen entgegennehmen und die Preisentwicklung beobachten kann

SiteMinder Übersicht

Kosten

Beginnt ab
29,00 £

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

SiteMinder Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch und 3 weitere , Portugiesisch, Spanisch, Thai

Medien

SiteMinder’s intuitive booking engine is designed from the ground up to optimise every step of the direct hotel booking experience - from attracting guests to converting them into your guests
Know your competitors’ like-for-like room rates and attribute comparisons, with up to 10 competitors in one view
Don’t give future guests reason to not trust your rates by addressing any parity issues before they become a problem
Connect to more hotel distribution channels in less time with pooled inventory
Know which bookings channels work the hardest for your property
Mobile-first - capture every opportunity on-the-go with a seamless and secure 3-step guest booking experience in the palm of their hands.
Videos zu SiteMinder SiteMinder Screenshot: SiteMinder’s intuitive booking engine is designed from the ground up to optimise every step of the direct hotel booking experience - from attracting guests to converting them into your guests SiteMinder Screenshot: Know your competitors’ like-for-like room rates and attribute comparisons, with up to 10 competitors in one view SiteMinder Screenshot: Don’t give future guests reason to not trust your rates by addressing any parity issues before they become a problem SiteMinder Screenshot: Connect to more hotel distribution channels in less time with pooled inventory SiteMinder Screenshot: Know which bookings channels work the hardest for your property SiteMinder Screenshot: Mobile-first - capture every opportunity on-the-go with a seamless and secure 3-step guest booking experience in the palm of their hands.

SiteMinder Bewertungen

SiteMinder Bewertungen

Gesamtbewertung
4
/
5
Ausgezeichnet
58

Sehr gut
22

Durchschnitt
9

Gering
4

Schlecht
12

Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4,1
Kundenbetreuung
3,6
76% haben diese Anwendung empfohlen
Verifizierter Rezensent

Einbindungsprozess über Monate

Der Auftrag wurde verzögert, wir haben nun 21 Monate auf die Anbindung gewartet


Linda P.

A BREATH OF FRESH AIR

Peace of Mind, StressFREE, Happy working with them and Relief!


Mit Google übersetzen
Marlon N.

Great channel manager & user-friendly

The property I manage online is displaying live availability 24/7 across many channels, including Airbnb which is becoming a popular OTA. Room rates can easily be adjusted for specific periods. Overall this is one of best systems ever and very user friendly, which is very important.


Mit Google übersetzen
Dave H.

Flaky product, never make any improvements, terrible customer service

I would never recommend this to anyone. The support is awful, they have little idea about the product. Honestly, it is easier to muck about with it yourself and find the solution on your own than call a useless support team who rarely know what they are doing. I don't think I've ever called and found them to be useful.

There is no one in charge, you cannot speak to anyone in authority to get anything done and they refuse point blank to deal with any suggestions, let alone complaints.

They do not give two hoots about their customers' experience. Every time the money comes out of my bank each month I feel sick. I literally hate paying them. I can't wait to find an alternative. Till then better the devil you know.


Mit Google übersetzen
Don B.

SiteMinder Proper is Good, GDS...not so much

SiteMinder proper is a positive experience.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter

Einbindungsprozess über Monate

Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 29.9.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

Der Auftrag wurde verzögert, wir haben nun 21 Monate auf die Anbindung gewartet

Vorteile

Es wäre eine mögliche Ergänzung im CM Bereich gewesen

Nachteile

Der Support vom Siteminder ist nicht hilfreich

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Linda P.
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A BREATH OF FRESH AIR

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 20.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Peace of Mind, StressFREE, Happy working with them and Relief!

Vorteile

From the Outset, the Sales Representative was incredible informative, honest, and consistently followed through every step of the way.
The website on extranet looks professional, is user friendly, has everything that we need ...
The Support (whilst on a FREE TRIAL) is OUTSTANDING.
We went through a painLESS few day process that took the previous Channel Manager months to get right (and they only managed to perfect two OTAs, after a lot of PAIN) ...
At first I was very reluctant to spend more on this service ,and now I am so delighted that I listened to the rep, made the much-needed change over to SiteMinder, and that I that have been and still am working with the rep

Nachteile

There are no cons at this stage ...
We have a Wix website and used two of their "preferred" channel managers (they "sacked Myallocator who were really good and then contracted with HotelRunner, who were an absolute nightmare to work with, for six months . The comparison goes without having to say anything more (read the above "Pros")

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Antwort von SiteMinder

Hi Linda,

Thank you for your great feedback.

We are thrilled that you have had such a positive experience with your SiteMinder sales representative and our support team!

Thanks again and please let us know if we can be of any assistance.

Thanks,
The team @ SiteMinder

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Marlon N.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great channel manager & user-friendly

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The property I manage online is displaying live availability 24/7 across many channels, including Airbnb which is becoming a popular OTA. Room rates can easily be adjusted for specific periods. Overall this is one of best systems ever and very user friendly, which is very important.

Vorteile

It is so easy to setup; from adding a new channel to the mapping process. Rates can easily be configured for specific room types and channels, unlike others which are not so flexible.

Nachteile

Does not have HBSi connectivity. Some channels such as Flight Centre, Apple Leisure Group/Mark Travel Corporation connect via HBSi and I am using Synxis for this.

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Antwort von SiteMinder

Hi Marlon,

First of all, thank you for letting us be part of your journey! And thank you for your thoughtful feedback.

We're so pleased to hear that you find our systems efficient and user-friendly, and that you understand our passion for improving your service and customer experience everyday! Customers like you make it all worthwhile.

We appreciate your feedback and will take to our product team as we are always looking to improve our user experience. So thanks for sharing, and thanks for trusting us to be your partner.

All the best,

Misha

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Dave H.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Flaky product, never make any improvements, terrible customer service

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 16.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I would never recommend this to anyone. The support is awful, they have little idea about the product. Honestly, it is easier to muck about with it yourself and find the solution on your own than call a useless support team who rarely know what they are doing. I don't think I've ever called and found them to be useful.

There is no one in charge, you cannot speak to anyone in authority to get anything done and they refuse point blank to deal with any suggestions, let alone complaints.

They do not give two hoots about their customers' experience. Every time the money comes out of my bank each month I feel sick. I literally hate paying them. I can't wait to find an alternative. Till then better the devil you know.

Vorteile

The chanel manager works and makes it easy to manage mutiple selling platfroms.

Nachteile

I have been using this for 2 years and in that time they have made not one single improvement to anything. I buy a suite of products. Little Hotelier (back office) Siteminder (Channel Manager) and The Booking Button (online reservation booking engine)

Little hotelier is a terrible product. I was guaranteed when I signed up that there would be a major update to this software, but there has been nothing. not one single thing to improve it. This platform looks and functions like it was built to run on windows 95. It is terrible.

The booking button lacks functionality. It works in part, but they never make any improvements. One major thing is that you cant translate promotions, so you are stuck with the one language that you use to set up the majority. You can translate most screens, but not promotions. I reported this issue in 2018 and was guaranteed that it would be looked into, but a year later and it is exactly the same.

The iPhone app is one of the worst apps I've ever used. I've tried to give feedback on it, but it falls on deaf ears. They literally do not care about their customers.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SiteMinder

Hi Dave,

I run our customer success team here out of Sydney and was hoping to set up a call one of these evenings/your morning to understand your situation better.

By the way I just sent about 15-20 minutes going through your website, OTA setups, Google Places, social media channels, room descriptions / rates/ photos. You have an awesome pråçoperty and absolutely nailed how to use the products...very impressive.

Kindly let me know what morning this week works for you so I can better understand your needs and address them.

Thank you,
Mike
Customer Success

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Don B.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

SiteMinder Proper is Good, GDS...not so much

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 23.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

SiteMinder proper is a positive experience.

Vorteile

The flat fee makes it easy to budget and not have to analyze/verify/reconcile every month.

Nachteile

The SiteMinder program works well. My praises for GDS by SiteMinder are less, as its major functionality flaw for me is that travel agent information does not load into my reservations, creating a nightmare to keep staff trained and abreast of how to work-around this major deficiency.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SiteMinder

Hi Don,

First of all, thank you letting us be part of your journey! And thank you for your thoughtful feedback.

We're so pleased to hear that you find our products user-friendly and time saving, and that you understand our passion for improving your service and customer experience everyday!

We are always looking feedback on how to improve so we'll be taking back your feedback to our product team. Thank you for taking the time to leave us your thoughts.

In the meantime, we regularly release products and updates which you can check out on the SiteMinder Release page here: https://help.siteminder.com/s/Releases?language=en_US

We have more exciting updates coming in the meantime, so stay tuned and we hope that these improvements will make life easier for you, Don.

Please let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products.

Thank you again for trusting us to be your partner!

All the best,

Misha

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,3/10
Basierend auf 105 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SiteMinder Preis

SiteMinder Preis

Beginnt ab
29,00 £
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Basierend auf 105 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SiteMinder Funktionen

SiteMinder Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Angebotsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Elektronische Zahlungen
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Kalenderverwaltung
Kanalmanagement
Kreditkartenbearbeitung
Online-Buchungsintegration
Preismanagement
Rabattmanagement
Rechnungsmanagement
Reservierung-Management
Reservierungs-Management
Verfügbarkeit-Management
Zimmerbuchung
Funktionen
4/5
Basierend auf 105 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für SiteMinder

Zusätzliche Informationen für SiteMinder

Schlüssel-Features von SiteMinder

  • Anpassbare Website-Vorlagen
  • Automatisieren von Inventar und Preisen direkt vom PMS
  • Canvas Website-Ersteller für auf die Marke abgestimmte Hotel-Websites
  • Channel-Manager für die Aufnahme von Hotelzimmern, die online gebucht werden können
  • Dashboard-Ansichten von Online-Vertrieb und Channel-Performance
  • Echtzeit-Performance-Reporting mit einem Klick exportieren
  • Facebook-kompatibel, um Reisende auch unterwegs zu erreichen
  • Google Maps-Integration für das Hinzufügen von Hoteladressen
  • Mehrfachintegrationen mit globalen Branchennetzwerken
  • Prophet-Modul für aktualisierte Preisgestaltung
  • TheBookingButton fügt eine Buchungsmaschine zu bestehenden Websites hinzu
  • Unterstützt mehrere Währungen und Sprachen
  • Veröffentliche alle Zimmer online, um die Einnahmen zu maximieren
  • Webseiten und Buchungsmaschinen, für den mobilen Zugriff optimiert
  • Zahlungs-Gateway-Optionen, um die Web-Zahlungen in Echtzeit zu erleichtern
  • Zwei-Wege-Verbindungen zu den Top-Buchungskanälen der Welt
  • Überwache die Preise der Wettbewerber und die Nachfrage, um Deine Umsätze zu prognostizieren
  • Überwachen der Kanäle, um zu sehen, welche die meisten Einnahmen erzeugen

SiteMinder Häufig gestellte Fragen

SiteMinder Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SiteMinder.

F. Welche Preispläne bietet SiteMinder an?

SiteMinder bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 29,00 £

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SiteMinder?

SiteMinder bietet die folgenden Funktionen:

  • Automatisieren von Inventar und Preisen direkt vom PMS
  • Canvas Website-Ersteller für auf die Marke abgestimmte Hotel-Websites
  • Channel-Manager für die Aufnahme von Hotelzimmern, die online gebucht werden können
  • Anpassbare Website-Vorlagen
  • Dashboard-Ansichten von Online-Vertrieb und Channel-Performance
  • Facebook-kompatibel, um Reisende auch unterwegs zu erreichen
  • Google Maps-Integration für das Hinzufügen von Hoteladressen
  • Veröffentliche alle Zimmer online, um die Einnahmen zu maximieren
  • Überwachen der Kanäle, um zu sehen, welche die meisten Einnahmen erzeugen
  • Überwache die Preise der Wettbewerber und die Nachfrage, um Deine Umsätze zu prognostizieren
  • Mehrfachintegrationen mit globalen Branchennetzwerken
  • Zahlungs-Gateway-Optionen, um die Web-Zahlungen in Echtzeit zu erleichtern
  • Prophet-Modul für aktualisierte Preisgestaltung
  • Echtzeit-Performance-Reporting mit einem Klick exportieren
  • Unterstützt mehrere Währungen und Sprachen
  • TheBookingButton fügt eine Buchungsmaschine zu bestehenden Websites hinzu
  • Zwei-Wege-Verbindungen zu den Top-Buchungskanälen der Welt
  • Webseiten und Buchungsmaschinen, für den mobilen Zugriff optimiert

F. Wer sind die typischen Nutzer von SiteMinder?

SiteMinder hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SiteMinder unterstützt?

SiteMinder unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet SiteMinder an?

SiteMinder hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt SiteMinder mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte SiteMinder unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SiteMinder?

SiteMinder kann in folgende Anwendungen integriert werden:

5stelle*, Elina, Innkey PMS, InnkeyPOS, Preno, SAP Fieldglass, Streamline, WebRezPro, hoteliga, roomMaster Anywhere

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SiteMinder an?

SiteMinder bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Telefon-Support, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen