Tidio

Kommunikator für Unternehmen. Live-Chat, Messenger und E-Mail.

4,7 /5 (183 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Tidio Übersicht

Was ist Tidio?

Tidio Chat ist eine webbasierte Livechat-Software, die Nachrichten von E-Mails, Facebook Messenger und Website-Chat-Widgets in einer einheitlichen Oberfläche kombiniert. Dadurch können Vertreter alle Kundennachrichten gleichzeitig mit den gleichen Tools bearbeiten, ganz unabhängig von ihrer Quelle.

Tidio Chat bietet vielfältige Livechat-Optionen: Die Nutzer können aus individuell anpassbaren Chat-Widgets, Seitenleisten und speziellen Chatseiten auswählen. Drei Chat-Widget-Stile (klassisch, modern und geschäftlich) stehen zur Verfügung und die Nutzer können die Farbe, die Schaltflächenpositionen und Statusmeldungen des Popup anpassen. Die Chatseiten können auch mit verschiedenen Hintergrundbildern und Begrüßungsnachrichten angepasst werden. Zudem können Nutzer eine individuelle Umfrage hinzufügen, um die Namen, Telefonnummern und E-Mail-Adressen der Besucher zu ermitteln, bevor ein Chat gestartet wird.

Bei Tidio Chat können Nutzer verschiedene automatische Funktionen einrichten, um voreingestellte Aktionen auszulösen, wenn eine bestimmte Bedingung erfüllt ist. Beispiele für Auslöser: Ein Websitebesucher öffnet eine neue Seite, besucht die Website zum ersten Mal, kehrt nach einem vorherigen Besuch zur Website zurück oder verbringt eine bestimmte Zeit auf einer bestimmten Seite. Zu den auslösbaren Aktionen zählt das Senden von Chatnachrichten oder E-Mails sowie das Hinzufügen von Tags zu Kundenprofilen oder das Entfernen von diesen. Die automatischen Funktionen von Tidio Chat erkennen, wenn Kunden Probleme beim Anmelden, beim Ausfüllen von Formularen oder bei der Zahlung haben und reagieren, bevor der Kunde die Website verlässt.

Tidio Übersicht

Kosten

Beginnt ab
15,00 $/Jahr

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Tidio Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch und 3 weitere , Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Medien

A customizable chat popup can be displayed on users' websites with Tidio Chat
The chat widget can be customized with different themes, colors, and button positions
Pre-chat surveys can be displayed to collect customer information before a chat begins
Visitors' details are presented alongside the chat window, including their location, email address, and phone number
Users can set their opening hours, so that chat can be displayed as 'offline' outside of work hours
Automations can be created for a number of triggers
A range of automation actions are available
Different permissions can be set for different user roles, with options for operators, moderators, and administrators
Operator actions can be tracked, showing any changes made to the settings or chat widgets
Tidio Chat creates daily reports on the number of chats and messages
Videos zu Tidio Videos zu Tidio Tidio Screenshot: A customizable chat popup can be displayed on users' websites with Tidio Chat Tidio Screenshot: The chat widget can be customized with different themes, colors, and button positions Tidio Screenshot: Pre-chat surveys can be displayed to collect customer information before a chat begins Tidio Screenshot: Visitors' details are presented alongside the chat window, including their location, email address, and phone number Tidio Screenshot: Users can set their opening hours, so that chat can be displayed as 'offline' outside of work hours Tidio Screenshot: Automations can be created for a number of triggers Tidio Screenshot: A range of automation actions are available Tidio Screenshot: Different permissions can be set for different user roles, with options for operators, moderators, and administrators Tidio Screenshot: Operator actions can be tracked, showing any changes made to the settings or chat widgets Tidio Screenshot: Tidio Chat creates daily reports on the number of chats and messages

Tidio Bewertungen

Tidio Bewertungen

Gesamtbewertung
4,7
/
5
Ausgezeichnet
145

Sehr gut
31

Durchschnitt
6

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,6
Kundenbetreuung
4,7
96% haben diese Anwendung empfohlen
Jessica L.

Easy, fast and amazing!

I started working as a consultant for a company, and their first project was to add a chatbot to their homepage. At the moment, they had a bot that redirected to WhatsApp, and it wasn't very user friendly.

They also have HubSpot's' free account, but the functions that the chatbot offers are very basic.

So, I started searching for good chatbot software and came upon Tidio.

From the beginning, it was really easy to use and create what I had in mind. When I showed the team the final version of the bot, they LOVED it! It was easy to understand, easy to use, and easy to implement.

Overall, I had a really good experience, and I will continue considering Tidio for future clients.


Mit Google übersetzen
Misho Z.

Go Tidio!

We seamlessly integrated Tidio on our websites and connected to our Facebook pages. We use it as a multi-channel communication tool for onboarding and customer support purposes.


Mit Google übersetzen
Dominick P.

Looks great on the outside but features not fully completed


Mit Google übersetzen
Eran D.

Best value for money I've seen.

Love Tidio. I'm just beginning to experience its full power, and they keep adding options!


Mit Google übersetzen
Alex A.

Effective and affordable

Simple quick affordable effective


Mit Google übersetzen
Jessica L.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy, fast and amazing!

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 8.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I started working as a consultant for a company, and their first project was to add a chatbot to their homepage. At the moment, they had a bot that redirected to WhatsApp, and it wasn't very user friendly.

They also have HubSpot's' free account, but the functions that the chatbot offers are very basic.

So, I started searching for good chatbot software and came upon Tidio.

From the beginning, it was really easy to use and create what I had in mind. When I showed the team the final version of the bot, they LOVED it! It was easy to understand, easy to use, and easy to implement.

Overall, I had a really good experience, and I will continue considering Tidio for future clients.

Vorteile

I was impressed by how easy it was to set up our multilanguage home page chatbot! In just one day, it was set up and running, and leads were coming in.

Oh, and can't forget to mention that we also got to integrate it with our HubSpot account.

Amazing, right?

Nachteile

One of the things I had difficulty with was with keeping the lines that connect each action of the bot straight. It took me a considerable amount of time moving them around and making sure it had the correct spacing.

Just as an idea, I've used other software where it automatically straightens the lines for you and adds the correct spacings between actions and branches.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Tidio

Hi there,

Thank you so much for a thorough review!

We are very proud that you like our product so much!

Thank you for the feedback about our Chatbots too. I will be happy to forward it to our developers for further evaluation.

If anything, we're here for you! :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Misho Z.
Branche: Finanzdienstleistungen
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Go Tidio!

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 13.1.2021
Quelle der Bewertung: Capterra

We seamlessly integrated Tidio on our websites and connected to our Facebook pages. We use it as a multi-channel communication tool for onboarding and customer support purposes.

Vorteile

The integration was as easy as possible. The interface is intuitive and simple to navigate. Chatbots are just amazing! It's so simple to build and launch them.

Still what we liked the best about Tidio is their customer support. Always there to help, always nice and informative. Love you guys. Go Tidio team!

Nachteile

The only thing I would add are integrations with apps like WhatsApp and Telegram.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Dominick P.
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Looks great on the outside but features not fully completed

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 12.12.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

The app looks great on the outside: email, chat, Facebook messenger, integrations. But once you fully test the product you notice the many flaws.

Nachteile

1. When a user leaves your page and an operator responds the user will not be notified.
2. The message box is only refreshed when the page is open, so if a visitor is using multiple tabs they will not receive replies.
3. Integrations are all manual, which means. You have to reopen all conversations, open the user profile, press the preferences and send the log to the integration. Imagine doing that to your crm, sync app and maybe email list.
4. I was mainly interested in Helpscout integration, and integration to integrate Facebook messenger with the app I use to manage several email accounts. Turns out, tidio created the integration but they decided not to integrate the mailbox feature. Which means if I send a chat log to help scout it be be places in a random mailbox because their app doesn't specify the mailbox. Explain this to support but got the responds: we're not looking to change integrations.
5. Validation messages aren't accurate. Sometimes you will get the message 'Saved to integration' or 'Message send' but an error prevented this from completion. I contacted support about this and time and time again there was an excuse but its my believe that I shouldn't have gotten a succes validation message, right. Support simply didn't respond to my question.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Eran D.
Branche: Design
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best value for money I've seen.

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 14.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Love Tidio. I'm just beginning to experience its full power, and they keep adding options!

Vorteile

Tidio is fully customizable, powerful, and fairly priced. You could easily end up paying 10X on some of the more extortionary chat platforms, without getting any more value.

Nachteile

I really can't think of any complaints. Tidio does the job very well.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Tidio

Thank you so much for the review!
It motivates us very much, so thank you for the kind words :)

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Alex A.
Branche: Unterhaltung
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Effective and affordable

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 3.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Simple quick affordable effective

Vorteile

The free level is excellent and a smart way to get folks in the door and provides good basic services including, most importantly to me, chat bot.

Nachteile

Haven't used it long enough to find negatives yet though I am curious to see if it can notify via desktop on Windows too I haven't figured out to get notified that someone is sending a message on the chat bot yet.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Tidio

Hello there!
Maciek from Tidio Support here
We really appreciate your kind words and the 5-star review! We hope that you will keep enjoying our product after the trial ends :)
Have a great day and stay safe!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,2/10
Basierend auf 183 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Tidio Preis

Tidio Preis

Beginnt ab
15,00 $/Jahr
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Basierend auf 183 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Tidio Funktionen

Tidio Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Mehrsprachig
Multi-Channel-Kommunikation
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Supportticket-Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 183 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Tidio Häufig gestellte Fragen

Tidio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Tidio.

F. Welche Preispläne bietet Tidio an?

Tidio bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 15,00 $/Jahr

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Tidio?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Tidio

F. Wer sind die typischen Nutzer von Tidio?

Tidio hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Tidio unterstützt?

Tidio unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Unterstützt Tidio mobile Geräte?

Tidio unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Tidio?

Tidio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Agile CRM, BoomTown, ProProfs Knowledge Base, SITE123, Weebly, Wix, Wordpress, Wordpress, Zendesk Sell, amoCRM

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Tidio an?

Tidio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support