Über Tidio

Tidio Chat ist eine webbasierte Livechat-Software, die Nachrichten von E-Mails, Facebook Messenger und Website-Chat-Widgets in einer einheitlichen Oberfläche kombiniert. Dadurch können Vertreter alle Kundennachrichten gleichzeitig mit den gleichen Tools bearbeiten, ganz unabhängig von ihrer Quelle.

Tidio Chat bietet vielfältige Livechat-Optionen: Die Nutzer können aus individuell anpassbaren Chat-Widgets, Seitenleisten und speziellen Chatseiten auswählen. Drei Chat-Widget-Stile (klassisch, modern und geschäftlich) stehen zur Verfügung und die Nutzer können die Farbe, die Schaltflächenpositionen und Statusmeldungen des Popup anpassen. Die Chatseiten können auch mit verschiedenen Hintergrundbildern und Begrüßungsnachrichten angepasst werden. Zudem können Nutzer eine individuelle Umfrage hinzufügen, um die Namen, Telefonnummern und E-Mail-Adressen der Besucher zu ermitteln, bevor ein Chat gestartet wird.

Bei Tidio Chat können Nutzer verschiedene automatische Funktionen einrichten, um voreingestellte Aktionen auszulösen, wenn eine bestimmte Bedingung erfüllt ist. Beispiele für Auslöser: Ein Websitebesucher öffnet eine neue Seite, besucht die Website zum ersten Mal, kehrt nach einem vorherigen Besuch zur Website zurück oder verbringt eine bestimmte Zeit auf einer bestimmten Seite. Zu den auslösbaren Aktionen zählt das Senden von Chatnachrichten oder E-Mails sowie das Hinzufügen von Tags zu Kundenprofilen oder das Entfernen von diesen. Die automatischen Funktionen von Tidio Chat erkennen, wenn Kunden Probleme beim Anmelden, beim Ausfüllen von Formularen oder bei der Zahlung haben und reagieren, bevor der Kunde die Website verlässt.

Preisoptionen ab:

16,00 $/Jahr

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Brasilien, Kanada, China, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Indien, Japan, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Preisoptionen ab:

16,00 $/Jahr

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Bilder

Tidio Software - 1
Tidio Software - 2
Tidio Software - 3
Tidio Software - 4
Tidio Software - 5
Tidio Software - 6
Tidio Software - 7
Tidio Software - 8
Tidio Software - 9
Tidio Software - 10
11 weitere anzeigen
Videos zu Tidio
Tidio Software - 1
Tidio Software - 2
Tidio Software - 3
Tidio Software - 4
Tidio Software - 5
Tidio Software - 6
Tidio Software - 7
Tidio Software - 8
Tidio Software - 9
Tidio Software - 10

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Tidio: 49

  • Abfragevorschläge
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Augmented Analytics
  • Automatische Antworten
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Chatbot
  • Code-Free Development
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Etikettierung
  • Feedback-Management
  • Filesharing
  • Für Vertrieb / Marketing
  • Geotargeting
  • Hilfe Desk-Management
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kontextabhängige Anleitung
  • Kundenbefragungen
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Qualifizierung
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Multichannel-Management
  • Offline-Formular
  • Proaktiver Chat
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Sentiment-Analyse
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Vorformulierte Antworten
  • Warnungen / Eskalation
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Widgets
  • Workflow-Management
  • Überwachung der Beschwerden

Alternativen

Intercom

4,5
Nr. 1 Alternative zu Tidio
Intercom ist die erste Conversational-Relationship-Plattform, die es Unternehmen ermöglicht, über eine einheitliche...

tawk.to

4,6
Nr. 2 Alternative zu Tidio
tawk.to ist eine cloudbasierte Live-Chat- und Messaging-Lösung, mit der Unternehmen jeder Größe über eine mobile...

LiveChat

4,6
Nr. 3 Alternative zu Tidio
LiveChat: Die Kunden geben positives Feedback. Bei mehr als 27.000 Unternehmen im Einsatz. Bereitstellung von Antworten...

Crisp

4,5
Nr. 4 Alternative zu Tidio
Crisp ist eine All-in-one Multi-Channel-Kundenplattform für die Interaktion mit Kunden über Live-Chat, E-Mail,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(233)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Tidio bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 233 Bewertungen
Shankha K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The best Chatbot software out there

Bewertet am 3.6.2022

Vorteile

UI, Look and feel, Multilingual support, Free chatbot, Mobile app, Facebook messenger integration

Nachteile

The location of the visitor is in paid plan, where almost all other competitors provide this feature for free.

Darien C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Tidio is the first chat platform I've found to be worth paying for

Bewertet am 2.3.2021

Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple...

Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple inferior chat bot platforms that limited our performance and responses. With Tidio, we have seen a dramatic increase in people connecting with our team via the chat, and have been able to help address people's questions/issues quicker than ever before.

Vorteile

Tidio offers a very simple, clean, robust and customizable interface both on their backend and on your website that helps facilitate live-chat support on a website. They offer numerous features (some I haven't used yet such as email inbox management), including a facebook messenger integration (that actually works unlike some other companies), a customizable chat window & icon, and perhaps the best feature of all - their powerful chatbot system.

I cannot speak highly enough of the chatbots Tidio offers, as they give easy access to a visual builder interface to customize and build bots that can be triggered to do practically anything. Within an hour of looking at Tidio, I was hooked - and built a number of bots for our website - and within a day, saw a substantial increase in chat traffic compared to our previous platform. The beauty of the bots is that Tidio provides simple templates, that you can then customize to your needs - and the bots can be triggered on anything you want; a visit to a specific page, anytime a new person visits your site, anytime someone clicks the chat window, etc - and all of that can be accessed (in a limited fashion of course) for free.

Plus as a bonus, Tidio offers native email responses to chats; so if you are like me and don't have people monitoring the chat 24/7, you can receive a notification about an incoming chat, and then respond via the chat window OR directly from Tidio via email - again, for free.

Nachteile

Tidio has many features, but can be a bit daunting at first. I loved the visual builder of the chat bots, but at the same time I found it was still limited in certain areas. For example, it's all drag and drop - so the entire chatbot can start to form a jumbled mess if you're not careful. As well, they don't offer multiple triggers for one bot - for instance, if I want a bot to trigger on someone's first visit AND when someone types in a certain keyword, I can't do that. As well, their pricing structure is interesting - with three different "options" each starting at $18/month - making it so if you want to have decent chatbots, and multiple operators, and send emails, you are looking at a hefty price per month. That being said, it still is cheaper than most other offerings, and the different options help you customize your experience to tailor fit your needs

Antwort von Tidio

Hello there!
It's Maciek from Tidio Support
Thank you so much for such an extensive review! We really appreciate all the kind words but also the flaws you have pointed out.
We strive to provide you with a product that we can really be proud of, and hearing about your positive experience, it seems like we are heading in the right direction.

Thank you for taking the time to share your opinion and rate us so highly!

Dominick P.
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Looks great on the outside but features not fully completed

Bewertet am 12.12.2017

Vorteile

The app looks great on the outside: email, chat, Facebook messenger, integrations. But once you fully test the product you notice the many flaws.

Nachteile

1. When a user leaves your page and an operator responds the user will not be notified.
2. The message box is only refreshed when the page is open, so if a visitor is using multiple tabs they will not receive replies.
3. Integrations are all manual, which means. You have to reopen all conversations, open the user profile, press the preferences and send the log to the integration. Imagine doing that to your crm, sync app and maybe email list.
4. I was mainly interested in Helpscout integration, and integration to integrate Facebook messenger with the app I use to manage several email accounts. Turns out, tidio created the integration but they decided not to integrate the mailbox feature. Which means if I send a chat log to help scout it be be places in a random mailbox because their app doesn't specify the mailbox. Explain this to support but got the responds: we're not looking to change integrations.
5. Validation messages aren't accurate. Sometimes you will get the message 'Saved to integration' or 'Message send' but an error prevented this from completion. I contacted support about this and time and time again there was an excuse but its my believe that I shouldn't have gotten a succes validation message, right. Support simply didn't respond to my question.

Akash N.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marktforschung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

One of the best chatbots.

Bewertet am 13.4.2022

Vorteile

First of all, it has a free plan which gives up to 100 unique visitors per month and is best suited for small business websites that are just started. Its user interface and user experience are very nice and it also saves site visitors' data. A notification will be sent when a user is on our website which is wonderful. Customer support is very quick, they help us solve our problems within less time.

Nachteile

We have been using Tidio as a chatbot for our company website for 6 months, as far as my experience is concerned, I haven't faced any issues with Tidio.

In Betracht gezogene Alternativen

Engati

Gründe für den Wechsel zu Tidio

1. It has a free plan. 2. User interface and User experience are awesome. 3. Lot of customizations can be done for chat-bot. 4. And luckily its color blue is best suited for our website.

Antwort von Tidio

Thank you so much for the feedback Akash! Should you need any help regarding Tidio let us know.

Eran D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Best value for money I've seen.

Bewertet am 14.7.2020

Love Tidio. I'm just beginning to experience its full power, and they keep adding options!

Love Tidio. I'm just beginning to experience its full power, and they keep adding options!

Vorteile

Tidio is fully customizable, powerful, and fairly priced. You could easily end up paying 10X on some of the more extortionary chat platforms, without getting any more value.

Nachteile

I really can't think of any complaints. Tidio does the job very well.

In Betracht gezogene Alternativen

Drift und HubSpot CRM

Warum Tidio gewählt wurde

Intercom is always trying to squeeze more money from you. Every new feature costs extra, and they also charge you extra for contacts. The combination of features I use on Tidio would probably cost hundreds of dollars on Intercom, without being any better.

Zuvor genutzte Software

Intercom

Gründe für den Wechsel zu Tidio

Value for money

Antwort von Tidio

Thank you so much for the review!
It motivates us very much, so thank you for the kind words :)

5 von 233 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Tidio Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Tidio.

Tidio bietet folgende Kostenpläne an:

Tidio hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Tidio unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Tidio unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Tidio kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adobe Commerce, Agile CRM, BigCommerce, Campaign Monitor, Capsule, FreshBooks, GetResponse, Google Analytics 360, Highrise, HubSpot CRM, Insightly, Mailchimp, Nimble, Pipedrive, PrestaShop, ProProfs Knowledge Base, Shift4Shop, Shopify, UserVoice, Wix, WordPress, Zendesk, Zendesk Sell, Zoho CRM, amoCRM

Tidio bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Tidio gefundenen Softwarekategorien an.