
RingCentral MVP
Über RingCentral MVP
RingCentral Office ist eine Unified Communications-Lösung, mit der Nutzer Geschäftsanrufe, Sprachnachrichten, Fax- und Textnachrichten überall senden und empfangen können. Organisationen jeder Größe können ihre Mitarbeiter befähigen, die Kommunikation mit ihren Kunden, Partnern und Kollegen zu verbessern, indem sie es ihnen ermöglichen, mit jedem beliebigen Gerät und an jedem beliebigen Ort zu arbeiten.
RingCentral Office bietet ein umfassendes Funktionsset, mit dem die Geschäftskommunikation optimiert werden kann, indem BYOD (Bring your Own Device)-Geräte in Unternehmenstelefone verwandelt werden. So können Nutzer das gesamte Business-Telefonsystem von jedem Ort der Welt aus auf ihrem eigenen Desktop-Computer oder Smart-Gerät verwalten. Nutzer können Nutzer hinzufügen und wechseln, Erweiterungen und Gruppen verwalten, Telefone zuweisen und vieles mehr. Die Plattform ermöglicht es Mitarbeitern außerdem, geschäftliche Voicemails zu überprüfen, Geschäftsfaxe zu senden und zu empfangen sowie auf das Firmenverzeichnis zuzugreifen.
Mit den Konferenzfunktionen von RingCentral Office können Nutzer Video- oder Sprachkonferenzen sowie Online-Meetings einrichten oder an ihnen teilnehmen. Mit mehreren verfügbaren lokalen, gebührenfreien und internationalen Nummern können Organisationen für die lokale Präsenz ihres Unternehmens sorgen. Teams können RingCentral als kollaborativen Cloud-Arbeitsbereich nutzen, um Projekte zu verwalten und Dateien produktiver mit ihrem bevorzugten Zubehör oder Gerät zu teilen.
Anrufmanagement-Funktionen können durch die Konfiguration von Antwortregeln, Anrufweiterleitung, Nachrichtenbenachrichtigungen und Benachrichtigungen über verpasste Anrufe angepasst werden. Zu den zusätzlichen Funktionen gehören automatische Anrufaufzeichnung, Anruf-Flip, Anrufpark und Anrufscreening sowie gemeinsame Leitungen, Intercom und Paging. Die Lösung ermöglicht es Nutzern auch, Textnachrichten von der Geschäftsnummer des Unternehmens zu senden und zu empfangen. RingCentral Office bietet native mobile Apps für iOS- und Android-Geräte.
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Nutzerbewertungen
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- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Review of Ringcentral
Bewertet am 19.5.2022
Ringcentral replaces our previous phone system in its entirety, allowing us to utilize soft phones...
Ringcentral replaces our previous phone system in its entirety, allowing us to utilize soft phones and providing a means for video and text communications. Although we later transitioned to different services for chat and video, initially it was a welcome addition when we were just needing the phone/fax. Overall ring central is a high quality soft phone.
Vorteile
Ringcentral gave us a lot of options with a low barrier to entry. We came from an environment with no soft phone capability so the transition was very noticeable. The peer-to-peer communication and peer-to-client communication are both very simple and the call quality is always crystal clear.
Nachteile
The initial IVR setup for our company was a very drawn out process. We had to hire an external party to create our entire workflow since the built in functionality did not suit our needs. Additionally, we were in the market for a custom API hook that new calls would invoke and the process to get this built in took an extremely long time (6+ months) to add.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Decent Centralized Communications Service
Bewertet am 13.1.2023
It was alright. There were a few bugs with notifications not appearing across platform, but...
It was alright. There were a few bugs with notifications not appearing across platform, but otherwise calls were clear and didn't drop.
Vorteile
Their customer service is alright, and they are versatile platform for calling services. Their calling features are alright, but they are on the pricy side compared to other services. You are able to take calls on both desktop and on a cell phone, so it mitigates the need for a business cell plan and transfers all call services online. Porting over customer contacts was pretty easy with the RingCentral customer representative.
Nachteile
As a company, we used RingCenteral for a year before switching to a new call service specifically because, while their phone services are pretty decent, their SMS features are subpar at best, and we wanted a more unified service with less cost.
In Betracht gezogene Alternativen
GrasshopperWarum RingCentral MVP gewählt wurde
We actually switched from RingCentral to Grasshopper due to the cost of RingCentral, and the issues I mentioned above.- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
RingCentral Makes Calling/Texting Easy!
Bewertet am 1.5.2023
I really love this product.
I really love this product.
Vorteile
I really like the ability to have a phone number that employees can contact me on, that comes to my phone, but isn't my personal information.
Nachteile
I haven't come across anything that I dislike during my time using RingCentral. It makes my life so much easier, it's hard to complain.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Bloated Software, Not at all Intuitive
Bewertet am 24.11.2021
Once we (finally) managed to get in contact with our rep, we had hoped to get assistance in...
Once we (finally) managed to get in contact with our rep, we had hoped to get assistance in consolidating our phone numbers -- we had 3x lines but only needed 1x. After asking all the questions necessary to confirm we were on the same page, we were handed off to two other support reps to handle the change requests. In turn, the additional lines were removed and then two others were added after the fact - effectively changing nothing(!). I tried to follow up with our representative shortly thereafter to gain some clarity as I was quite confused. She was seemingly only concerned that she received the appropriate permissions in regard to the change requests, and once she had determined the paperwork was in order on her end she never replied any of our requests for clarification! We then had a separate representative who would email, text and call to ask if we were satisfied and if our concerns had been resolved. Our email replies went unanswered and we only received on response to our text message reply, wherein she claimed she hadn't received our requests. When I asked for assistance via the text message thread, she stopped replying as well!
Vorteile
I liked the ability to access our phone system remotely, but this is no longer a novel tech setup.
Nachteile
As a business, we were assigned one [SENSITIVE CONTENT] who was incredibly difficult to reach. When attempting to seek out additional assistance as the number given to us was no longer able to reach her, we were told only she would be able to assist us - that we should try emailing once again. As we don't have an abundance of free time with which to chase down our representative, this proved to be frustrating and not at all convenient.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Robust platform, but expensive and extremely poor support
Bewertet am 7.3.2023
Vorteile
Ringcentral has a ton of features, anything you could ask for in a small business voip system. It is very reliable, call quality is good, the mobile app is very stable and has tons of features. Also they support a lot of brands of IP phones if you are looking to use existing equipment and just change your provider.
Nachteile
It's one of the most expensive voip services on the market, per user cost. They also nickel and dime on certain features like caller ID name which other carriers include by default. They bill you for an extra user seat automatically if you forward calls to an external number, e.g. an answering service, more than 10 times in a month, which other carriers don't charge for. Finally, and perhaps worst part, their customer support is extremely terrible. If you ever have to call them, expect to spend 6-10 minutes navigating their very annoying phone tree/IVR before you get transferred. Then when someone finally gets on the line, they are outsourced and generally can't help with any technical issues. This means opening a case and waiting days or weeks for a "tier 2" agent to reply. Often cases go unanswered and you have to start the process over again. Without a doubt, RC support is the worst of any vendor our business works with.
RingCentral MVP Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über RingCentral MVP.F. Welche Preispläne bietet RingCentral MVP an?
RingCentral MVP bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von RingCentral MVP?
RingCentral MVP hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von RingCentral MVP unterstützt?
RingCentral MVP unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt RingCentral MVP mobile Geräte?
RingCentral MVP unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert RingCentral MVP?
RingCentral MVP kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Box, Desk.com, Dropbox Business, Google Workspace, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Okta, Salesforce Platform, ServiceNow, Skype for Business, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet RingCentral MVP an?
RingCentral MVP bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
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- VoIP-Software
- Telefon Software
- Telefonanlage Software
- Cloud PBX Telefonanlagen
- UC Software
- Call Recorder
- Online-Meeting Software
- Online Meeting Tools
- Call-Center Software
- Videokonferenz Software
- Kontaktcenter-Software
- Home Office Software
- IVR Software (Interactive Voice Response)
- Call Tracking Software
- Softphone Software