Über Little Hotelier

Little Hotelier ist eine Cloud-basierte Reservierungsverwaltungslösung, die hauptsächlich für B&B (Bed and Breakfast), Pensionen und kleine Hotels entwickelt wurde. Die Lösung unterstützt kleine Beherbergungsbetriebe bei der Verwaltung ihres Front-Desk-Betriebs, der Annahme von Online-Reservierungen und der Verwaltung der Sichtbarkeit von Immobilien über mehrere Listing-Kanäle.

Little Hotelier aktualisiert die Buchungspreise und Zimmerverfügbarkeit auf verschiedenen Kanälen, sobald eine Reservierung bestätigt wurde, und teilt die Buchungsdetails automatisch per E-Mail und SMS mit den Gästen und den Immobilienmanagern. Die Lösung bietet vordefinierte Vorlagen, mit denen Immobilienmanager maßgeschneiderte Websites erstellen können, die Reservierungen online oder über die Facebook-Seite der Unterkunft akzeptieren können. Hotelmanager können der Website auch Bilder, Videos, Banner und Beschreibungen von Immobilien hinzufügen. Der eingebaute Reservierungskalender zeigt die Verfügbarkeit der Zimmer und die Anzahl der Buchungen an. Das Aktivitäts-Dashboard verfolgt die Leistung der Immobilienliste über verschiedene Kanäle hinweg und hilft bei der Verwaltung anderer Aktivitäten an der Rezeption von einem einzigen Punkt aus. Little Hotelier bietet Hotelmanagern die Möglichkeit, aus einer Vielzahl von Vorlagen auszuwählen, mit denen die Gäste vor der Ankunft und nach der Abreise E-Mails zusammen mit der Rechnungskopie versenden können.

Die Lösung unterstützt derzeit mehr als 80 lokale Währungen und Sprachen und passt Buchungsdaten automatisch über mehrere Zeitzonen an, um internationale Buchungen zu verwalten. Immobilienmanager können außerdem Ad-hoc-Berichte erstellen, ihre Kanalleistung analysieren, die Belegungsrate überwachen und Zahlungen verfolgen. Derzeit wird Little Hotelier von Besitzern kleiner und mittelgroßer Immobilien in Nordamerika, Asien und Europa eingesetzt. Sunlover Retreat, das britische Plymouth House und das Herrenhaus Noosa Valley zählen zu den Kunden.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Spanien, Vereinigtes Königreich, Mexiko, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Spanisch

Bilder

Drag and drop calendar
Promote your property on the top booking channels
Manage your property on-the-go with our mobile app
Easy to use website builder
Get bookings from holiday-makers online by connecting to our booking engine
Easy search and find reservations
Easy to make changes to reservations
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Videos zu Little Hotelier Little Hotelier Screenshot: Drag and drop calendar Little Hotelier Screenshot: Promote your property on the top booking channels Little Hotelier Screenshot: Manage your property on-the-go with our mobile app Little Hotelier Screenshot: Easy to use website builder Little Hotelier Screenshot: Get bookings from holiday-makers online by connecting to our booking engine Little Hotelier Screenshot: Easy search and find reservations Little Hotelier Screenshot: Easy to make changes to reservations

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Little Hotelier: 33

  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandskontrolle
  • CRM
  • Drittpartei-Buchung
  • Dynamische Preise
  • Echtzeit-Analytik
  • Einzelne Immobilie
  • Empfangsmanagement
  • Für die Ferienvermietung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Geografische Karten
  • Gruppenreservierungen
  • Haushaltungsmanagement
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kanal-Analytik
  • Kanalmanagement
  • Kundenbetreuung
  • Management von Beschränkungen
  • Multichannel-Synchronisation
  • Notausschalter
  • PCI-Compliance
  • Partnermanagement
  • Raten-Management
  • Raum-Inventar
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Warnungen / Eskalation
  • Webseitenintegration
  • Zimmerbuchung

Alternativen

eviivo

3,7
Alternative Nr. 1 zu Little Hotelier
eviivo ist ein Buchungs- und Channel-Management-System, das es kleinen Unternehmen im Gastgewerbe erlaubt, ihre...

NewBook

4,7
Alternative Nr. 2 zu Little Hotelier
NewBook ist eine Immobilienverwaltungslösung und eine universelle Buchungs-Engine für Immobilienvermietungen aller Art....

Resly

5
Alternative Nr. 3 zu Little Hotelier
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task...

RMS Cloud

4,4
Alternative Nr. 4 zu Little Hotelier
RMS ist eine cloudbasierte Lösung für das Gastgewerbemanagement, die Hotelmanager*innen und -eigentümer*innen bei der...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4 /5
(84)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
3,6/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4/5

Hast du Little Hotelier bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 84 Bewertungen angezeigt
Humberto A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

the solution my property needed

Bewertet am 23.8.2019

Helps on a daily basis to update and keep track of the rooms I have booked on my property without...

Helps on a daily basis to update and keep track of the rooms I have booked on my property without the need to invest in expensive software that gets outdated easily.

Vorteile

Easy of use, almost no training needed. Perfecto customer support. Always up to date with new settings for the users.

Nachteile

There is nothing negative about it. It was the perfect solution for the property i manage, helped on the daily processes.

Antwort von Little Hotelier

Hi Alfonso,

Thank you for taking the time to review Little Hotelier.

Our system has been purposely designed to be easily understood by all users so we're pleased to hear that you find our system intuitive and user-friendly.

Let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products.

Thank you again for trusting us to be your partner. It's fabulous customers like you that make what we do so worthwhile.

Thanks,

Misha

Werner P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Good reliable booking solution

Bewertet am 18.2.2020

We wish that LH doesn't make the software too sophisticated because it wouldn't help.

We wish that LH doesn't make the software too sophisticated because it wouldn't help.

Vorteile

- The service for setting up this software was outstanding. We came from an other nonfunctional very expensive software solution and there was no problem for the customer service to take the database over to the LH system. It is very easy to handle.

Nachteile

There are still some little software improvements to do. Invoicing to travel agents, direct email from the system to guest about the booking and changes they make along the way. Mapping could be easier.
Too many nonsense emails from the support.

Antwort von Little Hotelier

Hi Werner,

Thank you for taking the time to review Little Hotelier, we really appreciate it.

Our system has been purposely designed to be easily understood by all users so we're pleased to hear that you find our system intuitive and user-friendly and our on-boarding process smooth.

We are always looking for ways to continually improve our users' experience, so we appreciate your feedback.

Let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products.

Thank you again for trusting us to be your partner. It's fabulous customers like you that make what we do so worthwhile.

Thanks,
Misha

Karl C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Cabins at Cloudcroft

Bewertet am 22.3.2021

We love LH and have had several chances to change providers. With the exception of the two issues...

We love LH and have had several chances to change providers. With the exception of the two issues above, we would not change.

Vorteile

It's easy to use, the reports are on the spot, and the online interface (booking button) is top-notch. Customer service is some of the best I have experienced.

Nachteile

I do not like that I cannot combine duplicate guest records. Every time a reservation is made and there is something as simple as a changed "-" or period, a new customer record is made and the previous reservations tied to the first customer record are not coupled. This is a big time-waster for me, especially when I am making reservations. Having to thumb through multiple records when I have multiple customers who come in from Mexico and El Paso who have the same first and last names.

The final thing that we need is the ability to blacklist a customer record. There are customers who have caused damages, etc. who we do not want back and we currently have no way to quickly search this, especially with multiple records from the same customer. We need to have the online system check our database, look for a blacklist selection, and refuse the reservation and have them call the office, then we can decide to rent to them or charge cleaning/damage fees or deposits at booking.

Antwort von Little Hotelier

Hi Karl,

Thank you so much for your insightful feedback. We are so glad to hear you are happy with our booking engine and our support team.

Working on improving our customers' experience is always a collaborative journey for us, so on your point on duplications and blacklists, we've shared your recommendations with our product team's for consideration alongside other customer's suggestions.

Thank you again for choosing Little Hotelier, Karl.

Kindest,
Jessica

Sandra S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Tech help is not available on weekends? I haven't been able to log in for a few weeks. ...

Bewertet am 13.8.2017

The only reason I wouldn't recco it now is because of the lack of tech support on the weekends. ...

The only reason I wouldn't recco it now is because of the lack of tech support on the weekends. There's no excuse for the NO HELP on weekends. That's when we are the busiest and it's frustrating being hung out to dry with no help. What do you mean...your answering service says we are closed for the weekend....that's horrible to do to your customers who count on you to keep their balls in the air...I need to charge cards and get information and check for availability...Right now I can't stand this program.

Vorteile

I'm not saying anything above the software. I've read other peoples' comments and I am agreeing with them that it could be better. For me having 4 rooms and a private suite of 2 rooms...which means 5 total...and being the first online reservation program that I've ever used I was pleased...but no help on weekends? What's that about. That's nonsense. We in the wine country mostly have weekend visitors and that's when I might have a problem. I cannot sign in. I type in the name...then the password and enter and it acts like it's going to load and then reverts back to sign in again...I need to use my computer for this because the app doesn't provide the same capabilities. Changes cannot be made using the phone app. It's too small on my phone. It doesn't print out the same either. I can't get the cc# using the phone app. Can you? If anybody can provide help please let me know because I'm getting mad!

Nachteile

I haven't been able to access the program from my computer for three or so weeks. They've taken away the person who used to manage my account and she was a Gem. Return call right after her morning meetings...never let me hang. Even called me one time on a weekend. I thought can you imagine that....but not even a tech available on a weekend..my gosh...I can't use a program without assistance when I need it...could me once in a year but when you need help with running your business that is when you need it. Frustrated here in Plymouth, CA.

Antwort von Little Hotelier

Hi Sandra,

Thanks for taking the time to review Little Hotelier. We value all feedback from our customers and your feedback has been passed directly onto management.

Weekend support is something we are working towards internally. Our support team will have more details and dates on when this will be available in the near future so we will keep you updated.

Also, we have contacted your support team and they will be in touch to sort out the problem of you not being able to log into your account as soon as possible.

Again, thank you for taking the time to submit your review.

The team @ Little Hotelier

Christine S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Little hotelier makes bookings easy

Bewertet am 27.3.2021

Excellent service highly recommend

Excellent service highly recommend

Vorteile

I cannot double book a room and customer service is excellent very patient even with a non computer geek like me

Nachteile

It tends to ask for the password every other day

Antwort von Little Hotelier

Hi Christine,

Thank you very much for your feedback. We are so glad to hear our support team is doing their best to assist you.

For your security and that of your guest's data, we have a multi-factor authentication process that ensures your password is updated every 90 days. This is common best practice in any online system.

If you haven't updated your password at the 90 day point, it will prompt you to reset, which is easily done yourself in seconds. This may be why it's asking for a password. Once you reset it, there should be no issues moving forward.

If this isn't the case, please do reach out to our helpful support team who will help figure out this issue quickly.

Thank you again for working with us, Christine.

Warmest, Jessica

5 von 84 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Little Hotelier Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Little Hotelier.

Little Hotelier bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Little Hotelier

Little Hotelier hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200

Little Hotelier unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Spanisch

Little Hotelier unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Little Hotelier kann in folgende Anwendungen integriert werden:

PayPal

Little Hotelier bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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