Little Hotelier

Little Hotelier, All-in-one Software für kleine Gastgewerbe zur Verwaltung von Front Desk, Reservierungen und Gästen.

Über Little Hotelier

Little Hotelier ist eine cloud-based Hotelmanagement Software-Lösung, die speziell für die Bedürfnisse kleiner Gastgewerbe, wie Pensionen, Gasthäuser und kleine Hotels, entwickelt wurde. Die Software hilft Unternehmern bei der Verwaltung von Front Desk und Reservierungen und bei der Steigerung der Online-Präsenz auf Online-Reiseportalen wie Airbnb und Google Hotel Ads.
Little Hotelier aktualisiert automatisch Preise und Zimmerbelegung auf allen Kanälen in Echtzeit. Gäste und Hoteliers erhalten nach Buchung automatisch E-Mails und SMS mit allen Details zur Reservierung.
Weiterhin bietet die Plattform eine Software zur Erstellung von Webseiten. Vorlagen können personalisiert und auf den Gastbetrieb mit Fotos, Videos u.v.m. abgestimmt werden. Mit dem Direktbuchungssystem ist es möglich, direkt auf der eigenen Webseite und auf Facebook Buchungen zu prozessieren. Der integrierte Kalender zeigt alle Reservierungen und Zimmerbelegung auf einen Blick. Im Dashboard werden Daten über zum Beispiel die Leistung der Reiseportale gezeigt.
E-Mails können personalisiert und automatisiert werden. Einmal aufgesetzt gehen Buchungsbestätigungen und Marketing Neuigkeiten automatisch raus.
Das Zahlungssystem ist nahtlos integriert und mit der mobilen App ist man immer im Bilde.
Little Hotelier unterstützt momentan mehr als 80 Währungen und Sprachen. Der Reservierungszeitraum passt sich automatisch den Zeitzonen an, was weltweites Buchen einfach macht. Es gibt 10 unterschiedliche Arten von Berichten, wie Zahlungsverfolgung, Leistung der Kanäle und Belegungsrate usw. Little Hotelier ist weltweit verfügbar.

Preisoptionen ab:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Hauptvorteile von Little Hotelier

* Automatisieren Sie Ihre alltäglichen manuellen Prozesse, wie Reservierungen, mit nur 2 Klicks. Aktualisieren Sie Preise und Angebote in unserer einfachen Zimmerübersicht. Automatisieren und personalisieren Sie Ihre E-Mails. Bleiben Sie mit unserer mobilen App auf dem Laufenden.
* Maximieren Sie Ihre Online-Präsenz auf über 400 Online-Reiseportalen. Preise und Belegung werden in Echtzeit synchronisiert. Buchungen werden automatisch in Ihr Reservierungssystem geladen.
* Das Direktbuchungssystem ermöglicht Buchungen direkt auf Ihrer Webseite und Facebook. Sie können außerdem Pakete und Up-Sell aufsetzen. Das System unterstützt mehrere Sprachen und Währungen.
* Schaffen Sie sich einen genauen Überblick über Ihr Gewerbe. 10 unterschiedliche Berichtsarten zeigen Ihnen Daten über Hauswirtschaft, Leistung der Buchungskanäle, Trends u.v.m.
* Integrieren Sie unser Zahlungssystem, welches die weltweit gängigen Kreditkarten akzeptiert. Sie bekommen Ihr Geld schnell auf Ihr Konto.
* Bleiben Sie mit der mobilen App jederzeit auf dem Laufenden, auch wenn Sie unterwegs sind. Sie erhalten direkt Notifikationen für zum Beispiel eine neue Reservierung, checken Sie Ihre Gäste ein und aus mit 2 Klicks und prozessieren Sie Zahlungen.

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, Kanada, Deutschland, Spanien , Vereinigtes Königreich, Indonesien, Irland, Italien, Mexiko, Malaysia, Neuseeland, Philippinen, Portugal, Thailand, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Indonesisch, Italienisch, Portugiesisch , Spanisch, Thailändisch

Preisoptionen ab:

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Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Little Hotelier: 54

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandskontrolle
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • Dynamische Preise
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Einzelne Immobilie
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Front Desk Management
  • Für die Ferienvermietung
  • GDS-/OTA-Integration
  • Gruppenreservierungen
  • Haushaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kanal-Analytik
  • Kanalmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Management von Beschränkungen
  • Mehrere Immobilien
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Synchronisation
  • Notausschalter
  • Online-Buchung
  • Partnermanagement
  • Rabattmanagement
  • Raten-Management
  • Raum-Inventar
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Schlafsäle
  • Verlängerter Aufenthalt
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung

Alternativen

Beds24

4,8
Nr. 0 Alternative zu Little Hotelier
Beds24 ist eine cloudbasierte Immobilienverwaltung, die einen Channel-Manager und eine Buchungsmaschine für Unternehmen...

protel PMS

3,3
Nr. 1 Alternative zu Little Hotelier
protel Air ist ein Hotel-PMS (Property Management System), das Unternehmen im Gastgewerbe dabei unterstützt, administrat...

eZee Absolute

4,6
Nr. 2 Alternative zu Little Hotelier
eZee Absolute ist eine All-in-one-Plattform für die Hotel- und Immobilienverwaltung, die für eine effektive Verwaltung...

Tokeet

3,7
Nr. 3 Alternative zu Little Hotelier
Tokeet ist ein cloudbasiertes Vermietungsverwaltungssystem, das Tools für das Channel-Management, das Reservierungsmanag...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(145)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
4,2/5
Kundenbetreuung
4,0/5

Hast du Little Hotelier bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 145 Bewertungen
Steve
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Awesome software for a micro operation.

Bewertet am 23.2.2022

It's been great since the outset. Excellent customer service/support. It's clearly a company that...

It's been great since the outset. Excellent customer service/support. It's clearly a company that cares about what it does.

I think they would fare even better if they were to promote some of the features/apps they offer.

Vorteile

Ease of use. Integration with the other apps available. Flexibility of the view in the calendar. The reports and analytics. And there are tons of features I would love to explore but don't have the time.

Nachteile

Not much. I'm really pleased with the recent upgrades to the mobile app. The only feature I'd like to see is the ability for me to colour code my calendar based on the incoming channel. That way I would have a quick visual confirmation that tells me at a glance where the reservations are coming from and would quickly indicate to me how any specific promotion is doing depending on the channel. If the reservation also could have an indicator of what promotion was used, that would be even better!

Antwort von SiteMinder

Hi Steve,

We are grateful you took the time to provide such a positive recommendation. We are thrilled to learn that you find it simple to use the various capabilities of Little Hotelier, including Integration, Flexibility, Reporting, and Analytics. We are over the moon to learn that our team of customer care representatives has been providing you with excellent service. The good news is that we have colour codes in the calendar, and you can look them up at this link: https://learn.littlehotelier.com/s/article/BELH-display?language=en AU#colour-scheme. We hope that this makes it easier to browse visually around the site. We take every piece of feedback seriously and work hard to ensure that our customers always have a positive experience when travelling with us.

Join us in the chat if there is anything that you need assistance with. One of our employees will respond to your inquiry as soon as they can.

Warmest, Ereena

KL
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Love the team and staff but functionality is a real issue

Bewertet am 9.7.2018

Vorteile

Its easy to use and navigate and customer service is excellent, I like the team and the management and that they are based in Australia.

Nachteile

I am sorry to leave negative feedback as customer service is excellent but I have tried to contact directly 4 times (twice of those in writing) to prompt your software development team to fix some really basic functionality issues:
1. Automated Guest Letters - This is a basic function available in any hotel management system but Little Hotellier is the most limited I have seen.
- There are no "fields" that you can import from the booking itself. For example, if you want to set up an automated "guest arrival letter", you cannot import guest name, check in date or check out date, or check in time. What is the point of this letter if it needs to be so generic that it cannot confirm with a guest their name, date of arrival or anything specific about their booking? I am honestly so surprised by this as the other systems we use are much more advanced than this. This means I must leave a note in my diary to send a personalised letter to each guest on their day of check in confirming their booking details.
- The automated letters do not leave a note with the reservation itself. Again any other system I have used, you can click on the reservation and see the correspondance they have received from us. Its impossible to know if they received any letters or not.
- No option for custom letters.
If this is not sorted out soon I will have no option but to change systems as we are getting busier and its making our procedures so clunky and inefficient.

sandra
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Tech help is not available on weekends? I haven't been able to log in for a few weeks. ...

Bewertet am 13.8.2017

The only reason I wouldn't recco it now is because of the lack of tech support on the weekends. ...

The only reason I wouldn't recco it now is because of the lack of tech support on the weekends. There's no excuse for the NO HELP on weekends. That's when we are the busiest and it's frustrating being hung out to dry with no help. What do you mean...your answering service says we are closed for the weekend....that's horrible to do to your customers who count on you to keep their balls in the air...I need to charge cards and get information and check for availability...Right now I can't stand this program.

Vorteile

I'm not saying anything above the software. I've read other peoples' comments and I am agreeing with them that it could be better. For me having 4 rooms and a private suite of 2 rooms...which means 5 total...and being the first online reservation program that I've ever used I was pleased...but no help on weekends? What's that about. That's nonsense. We in the wine country mostly have weekend visitors and that's when I might have a problem. I cannot sign in. I type in the name...then the password and enter and it acts like it's going to load and then reverts back to sign in again...I need to use my computer for this because the app doesn't provide the same capabilities. Changes cannot be made using the phone app. It's too small on my phone. It doesn't print out the same either. I can't get the cc# using the phone app. Can you? If anybody can provide help please let me know because I'm getting mad!

Nachteile

I haven't been able to access the program from my computer for three or so weeks. They've taken away the person who used to manage my account and she was a Gem. Return call right after her morning meetings...never let me hang. Even called me one time on a weekend. I thought can you imagine that....but not even a tech available on a weekend..my gosh...I can't use a program without assistance when I need it...could me once in a year but when you need help with running your business that is when you need it. Frustrated here in Plymouth, CA.

Antwort von Little Hotelier

Hi Sandra,

Thanks for taking the time to review Little Hotelier. We value all feedback from our customers and your feedback has been passed directly onto management.

Weekend support is something we are working towards internally. Our support team will have more details and dates on when this will be available in the near future so we will keep you updated.

Also, we have contacted your support team and they will be in touch to sort out the problem of you not being able to log into your account as soon as possible.

Again, thank you for taking the time to submit your review.

The team @ Little Hotelier

Lars
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Important even though we are small!

Bewertet am 21.4.2021

Instant booking from our website and booking agencies has really helped to increase our reservations...

Instant booking from our website and booking agencies has really helped to increase our reservations. We are very pleased with Little Hotelier

Vorteile

Little Hotelier is designed for small Hotels/Bed&Breakfasts. We have only three rooms. When I looked at others and they asked if we had more or less than 100 rooms, I felt they were not interested in hotels like ours. Yet, Little Hotelier is part of Siteminder a company that does work with the large hotels, best of both worlds. Little Hotelier offered an easy gateway for deposits and channel manager to connect to booking agencies. When we change a rate or availability, it instantly updates everywhere. Customer service with chat or a person by phone has been wonderful.

Nachteile

I feel the most complicated thing is connecting to Channels. I find I need help each time I add a new channel and still cannot master it on my own. The good thing is support is quick to answer questions and makes a new connection easily. Once a channel is connected, I do not need to go back again.

Antwort von SiteMinder

Hi Lars,

You are so right! Little Hotelier is completely designed for little properties like yours - we are the one for the small! You'll always find us prioritising your unique needs above all.

It's great to hear that Little Hotelier is really helping your property get time back so you get the efficiencies you need everyday. And yes, our support team are always at the ready to help you 24/7 on chat directly in your product, or on the phone if you prefer to speak to someone.

Thanks once again allowing us to be part of your small business journey! We're so glad you're with us.

Warmest regards,
Jessica

Bruce
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Too basic for modern hotel management

Bewertet am 6.7.2020

Generally it is very easy to use day to day for bookings and reservations. However, this really is...

Generally it is very easy to use day to day for bookings and reservations. However, this really is the base line for any PMS and I expect more control and convenience to manage my property. Accordingly I am looking for a replacement.
Reservations does not handle groups well at all. You can book multiple rooms on one reservation but only if all guests arrive and depart on the same days. You can't split rooms off this one group res and you only get one bill for the entire group. You have to enter individual reservations to achieve any real functionality but there's not way to link or connect these independent res as a group.
Billing is far too basic. Room charging is fine but you can't charge for other ad-hoc items with any ease and rate changes across a stay are awkward to implement.
You can't split bills, can't move charges across rooms and the gust only gets one bill so no way to hide room rates or provide separate bills for company expenses and personal expenses.
Room/Rates configuration is also convoluted and requires constant manual work-arounds to function.
Reports are basic but useful. Unfortunately many times occ% and Avg Rates do not calculate accurately.

Vorteile

Easy to use dashboard and reservations control

Nachteile

Terrible (non-existent) groups control
Poor accounting and billing system
Complicated and inflexible rates control

5 von 145 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Little Hotelier Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Little Hotelier.

Little Hotelier bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Little Hotelier hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200

Little Hotelier unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Indonesisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch, Thailändisch

Little Hotelier unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Little Hotelier kann in folgende Anwendungen integriert werden:

PayPal

Little Hotelier bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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