Little Hotelier

Webbasierte Reservierung und Unterkunftsmanagement.

3,9 /5 (68 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Little Hotelier Übersicht

Was ist Little Hotelier?

Little Hotelier ist eine Cloud-basierte Reservierungsverwaltungslösung, die hauptsächlich für B&B (Bed and Breakfast), Pensionen und kleine Hotels entwickelt wurde. Die Lösung unterstützt kleine Beherbergungsbetriebe bei der Verwaltung ihres Front-Desk-Betriebs, der Annahme von Online-Reservierungen und der Verwaltung der Sichtbarkeit von Immobilien über mehrere Listing-Kanäle.

Little Hotelier aktualisiert die Buchungspreise und Zimmerverfügbarkeit auf verschiedenen Kanälen, sobald eine Reservierung bestätigt wurde, und teilt die Buchungsdetails automatisch per E-Mail und SMS mit den Gästen und den Immobilienmanagern. Die Lösung bietet vordefinierte Vorlagen, mit denen Immobilienmanager maßgeschneiderte Websites erstellen können, die Reservierungen online oder über die Facebook-Seite der Unterkunft akzeptieren können. Hotelmanager können der Website auch Bilder, Videos, Banner und Beschreibungen von Immobilien hinzufügen. Der eingebaute Reservierungskalender zeigt die Verfügbarkeit der Zimmer und die Anzahl der Buchungen an. Das Aktivitäts-Dashboard verfolgt die Leistung der Immobilienliste über verschiedene Kanäle hinweg und hilft bei der Verwaltung anderer Aktivitäten an der Rezeption von einem einzigen Punkt aus. Little Hotelier bietet Hotelmanagern die Möglichkeit, aus einer Vielzahl von Vorlagen auszuwählen, mit denen die Gäste vor der Ankunft und nach der Abreise E-Mails zusammen mit der Rechnungskopie versenden können.

Die Lösung unterstützt derzeit mehr als 80 lokale Währungen und Sprachen und passt Buchungsdaten automatisch über mehrere Zeitzonen an, um internationale Buchungen zu verwalten. Immobilienmanager können außerdem Ad-hoc-Berichte erstellen, ihre Kanalleistung analysieren, die Belegungsrate überwachen und Zahlungen verfolgen. Derzeit wird Little Hotelier von Besitzern kleiner und mittelgroßer Immobilien in Nordamerika, Asien und Europa eingesetzt. Sunlover Retreat, das britische Plymouth House und das Herrenhaus Noosa Valley zählen zu den Kunden.

Little Hotelier Übersicht

Kosten

Beginnt ab
109,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Little Hotelier Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch und 3 weitere , Portugiesisch, Spanisch, Thai

Medien

Online booking calendar
Customize property website
Website integration
Enable online reservations
Booking summary
Run ad-hoc reports
Little Hotelier Screenshot: Online booking calendar Little Hotelier Screenshot: Customize property website Little Hotelier Screenshot: Website integration Little Hotelier Screenshot: Enable online reservations Little Hotelier Screenshot: Booking summary Little Hotelier Screenshot: Run ad-hoc reports

Little Hotelier Bewertungen

Little Hotelier Bewertungen

Gesamtbewertung
3,9
/
5
Ausgezeichnet
33

Sehr gut
15

Durchschnitt
7

Gering
7

Schlecht
6

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionen
3,5
Bedienkomfort
4,2
Kundenbetreuung
3,9
71% haben diese Anwendung empfohlen
Humberto A.

the solution my property needed

Helps on a daily basis to update and keep track of the rooms I have booked on my property without the need to invest in expensive software that gets outdated easily.


Mit Google übersetzen
Werner P.

Good reliable booking solution

We wish that LH doesn't make the software too sophisticated because it wouldn't help.


Mit Google übersetzen
Sandra S.

Tech help is not available on weekends? I haven't been able to log in for a few weeks. ...

The only reason I wouldn't recco it now is because of the lack of tech support on the weekends. There's no excuse for the NO HELP on weekends. That's when we are the busiest and it's frustrating being hung out to dry with no help. What do you mean...your answering service says we are closed for the weekend....that's horrible to do to your customers who count on you to keep their balls in the air...I need to charge cards and get information and check for availability...Right now I can't stand this program.


Mit Google übersetzen
Bruce P.

Too basic for modern hotel management

Generally it is very easy to use day to day for bookings and reservations. However, this really is the base line for any PMS and I expect more control and convenience to manage my property. Accordingly I am looking for a replacement.
Reservations does not handle groups well at all. You can book multiple rooms on one reservation but only if all guests arrive and depart on the same days. You can't split rooms off this one group res and you only get one bill for the entire group. You have to enter individual reservations to achieve any real functionality but there's not way to link or connect these independent res as a group.
Billing is far too basic. Room charging is fine but you can't charge for other ad-hoc items with any ease and rate changes across a stay are awkward to implement.
You can't split bills, can't move charges across rooms and the gust only gets one bill so no way to hide room rates or provide separate bills for company expenses and personal expenses.
Room/Rates configuration is also convoluted and requires constant manual work-arounds to function.
Reports are basic but useful. Unfortunately many times occ% and Avg Rates do not calculate accurately.


Mit Google übersetzen
John F.

Why I switched to Little Hotelier for my small holiday stay business

Superb training and help in understanding the system, developing it, using it. I would otherwise be using a set of spreadsheets, manually, to organize and record information crucial to running a small holiday stay business.


Mit Google übersetzen
Humberto A.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
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the solution my property needed

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 23.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Helps on a daily basis to update and keep track of the rooms I have booked on my property without the need to invest in expensive software that gets outdated easily.

Vorteile

Easy of use, almost no training needed. Perfecto customer support. Always up to date with new settings for the users.

Nachteile

There is nothing negative about it. It was the perfect solution for the property i manage, helped on the daily processes.

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Antwort von Little Hotelier

Hi Alfonso,

Thank you for taking the time to review Little Hotelier.

Our system has been purposely designed to be easily understood by all users so we're pleased to hear that you find our system intuitive and user-friendly.

Let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products.

Thank you again for trusting us to be your partner. It's fabulous customers like you that make what we do so worthwhile.

Thanks,

Misha

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Werner P.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Good reliable booking solution

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 18.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We wish that LH doesn't make the software too sophisticated because it wouldn't help.

Vorteile

- The service for setting up this software was outstanding. We came from an other nonfunctional very expensive software solution and there was no problem for the customer service to take the database over to the LH system. It is very easy to handle.

Nachteile

There are still some little software improvements to do. Invoicing to travel agents, direct email from the system to guest about the booking and changes they make along the way. Mapping could be easier.
Too many nonsense emails from the support.

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Antwort von Little Hotelier

Hi Werner,

Thank you for taking the time to review Little Hotelier, we really appreciate it.

Our system has been purposely designed to be easily understood by all users so we're pleased to hear that you find our system intuitive and user-friendly and our on-boarding process smooth.

We are always looking for ways to continually improve our users' experience, so we appreciate your feedback.

Let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products.

Thank you again for trusting us to be your partner. It's fabulous customers like you that make what we do so worthwhile.

Thanks,
Misha

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Sandra S.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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Tech help is not available on weekends? I haven't been able to log in for a few weeks. That's bad!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 13.8.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

The only reason I wouldn't recco it now is because of the lack of tech support on the weekends. There's no excuse for the NO HELP on weekends. That's when we are the busiest and it's frustrating being hung out to dry with no help. What do you mean...your answering service says we are closed for the weekend....that's horrible to do to your customers who count on you to keep their balls in the air...I need to charge cards and get information and check for availability...Right now I can't stand this program.

Vorteile

I'm not saying anything above the software. I've read other peoples' comments and I am agreeing with them that it could be better. For me having 4 rooms and a private suite of 2 rooms...which means 5 total...and being the first online reservation program that I've ever used I was pleased...but no help on weekends? What's that about. That's nonsense. We in the wine country mostly have weekend visitors and that's when I might have a problem. I cannot sign in. I type in the name...then the password and enter and it acts like it's going to load and then reverts back to sign in again...I need to use my computer for this because the app doesn't provide the same capabilities. Changes cannot be made using the phone app. It's too small on my phone. It doesn't print out the same either. I can't get the cc# using the phone app. Can you? If anybody can provide help please let me know because I'm getting mad!

Nachteile

I haven't been able to access the program from my computer for three or so weeks. They've taken away the person who used to manage my account and she was a Gem. Return call right after her morning meetings...never let me hang. Even called me one time on a weekend. I thought can you imagine that....but not even a tech available on a weekend..my gosh...I can't use a program without assistance when I need it...could me once in a year but when you need help with running your business that is when you need it. Frustrated here in Plymouth, CA.

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Antwort von Little Hotelier

Hi Sandra,

Thanks for taking the time to review Little Hotelier. We value all feedback from our customers and your feedback has been passed directly onto management.

Weekend support is something we are working towards internally. Our support team will have more details and dates on when this will be available in the near future so we will keep you updated.

Also, we have contacted your support team and they will be in touch to sort out the problem of you not being able to log into your account as soon as possible.

Again, thank you for taking the time to submit your review.

The team @ Little Hotelier

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 0.0/10

Bruce P.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Too basic for modern hotel management

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 6.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Generally it is very easy to use day to day for bookings and reservations. However, this really is the base line for any PMS and I expect more control and convenience to manage my property. Accordingly I am looking for a replacement.
Reservations does not handle groups well at all. You can book multiple rooms on one reservation but only if all guests arrive and depart on the same days. You can't split rooms off this one group res and you only get one bill for the entire group. You have to enter individual reservations to achieve any real functionality but there's not way to link or connect these independent res as a group.
Billing is far too basic. Room charging is fine but you can't charge for other ad-hoc items with any ease and rate changes across a stay are awkward to implement.
You can't split bills, can't move charges across rooms and the gust only gets one bill so no way to hide room rates or provide separate bills for company expenses and personal expenses.
Room/Rates configuration is also convoluted and requires constant manual work-arounds to function.
Reports are basic but useful. Unfortunately many times occ% and Avg Rates do not calculate accurately.

Vorteile

Easy to use dashboard and reservations control

Nachteile

Terrible (non-existent) groups control
Poor accounting and billing system
Complicated and inflexible rates control

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

John F.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Why I switched to Little Hotelier for my small holiday stay business

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 26.2.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Superb training and help in understanding the system, developing it, using it. I would otherwise be using a set of spreadsheets, manually, to organize and record information crucial to running a small holiday stay business.

Vorteile

1) ease of use of Front Desk for bookings on my own website
2) excellent Channel Manager software, and Payment software, integrated with booking calendar in Front Desk
3) unbelievably friendly and helpful customer support and training video resources
4) modern mobile phone and tablet friendly software for users
5) innovative tie-in with Google maps and search

Nachteile

Inability to easily customize forms and templates for reports for self use as well as for customers . It can be done if one is comfortable using java script style code. But I'm only an HTML/css trained guy. I'd like to see something friendly like Wordpress uses - our own website is run through self-hosted Wordpress and its "templates" and customizability is excellent for someone with my skill set.

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Antwort von Little Hotelier

Hi John,

Thank you so much for taking the time to review SiteMinder! We appreciate your feedback and hope to continue providing you with the best possible customer experience.

Our system has been purposely designed to be easily understood by all users so we're pleased to hear that you find our system intuitive and user-friendly, and our support staff helpful!

We value the feedback we receive from our customers and are continuously looking for ways to improve our service, so thanks again for taking the time to share this with us around customisation of templates and forms.

Please let us know if there is anything we can do to further assist you get the most out of your products. We are here to help so please don't hesitate to let us know if a customer success person can reach out to assist you.

Thank you again for trusting us to be your partner. It's fabulous customers like you that make what we do so worthwhile.

All the best,
Misha

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
7,8/10
Basierend auf 68 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Little Hotelier Preis

Little Hotelier Preis

Beginnt ab
109,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Basierend auf 68 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Little Hotelier Funktionen

Little Hotelier Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Angebotsmanagement
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Elektronische Zahlungen
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Kalenderverwaltung
Kanalmanagement
Kreditkartenbearbeitung
Online-Buchungsintegration
Preismanagement
Rabattmanagement
Rechnungsmanagement
Reservierung-Management
Reservierungs-Management
Verfügbarkeit-Management
Zimmerbuchung
Funktionen
3,5/5
Basierend auf 68 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Little Hotelier Häufig gestellte Fragen

Little Hotelier Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Little Hotelier.

F. Welche Preispläne bietet Little Hotelier an?

Little Hotelier bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 109,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Little Hotelier?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Little Hotelier

F. Wer sind die typischen Nutzer von Little Hotelier?

Little Hotelier hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Little Hotelier unterstützt?

Little Hotelier unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet Little Hotelier an?

Little Hotelier hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Little Hotelier mobile Geräte?

Little Hotelier unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Little Hotelier?

Little Hotelier kann in folgende Anwendungen integriert werden:

PayPal

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Little Hotelier an?

Little Hotelier bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen