SimplyBook.me Übersicht

Was ist SimplyBook.me?

SimplyBook.me ist ein Online-Terminbuchungssystem für kleine bis mittlere Unternehmen in allen Dienstleistungsbranchen. Die Lösung richtet sich an alle Dienstleistungsunternehmen, die Buchungen zu bestimmten Zeitpunkten akzeptieren, darunter Schönheitssalons, Spas, Fitnessstudios, medizinische Kliniken, Haustierservices, Restaurants, Universitäten, Kinderbetreuer, Finanzberater, Berater und mehr. Darüber hinaus wird eine erstklassige Unternehmenslösung geboten, bei der Unternehmen Online-Buchungen für jeden ihrer Filialen anbieten und einen Überblick über jedes Geschäft auf hohem Niveau behalten können.

Die Software bietet Tools zum Erstellen benutzerdefinierter Online-Buchungsseiten und ermöglicht Unternehmen die Annahme von Terminen über diese Tools, ihre Website und ihre Facebook-Seite. Es gibt keine Begrenzung für die Anzahl der Client-Dienste, die ein Unternehmen über SimplyBook.me anbieten kann. Es gibt auch keine Begrenzung für die Anzahl der Mitarbeiter oder Kunden, die im System gespeichert werden können. SimplyBook.me kann auf bestimmte geschäftliche Anforderungen zugeschnitten werden. Die Zugriffsstufen für Mitarbeiter sind vollständig konfigurierbar. Administratoren können bestimmen, auf welche Informationen die einzelnen Mitglieder zugreifen können.

Zusätzlich zu den grundlegenden Funktionen ermöglicht SimplyBook.me Unternehmen, Zahlungen online zu akzeptieren, Berichte über den Umsatz und Website-Traffic zu generieren, zusätzliche Informationen von Kunden bei der Buchung anzufordern, Werbeaktionen zu starten, Produkte bei der Buchung zu verkaufen, Mitgliedschaften und Klassen zu verwalten und vieles mehr. Das System sendet automatisch E-Mail- oder SMS-Terminerinnerungen an Kunden, um No-Shows zu reduzieren. Unternehmen können mit SimplyBook.me Empfehlungsprogramme starten und Überprüfungsanfragen per E-Mail an Kunden senden – Funktionen, die bei der Kundengewinnung und -bindung helfen.

SimplyBook.me Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

SimplyBook.me Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 9 weitere , Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Taiwanisch, Türkisch, Ukrainisch

Medien

Upcoming bookings
Change booking
Booking status
Filter bookings
Upcoming bookings
Change booking
Booking status
Filter bookings
Videos zu SimplyBook.me SimplyBook.me Screenshot: Upcoming bookings SimplyBook.me Screenshot: Change booking SimplyBook.me Screenshot: Booking status SimplyBook.me Screenshot: Filter bookings SimplyBook.me Screenshot: Upcoming bookings SimplyBook.me Screenshot: Change booking SimplyBook.me Screenshot: Booking status SimplyBook.me Screenshot: Filter bookings

SimplyBook.me Bewertungen

SimplyBook.me Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
565

Sehr gut
220

Durchschnitt
32

Gering
10

Schlecht
8

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,5
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,6
94% haben diese Anwendung empfohlen
Dario M.

Guter Kallender


Kostas O.

Not flexible enough

If it works for you, the app is great and easy to use. It does not work for me and I think the whole design (not taking into account the time based nature of bookings)


Mit Google übersetzen
Nessie H.

review Simplybook wzc de Korenbloem

Due to COVID-19 there is a visitation ban in our residential care centre. Thanks to simplybook, we can quickly set up a reservation system and provide the employees with the necessary information about which resident will receive which visit. We also chose simplybook for its many options because in the future we want to offer and track other services digitally.


Mit Google übersetzen
Elaine G.

Everything my small business needs!

Great to have so many custom options. This was the clenched for me. Very easy to comprehend and process the purchase. Sure v way to navigate and great customer support


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Very wide set of features with a great pricing model but poor API support.

The service has a powerful API that has documentation that is good enough to get you up and going with an implementation. It has some bugs and has poor technical support. The pricing model is very scalable if you have lots of people that need to have calendars/scheduling that don't necessarily use the scheduling capacity (provided by the API) in your application (they charge per booking not per calendar). The nail in the coffin for us it the lack of HIPAA compliance for the API. Their sales page touts HIPAA compliance but this is not possible if you are using the API and this is not stated anywhere. Your team could spend time and money encrypting all your data yourself before it gets to Simplybook.me's servers but it just makes it painful to use compared to other services out there that offer this out of the box.


Mit Google übersetzen
Dario M.
Branche: Immobilien
Untern. Größe: Selbstständig

Guter Kallender

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 7.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Viele einstell Möglichkeiten
einfache Bedienung
Vernetzung auf die eigene Website möglich
schön übersichtliche APP

Nachteile

Die Kalenderseite könnte mehr Einstellungsmöglichkeiten vertragen gerade was die Kalenderanzeige angeht.
Sobald ein paar mehr Funktionen benötigt werden wird es schon recht teuer.

Antwort von SimplyBook.me

Dear Dario

Thank you so much for taking the time to leave us your positive review, we appreciate it enormously!

All the best
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Kostas O.
Branche: Medienproduktion
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Not flexible enough

Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 16.9.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

If it works for you, the app is great and easy to use. It does not work for me and I think the whole design (not taking into account the time based nature of bookings)

Vorteile

Easy of use, many integrations with other software. Fast interface, simple

Nachteile

The app has a very big flaw design that cannot be worked around.
If you charge by the hour it is impossible to configure it. Every service and product has a static price which does not depend on duration. How is this even possible in a booking app?

Let's say you are providing lessons. You try to create the service. The duration is fixed and so is the price.
So if you want to create 1, 2, 3, 4-hour sessions, you have to create "service-addon" one for each set of hours. So if you want anything from +1 hour to +10 hours you have to create 10 service add-ons just because they do not have per hour price.

But I could ignore that. This would be a one time work that I would do. Here is the real deal-breaker.
Let say you have created your +1 +2 .... +10 hours for your service.
Now you want to add real add ons to the service. For example use a video projector, VR-facilities, etc.
You create that add on service, but the price you assign is based on a fixed time and does not take into account the total number of hours of the whole service.

This means, in the previous example, if the customer chooses +1 hour or + 10 hours, the cost for the "video projector service add on" would be the same!!!.

How can a booking software ignore the duration of an appointment?

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplyBook.me

Dear Kostas,

Thank you so much for taking the time to leave us your feedback, we truly appreciate it!

Regarding your issue then yes the system is built up with the premises that you define the time length before hand and hence this problem. We are sorry to hear that our solution did not cater to your needs.

All the best
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nessie H.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

review Simplybook wzc de Korenbloem

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 6.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Due to COVID-19 there is a visitation ban in our residential care centre. Thanks to simplybook, we can quickly set up a reservation system and provide the employees with the necessary information about which resident will receive which visit. We also chose simplybook for its many options because in the future we want to offer and track other services digitally.

Vorteile

The booking system has many options, easy to fill and clear. Exporting the bookings is an added value so that the info easily affects all employees. Both the layout and the possibilities look professional to our users.

Nachteile

It was a quest to know how all the settings had an effect on the page. The videos are a handy help. I can use the app to track the bookings, but I can't make adjustments to the settings, or at least I haven't found them yet. The e-mail address on our main page also gets emails from the firm, although it is not an admin.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Elaine G.
Branche: Alternative Medizin
Untern. Größe: Selbstständig
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Everything my small business needs!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 17.10.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Great to have so many custom options. This was the clenched for me. Very easy to comprehend and process the purchase. Sure v way to navigate and great customer support

Vorteile

Really clearly presented and easy to understand. Best range of custom options going so you can tailor the system to your businesses particular needs. Very reasonable cost for a great value product

Nachteile

Very little not to like about this product! Can’t really fault it

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SimplyBook.me

Dear Elaine,

Thank you so much for taking the time to leave us your outstanding feedback, we truly appreciate it! A feedback like this is invaluable to online businesses like ours.

Good luck with your business
All the best
The SimplyBook.me team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Very wide set of features with a great pricing model but poor API support.

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 2.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

The service has a powerful API that has documentation that is good enough to get you up and going with an implementation. It has some bugs and has poor technical support. The pricing model is very scalable if you have lots of people that need to have calendars/scheduling that don't necessarily use the scheduling capacity (provided by the API) in your application (they charge per booking not per calendar). The nail in the coffin for us it the lack of HIPAA compliance for the API. Their sales page touts HIPAA compliance but this is not possible if you are using the API and this is not stated anywhere. Your team could spend time and money encrypting all your data yourself before it gets to Simplybook.me's servers but it just makes it painful to use compared to other services out there that offer this out of the box.

Vorteile

They have a very wide set of features for users that are using their scheduling interface. The API seems to be quite robust as well handling many of the core scheduling features in it.

The pricing is based on features and number of bookings which is very scalable for our use case that has lots of people that require a calendar but may never use the booking features that are provided by this integration.

Nachteile

They claim that their product is HIPAA compliant. However, turning on the HIPAA compliant features shuts down access to their API, which is the only thing we are using them for.

Their API support is very poor. Most of the time they just say they cannot help and their answers are very abrupt and unhelpful answers most of the time (you have to keep nagging to get a decent response). There are bugs here and there in the API. The documentation for their API, though large, is incomplete and lacks thorough/clear explanations and neglects things like how call backs work etc.

It looks like their feature set is growing but the API capacity is not.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Nutzerempfehlung
8,9/10
Basierend auf 835 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SimplyBook.me Preis

SimplyBook.me Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 835 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

SimplyBook.me Funktionen

SimplyBook.me Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,5/5
Basierend auf 835 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

SimplyBook.me Häufig gestellte Fragen

SimplyBook.me Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SimplyBook.me.

F. Welche Preispläne bietet SimplyBook.me an?

SimplyBook.me bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SimplyBook.me?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SimplyBook.me

F. Wer sind die typischen Nutzer von SimplyBook.me?

SimplyBook.me hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SimplyBook.me unterstützt?

SimplyBook.me unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Taiwanisch, Türkisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet SimplyBook.me an?

SimplyBook.me hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt SimplyBook.me mobile Geräte?

SimplyBook.me unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SimplyBook.me?

SimplyBook.me kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Authorize.net, Google Analytics, Gruveo, Joomla, LeadsBridge, QuickMail.io, Remo, SITE123, Telogis Fleet, Wordpress

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SimplyBook.me an?

SimplyBook.me bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Video-Anleitungen, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Forum