
Über FieldPulse
FieldPulse ist eine All-in-one-Lösung für das Außendienstmanagement, mit der mobile Serviceunternehmen Kundendaten verwalten, Aufträge planen, Rechnungen erstellen und versenden sowie Zahlungen verfolgen und Einblicke in Geschäftsabläufe erhalten können. Die Lösung passt sich an Unternehmen aller Größen und Branchen an und kann über Desktop oder die native mobile App für Android oder iOS aufgerufen werden.
Auftragsplanungs- und Dispatching-Funktionen ermöglichen es Nutzern, mithilfe von Schnelleingabeformularen Jobs einer einzelnen Person oder einem Team zuzuweisen. Nutzer können Auftragsnotizen, Dateien, Fotos und Kommentare anhängen, um Außendiensttechnikern dabei zu helfen, den Job effizient abzuschließen. Mit dem integrierten CRM von FieldPulse können Nutzer alle kundenbezogenen Dateien einschließlich Rechnungen, Fotos, Zahlungen, Kostenvoranschlägen und mehr anzeigen. Mitarbeitende können über ihr mobiles Gerät Kostenvoranschläge, Angebote und Vorschläge erstellen, die mit einer elektronischen Signatur zur sofortigen Genehmigung versehen sind.
FieldPulse protokolliert automatisch alle Statusaktualisierungen im Aktivitäts-Feed, einschließlich eines Zeitstempels und eines Geotags für den Standort des Nutzers. Auftragsdatensätze können in Teilaufgaben mit individuellen Fristen, Beschreibungen, zugeordneten Mitgliedern, Fälligkeitszeiten und mehr unterteilt werden. Alle Rechnungen können im Repository gespeichert werden, zusammen mit Vorlagen für häufig verwendete Rechnungen. Die Plattform hilft den Nutzern, den Überblick über die Kostenvoranschläge zu behalten mit Funktionen zur Verfolgung des Zahlungsstatus, die die Nutzer an offene Kostenvoranschläge und Rechnungen sowie an überfällige ausstehende Rechnungen erinnern.
FieldPulse sendet mobile Benachrichtigungen mit individuell angepassten Einstellungen an zugewiesene Teammitglieder und informiert sie über einen anstehenden Job. Die Plattform bietet eine Vielzahl von Nutzerrollen und Berechtigungen, die einen spezifischen Zugriff und eine spezifische Funktionalität auf der Grundlage der Arbeitsfunktion eines Nutzers ermöglichen. Die Integration mit Square verknüpft automatisch Rechnungen und akzeptiert Zahlungen von Kunden, egal ob im Büro oder im Außendienst.
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Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
FieldAware

Zoho One

Buildertrend

RazorSync

Nutzerbewertungen
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- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
I finally found what I was searching for!
Bewertet am 1.5.2020
So far so good!
So far so good!
Vorteile
The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.
Nachteile
It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.
Warum FieldPulse gewählt wurde
Price, functionality, support, this is the one you're looking for.Gründe für den Wechsel zu FieldPulse
It just works. Very intuitive and the mobile app treats me like an administrator, not a monkey.Antwort von FieldPulse
Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success!
--Dennis Behrman | Head of Marketing
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Polk County Soft Wash
Bewertet am 22.11.2023
Listen other platforms customer service at best is less than mediocre. You don't get one person...
Listen other platforms customer service at best is less than mediocre. You don't get one person reaching out, you have several people reaching wit patience and understanding. They want to know the way that you do things and then they walk you through the way your process can work in the platform not ounce not twice. But as many times as you need. Your success is theirs. Truly.
Vorteile
FieldPulse checks 90% of all the boxes in almost any industry you are working.
Nachteile
My work flow is different So it took an understanding of the software operations to make it work for me. And I'm being nit picky.
Warum FieldPulse gewählt wurde
The value to income is always something a business needs to consider. Bar none FieldPulse is hitting that out of the Park.Zuvor genutzte Software
JobberGründe für den Wechsel zu FieldPulse
FieldPulse is not looking to just rack up the numbers of clients. They want your feedback and they want you to use their software to make your life easier. It is a marriage of flexibility and simplicity. On all fronts. Coaching is minimal and your full understanding makes their job easier in the long run.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Good Enough For Price
Bewertet am 9.12.2020
Overall it is ok for field invoices and payments, but for an overall solution to help your business...
Overall it is ok for field invoices and payments, but for an overall solution to help your business run better it lacks in some areas. Probably worth paying more for others, after using a different software for my other business for the last 5 years I expect more out of this software, however Field pulse is considerably less expensive than the other software we use. They will probably continue to improve this though so with the cost effectiveness may be worth it in the long run.
Vorteile
It made it easy to invoice and take payment in the field to avoid chasing money after the service call. Does ok for the cost.
Nachteile
There are several features that are missing and or do not work well for our company. The reporting could be better, but there is no customer statement function and if you have related customers(which is for a customer with multiple service locations) they are not tracked together and there is no way to send an easy to read statement of all invoices for a particular customer with multiple locations. The Quick Books syncing is terrible and is mostly related to QB online but they keep claiming they will make it compatible with QB desktop but have yet to, to my knowledge. The app has issues as well I have to post date my invoices so the correct date shows up when sent to the customer. Deleting and changing invoices is a pain and when the QB sync screws up with payment it sometimes still says invoiced when it has been paid and there is no way to manually change the status.
In Betracht gezogene Alternativen
FieldEdgeGründe für den Wechsel zu FieldPulse
Cost- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great software at an affordable price
Bewertet am 4.10.2023
After switching software I didn't realize how much time it save and how much easier it made things...
After switching software I didn't realize how much time it save and how much easier it made things for me and my customers
Vorteile
Love the online booking , customer portal! I love all the features and the fact that I can do every thing from payment and offer financing
Nachteile
I found everything pretty easy and simple to use
Warum FieldPulse gewählt wurde
Price and what field pulse was offering to my prior csm system was higher in cost and offered less features- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great features at a great price
Bewertet am 24.11.2021
My intended purpose for Field Pulse is to be able to manage 90% of my business from the field. I...
My intended purpose for Field Pulse is to be able to manage 90% of my business from the field. I take calls, create clients, create estimates, complete work, invoice, and take payment all from my phone or tablet from the field. I want to minimize how much time spent on data entry on my computer in the office. With Field Pulse, I will primarily only need to work on complex estimates, back-up of data, and accounting audits from my computer at home. That will cut my workload down significantly. With the new Pricebook feature I may not even need to use my workstation pc to work on complex estimates. Time will tell on that one.
Vorteile
I love the amount of features you get for the price. I am coming from Jobber which I use as the gold standard for small to medium sized field service business software. Compared to Jobber I feel that Field Pulse offers a very comparable set of features at half the price of Jobber. While improvement and new features are always welcome, I feel that Field Pulse is on par or better that their competition.
Nachteile
The work flow is quite a bit different from what I would like. The best example is only having the ability to set one visit for each job. While the obvious workaround is to update the date each time a new date is needed or create multiple jobs under the project tabs, but, honestly, the easier solution is to have the ability to attach multiple visits to a single Job. That I believe is a more natural workflow for most users in my industry. In fact, Field Pulse, is the only field service management software that doesn't allow for this. All the big names like Jobber, Housecall Pro, Workiz, all use this workflow model with great success. I would also like the ability to view my client database alphabetically by last name. The current model is the alphabetize it by first name which is very backwards from any other CRM type solution on the market. I am not on a first name basis with many of my clients and when searching for them in my master list, I have to hunt for the last name.
Warum FieldPulse gewählt wurde
Primarily price. I needed to minimize my overhead while maintaining as many business-critical features as possible. With Field Pulse, I think I found the best option of price versus features.Zuvor genutzte Software
JobberGründe für den Wechsel zu FieldPulse
Price and FeaturesAntwort von FieldPulse
Hi Adam! Thank you so much for taking the time out of your day to leave us such incredible feedback! We are currently building out the ability to track multiple visits for a single job! I've also added the ability to filter customers by first name to our development wish list. We will follow up with you as soon as both of those become available! Thanks again!
FieldPulse Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FieldPulse.F. Welche Preispläne bietet FieldPulse an?
FieldPulse bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 60,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von FieldPulse?
FieldPulse hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200
F: Welche Sprachen werden von FieldPulse unterstützt?
FieldPulse unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt FieldPulse mobile Geräte?
FieldPulse unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert FieldPulse?
FieldPulse kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Azuga Fleet, Mailchimp, NiceJob, Quickbooks Online, Square Payments, Square Point of Sale, Xero, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet FieldPulse an?
FieldPulse bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- Handwerkersoftware
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- SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung)
- Sanitär Software
- SHK Angebotssoftware (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung)
- Angebotssoftware für Klempner
- Angebotssoftware für Elektriker
- Planungstools
- Angebotserstellung Software
- Software für die Disposition von Wartungspersonal
- Kalender Software
- Fremdfirmenmanagement Software