FieldPulse

Komplette Außendienstmanagementlösung.

4,8 /5 (27 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

FieldPulse Übersicht

Was ist FieldPulse?

FieldPulse ist eine All-in-one-Lösung für das Außendienstmanagement, mit der mobile Serviceunternehmen Kundendaten verwalten, Aufträge planen, Rechnungen erstellen und versenden sowie Zahlungen verfolgen und Einblicke in Geschäftsabläufe erhalten können. Die Lösung passt sich an Unternehmen aller Größen und Branchen an und kann über Desktop oder die native mobile App für Android oder iOS aufgerufen werden.

Auftragsplanungs- und Dispatching-Funktionen ermöglichen es Nutzern, mithilfe von Schnelleingabeformularen Jobs einer einzelnen Person oder einem Team zuzuweisen. Nutzer können Auftragsnotizen, Dateien, Fotos und Kommentare anhängen, um Außendiensttechnikern dabei zu helfen, den Job effizient abzuschließen. Mit dem integrierten CRM von FieldPulse können Nutzer alle kundenbezogenen Dateien einschließlich Rechnungen, Fotos, Zahlungen, Kostenvoranschlägen und mehr anzeigen. Mitarbeitende können über ihr mobiles Gerät Kostenvoranschläge, Angebote und Vorschläge erstellen, die mit einer elektronischen Signatur zur sofortigen Genehmigung versehen sind.

FieldPulse protokolliert automatisch alle Statusaktualisierungen im Aktivitäts-Feed, einschließlich eines Zeitstempels und eines Geotags für den Standort des Nutzers. Auftragsdatensätze können in Teilaufgaben mit individuellen Fristen, Beschreibungen, zugeordneten Mitgliedern, Fälligkeitszeiten und mehr unterteilt werden. Alle Rechnungen können im Repository gespeichert werden, zusammen mit Vorlagen für häufig verwendete Rechnungen. Die Plattform hilft den Nutzern, den Überblick über die Kostenvoranschläge zu behalten mit Funktionen zur Verfolgung des Zahlungsstatus, die die Nutzer an offene Kostenvoranschläge und Rechnungen sowie an überfällige ausstehende Rechnungen erinnern.

FieldPulse sendet mobile Benachrichtigungen mit individuell angepassten Einstellungen an zugewiesene Teammitglieder und informiert sie über einen anstehenden Job. Die Plattform bietet eine Vielzahl von Nutzerrollen und Berechtigungen, die einen spezifischen Zugriff und eine spezifische Funktionalität auf der Grundlage der Arbeitsfunktion eines Nutzers ermöglichen. Die Integration mit Square verknüpft automatisch Rechnungen und akzeptiert Zahlungen von Kunden, egal ob im Büro oder im Außendienst.

FieldPulse Übersicht

Kosten

Beginnt ab
39,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

FieldPulse Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

FieldPulse Screenshot: FieldPulse is available for iOS, Android, and via computer WebApp
FieldPulse Screenshot: FieldPulse is available for iOS, Android, and via computer WebApp FieldPulse Screenshot: View a daily agenda and attach job notes, comments, files, and photos FieldPulse Screenshot: Multiple schedule views including team gantt charts FieldPulse Screenshot: Keep a pulse on activities around the business with automatic update logs FieldPulse Screenshot: Create and manage customer profiles with the built-in CRM FieldPulse Screenshot: Create estimates and invoices for customers with PDF conversion FieldPulse Screenshot: Field agent geolocation tagging to confirm that team members reach or leave the job site FieldPulse Screenshot: Task management enables users to add task name, description, assign team members, due date/time, and status FieldPulse Screenshot: The invoice item repository allows users to insert pre-defined invoice line items FieldPulse Screenshot: View open estimates and invoices as well as overdue outstanding invoices

FieldPulse Bewertungen

FieldPulse Bewertungen

Gesamtbewertung
4,8
/
5
Ausgezeichnet
23

Sehr gut
3

Durchschnitt
1

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9
Funktionen
4,7
Bedienkomfort
4,8
Kundenbetreuung
4,7
96% haben diese Anwendung empfohlen
Tommy D.

Best CRM

We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.


Mit Google übersetzen
Alexander R.

All in one customer and project management solution for service industry businesses, no scope...

Field Pulse has provided huge value to me in that I have eliminated multiple data silos, streamlining the administrativia of handling customer details, invoices, communications, and so much more. On top of that, their support department provides amazing response time. I am so glad I found Field Pulse for my business, it has helped us increase our revenue and track a wider array of clients and scheduling, easily paying for itself.


Mit Google übersetzen
Maher B.

Great value but misses the mark on some aspects

FieldPulse allows our electrical contracting business to operate smoothly, communicate effectively and schedule customers and employees.


Mit Google übersetzen
Lou D.

I finally found what I was searching for!

So far so good!


Mit Google übersetzen
Jason S.

FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!

Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.


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Tommy D.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Best CRM

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 25.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We are an electrical service business and Fieldpulse has a been a huge deal in helping us manage our business activities on a daily basis. We are able to track all customers, projects, jobs, money. We are able to create estimates and invoice.

Vorteile

Fieldpulse is a robust CRM that has many useful functions and the team continues to add to it. I have used other CRM's including jobber and none are as good as Fieldpulse. The Fieldpulse team also has great support that listens to you and actually supports you. They also have a feature called engage that integrates VOIP into their software. I believe this is something I have not seen in any other CRM.

Nachteile

It can be quicker at loading pages. Would like to see estimate function be stronger such as integrating an estimate program or create one internally that would streamline for anybody to be able to use in the field and not just experienced users. Would like to see Fieldpulse integrate with many other apps like other softwares such as Zapier, Waveapps, Mailchimp.

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Antwort von FieldPulse

Tommy, thanks so much for your great review. At the end of the day, our goal is to help you make more money and win back time. We're so glad that we can help your electrical business every day.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Alexander R.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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All in one customer and project management solution for service industry businesses, no scope creep

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 28.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Field Pulse has provided huge value to me in that I have eliminated multiple data silos, streamlining the administrativia of handling customer details, invoices, communications, and so much more. On top of that, their support department provides amazing response time. I am so glad I found Field Pulse for my business, it has helped us increase our revenue and track a wider array of clients and scheduling, easily paying for itself.

Vorteile

Simplicity, cross platform, excellent support. The UI allows you to enable and disable exactly the features you need. There is a desktop web app and a mobile phone app for iPhone and Android. They both work well where there is internet (which let's admit is most places now). The features don't scope creep, in other words, there aren't so many features that you feel overwhelmed (like I did with Zoho). Everything is designed to work together. Plus, they have a new phone system that has transformed the way I keep track of calls and phone numbers, no other solution has this at this very reasonable price point (Salesforce did not provide me with any realistic expectation of Voip integration, only a multi thousand dollar price tag). It also has an excellent and easy to use payment processing and invoicing system. You can even setup automated email responses for scheduling and for when a customer pays their invoice.

Nachteile

Performance of the user interface is sometimes not as fast as what I might be used to from other web app experiences, but it certainly isn't bad enough to make me want a change...so I try to practice patience.

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Antwort von FieldPulse

Alexander, thanks so much for your great review of FieldPulse. Our goals for our product are simple and aimed at everything you said. We want to give you back valuable time, eliminate unnecessary data and process headaches, and do it in a way that pays for itself quickly.

Our great customers see the value quickly, thanks to our focus on great customer service. We're proud and honored to serve those who make their money in the field.

Cheers,
Gabe Pinchev, CEO

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Maher B.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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Great value but misses the mark on some aspects

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 24.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

FieldPulse allows our electrical contracting business to operate smoothly, communicate effectively and schedule customers and employees.

Vorteile

Great financial value, easy to use, has the ability to maintain the team on the same page by using customer and job notes as well as pictures.

Nachteile

App can be very slow, does not work without internet connection, and can be glitchy. Address auto population sometimes works and other times doesn’t. Search fields for materials are not very intuitive. Pictures take a very long time to upload to app extended the time it takes for estimates. Phone notifications will display improperly when changing the status of jobs.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Lou D.
Branche: Verbraucherdienste
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
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I finally found what I was searching for!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 1.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

So far so good!

Vorteile

The features are great and they actually work! After trying every software on capterra and more, FieldPulse allowed me to stop looking and get back to business. As an owner/operator I'm able to access the features I need in the field as well as the desktop. All the features are there in addition to many customization options. And the support is second to none. I've been able to get a human at all hours of the day and they are dedicated to customer satisfaction. Getting set up was a breeze and the support team guided me every step of the way (when needed). A slick gui AND good functionality? I'll take it.

Nachteile

It could be more customizable, but isn't too limited. There are certain features that I'd like to see that aren't currently present, but then again no one does it all. And any software that had these features certainly lacked in most others. The team is also very responsive and interested in user feature requests. Sure, it's got it's bugs here and there. But when I mention one, the team usually knows about it and are on it already. That, or it was user malfunction.

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Antwort von FieldPulse

Lou, thanks for taking the time to leave that review! We're inspired by business owners like you. So it means a lot to us when you note that our product is feature rich and still getting better. Cheers to your success!

--Dennis Behrman | Head of Marketing

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jason S.
Branche: Bau
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

FieldPulse - The all around software solution for contractors and service providers!!!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 4.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, I think FieldPulse is one of the biggest contenders out there. Even up against Co-Construct and BuilderTrend which are priced way out of the hands of single person or small businesses to be able to incorporate and try and they don't even trial their software. FieldPulse has pretty much the features to be able to run a successful contracting or field service company.

Vorteile

What I liked most about FieldPulse are the features that it has for the price of using the software. It is very reasonably priced for big companies all the way down to the single person business.

Nachteile

Wish they had estimating options as well as item/service database features, but after talking to a rep, it looks that they are continually working on it and puts my expectancy on these features at ease knowing that they are improving all the time.

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Antwort von FieldPulse

Jason, thanks so much for the review. It's hard working entrepreneurs like you that keep us motivated to build a great contractor platform.

We are always improving the platform, and your comment about item/service database is clutch. We will have some tremendous new features to announce in the coming months, so stay tuned.

Please always let us know if we can help in anyway. Our customer success team all sits right next to me here in Dallas, Texas and we love hearing from you guys!

--Gabriel Pinchev, CEO

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,4/10
Basierend auf 27 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

FieldPulse Preis

FieldPulse Preis

Beginnt ab
39,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Basierend auf 27 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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FieldPulse Funktionen

FieldPulse Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,7/5
Basierend auf 27 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

FieldPulse Häufig gestellte Fragen

FieldPulse Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FieldPulse.

F. Welche Preispläne bietet FieldPulse an?

FieldPulse bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 39,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von FieldPulse?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von FieldPulse

F. Wer sind die typischen Nutzer von FieldPulse?

FieldPulse hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von FieldPulse unterstützt?

FieldPulse unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet FieldPulse an?

FieldPulse hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt FieldPulse mobile Geräte?

FieldPulse unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert FieldPulse?

FieldPulse kann in folgende Anwendungen integriert werden:

NiceJob, QuickBooks Online, Square Point of Sale

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet FieldPulse an?

FieldPulse bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Video-Anleitungen, Häufig gestellte Fragen