Microsoft Bookings

Online-Terminplanungssoftware für kleine Unternehmen.

4,3 /5 (53 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

Microsoft Bookings Übersicht

Was ist Microsoft Bookings?

Microsoft Bookings ist eine Online-Buchungs- und Terminplanungslösung für kleine Unternehmen, die im Rahmen von Office 365 verfügbar ist. Kunden können die Buchungsseite jederzeit aufrufen, die gewünschte Uhrzeit und den Service buchen, den sie benötigen, erhalten eine Bestätigungs-E-Mail und eine Kalendereinladung und können bei Bedarf umplanen oder absagen. Für Kunden, die lieber per Telefon buchen, können Nutzer einfach ihre Termindetails eingeben und Bookings sendet alle Bestätigungen und Erinnerungen.

Microsoft Bookings bietet kleinen Unternehmen eine einzigartige Website zur Terminbuchung, auf der die Kunden ihren gewünschten Service, Datum und Uhrzeit des gewünschten Termins auswählen sowie den gewünschten Mitarbeiter auswählen können. Die Verfügbarkeit von Mitarbeitern und Terminen wird in Echtzeit aktualisiert, sodass Kunden rund um die Uhr Termine buchen können, ohne telefonieren zu müssen oder auf die Bestätigung zu warten, dass das gewünschte Zeitfenster verfügbar ist. Microsoft Bookings sendet automatisch Bestätigungs-E-Mails an Kunden. Außerdem können Nutzer festlegen, wann automatisierte Erinnerungs-E-Mails gesendet werden. Kunden können ihre bestehenden Buchungen auch über die Planungsseite neu planen oder stornieren, wobei die Nutzer steuern können, wie viel Vorankündigung für Stornierungen oder Änderungen erforderlich ist.

Der zentralisierte Buchungskalender in Microsoft Bookings bietet Nutzern einen Überblick über alle Kundentermine mit Monats-, Wochen- und Arbeitswochenansichten sowie eine Tagessplitansicht, in der die Verfügbarkeit der Mitarbeiter für einen bestimmten Tag angezeigt wird. Nutzer können manuell Termine für Kunden erstellen, die persönlich oder telefonisch anfragen, und bestehende Kundentermine stornieren, neu planen oder neu zuordnen. Kundenkontaktdetails und -notizen werden in der Kundenliste gespeichert. Wenn ein neuer Kunde eine Online-Buchung vornimmt, wird automatisch ein neuer Kontakt für diesen Kunden erstellt. Mit der mobilen Anwendung von Microsoft Bookings können Benutzer Kunden, Termine und Verfügbarkeiten von Mitarbeitern unterwegs verwalten. Außerdem können sie auf Wegbeschreibungen zu den nächsten Terminen des Nutzers zugreifen.

Microsoft Bookings Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Microsoft Bookings Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 5 weitere , Indien, Japan, Deutschland, Brasilien, Mexiko
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch und 8 weitere , Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch

Medien

Users can also access directions to their next appointment in the Microsoft Bookings mobile app
Contacts are automatically created by Microsoft Bookings whenever a new customer schedules and appointment
Microsoft Bookings also offers a mobile app where users can view customers and manage bookings
Microsoft Bookings give small businesses their own unique appointment booking webpage
Customers can also be offered the option of selecting which staff member they wish to see
Customers can select the date and time for their appointment
Confirmation and reminder emails are automatically sent out to customers by Microsoft Bookings
Users can view a centralized calendar for all staff members, and reassign or reschedule appointments if necessary
Videos zu Microsoft Bookings Microsoft Bookings Screenshot: Users can also access directions to their next appointment in the Microsoft Bookings mobile app Microsoft Bookings Screenshot: Contacts are automatically created by Microsoft Bookings whenever a new customer schedules and appointment Microsoft Bookings Screenshot: Microsoft Bookings also offers a mobile app where users can view customers and manage bookings Microsoft Bookings Screenshot: Microsoft Bookings give small businesses their own unique appointment booking webpage Microsoft Bookings Screenshot: Customers can also be offered the option of selecting which staff member they wish to see Microsoft Bookings Screenshot: Customers can select the date and time for their appointment Microsoft Bookings Screenshot: Confirmation and reminder emails are automatically sent out to customers by Microsoft Bookings Microsoft Bookings Screenshot: Users can view a centralized calendar for all staff members, and reassign or reschedule appointments if necessary

Microsoft Bookings Bewertungen

Microsoft Bookings Bewertungen

Gesamtbewertung
4,3
/
5
Ausgezeichnet
27

Sehr gut
17

Durchschnitt
8

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
3,9
83% haben diese Anwendung empfohlen
Mark D.

Vital for distributed teams with multiple systems

We have people all over the country using many different systems to book time with our staff. Bookings takes the guess work out and allows users to control their calendars more effectively. If someone is attempting to schedule a meeting and isn't on the network, we immediately provide the link to our Bookings page and make it easier on everyone.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Share your calendar with Bookings by Microsoft

I use Bookings for client consultations. I is some much easier to allow client to choose an available time book themselves instead of the back and forth trying to figure out a suitable time via email.


Mit Google übersetzen
Brian J.

Not quite ready, but close


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Still learning how to use this - seems ok but not in love with it yet

Honestly, I think we just need to use it more but my initial impressions are that it is just ok. Hopefully with more time we will be able to take better advantage of it's features.


Mit Google übersetzen
Natalie S.

As long as you have purchased the whole o365, totaly worth it

It was harder to set up than the competitor. But it has additional options so worth it if you could figure it out.


Mit Google übersetzen
Mark D.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Vital for distributed teams with multiple systems

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 20.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We have people all over the country using many different systems to book time with our staff. Bookings takes the guess work out and allows users to control their calendars more effectively. If someone is attempting to schedule a meeting and isn't on the network, we immediately provide the link to our Bookings page and make it easier on everyone.

Vorteile

There are many tools that provide the same type of service as Bookings but the security of the Microsoft suite was important to us. We've previously used other tools but we were able to get everyone into Bookings which made training and troubleshooting easier for the entire staff. Our recruiters are asked to meet with students daily and rather than emailing the student their available times, recruiters can simply provide a link to the calendar which allows students to pick an available time simply. We work with several partners who don't have visibility to calendars when scheduling meeting. Access to the individuals' bookings page makes scheduling easier and reduces the chances of people getting double booked. Meetings booked through a Bookings page is moved over to the Outlook calendar with a notification. Cancellations are also updated in Outlook and the attendees are notified.

Nachteile

The customization opportunities are limited. Users can set things like email reminders and calendar invites, and modify color schemes and logos. Would like to see more integrations with other MS products. For example, if a meeting is booked that is going to require a conference call or an online software. It would be nice to automatically have a Microsoft Teams meeting and invite created and emailed to the participants. Ability to create a one-time bookings page that incorporates the calendars of several people would be a nice addition to the product.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Share your calendar with Bookings by Microsoft

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 30.8.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I use Bookings for client consultations. I is some much easier to allow client to choose an available time book themselves instead of the back and forth trying to figure out a suitable time via email.

Vorteile

Bookings by Microsoft is one of those apps included with Microsoft Office 365 and it allows you to take online client bookings. It is easy to setup and use.

Nachteile

I would like more flexibility in creating the booking calendar and clearer notification email when a client books an appointment.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Brian J.
Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Not quite ready, but close

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 9.7.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

Very easy to implement. Easy to create appointment types and place on our main website. Great flexibility in customer email communications, with reminders of appointments and such.

Nachteile

While it's functional on a basic level, there are many many annoyances that just are unexplainable. First, you can access bookings via the web app, or you can access bookings via a Teams plugin, or use an iOS app The problem is, each method provides you a different set of options when creating the booking. Zero consistency.

In order to use bookings, you need to add everyone that uses it to the staff, AND, you have to give them full admin control. If someone gets to create bookings, they can also go in and muck with all of the settings. Horrible! The next access tier down is that they can view bookings, but not create or modify them. That's next to useless, if you ask me.

Also, every staff member's calendar now shows up in bookings. If you have a receptionist making bookings, there would be no need for their calendar to show up. In the Teams version of the app, you can remove the useless calendars. On the web version you cannot. But on the Teams version, you only have very rudimentary options for creating a booking, so you need to use the Web app to access it.

The home page in the web app is useless. It's got buttons for setting up the first time, but not what you need for day to day stuff isn't there, and there's no apparent way to change it.

In the calendar page, you can create bookings. There are boxes for customer notes and internal notes. However, once you put anything in there, the boxes are no longer labeled as to what they are. Horrible design.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Still learning how to use this - seems ok but not in love with it yet

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 8.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Honestly, I think we just need to use it more but my initial impressions are that it is just ok. Hopefully with more time we will be able to take better advantage of it's features.

Vorteile

We just started using it and I like the idea of what it can do but getting it setup and the office to use it will take a bit of time. The parts I have played with seem good but again it is kind of tricky to setup and sync things.

Nachteile

We have office 365 but we have to upgrade licenses to use it and share calendars - now maybe there is a better way to use it but so far it does what we want but not the way we want it to work. It also took a bit to figure out how to get it to work/be visible for multiple users.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Natalie S.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

As long as you have purchased the whole o365, totaly worth it

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 9.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It was harder to set up than the competitor. But it has additional options so worth it if you could figure it out.

Vorteile

It has all of the same features of the previous system that we were using. It has some features that other systems dont. The clients have been able to use it with no challenges. The reminders are worth it that it sends to people.

Nachteile

We were required to change to Bookings and it doesn't allow us to use Zoom easily with our students. However being forced to change to Teams did not matter since we have the full o365. Wish you could remove the price from the service.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
8,2/10
Basierend auf 53 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Microsoft Bookings Preis

Microsoft Bookings Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Basierend auf 53 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Microsoft Bookings Funktionen

Microsoft Bookings Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 53 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Microsoft Bookings Häufig gestellte Fragen

Microsoft Bookings Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Microsoft Bookings.

F. Welche Preispläne bietet Microsoft Bookings an?

Microsoft Bookings bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Microsoft Bookings?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Microsoft Bookings

F. Wer sind die typischen Nutzer von Microsoft Bookings?

Microsoft Bookings hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Microsoft Bookings unterstützt?

Microsoft Bookings unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Chinesisch (vereinfacht), Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Türkisch

F. Welche Preispläne bietet Microsoft Bookings an?

Microsoft Bookings hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Microsoft Bookings mobile Geräte?

Microsoft Bookings unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Microsoft Bookings?

Microsoft Bookings kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AskCody, Google Calendar, Microsoft 365, Microsoft Outlook

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Microsoft Bookings an?

Microsoft Bookings bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Online-Support, Wissensdatenbank, Häufig gestellte Fragen, Forum