Über MEX Maintenance

MEX ist ein computergestütztes System für das Wartungsmanagement (CMMS), mit dem Nutzer die präventive Wartung ihrer Anlagen und Vermögenswerte verwalten können, mit Wartungsplanung, automatischer Auftragserstellung, Auftragsnachverfolgung, Geräteablesungen, Berichterstattung und mehr.

Mit dem integrierten Asset-Register von MEX können Nutzer Informationen zu allen Assets und Standorten aufzeichnen, einschließlich Kontocodes, Kaufdetails, Lieferanten, Garantieinformationen, früheren Asset-Standorten und mehr. Vollständige Arbeitsverläufe können mit den letzten Servicedaten und -werten, den Ersatzteilen, die bei der Reparatur des Assets verwendet werden, und ausstehenden Arbeiten dokumentiert werden. Nutzer können auch eine beliebige Anzahl nutzerdefinierter Felder erstellen, um zusätzliche Informationen aufzuzeichnen. Während der Einrichtung reicht das Angeben von minimalen Informationen in MEX. Nutzer können zu einem späteren Zeitpunkt zu Asset-Datensätzen zurückkehren und mehr Details ausfüllen.

Arbeitsaufträge können von Nutzern manuell erstellt werden, z. B. für Wartungsanfragen, oder das Erstellen kann durch präventive Wartungsplanung automatisiert werden. Nutzer legen die Häufigkeit fest, die für die Wartung von Assets, basierend auf Nutzung oder Zeit, erforderlich ist, und MEX generiert automatisch Arbeitsaufträge gemäß diesem Zeitplan. In den Arbeitsaufträgen lassen sich so viel oder wenig Informationen wie gewünscht aufzeichnen. Nutzer können nur wichtige Informationen eingeben, um die am Computer verbrachte Zeit zu reduzieren, oder alle Details einschließlich Aufgaben, Arbeitskräfte, Ersatzteile, Tools, Anweisungen, Verfahren, Daten und mehr planen und dokumentieren.


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MEX Maintenance

4,3 (78)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

199,00 AU$
Monat
0,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

54
136

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
7

Bedienkomfort

4,3 (78)
4,8 (556)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (78)
4,7 (556)

Kundenservice

4,6 (78)
4,8 (556)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

MaintainX

4,8
Nr. 1 Alternative zu MEX Maintenance
MaintainX ist eine mobilfreundliche Software zur Digitalisierung von Arbeitsaufträgen und Verfahren, mit der Frontline-T...

IBM Maximo Application Suite

4,2
Nr. 2 Alternative zu MEX Maintenance
Mit einem Software-as-a-Service-Modell verfügt Projetech über das bewährte Fachwissen und Maximo-Know-how, um die...

FleetMEX

4
Nr. 3 Alternative zu MEX Maintenance
FleetMEX ist ein webbasiertes Wartungsmanagementsystem für Fahrzeuge und Flotten, das Arbeitsauftragsmanagement,...

MCS Rental Software

4,4
Nr. 4 Alternative zu MEX Maintenance
MCS-rm ist eine Vermietungssoftware für Vermietungsunternehmen mit mehreren Zweigstellen und mehreren Nutzern. Mit...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(78)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du MEX Maintenance bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 78 Bewertungen
philip
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

MEX Maintenance Review

Bewertet am 13.3.2019

MEX is already showing the business that we are top heavy with trades waiting around for break...

MEX is already showing the business that we are top heavy with trades waiting around for break downs, with this information we now can plan more effectively by having trades onsite when required to carryout planned maintenance activities and not just be a breakdown team giving them more machine up-time.

Vorteile

MEX is by far one of the best CMMS I've used so far in my career its functionality makes it an easy system to implement which intern gives eases of use to the end user (maintenance trades),
Also regions is a great tool to setup multiple site locations across the business ensuring we have a standardised asset tree and control files,

Nachteile

Mex today requires further development by giving you the ability to import rosters into your schedule which will give you better planning functionality

Antwort von MEX

Hi Philip,
Thank you for leaving such a wonderful review. We take pride in customer satisfaction and are committed to delivering a useful and easy to use system. It's customers like you that make our job wonderful! Thanks, once again, for your kind words.

Darryl
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

New user of MEX in a regional school

Bewertet am 3.11.2023

Outstanding in all respects so far (not all modules have been used yet, but more will be used early...

Outstanding in all respects so far (not all modules have been used yet, but more will be used early 2024). It did take some time to set up the "shell" but was well worthwhile. Data imports were easily done. Congratulations to the entire MEX team.

Vorteile

There are numerous positive aspects to MEX - security, flexibility, automation and cross liking of data and reporting functionality. A very significant aspect is the excellent help files and support offered by everyone at MEX. I have been looking for something like this for a very long time and am more than happy with everything and everyone.
As mentioned, great help files and you tube videos.

Nachteile

No bad experiences yet, any new system will have a very steep learning curve. It took some time to get my head around the set up, but previous understanding of maintenance requirements / tracking functionality was a bonus.
I think new users need to understand their operations / requirements very well and allow enough time to get the system to a useable place. That is not a negative aspect at all, but it is a cost to be aware of.

Antwort von MEX

Thanks so much for sharing your experience with us Darryl, we're so glad to hear you found MEX after a long search and that it meets all your requirements and more. Thank you again for taking the time to review MEX.

Max
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very effective and easy CMMS

Bewertet am 26.3.2024

Very positive. they provided a very good support for the training and the development of our...

Very positive. they provided a very good support for the training and the development of our infrastructure. They have a set of skilled people that are aware of the reality of what is an industrial site

Vorteile

Very intuitive user interface. while some icons could be confusing (ex: Details/Search) it is very easy to find your marks and being autonomous in navigating. We appreciate the possibility to tune the interface, having access to control files that allow us to gain and of course the possibility to have a mobile access

Nachteile

There is still improvement as the system has a "Logic" approach. You have to quite the page you are one to fetch an info somewhere else. It will be useful to be able to navigate through the top tabs without quitting/saving the work.
Finally While there are plenty of very useful fields, it would have been interesting to included in the commisionning time a schedule to tune Front end/back End to facilitate report creation.

Paul
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

MEX at Golden Bay Cement

Bewertet am 16.10.2019

MEX are quick to offer solutions, but do not always listen to the Customer. Time will resolve that...

MEX are quick to offer solutions, but do not always listen to the Customer. Time will resolve that as the relationship between the new Maintenance Manager and MEX evolves.
Integration has proven difficult and there are still issues to be dealt with. GBC is actively working on a plan to address issues and tighten up the integration performance.
There is great scope for improvement at GBC, and there is a plan to address that. There is a lack of both ownership and understanding below the Maintenance Manager, a legacy of the previous Maintenance Manager. Again, GBC is working to address that.

Vorteile

The software is simple in nature. This makes learning the product easy, and training is accomplished with minimum fuss. The application is solid, the releases (Builds) are reliable. Support is top notch, and very responsive.

Nachteile

GBC did not make a great job of establishing their deliverables for the software. As a result, the product has been slow to deliver a lot of the benefits which are clearly there for the taking. A change of Maintenance Manager so soon after go-Live did not help GBC in achieving its goals either, but that is being addressed by the new Maintenance Manager.

In Betracht gezogene Alternativen

IBM Maximo Application Suite

Warum MEX Maintenance gewählt wurde

Maintenance Manger at the time believed the product was not delivering what the Business needed.

Gründe für den Wechsel zu MEX Maintenance

The Maintenance Manager preferred the simplicity of MEX over the other products.

Antwort von MEX

Hi Paul,
Thanks for taking the time to leave a review of MEX, it is wonderful to hear about your experience with the system. Making a simple yet effective system is one of our main priorities so we are really glad to hear we have achieved this goal with you. We would like to hear more on your issues with the integration, so someone will be in touch shortly. Thanks again for the feedback!

Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

MEX Review

Bewertet am 31.3.2021

Overall we have found MEX easy to use and customisable to meet our needs.

Overall we have found MEX easy to use and customisable to meet our needs.

Vorteile

MEX is great for customisation - we can do most of the customisation ourselves, and for more complicated changes, the MEX team are helpful and responsive. This means we can adjust the system to meet our processes, not the other way around.

Nachteile

MEX can be a bit hard to use on mobile devices. Some features are not usable, and the layouts can be hard to see.

Antwort von MEX

Hi Daniel,

Thank you for your great review - we really appreciate it! We are super pleased to hear that you find the customisation features beneficial and that MEX is so easy to use. Also thank you for your constructive feedback on the Mobile App, we always like to hear suggestions from our customers to help improve our products.

5 von 78 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

MEX Maintenance Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über MEX Maintenance.

MEX Maintenance bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 199,00 AU$/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

MEX Maintenance hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

MEX Maintenance unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Indonesisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch

MEX Maintenance unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen MEX Maintenance hat

MEX Maintenance bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, Chat

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