Über ClubWorx

Clubworx ist eine skalierbare Clubmanagementlösung für Fitnessstudios und -clubs, Golfclubs, Kampfsportzentren sowie Bootcamps. Mit Funktionen für die Mitgliederverwaltung, Remote-Buchung von Kursen und Anwesenheitsnachverfolgung eignet sich Clubworx ideal für kursbasierte Fitnessstudios und -clubs.

Mit Clubworx können Clubs Online-Formulare und -Verträge erstellen und verwalten, Kurse planen, Buchungen akzeptieren, die Anwesenheit der Mitglieder nachverfolgen, automatisierte Rechnungsstellung festlegen und vieles mehr. Die Funktionen zur Nachverfolgung von Mitgliedern und Interessenten in Kombination mit einer In-App-E-Mail- und SMS-Plattform ermöglichen Clubs, Beziehungen zu Kunden und potenziellen Kunden zu pflegen und ihre weitere Teilnahme an Clubaktivitäten zu fördern. Die Lösung kann an das Branding von Clubs angepasst werden und enthält sogar Tools zum Einrichten und Verwalten einer nativen, nutzerdefinierten Website.

Clubworx bietet einfache, intuitive Online-Buchungen und zuverlässige, automatisierte Zahlungen für Kunden. Die Lösung bietet einen einfachen Start, ist aber dennoch so leistungsstark, dass sie mit einem wachsenden Unternehmen skaliert werden kann. Es gibt keine Begrenzung für die Anzahl der Mitglieder, Kurse oder Buchungen, die mit Clubworx verwaltet werden können. Deshalb ist die Software eine gute Wahl für kleine Fitnessstudios, Bootcamps und kursbasierte Studios, die nach einer Software suchen, die mit ihnen wächst.


Bilder

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Du bist nicht sicher, ob ClubWorx das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

ClubWorx

4,6 (51)
VS.

Startpreis

109,00 AU$
Monat
90,00 €
Jahr

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

91
49

Integrationen

12
4

Bedienkomfort

4,5 (51)
4,7 (3)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,6 (51)
4,0 (3)

Kundenservice

4,8 (51)
3,7 (3)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Webling

3,7
Nr. 1 Alternative zu ClubWorx
Webling ist eine cloudbasierte Vereinssoftware für die Verwaltung von Mitgliederdaten, Adressen, Rechnungen, Buchhaltung...

Zen Planner

4,3
Nr. 2 Alternative zu ClubWorx
Zen Planner ist eine Mitgliedermanagementsoftware einschließlich Personal- und Mitgliederapps, Abrechnung, Terminen,...

Mindbody

4,0
Nr. 3 Alternative zu ClubWorx
Mindbody bietet eine Business-Management-Software für Spas, Salons, Fitnessstudios, Wellnesszentren und andere auf...

GymMaster

4,7
Nr. 4 Alternative zu ClubWorx
Die GymMaster-Fitness-Software ist ein einfach zu bedienendes System für Fitnessclubs und Sportstudios, dem Tausende...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(51)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du ClubWorx bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 51 Bewertungen
Stephanie
Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Flexibility ideal for a Flexible Personal Training Studio

Bewertet am 14.8.2018

customer service are very receptive and patient, they don't hound you like other software companies...

customer service are very receptive and patient, they don't hound you like other software companies but are there when you need them to be. The software is completely cloud-based which I love because I can look from my phone or home pc to make sure things are going well or respond to emails and phone calls. Their email system has cut a lot of my time in half and their texting system is very professional. Overall I am looking forward to keeping this software for a long time and am very glad to have found it, it is enough for my needs and simple enough for my employees to understand. Thank you Ian and the entire Clubworx team!

Vorteile

I have been searching YEARS for a software that would work with my studio, the main issue in the past I had was lack of flexibility, I don't require my clients to schedule but I do restrict the amount of times they can train within a month. Finding a software that my trainers could understand, had a kiosk mode and allowed for "drop ins" was near impossible until clubworx.

Nachteile

Clubworx is a newer software and there have been some workarounds regarding a few things, to me because we run such a unique system I understand that it is not tailor made for us. I think the biggest thing for me is how payments are run, instead of being run instantly they are batch run at the end of day so I do not know if a card is declined until the following morning. I wish there was an automatic transaction that could be done for their memberships and not just through the POS system. Aside from that most of the questions and edits I have had have been addressed or are being addressed and the amount of time it has saved me in regards to paperwork (I've gone almost completely to electronic waivers thanks to clubworx) and client retention with their check in system I am willing to overlook the payment style.

Antwort von ClubWorx

HI Stephanie,

Thanks for your feedback your experience with Clubworx. It's great to hear what is working for you and your business! We take your comments about payments. Excitingly, we do plan to offer instant payments in the future so we'll keep you posted :)

Be sure to keep sending through any feedback as this helps us understand exactly what you need in a system.

Kind regards,

The Clubworx Team.

Nicola
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Always improving and listening to feedback

Bewertet am 13.9.2019

Switching to ClubWorx remains as one of the best decisions we made. The software is constantly...

Switching to ClubWorx remains as one of the best decisions we made. The software is constantly being updated and improved upon, with new features being added as well. They listen to, and, most importantly, act on feedback and feature requests from business that use the software. It may not happen instantly but it's great when you get an email about a new feature that's been something you've enquired about a few times. Gives you faith in the theory that if there's enough need for a feature and enough people speak up about the need, that there's a high chance that it'll happen one day.

Since switching to ClubWorx we have slowly been able to reduce the number of additional systems we use which is making life easier all the time for us and our staff. To be able to have most things "under one roof" is hugely beneficial to us. From a practical point of view and also from a financial one too.

Whenever I've put in a support request I've had a prompt, polite and helpful response. I don't feel that we've ever been fobbed off or lied to, and certainly not made to feel like we've asked silly questions.

Vorteile

That since we started using it in early 2017 the features have only improved upon and new features added. We've also been able to set a lot of it up to suit our specific needs, rather than working with something and making do.

Nachteile

If I'm having to do some work on my mobile phone it's not the most user friendly experience!

Antwort von ClubWorx

Hi Nicola,

Thank you so much for taking the time to review Clubworx. We really appreciate your ongoing support and are glad that we have been able to assist your business. As always, we look forward to hearing your ongoing feedback for years to come!

Have a fantastic day,
Team Clubworx

Jodie
Gesamtbewertung
  • Branche: Großhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Terrible System

Bewertet am 28.7.2020

Terrible

Terrible

Vorteile

Nothing No Customer Service they are based out of the country

Nachteile

They are based out of Australia and have no customer service available

ZiChuan
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Very good!

Bewertet am 10.5.2022

Clubworx has really helped to keep track of my members (who's attending, who's not, who's ready for...

Clubworx has really helped to keep track of my members (who's attending, who's not, who's ready for grading etc) and organise and collect payments. Most importantly the team have been great to work with and they are constantly improving the product

Vorteile

Member/prospect management
Grading management
Automations - emails, processes
Finally has a member app! (has/had a mobile website which worked fine when I started out but as my club grew I found an app made more sense)
Australian based support who are generally very good
Responsive to product ideas/suggestions/feedback
CEO is very in touch with the product and customer feedback
Zapier integration

Nachteile

Reporting function is good but higher level analytics/insights is still a work in progress

In Betracht gezogene Alternativen

Zen Planner und Mindbody

Gründe für den Wechsel zu ClubWorx

had the right combination of features, scalability and price point (this was 5 years ago so features in clubworx and other platforms has changed since then, but I'm often scanning the market and Clubworx is still holding up well)
Jim
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

We are Happier with Clubworx than our previous software

Bewertet am 22.5.2019

We have been happy with the software and responsiveness of customer support. I can and would...

We have been happy with the software and responsiveness of customer support. I can and would recommend this to other facilities and owners.

Vorteile

Client scheduling thru the member portal has been seamless.

ClubWorx have been very responsive to our requests and issues. It has given us more flexibility with scheduling, variability on individual days of the week, scaling our small and large group sessions. Keeping our members accountable has been improved with attendance reports and session tracking.
The 4 week billing cycle has helped increase our annual income verses monthly billing
One of the biggest improvements has been the number of touch points we can create with our clients thru the built in texting and email capabilities as well as the automation of those features.

Nachteile

It was a little clunky setting up the schedule blocks for our Small Group Personal Training sessions, but it was a small price to pay for all the other options we picked up from the software

In Betracht gezogene Alternativen

Mindbody

Gründe für den Wechsel zu ClubWorx

Price. Customer Service. Options available with the software

Antwort von ClubWorx

Jim,

Thank you for taking the time to leave this review. We're really happy to hear that Clubworx has had such a positive impact on your business.

We are constantly working to improve everything we do and we appreciate your honest feedback.

We're looking forward to supporting you!

Ian.

5 von 51 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ClubWorx Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ClubWorx.

ClubWorx bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 109,00 AU$/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

ClubWorx hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

ClubWorx unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ClubWorx unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ClubWorx kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Constant Contact, GoCardless, Google Forms, Keap, Mailchimp, Meta for Business, Squarespace, Stripe, Typeform, WordPress, Zapier

ClubWorx bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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