Hippo Manager

4,0 (133)
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Cloud-basierte Managementlösung für Tierarztpraxen

Über Hippo Manager

Hippo Manager ist ein cloud-basiertes Managementsystem für Veterinärmedizin, das Tools für Terminplanung, medizinische Aufzeichnung, Inventarmanagement und Berichterstattung bietet und ein integriertes POS-System (Point of Sale) enthält. Die Software wurde für kleine und mittelgroße Tierkliniken, Spezialisten und unabhängige Auftragnehmer entwickelt und wird pro Tierarzt abgerechnet, ohne dass zusätzliche Kosten für Support-Mitarbeiter anfallen.

Mit dem Terminplaner von Hippo Manager können Nutzer Patiententermine erstellen und verwalten, Ressourcen hinzufügen, Zeitpläne anzeigen, Farbschemata verwenden, um zwischen Terminarten zu unterscheiden, Terminstatus ändern, wiederkehrende Termine planen und vieles mehr. Terminerinnerungen sowie SMS-Benachrichtigungen, E-Statements und andere Mitteilungen können an Kunden gesendet werden. SOAP-Notizen (subjective, objective, assessment, and plan (subjektiv, objektiv, Bewertung und Planung)), Patientendiagramme und Krankengeschichten können verwaltet, Labortests bestellt und Medikamente verschrieben werden. In Hippo Manager ist auch ein System für das Inventarmanagement integriert, mit dem Nutzer die ihr Inventar verfolgen und verwalten, Inventarartikel hinzufügen oder entfernen, die Mengen anpassen und die Margen überwachen können.

Mit dem integrierten POS-System von Hippo Manager können Nutzer Transaktionen eingeben, Kundenrechnungen erstellen, Zahlungen akzeptieren, Rabatte, Geschenkkarten und Coupons verwalten und Kaufquittungen per E-Mail an Kunden senden. Nutzerbenachrichtigungen können auch für offene Rechnungen, Erinnerungen, Warnhinweise, nicht unterzeichnete Diagramme usw. eingerichtet werden.


Bilder

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Hippo Manager

4,0 (133)
VS.

Startpreis

119,00 $
Monat
38,00 €
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

17
110

Integrationen

1
8

Bedienkomfort

3,8 (133)
3,7 (81)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,1 (133)
4,0 (81)

Kundenservice

4,3 (133)
4,3 (81)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Provet Cloud

4,1
Nr. 1 Alternative zu Hippo Manager
Provet Cloud ist ein webbasiertes Praxisverwaltungssystem für Tierarztpraxen, das Terminplanung, Kundenkommunikation,...

Covetrus Pulse

4,1
Nr. 2 Alternative zu Hippo Manager
eVetPractice ist eine cloudbasierte Plattform für die Verwaltung von Tierarztpraxen, mit der Kliniken jeder Größe ePA...

ezvetpro

5
Nr. 3 Alternative zu Hippo Manager
Ezvetpro ist eine Online-Tierarztpraxis-Management-Software von ezOfficeSystems Ltd., die Marketing-, Buchhaltungs- und...

ezyVet

4,7
Nr. 4 Alternative zu Hippo Manager
ezyVet ist eine funktionsreiche, cloudbasierte Tierarztpraxis-Verwaltungssoftware für kleine Tierarztpraxen, Pferdetierä...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,0 /5
(133)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
3,6/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Hippo Manager bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 133 Bewertungen
Shawna
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Pims

Bewertet am 26.11.2021

Overall for the price it’s a good deal, but they need to keep up with what doctors need to keep...

Overall for the price it’s a good deal, but they need to keep up with what doctors need to keep their system updated.

Vorteile

It is very user friendly and intuitive to learn. It’s could based so you can access your records/invoicing on the go.

Nachteile

Inventory is not accurate, tech support is great, customer support is terrible. When first launched I had an account manager, now I never receive call backs about questions I have.

In Betracht gezogene Alternativen

ezyVet

Gründe für den Wechsel zu Hippo Manager

The price

Antwort von Hippo Manager Software

Thank you Dr G for taking time to provide feedback! We would love to better understand what is happening with your inventory as well as connect you with your account manager. If you can let us know a few days/times that can work we will do our very best to accommodate.

Shaylin
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Hippo Software

Bewertet am 15.9.2019

overall the experience with the software itself is great my staff love it and its easy to use....

overall the experience with the software itself is great my staff love it and its easy to use. helped so much with cutting paper down. i do wish the support was better especially for how much you pay.

Vorteile

I like that is very appealing to eyes, i like the icons for all the different options, very easy to train staff on, i like that they give you online video tutorials to learn how to use the software.

Nachteile

Wish there was a bit more customization of forms and medical charts. I find the hippo software tech support never gets back to me when i email them, I wish the software was linked to like abaxis blood machines and idexx xrays so all the medical records are online and im not having to go between softwares

Antwort von Hippo Manager Software

Shaylin,

So glad Hippo has helped you go paper-lite at your clinic! So much is built so that practices can see patients from anywhere and take care of business, including payment, without the need for paper!

Idexx is integrated into Hippo Manager, we will have a support team member reach out to you to get that set up for you asap! Abaxis is not far down the line as our integrations are growing rapidly, you'll see so many more added in 2019 and going into 2020.

Sorry to hear you've experienced delays with our support team. Our NPS score is above the industry average and we're proud of that so we'll be sure to make sure you have the same experience going forward.

Remote learning is 100% included and free. Glad to see you're utilizing all the videos and 100s of hours of self-paced learning using LITMOS :)

Thanks for being a valued practice partner!

Danielle
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Hippo Review

Bewertet am 15.5.2019

Vorteile

It is generally intuitive to use and has an easy learning curve, the reporting is straight forward, customer support is friendly and responsive. I like that there are constant improvements being made, and think I will be happy in the long run with this program. Integration with Idexx has been helpful for us too.

Nachteile

There are several functions that don't work as intended, and many glitches that sometimes slow down using the software:
The search bar does not allow you to look for patients with special characters or spaces in their names. Some examples would be "representative" which won't pop up with the space in it, or we treat some animals from local shelters which are often identified by impound numbers "File #18-597" would be an example.
The print all button on the records does not actually print all of the records- it leaves out the CC and the doctor's signature- both are important to include when sending records elsewhere (the tab to print an individual record works fine).
There should be user options like "receptionist, assistant, or technician" for the records-, or everyone should have an individual ID for recording chart notes- it is cumbersome that I have to go back and sign charts related to phone calls that receptionists take or medication refills dispensed by technicians- it just makes more paperwork for the doctor.

There are also some glitchy problems sometimes with double clicking appointments to bring up the patient record- the "resource" spot doesn' t always autofill so it freezes up the computer. Sometimes we have had appointments disappear from the schedule, and occasionally we have been filling medications for one patient, but the charges were going into a different patient's chart that remains open in the background (we have screen shot of this if you wish to see)

Antwort von Hippo Manager Software

Hi Dr. Larsen,

Your detailed feedback is appreciated and we will have our support team log these issues as well as reach out to you directly for a resolution as fast as possible.

Hippo Manager is built to be future-proof, we will only have more integrations, more features and more improvements as we grow alongside our veterinary partners and anticipate industry needs.

We will get these issues handled for you promptly and look forward to your updated review.

Thank you for being a valued member of our Hippo Herd

MArlene
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Review for HIPPO

Bewertet am 25.6.2020

Good one.

Good one.

Vorteile

Easy to navigate once you are familiar with it.

Nachteile

Need integration with appointment reminder like texting features. Email does not work, since may of us do not look at the email for a couple of days.
These days with curbside assisting, the staff does not have the time to call the night before to confirm appointments.
Would like to have added when entering new patient information a place to add weight and temperature. This will make it easier, since we do not use it a lot on doctors notes.

Antwort von Hippo Manager Software

Marlene,
We appreciate your review and for the feedback about appointment reminders. We have a new, expanded in-app email feature rolling out this week, and we just launched a robust, two way integration with ALLYDVM that addresses many of the client communication needs you mentioned. Our team will send you a link for more information on both this week. I will also share your note about weight and temperature with out team- you may find our upcoming whiteboard expansion release offers you an alternative way to do this very quickly. Glad to hear you are finding it easy to navigate! We are happy you are a part of the hippo herd.

Holly
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Hippo Manager in Vet Med

Bewertet am 9.7.2023

Overall a great software but invoicing is such a hassle.

Overall a great software but invoicing is such a hassle.

Vorteile

I like that it is generally easy to locate patients and their charts/labs/documents. Easy to schedule appointments.

Nachteile

Invoicing with Hippo 2.0 makes me want to pull my hair out. I don't feel that it is efficient to have to switch between the medication and vaccine tab in order to invoice these items. Estimates are also trickier with Hippo 2.0; you cannot easily change an estimate into an invoice if the client approves everything. Main takeaway: invoicing and estimate making is a huge time consuming task that is making not only me but the doctors I work with a little crazy.

Antwort von Hippo Manager Software

Thank you for making the time to leave feedback!

Development work continues on invoicing, medication and vaccine workflows so be sure to be reading over the bi-weekly release emails.

If possible, we would love more information regarding the estimate to invoice workflow to make sure we aren't missing any opportunities for improvement.

Again, thank you for sharing your thoughts!

5 von 133 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Hippo Manager Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Hippo Manager.

Hippo Manager bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 119,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Hippo Manager hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Hippo Manager unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Hippo Manager unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Hippo Manager kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Google Calendar

Hippo Manager bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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