Fergus
Über Fergus
Fergus ist eine cloudbasierte Auftragsmanagement-Software für Elektriker und Installateure, die Tools für die Auftragsverfolgung, Terminplanung, Angebotserstellung und Kosteneinschätzung, Rückkalkulation, Zeiterfassung, Rechnungsstellung, Berichterstattung und mehr bietet.
Fergus enthält ein Statusboard für Nutzer, um die Geschäftsleistung und alle Elemente, die Aufmerksamkeit erfordern, zu verfolgen, einschließlich Fragen zu auftretenden Problemen.
Der Auftragsfortschritt und die Zuständigkeiten werden in Auftragskarten gespeichert, mit angehängten Notizen, Dateien und Fotos. Informationen können in Besuche vor Ort organisiert werden, um eine separate Berichterstattung für verschiedene Arbeitsstufen zu ermöglichen. Für Finanzverfolgungszwecke können auch Variationen hinzugefügt und mit übergeordneten Aufträgen verknüpft werden.
Mitarbeitende können bestimmten Aufträgen zugewiesen werden, und der integrierte Kalender ermöglicht eine Auftragsplanung über Drag-and-drop.
Die berechnete und unberechnete Zeit kann bei jedem Auftrag manuell protokolliert werden, oder Nutzer können den integrierten Timer in den Fergus-Apps für iOS und Android verwenden.
E-Mail- und Textnachrichten können über Fergus an Mitarbeitende und Kunden gesendet werden. Nutzer können SMS- und E-Mail-Vorlagen anpassen und mehrere Standortadressen, Kontakte und Telefonnummern auf den integrierten Kundenkarten speichern.
Rechnungen, Angebote und Kostenvoranschläge können im Preis-Editor erstellt und per E-Mail gemeinsam mit den Geschäftsbedingungen direkt an Kunden gesendet werden. Kunden können diese direkt in der E-Mail akzeptieren.
Push-Benachrichtigungen können an Tablets und Smartphones gesendet werden, um Nutzer auf wichtige Ereignisse aufmerksam zu machen, und Mitarbeitende können über die Auftragsdetails und -pläne mit dem Team-Benachrichtigungsboard auf dem neuesten Stand gehalten werden.
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- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Fergus just works incredibly well. Reliable floorless syncing with Xero, Best I have seen.
Bewertet am 9.5.2018
Time sheet Tracking for me and staff, organised and nice looking quotes, quote acceptance via...
Time sheet Tracking for me and staff, organised and nice looking quotes, quote acceptance via email, Mobile invoicing if needed, a way of back costing jobs fast and easily.
Vorteile
Upto a few years ago a big part of my business was running blind so I went hunting for a software management program to get us sorted. I tried nearly every program on the market from Tradify, Workflo Max, Service m8, GeOp and many more, I even doubled back and trialed some of them again. I ran through several jobs in each software program but just couldn't find a program that would do what I needed. They all had helpful features but none of them were as fitting as Fergus. Fergus just works well, and is getting better all the time. Quotes are a breeze and invoicing takes me about 30 mins a day. I love using fergus and recommend to any business as a must have.
Nachteile
The software does everything I need to run my business so cant see any cons. Would be nice if the software had a faster GPS tracking system but I am sure this will come in time.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Has been a game changer for our business, i wish it was around 10 years ago!
Bewertet am 18.12.2017
Invoicing and quoting are much less of chore and can now be done much quicker than before. This...
Invoicing and quoting are much less of chore and can now be done much quicker than before. This has resulted in an improved cash flow for or business.
Vorteile
Tracking and entering costs (both labor and materials) has made our invoicing and quoting much more accurate. Being able to set up favorite item lists makes quoting much less of a chore than it used to be as items can be just selected from a pre made list and added where needed.
Our wholesalers send us daily CSV files with our purchases which are then uploaded directly to Fergus. The Job numbers are all linked already so its just a matter of clicking a button and the materials are automatically assigned to the job and corresponding site visit.
Pricelists are also uploaded from our wholesalers so prices for thousands of items are available instantly and are up to date. This means jobs can be invoiced quickly and on site if need be.
We also use Xero for our accounting software and Fergus integrates perfectly with it.
Nachteile
Integration with the Xero employee pay function is the only thing lacking. At the moment all our employee times are entered into Fergus for each job then each week their hours need to be enetered into Xero again for the pay cycle. It would be great if they talked to each other so we didnt have to do it twice.
Antwort von Fergus Software
Love that we are changing your business! Thanks for the review Gregg.
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Really enjoy using Fergus and it has become an essential tool for my business
Bewertet am 15.1.2018
Vorteile
We really like the software as it keeps all job files, materials, labour and communication in one easy to reach system.
Its great for all staff to be able to have access to the same job information and progress.
Nachteile
The favourites and custom price book features seem to need a lot more work to make them easier to use, for example it would be much easier if we could add a line item or multiple line items from a quote into either favourites or the custom price list by selecting the line items in the quote. Also if you could save a favourite/ custom price book item, then edit it slightly and save the new favourite under a sub heading.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
User friendly and good support
Bewertet am 2.7.2019
As mentioned, our previous software didn't allow us to do variations within one job, which then...
As mentioned, our previous software didn't allow us to do variations within one job, which then skewed our reporting and made invoicing a nightmare. With Fergus this is no longer an issue, freeing up more time to spend building our business.
Support was another of our big issues. The team at Fergus are friendly, helpful and available. We have been made to feel valued as a customer.
If you are looking at changing providers, at least give Fergus a call to see if they fit your business. We are glad we did!
Vorteile
Fergus is a User friendly software. Right from the start, from importing & transferring existing data, through to the day to day use. The initial training was great - targeting each area we needed assistance with, to ensure we get the most out of the system. The ongoing support is good with a useful help button directing us to documentation, as well as the helpdesk team and one-on-one with our CS Manager, when needed. Really friendly and approachable team.
Working within a Job is easy through the app or online . We enjoy the flexibility with quoting and invoicing - being able to present these in various formats for individual customers. The Status Board is useful as this gives an overall view of where all jobs are at. It's then easy to drill down into these for a deeper look.
Being able to do variations within a job has been invaluable to us - our previous software didn't allow this.
Nachteile
Fergus are pro-active in continuing to develop their software, and we appreciate that not every single thing we would like is available, but they do listen and send our requests through to their development team. One small thing is being able to charge out 'unpaid' time on a job, within timesheeting. We can work around this, but it's a bit clunky for us.
It would be good to have a quicker turnaround on the online support at times. However, after mentioning this, we have experienced a good improvement.
- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Fergus has made our lives a lot easier since moving from workflowmax. Much less manual...
Bewertet am 12.6.2018
Speeding up invoicing, better tracking of old jobs via photos/notes etc.
Speeding up invoicing, better tracking of old jobs via photos/notes etc.
Vorteile
Entering time sheets, phone tracking, integration with our suppliers csv files, linking to xero, favourites lists with materials, photo attachments. Staff reply relatively quickly to any queries and seem happy to help. System seems to constantly grow, many new features since we first signed up.
Nachteile
Compliance's could do with some more auto-fill features like drop downs on frequently submitted parts. Off-line ability when it comes to filling in times on a job when you're out of service and searching jobs. Apprentice on entry level subscription cant search for jobs unless he is assigned to it which is a pain (has no search bar option at all). Quotes and estimates could do with being a bit more separate as we have a different blurb at the bottom for quotes than estimates and I have to alter it if its an estimate because we use the quote template blurb. Be nice if on the desktop version you could add multiple people to a time entry like you can on the mobile version
Fergus Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Fergus.F. Welche Preispläne bietet Fergus an?
Fergus bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 44,00 AU$/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Fergus?
Fergus hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200
F: Welche Sprachen werden von Fergus unterstützt?
Fergus unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Fergus mobile Geräte?
Fergus unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Fergus?
Fergus kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Calendar, Groundplan, MYOB Business, QuickBooks, Smartly, Xero
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Fergus an?
Fergus bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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- SHK Angebotssoftware (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung)
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