OpenSimSim

OpenSimSim

Mitarbeitereinsatzplanung für Restaurants, Gastgewerbe und Einzelhandel

4.5/5 (413 Bewertungen)

OpenSimSim Übersicht

OpenSimSim ist eine kostenlose Lösung zur Mitarbeitereinsatzplanung für Führungskräfte und Mitarbeiter in der Gastronomie, im Gastgewerbe und im Einzelhandel. Die Plattform wurde für Unternehmen entwickelt, die Mitarbeiter auf Stundenbasis mit Planungs-/Dienstplananforderungen haben, und fördert eine offene und zeitnahe Kommunikation zwischen Mitarbeitern und Managern.

OpenSimSim ermöglicht Nutzern das Erstellen eines Wochenzeitplans in Minuten mithilfe von Zeitplanvorlagen. Die Verfügbarkeit der Mitarbeiter und die geleisteten Arbeitsstunden werden zentral angezeigt, sodass Manager Planungskonflikte oder versehentliche Überstunden vermeiden können. In der Budgetansicht können Nutzer die Arbeitskosten an das Budget der Organisation anpassen. Die Mitarbeiter erhalten veröffentlichte Zeitpläne in Echtzeit direkt auf ihre Mobilgeräte.

Nutzer können die Zeitpläne von unterwegs aus mithilfe der nativen OpenSimSim-Apps für iOS- und Android-Geräte verwalten. Manager können über das Message-Board und die Chat-Funktion effektiv mit Mitarbeitern in Echtzeit kommunizieren. Sie können auch die Zeitplanverwaltung an Mitarbeiter delegieren, indem sie Schichtwechsel und -täusche über die Plattform ermöglichen. Benachrichtigungen informieren Nutzer darüber, wenn eine Aktion durchgeführt werden sollte oder ein Zeitplan ausnahmsweise geändert werden muss.

Die Mitarbeiter können sehen, welche Kollegen zur Arbeit eingeplant sind, und das Message-Board und die Chat-Funktion verwenden, um miteinander zu kommunizieren. Mitarbeiter können Einladungen für Schichttäusche versenden, ihre eigene Verfügbarkeit aktualisieren und Urlaubsanträge an Manager senden. Mit der Opportunities-Funktion können Nutzer zusätzliche Schichten übernehmen, indem sie sich für verfügbare Stellen bewerben. OpenSimSim verfügt auch über erweiterte Funktionen zur Verwaltung von Unternehmen mit mehreren Standorten und Franchise-Firmen.

Preis

Beginnt ab
2,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika

Unterstützte Sprachen

Englisch

OpenSimSim Bewertungen

Gesamtbewertung
4.5/5
93% Positive Bewertungen
235
Ausgezeichnet
149
Sehr gut
23
Durchschnitt
3
Gering
3
Schlecht
Rebecca S.
Mit Google übersetzen

OpenSimSim working great for our daycare, with some exceptions.

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 14.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

The TAs love it, because it's all on their phone, and they don't have to keep track of a paper schedule. The only problem is if someone drops a shift at the last minute (due to illness or whatever), and I don't get a chance to approve the person accepting the shift. We haven't chosen automatic approval, because we want to maintain control of who is working in which classroom.

We also haven't been able to automate the process as much as I would like because we want the schedule to be as consistent as possible for the children in our care. We have to list the shifts as one hour each because of the TAs' crazy class schedules, but we want TAs to work the most hours in one block that they can so that the children don't have all new teachers every hour.

Overall, we have been very happy. The customer service is amazing. Any time I have had to contact them with a question or a suggestion, I get an almost immediate response.

Vorteile

It's free! We had been using only paper scheduling, and had a lot of no-shows, especially when a TA was supposed to sub for someone else. TAs are now more in control (and aware of) the process of finding a sub.

Nachteile

Printing the schedules doesn't work for us. When we print our paper schedule, we have the days of the week across the top, and the time of day down the side, and then the name of the person in each room on the chart. This is the only way our director can read it, and OpenSimSim isn't able to sort the information in this way. So we still make a paper schedule in Excell and print that, and then enter all the info in the app.

Also, it would be excellent if people could enter their availability with a start date and end date. We only hire college students, and their schedules change each semester. It is really hard to enter the new semester's schedule, because they have to leave the old semester's availability in for subbing.

The only other complaint has more to do with college kids than the program itself. A lot of our TAs think that they can drop a shift and then ignore it. Then when no one shows up, they're surprised that we're upset. So it still takes a certain amount of checking up on them on my part.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Scott M.
Mit Google übersetzen

Rosters the way they Should be

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 31.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The managers enjoy using it and wouldn't go back to how we where doing it.
The team have shown an increase in picking up extra shifts and sticking to what agreed changes they had arranged with managers.
Our roster is now more steady and hours worked more accurate to our ideal workflow.

Vorteile

Its simple and easy to use. It gives you all the information that is required to make informed decisions when planning your teams hours, it gives clarity and removes confusions when dealing with shift swaps and holidays, Both employer and employee are on the same page via a cloud format that automatically updates every one when changes are made. Can roster multiple departments so when in a big retail business you can plan for team members to be working in a different department too. The messaging function is the easiest way to connect with 100+ people in just a few clicks, this helps drive engagement through communication.

Nachteile

A few upgrades that would improve this further is:
A function to save and print time off requests and approvals so that we could go paperless and keep complient with the IRD -this would also give option for the employee to complete a virtual signature on screen

Also editing a master roster would be great - currently not an option to edit a roster without having it uploaded into an actual week - master rosters are forever changing so would be great to keep these updated simply as things change.

I always found the name OPENSIMSIM "out there" and odd however UBER would have also sounded strange until it was a house hold name, SIMSIM could be as big soon enough!!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Janice D.
Mit Google übersetzen

Free Scheduling Solution for Small Team

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 30.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

OpenSimSim has been an excellent scheduling tool for our small staff and team of Student Assistants. It has been very easy for administrators to add and remove users, edit and publish shifts, and add extra touches of personalization like user photos and different colors for positions. There are some functions which we use little or not at all (Timeoff Requests, Payroll, etc) but they do not hinder our use of the scheduling software.

Vorteile

OpenSimSim has an easy-to-use, simple, and aesthetically pleasing interface that works well on both desktop and mobile apps. Our employees picked it up easily to drop shifts, swap shifts, and message one another and supervisors whether at work or on the go. It's also been very easy for administrators to create schedule templates to quickly and effortlessly publish week after week.

Nachteile

There is still room for improvement in regards to tutorials for employees. A few of the functions in the tutorials are only covered from the employer's perspective and not the employee's perspective, which makes it more difficult to explain how to use the software to new employees in some regards.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Verified Reviewer
Mit Google übersetzen

Odd functionality

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 15.2.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

UI is easy to understand and accessibility on both mobile and desktop is really nice. I'm constantly referencing my phone to check when other employees are going to be working so I know how to balance the workload and who to send tickets to. I work in I.T., so knowing who is working when is really important for handling clients requests quickly. OSS is easy to navigate.

Nachteile

There are several discontinuities in the functionality. I can view other workers schedules on desktop, but ONLY on days when I'm working. But on my phone, I can view other workers schedules throughout the whole week by turning my phone on its side. It really doesn't look great to have my phone out while at work, so this is frustrating.
Additionally, requesting time off and changing individual availability (not just regular weekly availability) is a pain and can't be done through both mobile and desktop app. There are many things I can do ONLY on mobile or ONLY on desktop, but not both.
Sometimes when changing my daily availability on desktop, the visual block may look like it's between two different times, but the actual time it states is several hours later.
There are many similar bugs and discontinuities between the mobile and desktop apps.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

5.0/10
Matthew S.
Mit Google übersetzen

User friendly and accessible

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 28.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

With open sim sim we are able to reduce manual hours of calculating timesheets. The systen allows staff to sign in and of their shifts at great ease.

Vorteile

I found open sim sim very user friendly in comparison to it's competitors such a deputy. The navigation around the website is simplistic but effective. The support team are always on hand and eager to help with any issues.

Nachteile

As the product is still relatively new in comparison to it's competitors some features are only just becoming available, such as accounts integration. However these features are definitely on the way and the product is constantly developing.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

OpenSimSim Preis

Beginnt ab
2,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

OpenSimSim Funktionen

  • Automatische Benachrichtigungen
  • Daten-Import / -Export
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Self-Service Portal

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Automatische Erinnerungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewerber-Tracking
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Integration von Dritten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsmanagement
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Personalbeschaffung-Management

OpenSimSim Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über OpenSimSim.

F. Welche Preispläne bietet OpenSimSim an?

OpenSimSim bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 2,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von OpenSimSim?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von OpenSimSim

F. Wer sind die typischen Nutzer von OpenSimSim?

OpenSimSim hat die folgenden typischen Kunden:

Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von OpenSimSim unterstützt?

OpenSimSim unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet OpenSimSim an?

OpenSimSim hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt OpenSimSim mobile Geräte?

OpenSimSim unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert OpenSimSim?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen OpenSimSim hat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet OpenSimSim an?

OpenSimSim bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen