SocialSchedules

Mitarbeitereinsatzplanung für Restaurants, Gastgewerbe und Einzelhandel

Über SocialSchedules

OpenSimSim ist eine kostenlose Lösung zur Mitarbeitereinsatzplanung für Führungskräfte und Mitarbeiter in der Gastronomie, im Gastgewerbe und im Einzelhandel. Die Plattform wurde für Unternehmen entwickelt, die Mitarbeiter auf Stundenbasis mit Planungs-/Dienstplananforderungen haben, und fördert eine offene und zeitnahe Kommunikation zwischen Mitarbeitern und Managern.

OpenSimSim ermöglicht Nutzern das Erstellen eines Wochenzeitplans in Minuten mithilfe von Zeitplanvorlagen. Die Verfügbarkeit der Mitarbeiter und die geleisteten Arbeitsstunden werden zentral angezeigt, sodass Manager Planungskonflikte oder versehentliche Überstunden vermeiden können. In der Budgetansicht können Nutzer die Arbeitskosten an das Budget der Organisation anpassen. Die Mitarbeiter erhalten veröffentlichte Zeitpläne in Echtzeit direkt auf ihre Mobilgeräte.

Nutzer können die Zeitpläne von unterwegs aus mithilfe der nativen OpenSimSim-Apps für iOS- und Android-Geräte verwalten. Manager können über das Message-Board und die Chat-Funktion effektiv mit Mitarbeitern in Echtzeit kommunizieren. Sie können auch die Zeitplanverwaltung an Mitarbeiter delegieren, indem sie Schichtwechsel und -täusche über die Plattform ermöglichen. Benachrichtigungen informieren Nutzer darüber, wenn eine Aktion durchgeführt werden sollte oder ein Zeitplan ausnahmsweise geändert werden muss.

Die Mitarbeiter können sehen, welche Kollegen zur Arbeit eingeplant sind, und das Message-Board und die Chat-Funktion verwenden, um miteinander zu kommunizieren. Mitarbeiter können Einladungen für Schichttäusche versenden, ihre eigene Verfügbarkeit aktualisieren und Urlaubsanträge an Manager senden. Mit der Opportunities-Funktion können Nutzer zusätzliche Schichten übernehmen, indem sie sich für verfügbare Stellen bewerben. OpenSimSim verfügt auch über erweiterte Funktionen zur Verwaltung von Unternehmen mit mehreren Standorten und Franchise-Firmen.

Preisoptionen ab:

15,99 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu SocialSchedules

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch, Spanisch

Preisoptionen ab:

15,99 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu SocialSchedules

Bilder

SocialSchedules Software - 1
SocialSchedules Software - 2
SocialSchedules Software - 3
SocialSchedules Software - 4
SocialSchedules Software - 5
SocialSchedules Software - 6
7 weitere anzeigen
Videos zu SocialSchedules
SocialSchedules Software - 1 SocialSchedules Software - 2 SocialSchedules Software - 3 SocialSchedules Software - 4 SocialSchedules Software - 5 SocialSchedules Software - 6

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von SocialSchedules: 87

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Arbeitskostenberichte
  • Arbeitsmanagement
  • Arbeitsplatz-Nachverfolgung
  • Ausfallzeit-Management
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Biometrische Erkennung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Chat / Messaging
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Planung
  • Echtzeit-Vergleiche
  • Echtzeitüberwachung
  • Erinnerungen
  • Freizeit-Anfragen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • GPS
  • Geolokalisierung
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Gruppen-Terminplanung
  • Job-Bewerbermanagement
  • Job-Planung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kostenschätzung
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Management by Exception
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeiter-Self-Service
  • Mitarbeiter-Standortverfolgung
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitarbeiterportal
  • Mitarbeiterprofile
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Nutzerprofile
  • Offline-Zugriff
  • Online-Stechkarte
  • Online-Zeiterfassung
  • Personalmanagement
  • Planungs-Tools
  • Prognose
  • Ressourcenmanagement
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Schichttausch
  • Self-Service Portal
  • Sicheres Login
  • Stechkarte
  • Stempeluhr
  • Suchen / filtern
  • Terminplanverteilung
  • Textnachrichtenversand
  • Timesheet Management
  • Urlaubsverfolgung
  • Urlaubsverwaltung
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufsprognose
  • Verkaufspunkt POS
  • Verwaltung von Trainings-Aufzeichnungen
  • Vorlagen-Management
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeiterfassung
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen

When I Work

4,5
Nr. 1 Alternative zu SocialSchedules
When I Work ist eine einfache Möglichkeit für Unternehmen, mit den auf Stundenbasis arbeitenden Arbeitskräften zu...

Deputy

4,7
Nr. 2 Alternative zu SocialSchedules
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Workzoom

4,7
Nr. 3 Alternative zu SocialSchedules
Workzoom ist eine cloudbasierte All-you-need-Personalmanagement-Plattform.

Homebase

4,6
Nr. 4 Alternative zu SocialSchedules
Homebase ist ein Tool zur Mitarbeitereinsatzplanung, Zeiterfassung, Einstellung und Kommunikation für Unternehmen und...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(552)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du SocialSchedules bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 552 Bewertungen angezeigt
Sarah R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Review

Bewertet am 16.8.2019

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Vorteile

Ease of use, ease of setup, setup is organized and clear, love that it notifies my staff when I publish a schedule and is integrated with phone platforms/has an app.

Nachteile

I really really dislike that I have to manually edit “availability” for each new staff member, in order to force them to submit timeoff requests. I also don’t like that you can’t have an algorithm for time off requests- for example I require two weeks notice for time off requests, and I wish the app would allow me to enforce that, but it doesn’t...so instead I have employees submitting time off requests 5 days before which then makes me look like the mean guy when I have to decline a request. I wish open simsim would just allow me to have a setting that removes the ability to request time off if it’s less than 14 days from the requested time off date.

Sara W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Non-Profit-Organisation Management
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

My OpenSimSim review

Bewertet am 21.10.2019

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly...

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly the amount of confusion about scheduled shifts experienced by our staff. It is a great way to get a message out to the full staff, and has increased are accountability for publishing schedules.

Vorteile

I really like how we can make frequent updates/changes to the staff. We are a job training program with shifts going to Managers, temporary interns, and volunteers. I like how convenient it is for users to interface with it. It’s very accessible.

Nachteile

I can’t really think of anything. I know sometimes the interface for messages for managers can get cluttered because they are inundated with staff individual and group messages. It might be nice if there was an easy way to sort or archive certain threads or easily click on a user and see all the messages associated with that person.

Robert M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

Still Has Flaws

Bewertet am 15.2.2019

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and...

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and I know it takes time to work out the bugs in any application or program. That being said there are still a few things about your app that annoy the crap out of me - like getting woke up at 3AM by notifications; AFTER I've already been scheduled when I have other apps (like GroupMe) that enable me to silence all notifications for one hour; two hours; six hours or twelve hours.

Vorteile

I like the fact that you guys actually respond to negative reviews and take a proactive approach to fixing the bugs. Also like the fact that with this app I can take my pick of available shifts and get scheduled with one click instead of being on the phone for half an hour (Securitas at Universal Studios). That's half an hour of my life that I'm not going to get back and they're not paying me for that time, it's bad enough that they want to pay minimum wage to people with specialized skills (like operating X-ray machines) but then they expect me to waste half an hour of my life; every single day on the phone trying to get scheduled. Over a period of one week that adds up to three and a half hours of my life that they're not paying me for.

Nachteile

I didn't like the fact that I still get notifications for shifts that aren't even available any more. I'll see a long list of invitations, go through one by one - and not a single one of them is still available. It seems like once a shift has been filled it should fall off of my notifications so that I don't have to click through every single one of them just to find the ONE (if any at all) that are still available.

I also don't like the fact that after I've already accepted a shift for tomorrow I still keep getting invitation notifications for shifts that are on the same day as the one I just accepted and these notifications will just keeping coming and keep coming and keep coming and there's no way to shut off the notifications - even JUST for the day that I'm already scheduled. And I shouldn't even have to disable notifications; even for specific days - when the app should already know that I'm already scheduled and don't need to be scheduled again. Our bosses even keep telling us "if you're already scheduled then DO NOT accept the newer shift notifications that come in" because apparently there have been people that accepted one shift - then another one came in that was their preferred shift; they accepted that one two and then it creates a scheduling conflict which is neither good for the employee OR the employer.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy and very useful scheduling tool

Bewertet am 18.2.2020

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very...

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very helpful and quick to resolve any issues I may have.

Vorteile

It is very useful and easy to copy and paste schedules instead of having to individually do a schedule every week. And it reduces the amount of time it takes for me to have to do schedules for my team of 20 + employees

Nachteile

The messaging portion of the app would be more useful if it could be sorted by message. As of right now it is a little cumbersome with the messaging and trying to revert back and look up previous messages to my teams.

Carlos T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Import und Export
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Work hours programming platform for companies

Bewertet am 22.9.2019

We are sure that Opensinsin, is on a good path to be a platform that provides a service that...

We are sure that Opensinsin, is on a good path to be a platform that provides a service that amalgams with a vital recuse and is the time to help with the needs of people how to manage their time at work and how to dispose Exchange schedules with coworkers and other virtues that allows the Opensisin platform in our case we within the company are grateful to meet their services and thus be able to organize in an optimal way the most valuable resource that for us the time of our employees and thus have more happy and motivated employees and managers when giving them the ideal tool to have their working hours. it resulted in positive changes for the productive development of the company

Vorteile

In our successful experience with OpenSimSim, I manage to solve an internal problem in the company and to make an hourly schedule of our employees making its use easy, ease of configuration, the configurations are quite clear. The most practical is that they receive the schedules, they are published on their mobile devices in real time, helping to maintain a reciprocal communication, another very appropriate faculty, because it is free for managers and employees, which gives an additional bonus to this platform, that help
to companies that have workers for a certain time. OpenSimSim gives its users the power to create a program through proven programming templates where they see staff availability and the hours worked are displayed and are more accurate for our workflow, which seeks to achieve and optimize a Correct performance of our employees, which helps managers avoid inconvenience or confusion in relation to the extra overtime so far you have the virtue of visualizing the budget allocated and thus monitor labor costs in real time to keep track of the budget of The company, another useful and pragmatic virtue, is being able to have contact via chat being able to write messages with employees and management, in addition to being able to install a mobile application from smartphones wherever it is, this innovative application allows employees of our company who make purchases and sales of raw materials or product s finished, maintaining a schedule that can be modified by us

Nachteile

to our experience with OpenSimSim, and the little that could be highlighted as negative or enhance improvements in the characteristics and capabilities of precarious synchronization, which as a constructive criticism can be enriched between the application of the computer and the Smartphone, for the better performance, contact lists must be optimized for use and all personnel, phone numbers and emails can be accessed to be able to exchange shifts with anyone on the contact list, even if they have a different schedule. Currently, the function of exchange and allocation of these hours since what we have seen is that it is available to those who have a clear availability of hours on the platform. Shift change is very important in all lines and departments, since what is sought is that employees are without worries about how to organize their time for better performance since one of the most valuable resources is time for both growth of the company like that of employees and their free time and how to manage it, in terms of organization when printing schedules, everything should be organized from the platform and thus avoid having to go to Excel and place the calendar information of work are better digestible to the understanding of the employees, also organizing by start date and an end date can illustrate how Anasa does it on her platform just to mention as an example and adapt it to the OpenSimSim platform, also look for ways to automate as well as edit the master lists and a

5 von 552 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SocialSchedules Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SocialSchedules.

SocialSchedules bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 15,99 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

SocialSchedules hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

SocialSchedules unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Spanisch

SocialSchedules unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil)

SocialSchedules kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Future POS, Harbortouch POS, Heartland Payroll, Heartland Restaurant, POSitouch POS and ZOOM POS, Payroll System, Restaurant Manager

SocialSchedules bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für SocialSchedules gefundenen Softwarekategorien an.