ProPet

4,7 (104)
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Software für die Verwaltung von Tierpensionen, Tagesstätten und Tierpflege

Über ProPet

ProPet ist eine cloudbasierte Lösung für die Verwaltung von Haustierpensionen, -tagesstätten, -training und -pflege, die für den Einsatz in Tierpensionen, Katzenpensionen, Haustierresorts, Pflegesalons, Hundetagesstätten, Heimpensionen und mehr konzipiert ist. Das System bietet Tools für Online-Terminbuchung, Customer-Relationship-Management (CRM), E-Mail-Marketing, Impfverwaltung, Preisanpassung, Zahlungsabwicklung und mehr.

Module für Pensionsaufenthalt und Tagesstätte, Pflege und Hundetraining ermöglichen es Nutzer*innen, alle Aspekte ihres Unternehmens von einer einzigen Plattform aus zu verwalten. Tierimpfungen können verfolgt werden, wobei Kund*innen die Impfdatensätze ihres Haustieres zur Genehmigung durch das Personal hochladen und automatisierte Erinnerungen und Warnungen für auslaufende und abgelaufene Datensätze empfangen können. Tierunterbringungskarten können digital angezeigt oder gedruckt werden. Kundendokumente und -vereinbarungen können sicher gespeichert und online abgerufen werden. Haustier- und Kundeninformationen können in verknüpften Profilen mit Fotos, historischen Aufzeichnungen, Veterinärinformationen, Notfallkontaktdaten, internen Notizen, Allergien, Verhaltensproblemen, Vorfällen und mehr gespeichert werden.

Mit ProPet können Unternehmen ihren Kund*innen Online-Terminbuchung anbieten. Nutzer*innen können die Buchungsverfahren an ihre Kund*innen anpassen und Kund*innen können Tagesstätte, Pflege, Pension und andere zusätzliche Dienstleistungen jederzeit von jedem Gerät aus buchen. Bestätigungs-E-Mails können von Nutzer*innen entworfen und automatisch gesendet werden, sobald eine Buchung vorgenommen wird, und Nutzer*innen können alle Buchungen über das Online-Dashboard verwalten. Die Preisgestaltung für Dienstleistungen kann vollständig mit der integrierten Preismaschine gesteuert werden, die eine Reihe von Preisstrukturen unterstützt, und mit der Möglichkeit, automatische Auslöser für Langzeitaufenthalte, Verspätungsgebühren, Rabatte für mehrere Tiere, Massenrabatte und mehr hinzuzufügen. Für bestimmte Kund*innen oder Gruppen, z. B. militärische Mitarbeiter*innen oder bevorzugte Kund*innen können auch nutzerdefinierte Preise erstellt werden.


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ProPet

4,7 (104)
VS.

Startpreis

49,99 $
Monat
50,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

21
48

Integrationen

3
2

Bedienkomfort

4,6 (104)
4,7 (74)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (104)
4,8 (74)

Kundenservice

4,7 (104)
4,8 (74)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Kennel Link

4,7
Nr. 1 Alternative zu ProPet
Kennel Link ist eine webbasierte Lösung für das Haustierpensionsmanagement, die Tierpensionen bei der Optimierung der...

Revelation Pets

4,8
Nr. 2 Alternative zu ProPet
Tierpension-Software, Hundetagespflege-Software, Tierpflege-Software, Online- und cloudbasierte Integration von...

Gingr

4,6
Nr. 3 Alternative zu ProPet
Gingr ist eine Reservierungssoftware für die Betreuung von Haustieren, Haustierpensionen, Trainer, Haustiersalons und...

DaySmart Pet

4,2
Nr. 4 Alternative zu ProPet
123Pet Software ist eine Unternehmensführung Software für Haustierpflege-Salons, mobile Hundefriseure, Haustierpensionen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(104)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,7/5

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Zeigt 5 von 104 Bewertungen
Linda
Gesamtbewertung
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Excellent software

Bewertet am 29.5.2018

Vorteile

I have tried out trial versions of just about every scheduling software program there is. I'm glad I chose this one. Excellent software, for someone like me who is a one-woman show, I can put everything into the software that I need. It allows me to schedule boarding, daycare, grooming, and standalone services (like when I want to put in a personal appointment so that I know not to schedule a customer during that time). It also has a basic retail section that I can add purchases to boarding or grooming or daycare appointments. Sends out emails to customers to confirm appointments. I even figured out a way to have the system send out reminder emails to clients who haven't been in for grooming in a while. I can list add- on services to basic services, for example special trimming or special shampoos can be added to the basic grooming and all those costs can be tabulated. Even more important, when the customer signs online to set their own appointment, they can add those extra services as well. Which is great for someone like me who hates to try to upsell people. And when I can't figure out how to do something, or what a particular function is for, email support gets me a response quickly.

Nachteile

At the moment there is no report that I can print what all my grooming appointments are for the day INCLUDING those extra add on services. Also retail services, which is still in beta, allows for only one variation of a product. So for example I can put list a Dog collar and have variations of color e.g., red, blue, green. But I can't also add a second variation of small medium and large. I have to list each size as a separate item. Which is a pretty minor issue considering all the other wonderful things this program will do for you.

Antwort von ProPet Software

Hello Linda,

We really appreciate your review of ProPet and all of your suggestions! We do plan to update the grooming report to suit the needs you mentioned and are hoping to be able to do another update on the retail module soon.

Barbi
Gesamtbewertung
  • Branche: Tierarzt
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Customer Support Team is the BEST!

Bewertet am 16.11.2022

Vorteile

For 7 years Bloomingtails tried to go live with Online Booking using Pro Pet team. The [SENSITIVE CONTENT] of the business employed a new staff member to get this goal ticked off ... and 3 month later we are now live with Online Booking! As the implementer for ProPet Online Booking I could not of done this without the help of the incredible [SENSITIVE CONTENT] & the ProPet team! [SENSITIVE CONTENT] helped me so much across the 3 month. It has been a true pleasure to work with her & the team. Our online meetings where always a success & her email guide in between was great guidance. I think people like [SENSITIVE CONTENT] is what makes a software company great! As mentioned before, I could not of succeeded with out her. She is the brain behind the 3 month work & I was the hand :). I forever, will be grateful for her being so patient & so wise. No problem was ever too big for her :). If the [SENSITIVE CONTENT] of ProPet is reading this give this girl a pay rise!!!!!!!!!!!Thank you again [SENSITIVE CONTENT] & ProPet team!Looking forward to working with ProPet in the next coming years

Nachteile

Overall its great ! Only one thing... the Pre-paid function can be improved.

Samantha
Samantha
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Used for a week. Not worth it

Bewertet am 8.9.2018

Really a waste of money really mad I actually paid money to use this program.

Really a waste of money really mad I actually paid money to use this program.

Vorteile

Truly nothing beyond hard to get a hang of the system.

Nachteile

Everything. Never did me nor my staff get the hang of how to use it.

Antwort von ProPet Software

Hi Samantha,

I'm sorry you were not happy with our services. You selected the Pet and Client Manager subscription, which does not include booking functionality, so perhaps this is why you had difficulty. We would have been happy to help you with your ProPet account in any way we could, however you did not reach out to us.

We do everything we can to properly train our customers and their staff so that everyone has a good grasp of the system and feels comfortable using it.

All the best,
The ProPet Team

Colleen
Gesamtbewertung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Unmatched!

Bewertet am 9.1.2017

I've searched through and tried countless software programs that would work for us. Some offered a...

I've searched through and tried countless software programs that would work for us. Some offered a promising hope, but in the end, would not support the variety of services and client care we wanted to provide. Propet has renewed my hope that we FINALLY have the chance to transfer everything to computers instead of the manual system we have used for 15 years! ProPet customer service has been incredible! If we hit a snag somewhere along the way, they are right there to assist and have even accommodated certain things by reprogramming their software. AMAZING folks at ProPet continue to help us during our transition. The online portal for our clients is fantastic and is receiving high marks from our clients as well. Save yourself the trouble and disappointment of trying any other software. Head straight to the Checkout and purchase ProPet today! -Colleen Combs, King's Kastle Dog Rehabilitation and Socialization Center & Green Dog Rescue Project

Vorteile

Ease of use, the variety it offers, the financial tracking, ease in billing... there is too much to list to choose just one or two features. Not to mention the great customer service!

Nachteile

If you forget to hit 'send' on the original introductory email for a new client, you can't go back and send it to provide the client their portal invitation. It's easy enough to delete the client and re-enter, but it would be better if we could just opt to send the letter at a later date. That problem, however, has minimized if you set your default to "send".

Antwort von ProPet Software

Hi Colleen,

Thank you so much for your glowing review and recommendation of ProPet! It really means a lot to us.

I also wanted to let you know what you actually can resend an introductory email! In order to do this, please go to the customer's account, edit customer, and click on the Actions drop down link in the top right corner. Here you can send out a new welcome email.

Jasmine
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Decent, affordable software package!

Bewertet am 22.11.2018

I had GREAT customer service during my trial phase, they responded VERY promptly to me and I got a...

I had GREAT customer service during my trial phase, they responded VERY promptly to me and I got a direct person. As soon as that was over though, I automatically started getting kicked into a ''help ticket'' format, which I didn't care for as much, simply because it seemed to remove the personal element out of it. BUT they were still prompt with it (1-2 business days) so I can't really complain about that, just note that it removed a bit of the personal element of it. I adore their private facebook community, smart move on their part. I really wish they had more demo's on youtube. Specifically short, but detailed how to steps to accomplish micro tasks within their system. More of those instead of longer huge catch all video's that encompass several things.

Vorteile

Once you take the time to really go through and set it up to ''automate" everything for you, it's worth it. It's a killer going through and setting that up at first though (expect to put some hours in getting it fine tooth combed before it's smooth). Overall I think the portal via customer side of things is very slick looking, almost all of my clients love the look!

Nachteile

I absolutely hate that my clients can't pick an actual ''service time/date'' for their request from an availability. I don't know if this is something they are working on, but this is the crux of the system for me. I don't want 50 million phone calls just to schedule this, I want them to pick their time/date and I'll ''confirm'' or ''deny'' the request, but I need to remove the element of back and forth here's x,y, z dates and times back and forth yada that could easily be eliminated. I've heard rumor they are working on this, just haven't seen it yet.

5 von 104 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ProPet Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ProPet.

ProPet bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 49,99 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

ProPet hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200

ProPet unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ProPet unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ProPet kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Mailchimp, QuickBooks Online, Stripe

ProPet bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Chat

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